מידעהצהרת נגישות
תצוגת צבעים באתר(* פועל בדפדפנים מתקדמים מסוג chrome ו- firefox)תצוגה רגילהמותאם לעיוורי צבעיםמותאם לכבדי ראייהא+ 100%א-סגירה

מנהלי קהילה

ד
ד"ר איתי גור אריה
מנהל היחידה לשיכוך כאב בשיבא, תל השומר. ד"ר גור-אריה כותב הספר "כאב, מאבחנה ועד הקלה"
עידית רונן
עידית רונן
אחות מומחית לטיפול בכאב, יו"ר יוצאת של פורום הסיעוד לטיפול בכאב. עבדתי שנים רבות במרכז שניידר לרפואת ילדים בריכוז ותיאום הטיפול הכאב כמו כן, ריכזתי את תחום בטיחות המטופל וניהול סיכונים וכיהנתי כאחות הועדה לילד בסיכון.
ד
ד"ר גור רות
אני מומחית בנוירוכירורגיה וברפואת כאב ומשמשת כרופאת כאב בכירה במרפאת הכאב בשיבא. אני מתמחה בעיקר בכאבים שמקורם במערכת העצבים המרכזית: כאבי ראש, כאבי פנים כאבים הנובעים מבעיות נוריולוגיות, כאבים שמקורם בעמוד השדרה לכל אורכו, הרפס, ועוד. אני מתמחה בעיקר בפעולות פולשניות לטיפול בכאב, אולם אמונה גם על הטיפול התרופתי.
אלה סטולר
אלה סטולר
פיזיותרפיסטית, BPT,MPT. מתמחה בשיקום אורטופדי, כאב כרוני ותסמונות כאב לרבות CRPS. בעלת 10 שנות ניסיון בניהול מחלקת אשפוז יום שיקומי בבית החולים "רעות". מאמינה בשיקום פונקציונאלי, תוך הסתכלות הוליסטית על האדם כמכלול. דוגלת בעבודה שיקומית רב מקצועית, לצורך קידום מטרות תפקודיות של המטופלים. בוגרת קורסים כגון: דיקור מערבי (DRY NEEDLING), נוירודינאמיקה קלינית, טכניקות מיופציאליות, הנחיית קבוצות ועוד.
ד
ד"ר גלעד וסרמן
מומחה לרפואת הפה, בוגר האוניברסיטה העברית בירושלים והדסה משנת 2012 ותוכנית ההתמחות ברפואת הפה באותו מוסד משנת 2018. במהלך לימודיו השלים גם תואר מוסמך מחקרי (MSc) במדעי הרפואה בבית הספר לרפואה של האוניברסיטה העברית בירושלים והדסה. אחראי המרפאה לכאבי פנים, לסתות, ומפרקי הלסת במרכז הרפואי תל-אביב (איכילוב), ובמרפאה פרטית. מאמין ומקיים גישה מולטידיסיפלינרית בטיפול.
ד
ד"ר גיא אלאור
אני מומחה בנוירוכירורגיה, עוסק וברפואת כאב במרפאת הכאב בשיבא. אני מטפל בכל סוגי הכאב, מעבר לטיפול תרופתי יש לי עניין מיוחד בטיפול פולשני לכאב במערכת העצבים המרכזית והפריפרית: עצבי הפנים, עמוד שידרה, קיצוב עצבי מרכזי ופריפרי ושחרור כירורגי של עצבים.
ד
ד"ר נטלי שליט
אני רופאה מומחית ברפואה פנימית וברפואה לשיכוך כאב. רופאה בכירה במכון לרפואת שיכוך כאב בתל השומר ועומדת בראש המרפאה לשיכוך כאב בגיל השלישי. עוסקת בעיקר בשיכוך כאב בגיל המבוגר הנובע ממחלות כרוניות מורכבות, כמו נוירופתיה משנית לסוכרת או כאב נלווה לאוסתאופורוזיס ושברים. אני מאמינה במבט רב מערכתי על המטופל המבוגר, תוך התחשבות במכלול מחלות הרקע והטיפול התרופתי המורכב אותו הוא נוטל.

מובילי קהילה

לימור חורש
לימור חורש
היי חברים :) שמי לימור, לוקה בכאב כרוני מתחילת שנת 2011 עקב תאונה. כיום, לצד הכאבים והמחלה, כל מטרתי היא לאפשר למטופלים, למשפחותיהם ולאנשי מקצוע לבנות סביבת חיים בריאה המבוססת על הבנה, אמפתיה והתחשבות הדדית. בכוונתי לתת הכוונה לרכישת כלים, לתת מקום לדבר על מה שאסור, על מה שמותר ולא נעים, ולתת לכם הזדמנות להכיר ולפגוש זה את זה.
כמוניכאבכאב שיניים מטריד עם תופעות לוואי

כאב שיניים מטריד עם תופעות לוואי

12/03/17 14:10
8 תגובות

שלום רב,
אני רוצה להתייעץ בנושא של כאב שיניים טורדני שלא פוסק.
אני סובל כבר זמן רב מתופעה של כאב בשן/בלסת (שן אחרונה בצד שמאל למעלה ליד שן בינה. למעשה כבר אין לי שן בינה - הוציאו לי את כולן מזמן).
לפי כשנתיים סבלתי מכאבים חזקים בשן הזאת ורופא השיניים שלי עשה לי שם טיפול שורש (להבהרה: יש לי כתר על 3 השיניים האחרונות מטיפולי שורש בתקופה שהייתי נער ובשירות סדיר. הכתר כבר בן יותר מ20 שנה ורופא השיניים אמר שהוא במצב טוב ואין צורך להסיר או להחליף אותו. את טיפול השורש הרופא עשה לי ללא הסרת הכתר).
לפני כשבועיים הלכתי לרופא השיניים והוא בדק (וגם עשה צילום של השן) ואמר לי שצריך רק ניקוי עמוק של האזור וקבע לי תור לעוד כשבועיים.
הבעיה היא שאני לא בטוח שניקוי יספיק, בגלל התופעות שאני סובל מהן:
1. שינוי בטעם - טעם מר בפה (בלשון בצד שמאל) ולפעמים אפילו טעם של עובש. לפעמים זה מלווה גם בכאב בצוואר.
2. שינוי בתחושת הריח - לפעמים ריחות מסוימים ממש מציקים לי (אבקת כביסה או בושם חזק), בעיקר בצד שמאל.
3. לעתים יש לי דמעות בעין שמאל כאשר אני אוכל.
4. לפעמים יש לי כאב באוזן שמאל. לפני כשנתיים הוציאו לי פקק באוזן שמאל.
5. מזגן (בעיקר בקיץ) ומזג אוויר קר מציקים לי בצד שמאל של הפנים ובאזור של השן.
6. אני עובד בעבודה משרדית ולפעמים כשאני קם מהכיסא להתמתח אני מרגיש שבלסת בצד שמאל הולך להיתפס לי שריר ואני צריך לפתוח את הפה ממש בזהירות. יכול להיות שזה קשור לכך שהיה לי פציאליס בצד שמאל של הפנים לפני כ3 שנים. יכול להיות גם שהפציאליס נגרם בגלל השן.
7. הרבה פעמים כואב לי או שיש לי תחושת אי נוחות/לחץ באזור השן - וכשאני בודק את החניכיים באזור עם האצבע, אני רואה על האצבע חומר לבן בעל ריח רע. ניקוי עם האצבע ושטיפה במים מקלים על הכאב.
8. לפעמים יש לי רגישות בשן לקור (מים קרים, גלידה), אבל זה נדיר.

השאלה העיקרית שלי - אולי אני צריך לפנות לרופא משפחה, והבעיה שיש לי היא בכלל לא בתחום של רפואת שיניים?


תגובות

לימור-חורש
מוביל קהילה
היי חברים :) שמי לימור, לוקה בכאב כרוני מתחילת שנת 2011 עקב תאונה. כיום, לצד הכאבים והמחלה, כל מטרתי היא לאפשר למטופלים, למשפחותיהם ולאנשי מקצוע לבנות סביבת חיים בריאה המבוססת על הבנה, אמפתיה והתחשבות הדדית. בכוונתי לתת הכוונה לרכישת כלים, לתת מקום לדבר על מה שאסור, על מה שמותר ולא נעים, ולתת לכם הזדמנות להכיר ולפגוש זה את זה.
13/03/17 7:37

אני מניחה שאף אחד לא יכול לאבחן אותך דרך הרשת. מה שכן, זה עלול להיות מעבר לרפואת שיניים. שינויים בריח וטעם יכולים להיות קשורים לפה (אף ופה ביחד). אם אתה באמת צריך ניקוי, , ייתכן שמה שיש לך בשן מפעיל לחץ על עצבי השיניים והפה, ולכן משפיע על האיזור בצד שמאל. אפשרות נוספת, היא תופעה נוירולוגית שלא קשורה לשיניים ומשפיעה על כל צד שמאל. מעבר לכך, לא יכולה להמליץ לך מה לעשות כמובן. אבל זה שתי האופציות שאני חושבת עליהן. בכל מקרה, מקווה שתקבל תשובות נוספות. בהצלחה

אור53
13/03/17 14:49

תודה רבה על התגובה.
בכל מקרה אני אמתין עד הטיפול אצל רופא השיניים שלי ואם יהיה צורך אני אפנה גם לרופא המשפחה.
 

נימ
04/04/17 21:05

היי, סובל 7 שנים מתופעה דומה, רק שצולי ללא סימנים ממש בפה ובעיקר כאבי שיניים שלא מוצאים את מקורם. אם תרצה לדבר פה או ב libcard2000@yahoo.com

צסלי
05/04/17 0:54

גם אני חווה כאב בשן הבינה השמאלית עליונה, שן שכבר נעקרה ואינה קיימת. צילום פנורמי מראה שהכל בסדר. כואב גם מאחורי האוזן השמאלית והראש וגם לפעמים בתוך האוזן. מחר עושה אולטראסאונד ובעוד שבוע ביקור אצל רופא פה ולסת. נועלת השיניים בליל חזק ויש לי הרגשה שיש עיוות בלסת. מישהו מכיר תופעה כזו? חג שמח לכולם, חג ללא כאב;

נימ
07/04/17 20:36

היי, מוזמנת לפנות אליי במייל סובל 7 שנים מתופעה דומה, רק שצולי ללא סימנים ממש בפה ובעיקר כאבי שיניים שלא מוצאים את מקורם. אם תרצה לדבר פה או ב libcard2000@yahoo.com לא שיש לי פתרונות, אבל אפשר לדבר. אם נראה לך שיש עיוות של הלסת, זה לפעמים קשור למפרק שזז ממקומו. אני גם הייתי בטוח בזה ורופאים טענו שלא (למרות שהיה ברור לי שכן, הם פשוט לא הכירו איך נראיתי קודם) , רק היום רופא שמטפל בי אומר שהוא רואה את תזוזת הפנים

צסלי
08/04/17 11:52

תודה נימ. בוחרת לתקשר פה מפני שאולי אחרים יפיקו תועלת מהשיחות. אתמול הראה האולטרהסאונד ש"הכל בסדר" , אין גידולים ציסטות וכד, שמחה על כך וממשיכה לכאוב. בחודש הבא אהיה אצל מומחה פה ולסת, עד אז אמשיך לסבול ולקחת כדורים נגד כאבים. יש לי תאוריה שאומרת שהכאב הוא עצבי וקשור איכשהו לנזק לעצב פגוע כתוצאה מהרפס זוסטר באותו צד, משהו שאני סובלת ממנו כבר שנים והרופאים מסרבים לעשות הקישור בגלל ה"מרחק הגיאוגרפי" בין שני האתרים. לדעתי זה על אותו עצב או הסתעפות ממנו. חבל לי להתחיל לעקור שיניים סתם. המצב יכול לשגע לפעמים מפאת הכאב שתוקף פתאום וגם יכול לעבור באותה פתאומיות. בכל מקרה, אשמח לעוד ידע על התמודדותך . חג פסח חופשי מכאבים, אולי יהיה זה מסע השחרור.

יעקב-55
05/03/23 2:23

לי היה גם פיציאליס והתחלתי לטפל בשיניים ועשו לי עקירה בצד הזה והרגשתי כאבים כמו שלא היו לי בחיים בשיניים ובעצב ובלסת ממש והרופא לא הצליח לעקור את כל השן ונשאר שורש אחרון מישהו יודע למה זה ככה כמעט התעלפתי אשמח למידע או תשובה תודה 

ד-ר-גלעד-וסרמן
מומחה כמוני
מומחה לרפואת הפה, בוגר האוניברסיטה העברית בירושלים והדסה משנת 2012 ותוכנית ההתמחות ברפואת הפה באותו מוסד משנת 2018. במהלך לימודיו השלים גם תואר מוסמך מחקרי (MSc) במדעי הרפואה בבית הספר לרפואה של האוניברסיטה העברית בירושלים והדסה. אחראי המרפאה לכאבי פנים, לסתות, ומפרקי הלסת במרכז הרפואי תל-אביב (איכילוב), ובמרפאה פרטית. מאמין ומקיים גישה מולטידיסיפלינרית בטיפול.
06/03/23 18:11

אין קשר לפציאליס - אלו שני עצבים שונים (העצב שמניע את הפנים והעצב שמעביר את התחושה מהפנים/לסתות/שיניים). לעתים יש עקירות שטכנית קשות לביצוע משלל סיבות והפעולה יכולה להיות מאוד כואבת. אם הכאב ממשיך יש לשוב לבדיקה ובמידת הצורך לפנות לייעוץ מומחה.