מידעהצהרת נגישות
תצוגת צבעים באתר(* פועל בדפדפנים מתקדמים מסוג chrome ו- firefox)תצוגה רגילהמותאם לעיוורי צבעיםמותאם לכבדי ראייהא+ 100%א-סגירה

מנהלי קהילה

ד
ד"ר אילן וולקוב
פסיכיאטר פרטי מומחה, מנהל רפואי MindMe המרכז לטיפול פסיכיאטרי מתקדם, בקניון רמת אביב, מגדל הקניון קומה 4, תל אביב. https://mindme.co.il/
אורית זאבי יוגב
אורית זאבי יוגב
מ.א בפסיכולוגיה קלינית – רפואית מן האוניברסיטה העברית בירושלים ותואר מ.א קליני בעבודה סוציאלית מאוניברסיטת חיפה. זוכת פרס האוניברסיטה ע"ש קלנר על הישגים יוצאי דופן בטיפול במשפחות רב בעיתיות. עבדתי הרבה עם הריונות בסיכון ובמחלקות פסיכיאטריות סגורות. בשנים האחרונות בעקבות עבודה במרפאה אנדוקרינולוגית עוסקת רבות בהשמנה קיצונית של מבוגרים, נוער וילדים ואף כתבתי על כך ספר, "רדו ממני", שמשפיע על אופן ראיית הנושא והטיפול בו.
כמונידיכאון וחרדהדיכאון וירידה במשקל

דיכאון וירידה במשקל

18/04/17 11:39
5 תגובות

שלום רב, אני בן 35 ,ב- 6 שנים האחרונות אני סובל מהפרעות לחץ חרדה ודיכאון. ניסיתי לקחת תרופות כגון ציטלופארם ולוריוון במשך שנתיים אך החלטתי שאני מעדיף לטפל בבעיה ללא התרופות. הצלחתי ברוב הזמן לשלוט בהפרעות אלה והרגשתי בסדר אך בשנה האחרונה התחלתי לאבד משקל עד 10 קילו והלכתי להבדק אצל רופא. כל הבדיקות היו תקינות והוא טוען שזה רק מחרדה ודיכאון. כעיקרון לא שיניתי תזונה, ואני לא עושה ספורט וצורך אוכל רגיל ואפילו לא כל כך בריא. מאז אני טרוד מאד וחושב כל הזמן על שאולי יש לי מחלה כלשהי והתחלתי לחשוב על המוות. אני לא מצליח להוציא את זה מהראש וכל הזמן טרוד בזה. אני לא רוצה לחזור להשתמש בתרופות כי הם לא בריאות לגוף לטווח הארוך.
רציתי לשאול האם דיכאון וחרדה יכול לגרום לאיבוד משקל? ומה אני יכול לעשות כדי להפסיק לחשוב על הדברים הרעים האלה?


תגובות

LeaveAriAlone
18/04/17 11:47

אני חושבת שכן, גם אני ירדתי כמה קילוגרמים בגלל נטו דיכאון וחרדה. תחשוב אם אתה אוכל פחות עכשיו בגלל הלחץ, לפעמים אין תיאבון... ואולי זה משהו בגיל...

יניב35
18/04/17 12:20

היי, מבחינת חוסר תיאבון אין לי את זה, אני אוכל רגיל. אולי הדבר היחיד שהשתנה זה שאני אוכל מתון יותר ולא מפריז כמו שההיתי צעיר יותר. דבר אחד שמנחם אותי זה שאני באותו משקל כבר 3 חודשים מאז הביקור אצל הרופא.

n1
19/04/17 16:46

התרופות מהדור החדש הן בריאות, אני לוקחת תרופות פסיכיאטריות עשרים שנה וברוך השם הכל בסדר.

יניב35
19/04/17 22:02

היי, אני מעדיף כמה שפחות תרופות להכניס לגוף, הצלחתי בעבר להתגבר על החרדה לאחר שהפסקתי עם הציטלופארם, אך כרגע אני לא יודע אם הבעיות שיש לי מגיעות באמת מחרדה או ממשהו אחר.

טל-מוזס
01/05/17 8:43

יניב, דיכאון וחרדה יכולים לגרום לאובדן משקל במיוחד אם אתה שם לב שאתה אוכל פחות. אם אינך מרוצה ממשקלך אתה יכול להוסיף מאכל עתיר קלוריות אחד ולראות האם זה מסייע. מעבר לכך הייתי ממליץ על בדיקות דם מקיפות לשלול כל דבר אחר. זה לא מזיק פעם בשנה, שנתיים או בעקבות שינוי בלתי מוסבר. מה אתה חושב?