מידעהצהרת נגישות
תצוגת צבעים באתר(* פועל בדפדפנים מתקדמים מסוג chrome ו- firefox)תצוגה רגילהמותאם לעיוורי צבעיםמותאם לכבדי ראייהא+ 100%א-סגירה

מנהלי קהילה

ד
ד"ר גרשון פינק
מנהל יחידת הריאות במרכז הרפואי קפלן.
דר-ניסים-אריש
דר-ניסים-אריש
בוגר הפקולטה לרפואה האוניברסיטה העיברית, ירושלים. מומחה ברפואה פנימית ובמחלות ריאה . רופא בכיר ביחידה למחלות ריאה במרכז הרפואי שערי צדק.
אורנה יריב
אורנה יריב
www.PhysioClick.co.il יועצת בכירה לפיזיותרפיה. פיזיותרפיסטית משנת 1989. בעלים, מנכל״ית ויזמית של פיזיוקליק- PhysioClick : המרכז הארצי לייעוץ מהיר, לווי והתאמה של פיזיותרפיה פרטית, מתוך מאות פיזיותרפטרפיסטים פרטיים בכל הארץ ובכל התחומים. טיפול בקליניקה, ביקור בית או יעוצי פיזיותרפיה און ליין . www.PhysioClick.co.il מרצה בכנסים וקורסים בארץ ובחו״ל למדתי באוניבסיטת תל-אביב ובית חולים "אסף הרופא".  מאז עוסקת בעיקר בחולי ריאות בגילאים השונים. בעבר 10 שנים במכון פיזיותרפיה ב"מכבי" בתחום האורטופדי, ובבית חולים ״ לניאדו״ בשיקום ריאות ובמחלקת ילדים בתחום הנשמתי. כל 30 שנות עבודתי עשיתי אלפי ביקורי בית למטופלים שסבלו מבעיות מכל הסוגים: בעיות אורטופדיות, נשימתיות, תפקודיות ועוד. שנים רבות טיפלתי בחולי CF כולל ליווי לחו"ל להשתלת ריאות. השיתתפתי בקורסי ריאות וכנסים רבים בארץ ובבלגיה. חברה באירגון ERS האירופאי למחלות ריאה. מוזמנים: https://physioclick.co.il
כמונינשימהמוכר כ סובל מ אמפיזמה אסטמה וc.o.p.d

מוכר כ סובל מ אמפיזמה אסטמה וc.o.p.d

03/04/17 18:54
15 תגובות

לאחרונה הוצע לי טיפול ב זולייר ו ספיריבה מי התנסה בזה ומה תופעות הלוואי


תגובות

adel
04/04/17 14:33

הלו vak940 אני התנסתי בספריבה לי לא התאים, יש לי חברה שמאד מאד מרוצה לה זה מתאים. מה שאני רוצה לומר לך לכל אחד מתאים משהו אחר. עם תופעות לוואי אז גם בזה לאחד יש תופעות לוואי ולשני יש פחות או אין, מציעה לך לנסות ולראות איך זה עובד אצלך. לפעמים תופעת לוואי חזקה בהתחלה ולאט לאט פוחת למשל רעידות בידיים בספריבה. אתה יכול לקרא באניטרנט על תופעות הלוואי שבתרופות מקווה שעזרתי קצת בברכה אדל.

din1
04/04/17 18:56

גם לי לא התאים הספריבה. כל משאף מחייב מיד לאחר השימוש שטיפה טובה של הפה ובליעת כמות מים על מנת שלא לפתח פיטריות

vak940
04/04/17 20:33

לאדל תודה על התגובה המהירה בדקתי לזולייר יש תופעות קשות יותר ל din1,, תודה , גם לסרטייד יש את הבעיה שמחייב שטיפה אחרי כל שאיפה

לביא37
04/04/17 21:38

במקום להתווכח מוטב לשמוע את תגובתו המקצועית של ד"ר אריש

din1
05/04/17 12:08

אני חדשה בפורום. מי זה ד"ר אריש?- תודה

adel
05/04/17 9:26

הלו לביא 37 אנחנו לא מתווכחים. יש לנו את כמוני להתייעץ ולשאול גם חולים שנמצאים באותה סירה כמו שאומרים. כמובן אנחנו גם מחכים לשמוע את חוות דעתו המקצועית של ד"ר אריש בברכה אדל.

din1
05/04/17 12:20

אז מי זה ד"ר אריש????

vak940
05/04/17 22:31

היבנתי לפי האתר שד"ר אריש בחול עד אוגוסט

din1
06/04/17 12:32

מצטערת, עד עכשיו לא הבנתי למי שייך ד"ר אריש, קופה, בית חולים? וממש לא משנה אם נמצא בחו"ל, מי הוא?. תודה וחג שמח

לביא37
09/04/17 14:43

לביא 37 מגיב - אני מקבל את השירות של ד"ר אריש בקופת חולים אחרי שהיה שותף לטיפול שעברתי בשערי צדק. שירות מהיר והעיקר מקצועי ומתחשב, שתוצאתו הראשונה והבלתי צפויה שחררה אותי כליל ונראה לי לתמיד, ממכת האף הסתום, לפחות באחד הנחירים לסירוגין, שהציקה לי מילדות. כל זה הרבה לפני שגיליתי את ד"ר אריש גם בראש מומחי הנשימה בכמוני, וטוב שכך. כי מהרב שיח שמנהלים קוראי המדור בינם לבינם מתקבל הרושם שהם לא צמודים לרופא מקצועי או שיש להם כזה אבל לא סומכים עליו או שהם סומכים יותר על התמיכה החובבנית של משתמשים אחרים במקום לקבל חד וחלק חוות דעת אחת נוספת ממקצוענים. עם זאת, נראה כי כי זוהי יותר המשימה של בעלי/מנהלי אתר כמוני - להגדיל את צוות הרופאים לכמות שתוכל לתת תשובה מקצועית לכל פונה. אישית, שמחתי לגלות את ד"ר אריש בראש מדור הנשימה אבל אינני בטוח שהוא יוכל או ישמח להשיב לבדו לכל הפונים גם אם מספר הטוקבקים יפחת אחרי תשובה מקצועית אחת שתחסוך את מה שנראה יותר כ"רב-שיח של חרשים".

adel
06/04/17 12:43

תסתכלי בקהילת נשימה בצד יש תמונה שלו ושם תוכלי לקרא עליו בברכה אדל.

din1
06/04/17 13:10

תודה רבה וחג שמח

דר-ניסים-אריש
מומחה כמוני
בוגר הפקולטה לרפואה האוניברסיטה העיברית, ירושלים. מומחה ברפואה פנימית ובמחלות ריאה . רופא בכיר ביחידה למחלות ריאה במרכז הרפואי שערי צדק.
09/04/17 13:15

VAk שלום אני מבין לפי הטיפול שיש לך אסטמה קשה לטיפול ייתכן עם מרכיב של COPD. ולכן הציעו לך טיפול במשאף ספיריבה (בנוסף למשאף משולב אני מעריך) ובדקו האם אתה מתאים לטיפול בזולייר (בדיקת דם לרמת IGE ותבחינים אלרגניים). ספיריבה הינה משאף מרכיב סימפונות ארוך טווח מסוג אנטיכולינרגי ומשמש בעיקר לטיפול בCOPD לאחרונה נמצאו עדיות במחקרים שהמשאף יעיל ובטוח גם בטיפול באסטמה. המשאף כעקרון בטוח ותופעת הלוואי העיקרית הינה יובש בפה. זולייר (XOLAIR ) הנה זריקת ביולוגית כנגד IGE ומשמשת לטיפול באסטמה אלרגית קשה עם התלקחיות חזורות שדרשו טיפול בסטראידים סיסמטמיים. בתרופה גם יחסית בטוחה ללא תופעות לוואי מיידיות.

vak940
09/04/17 20:50

תודה ד"ר אריש על הסבר ברור כרגע קופ"ח אישרה את זולייר עדיין ממתין לאישור ה ספיריבה שהיא עדיפה בעיניי בגלל תפקוד הכליות שלי

דר-ניסים-אריש
מומחה כמוני
בוגר הפקולטה לרפואה האוניברסיטה העיברית, ירושלים. מומחה ברפואה פנימית ובמחלות ריאה . רופא בכיר ביחידה למחלות ריאה במרכז הרפואי שערי צדק.
10/04/17 10:27

שלום VAK לא ידוע לי על בעיה במתן זולייר בבעיה כיליתית (אין צורך להתאים את המינון) בכל מקרה חג שמח והרבה בריאות.