מידעהצהרת נגישות
תצוגת צבעים באתר(* פועל בדפדפנים מתקדמים מסוג chrome ו- firefox)תצוגה רגילהמותאם לעיוורי צבעיםמותאם לכבדי ראייהא+ 100%א-סגירה

מנהלי קהילה

פרופ' אמיר און
פרופ' אמיר און
מנהל מכון הריאות, מרכז רפואי שיבא, תל-השומר.
ד
ד"ר מיה גוטפריד
מנהלת המכון האונקולוגי במרכז הרפואי מאיר בכפר סבא.מומחית באונקולוגיה ורפואה פנימית, עוסקת שנים רבות בתחום סרטן הריאות.
כמוניסרטן הריאותשאלה עבור בתי

שאלה עבור בתי

03/05/17 13:11
4 תגובות

שלום, בתי בת 31, מצאו לה גידול סרטני באחת האונות של הריאה. לפני כחודש הוציאו לה את הגידול בניתוח שעבר בהצלחה. כל כמה זמן היא תצטרך ביקורת אצל רופא למעקב?


תגובות

פרופ--אמיר-און
מומחה כמוני
מנהל מכון הריאות, מרכז רפואי שיבא, תל-השומר.
04/05/17 7:58

שלום וברכה, נבקש עוד פרטים בבקשה. מה הסוג של הגידול? האם לפי הדווח הפתולוגי היו תאי גידול בקשריות הלימפה (=בלוטות הלימפה)? במקומות אחרים?.

Etibe
03/09/17 22:21

שלום אני בת 65 לאחרונה הובחנתי באנוקרצינומה סרטן ריאות גרורתי עם גוש בריאה שמאל 2 סמ ובריאה ימין 1.3 סמ, ובלוטות לימפה מוגדלות בשערי הריאות לאחר בדיקת פי סיוטי וביופסיה מצד שמאל. מהם דרכי הטיפול בסרטן מסוג זה? תודה.

פרופ--אמיר-און
מומחה כמוני
מנהל מכון הריאות, מרכז רפואי שיבא, תל-השומר.
06/09/17 10:47

עקרונות הטיפול הם קודם כל לוודא שאין כאב או קוצר נשימה או כל סימפטום אחר מהגידול – טיפול בסימפטומים כאלה הוא המטרה הראשונה. המטרה השניה היא למצוא את הטיפול האופטימלי התרופתי – מבחינת רפואה מותאמת אישית – לפי בדיקות גנטיות או בהשתתפות במחקר קליני עם תרופה חדשה. אני מניח שהצוות המטפל יבצע את הבדיקות הנדרשות להתאמת הטיפול – חיפוש מוטציות, כגון EGFR, LK ו ROS1 וכן PDL1. בהצלחה

רונהק
26/10/17 4:18

כוכבית8 אפשר לשאול בבקשה איך עלית על זה? מה היו התסמינים?