מידעהצהרת נגישות
תצוגת צבעים באתר(* פועל בדפדפנים מתקדמים מסוג chrome ו- firefox)תצוגה רגילהמותאם לעיוורי צבעיםמותאם לכבדי ראייהא+ 100%א-סגירה

מנהלי קהילה

סימה לבני
סימה לבני
רוקחת בכירה, מנהלת המרכז לייעוץ תרופתי אישי, מחברת הספר "לעשות סדר בתרופות ובתוספים - בעידן שבו המידע אינסופי". לבני עוסקת בהפצה והטמעה של מאגרי מידע תרופתיים בחברת "זיעור". בעברה, ניהלה את בתי המרקחת של בתי החולים "הלל יפה" ו"רמב"ם". סימה שמה לה למטרה לקדם את הרוקחים כיועצים ורוקחים קלינים כמומחים לתרופות, כחלק מהצוות הרפואי. היא נותנת הרצאות ברחבי הארץ לקידום הניהול העצמי של התרופות באמצעות איתור מוקדם של בעיות שנובעות מתרופות, והספר "לעשות סדר בתרופות ובתוספים - בעידן שבו המידע אינסופי" הינו באותו עניין.
ליאת נסים
ליאת נסים
רוקחת קלינית בקופ"ח מאוחדת תואר ראשון בביולוגיה תואר שני ברוקחות קלינית וניהול רגולטורי
רוקחים קליניים- אוני
רוקחים קליניים- אוני
כל המשיבים הינם רוקחים מוסמכים הלומדים בבית הספר לרוקחות של אוניברסיטת בן-גוריון, במסלול לתואר שני ייחודי לרוקחות קלינית קהילתית וניהול רגולטורי (MSc) של בית הספר לרוקחות באוניברסיטת בן גוריון. המענה ניתן על ידי רוקחים מוסמכים במסגרת שיתוף פעולה ייחודי בין "כמוני", לבית הספר לרוקחות שבאוניברסיטת בן גוריון וזאת כחלק מקורס ייעוץ רוקחי תרופתי מתקדם, המקנה בין היתר מיומנויות מעמיקות בייעוץ ותשאול רוקחי ובמתן מענה לבעיות הקשורות בטיפול התרופתי, את הקורס מרכזים ומנהלים פרופ' איל שורצברג וד"ר אורלי שמעוני. .
ד
ד"ר פזית שקד רוקחת קלינית מומחית
שלום. אני ד"ר פזית שקד, רוקחת קליניתמובילה ופורצת דרך בישראל, היחידה בעלת תעודה מארה"ב של מומחית בטיפול תרופתי בקהילה. מאחוריי 23 שנות ניסיון שבהן הבאתי אלפי מטופלים בארה"ב ובישראל לאיזון תרופתי ובריאותי. צמצום תרופות מיותרות, איזון מחלות דרך תזונה ומניעת תופעות לוואי מתרופות הם נר לרגליי. במהלך שנות עבודתי התמקצעתי בנושא הטיפול בסוכרת וכיום אני משלבת הדרכה וליווי תזונתי יחד עם טיוב הטיפול בתרופות. בעבודה שלי משולבים יחס אישי חם, עוטף ומתחשב למטופלים ומקצוענות בתפירת הטיפול התרופתי היעיל והבטוח ביותר תוך השגת שיתוף פעולה מיטבי של הרופאים איתם אני מתקשרת באופן אישי לגבי כל מטופל/ת. לאחר תואר ראשון ברוקחות באוניברסיטה העברית השלמתי תואר ד"ר ברוקחות קלינית באוניברסיטת דוקיין בפיטסבורג, פנסילבניה בארה"ב, סטאג' בבית חולים Albert Einstein Medical Center בפילדלפיה, פנסילבניה. שימשתי 8 שנים כמנהלת שירותי רוקחות קלינית בבית חולים St. Mary Medical Cente בפרברי פילדלפיה , 13 שנים כרוקחת קלינית ב"שרותי בריאות כללית" ומזה 12 שנים נותנת שירות פרטי בלבד במסגרת הקליניקות בתל אביב וחדרה
כמוניתרופות ורוקחותתרופות נוגדות בחילות

תרופות נוגדות בחילות

22/04/17 18:06
3 תגובות

שלום רב! גם אני סובלת מבחילות ממערכת עצבים מרכזית ומטופלת על ידי מירו ואסיוול שלא עוזרים. תוכלי להמליץ בבקשה על עוד תרופות נוגדות בחילות חוץ מהרשימה שנתת כאן בתגובה מתחת , שהן לא תרופות הנלקחות בגלל טיפול כימותרפי(התרופות המומלצות לדעתך )


תגובות

סימה-לבני
23/04/17 0:01

שלום רב,

 

אינני רואה את הרשימה שאת מתייחסת אליה, אולי זוהי הרשימה שהוזכרה בשאלה של הלוסטרל? כאן?

בכל מקרה, הטיפול בבחילות רצוי שיהיה מותאם לסיבה שגורמת לבחילות.

כי אם למשל יש לך פגיעה נוירולוגית באזניים והבחילות שלך מלוות בבעיית שיווי משקל, הטיפול יהיה שונה, מאשר אם הבחילות נובעות מתרופה שמעלה את רמת הסרוטונין בגוף, וגורמת בכך לבחילות, כי מה שיגיב טוב יותר יהיה משהו שנוגד סרוטונין.

בחילות יכולות לנבוע גם מבעיה במערכת העיכול, שלפעמים צריך לעשות אנדוסקופיה כדי לברר ולטפל נכון, הן יכולות לנבוע ממתח, מיגרנות ומסיבות נוספות. לכל סיבה כדאי להתאים טיפול שמטפל במקור הבעייה.

למידע נוסף בעברית תנסי את הערך בויקירפואה כאן.

או באנגלית, שהוא מתאים יותר למי שאינו מכיר את המונחים הרפואיים שבויקירפואה, אך הוא באנגלית, מתוך Medline Plus, הקליקי כאן.

 

אם תהיי יותר ספציפית, אנסה לעזור יותר,

בברכה,

סימה לבני
רוקחת
המרכז לייעוץ תרופתי אישי
www.mypharmacist.co.il
מחברת הספר: "לעשות סדר בתרופות"

 

שירה200
23/04/17 15:41

תודה לך. כן התכוונתי לרשימת תרופות בשאלה של לוסטרל-לגבי תרופות נוגדות בחילה אחרי כימו , אני חוששת לקחת עקב תופעות לוואי משום שהן כנראה תרופות מאוד חזקות.

אצלי אחרי בירורים נרחבים לא מצאו סיבה לבחילות. אני מחפשת תרופה מונעת בחילות שמטפלת בסימפטום הבחילה ( כמו תרופה להורדת חום,כלומר לא משו ספציפי כי לא מצאו סיבה לבחילה) שלא מתנגשות עם מירו ואסיוול

סימה-לבני
24/04/17 21:37

שלום רב,

 

במקרה שלך, אם את באמת סובלת עד כדי כך שאת צריכה לקחת תרופות, 

נראה לי שעליך לנסות את כל התרופות הקיימות, עד שתמצאי אחת שתפתור את הבעייה.

לפי התרופה שתעזור ניתן יהיה לשער מהו מנגנון, ומהי סיבת הבחילה.

 

אלא שלפני התרופות, יתכן שכדאי לעשות נסיון של שינוי הרגלי התזונה,

כמו הורדת גלוטן, הפסקת דברי חלב, הוספת זנגוויל , צמחונות, טבעונות,

פשוט לנסות,

עד שתמצאי את הנוסחא המתאימה לך.

אולי כבר עשית זאת?

 

נתקלתי במקרה אחד של משהי שעשתה צילום עם חומר רדיו אקטיבי, וגררה בחילות במשך שמונה חודשים לאחר מכן.

מצאתי לה אסמכתא לכך בסיפרות. האם עשית צילום רדיו אקטיבי בתקופה האחרונה?

 

עד כאן הרעיונות שלי,

למשהו יש עוד רעיונות?

בברכה,

סימה לבני
רוקחת
המרכז לייעוץ תרופתי אישי
www.mypharmacist.co.il
מחברת הספר: "לעשות סדר בתרופות"