מידעהצהרת נגישות
תצוגת צבעים באתר(* פועל בדפדפנים מתקדמים מסוג chrome ו- firefox)תצוגה רגילהמותאם לעיוורי צבעיםמותאם לכבדי ראייהא+ 100%א-סגירה

מנהלי קהילה

ד
ד"ר אילן וולקוב
פסיכיאטר פרטי מומחה, מנהל רפואי MindMe המרכז לטיפול פסיכיאטרי מתקדם, בקניון רמת אביב, מגדל הקניון קומה 4, תל אביב. https://mindme.co.il/
אורית זאבי יוגב
אורית זאבי יוגב
מ.א בפסיכולוגיה קלינית – רפואית מן האוניברסיטה העברית בירושלים ותואר מ.א קליני בעבודה סוציאלית מאוניברסיטת חיפה. זוכת פרס האוניברסיטה ע"ש קלנר על הישגים יוצאי דופן בטיפול במשפחות רב בעיתיות. עבדתי הרבה עם הריונות בסיכון ובמחלקות פסיכיאטריות סגורות. בשנים האחרונות בעקבות עבודה במרפאה אנדוקרינולוגית עוסקת רבות בהשמנה קיצונית של מבוגרים, נוער וילדים ואף כתבתי על כך ספר, "רדו ממני", שמשפיע על אופן ראיית הנושא והטיפול בו.
כמונידיכאון וחרדהחולשה/רעידות אין לי באמת מושג גם לא לרופאים

חולשה/רעידות אין לי באמת מושג גם לא לרופאים

02/04/17 14:24
24 תגובות

שלום לכולם,
אני בן 26
אחרי שכבר תקופה ארוכה אני סובל מחולשה ברב חלקי הגוף (כתפיים, רגליים, שכמות, אמות וכו') ואחרי שנבדקתי פעמיים אצל נוירולוג וכל הבדיקות הבסיסיות(רפלקסים, תגובות, וגירוי) יצאו תקינות הוא שלח אותי לבדיקת emg שגם היא תקינה.
הוא אמר לי שאני יכול להסיר דאגה ותודה לאל הכל תקין.
ולמרות זאת עדיין אני מרגיש חולשה ולמרות זאת אני מרגיש מן רעד פנימי כזה שקשה לי להגדיר אותו.
אני באמת מותש מלבדוק מה גורם לי לתופעה הזאת.
חשבתי שהציפרלקס מגביר את התחושה והחלפתי כדור לפרוזק וגם שם ממשיכה התופעה. חשוב לי לציין שהחולשה התחילה לפני שהחלטתי לנסות כדורים נגד חרדה.
אשמח לעזרה.
האם מישהו הרגיש או מרגיש דבר כזה ויודע על מה אני מדבר? ואם כן מה עושים?
אשמח לייעוץ מהאנשים כאן
בהערכה רבה(:


תגובות

Gezeron
02/04/17 21:41

רוב הרופאים אומרים לי שזה נפשי. דיברו איתך על פיברומיאלגיה?

ybb
02/04/17 21:53

היי, לא לא דיברו איתי על זה. קראתי מספר פעמים על המחלה הזו.

Gezeron
02/04/17 22:06

אני כבר שנה עם כל מיני תופעות הזויות.. הם כולם אומרים לי חרדה (שבחיים לא הייתה לי) אני מטופלת בנוגדי דכאון כבר 15 שנים אבל זה לא קשור. פיברו קשור לנפש ואין בדיקה שמוכיחה אותה. גם אני הלכתי לכיוון אבל אין ממש איך להוכיח. עברתי את כל הבדיקות שרק תעלה על הדעת. מאלרגיה עד M.R.I. כרגע אני אצל מומחה (כחוות דעת שניה) ומתמקדים בתזונה נכונה וטיפול פסיכוטרפי. אתה מכיר הכי טוב את הגוף שלך ואת עצמך. אם אתה יודע שיש אפשרות די גדולה של חרדה אז זה כנראה זה. אם לא... אל תוותר ותמשיך לבדוק

ybb
03/04/17 23:50

אגיד לך תאמת נראה לי מוזר שאני חרד כל יום כל היום לכן רני הולך לבדיקות ולא מאמין לכל מי שאומר לי שהחרדה עושה לי תתופעות האלה. אני בחור צעיר וחי חיים נורמטיבים לגמרי בלי מתח ובלי עצבים מוזר לי מאד

טל-מוזס
03/04/17 8:46

כותב יקר, התיאור שלך נשמע לי מתאים לתסמונת התשישות הכרונית. מחקרים שקראתי לאחרונה מדברים על שינוי בחיידקים שחיים בקיבה ובמערכת העיכול. אינני מומחה בתחום אך כדאי לבדוק ולקרוא. מעבר לכך את שאלת הקשר החרדה אפשר לבדוק גם עם כדור הרגעה (קלונקס, ואבן) לזכור שאלו כדורים ממכרים אז בודאי לא לצרוך לאורך זמן אבל אם תקח אחד או שניים והסימפטומים יעלמו זה יתמוך בהנחת החרדה. האם התופעות אותן תארת מתרחשות 24 שעות ביממה? או שיש זמנים ואירועים מסוימים שמשפיעים?

ybb
03/04/17 23:51

היי טל לאיזה רופא צריך ללכת בשביל לבדוק את התסמונת הזאת? האם אפשר לאבחן אותה בקלות או שזה גם תהליך מורכב?

מדונה2
26/04/17 6:38

אני סובלת מאותן הפרעות עכשיו החלטתי להפסק קמח לבן שוקולד חלב וקפה נראהבשזה קשור לחיידקים במערת העיכול...

ybb
03/04/17 10:20

היי טל, שתיתי עד לפני שבוע ציפרלקס, לאחר שחשבתי שהכדור הוא שמגביר לי את החולשה והרעידות פניתי לפסיכיאטר והוא החליף לי את הכדור לפרוזק. האם צריך בנוסף גם כדור ואבן? הציפרלקס/פרוזק לא עושים את אותה עבודה בהקשר החרדה? ולגבי הזמנים, האמת אני מרגיש את זה רב היום הכל נעלם שאני עולה לישון וחוזר בבוקר כשאני מתעורר.

האם נבדקה מחלת הנשיקה?

ybb
07/04/17 17:12

היי אורית, לא לא נבדקה מחלת הנשיקה ולא דיברו איתי עלייה

קרא על המחלה. מדובר בווירוס הגורם לתחושת חולשה עזה. שאל את רופא המשפחה?, ספר מה הוא אמר....

ybb
08/04/17 16:11

מעל חצי שנה הווירוס הזה פועל?

יכול להיות.... אני לא רופאה אבל הוירוס הזה בהחלט יכול לגרום לתשישות מטורפת . האם אתה לוקח איזה שהן תרופות?

טל-מוזס
17/04/17 15:38

Ybb אנא עדכני מה המצב? האם התקדמת? איך את מרגישה?

ybb
17/04/17 18:36

היי טל, אני אומר את זה בעדינות אבל כאבי השרירים והעייפות מעט נרגעו אבל משהו אחר תפס את מקומם וזה הקשיי נשימה ומן אי נוחות בזמן הנשימה. זה בעצם לא תפס שום מקום, הקשיים בנשימה הם התופעה הראשונה והארוכה ביותר שהיו לי. לאחר כל בדיקה שקשורה לריאות ושהכל יצא תקין הפנו אותי לבדוק את החרדה. בקיצור הגוף משחק איתי בלי סוף(:

טל-מוזס
17/04/17 22:09

הרבה פעמים חרדה היא כמו תמנון עם כמה זרועות כשמשתלטים על אחת אחרת משתלטת. האם ניסית לבדוק את נושא החרדה? ישנם טיפולים ממוקדים באופן יחסי ויעילים למדי

ybb
17/04/17 22:30

אכן כן נפגשתי כמה פעמים עם פסיכולגית שמתמחה בcbt ולצערי לא הרגשתי כל שינוי ולא קיבלתי את הכלים המתאימים להתמודדות עם חרדה.

טל-מוזס
18/04/17 9:01

מצטער לשמוע, האם היא אכן חושבת שמדובר בחרדה? באיזה איזור אתה גר אנסה למצוא מישהו שיכול לסייע

Gezeron
18/04/17 9:20

היי טל, מחפשת פסיכולוגית שמבינה ב CBT ואם עובדת דרך מכבי יותר טוב. יש לי מעי רגיז ובחילות אין סופיות. הייתי מאוד רוצה עזרה. האם עולה לך מישהו שיכול לעזור לי? תודה רבה

טל-מוזס
18/04/17 12:48

באיזה איזור?

טל-מוזס
23/04/17 12:13

באיזה איזור, אנסה לסייע לך למצוא

osher1
18/04/17 11:21

האם ניסית טיפולים אלטרנטיביים? אני סטודנטית שנה רביעית ברפואה סינית, ואנחנו מאוד יכולים לעזור במצבים כאלה... אנחנו מטפלים בקליניקה לימודית באונינרסיטת ת"א במחיר סימלי. שווה לנסות, אמנם טיפול רגשי הוא טיפול ארוך יותר אך מניסיוני (גם האישי) מאוד עוזר ויכול גם עם ההתקדמות לעזור להוריד את התרופות.

Gezeron
26/04/17 8:26

לא מצליחה לקרוא כאן את התגובות. ראיתי שכמה אנשים כתבו. כשאני נכנסת לשרשור זה לא מופיע. מי יכול לעזור?

אביגיל8
15/07/17 20:42

היי ybb, אמרו לי שהחרדה באה בכל מיני צורות. אני בעצמי התחלתי פתאום לחוות הרבה סימפטומים גופניים ולא הסקתי אפילו שיכול להיות שמדובר במשהו נפשי. לפעמים אני עדיין מפקפקת באבחנה, אבל יש כמה דברים שעוזרים לחזק את זה ברגע שיש המון ספקות. הנה כמה טיפים שעוזרים לי לנסות להבין אם מדובר בתופעה נפשית או בבעיה פיזיולוגית: א) ניסיתי לקחת תרופות שפועלות באופן מידי. הייתי תקופה על קלונקס, ועדיין לפעמים לוקחת כי עוד לא הגעתי לאיזון הרצוי של התרופות. לא יכולה להגיד שהכל נעלם כשלקחתי אותו, אבל לגמרי התחושות נהיו הרבה יותר חלשות. ברגע שתרופת הרגעה משפיעה באופן חיובי על המצב, זה אומר שמאוד הגיוני שמדובר באמת במשהו נפשי - אחרת תרופה שכזאת לא הייתה מזיזה שום דבר בכלל. אם אתה מנסה תרופות הרגעה, אל תוותר אחרי משהו אחד, כי אני יכולה להגיד שבשבילי הקלונקס היה מעולה אבל כל השאר ממש לא הקלו על תחושת החולי שהרגשתי כל הזמן. ב) תעשה שנייה השהייה לתחושות שלך. אם אתה מרגיש פתאום ממש ממש רע, תנסה להתרכז במשהו אחר והלתעלם מזה שנייה. אם אחרי כמה דקות, או אפילו שעה, של ריכוז במשהו אחר שהוא לא התחושות הגופניות שלך אתה מרגיש הקלה ופתאום מבין שזה נעלם במידה מסוימת - סימן שכנראה באמת מדובר במשהו נפשי. אני יודעת כמה זה לא אמין שרופאים אומרים שאתה סובל מחרדה כשבכלל החיים שלך ממש טובים ואין שום מתח בהם כרגע. זה לפחות היה המצב שלי כשהכל התחיל. ונכון, יש מצב גם שרופאים טועים ומדובר במשהו אחר. אבל, גם פנייה לרופא צריכה להתבצע באופן רציונאלי ותוך ניסיון של הפתרונות שהוא מציע. ברגע שיש היגיון מאחורי הבקשה לבצע עוד בדיקות, כמו למשל זה שהרבה תרופות לא עוזרות/התחושות נהיות חמורות יותר וכדומה, גם הרופא לגמרי יהיה יותר ערני לאפשרויות נוספות. מקווה שעזרתי קצת, בהצלחה!