מידעהצהרת נגישות
תצוגת צבעים באתר(* פועל בדפדפנים מתקדמים מסוג chrome ו- firefox)תצוגה רגילהמותאם לעיוורי צבעיםמותאם לכבדי ראייהא+ 100%א-סגירה

מנהלי קהילה

ד
ד"ר אילן וולקוב
פסיכיאטר פרטי מומחה, מנהל רפואי MindMe המרכז לטיפול פסיכיאטרי מתקדם, בקניון רמת אביב, מגדל הקניון קומה 4, תל אביב. https://mindme.co.il/
אורית זאבי יוגב
אורית זאבי יוגב
מ.א בפסיכולוגיה קלינית – רפואית מן האוניברסיטה העברית בירושלים ותואר מ.א קליני בעבודה סוציאלית מאוניברסיטת חיפה. זוכת פרס האוניברסיטה ע"ש קלנר על הישגים יוצאי דופן בטיפול במשפחות רב בעיתיות. עבדתי הרבה עם הריונות בסיכון ובמחלקות פסיכיאטריות סגורות. בשנים האחרונות בעקבות עבודה במרפאה אנדוקרינולוגית עוסקת רבות בהשמנה קיצונית של מבוגרים, נוער וילדים ואף כתבתי על כך ספר, "רדו ממני", שמשפיע על אופן ראיית הנושא והטיפול בו.
כמונידיכאון וחרדהיום שלישי לירידה במינון הריטלין(: ועוד סיפור עגום מאחורי משקפי שמש כהים במשרד בניינים תלאביבי אפלולי

יום שלישי לירידה במינון הריטלין(: ועוד סיפור עגום מאחורי משקפי שמש כהים במשרד בניינים תלאביבי אפלולי

16/05/17 3:57
8 תגובות

יום שלישי על 10 מג ריטלין בלבד ואני מבינה שהדפוס הוא של עייפות שאם אני לא פשוט ישנה במשך היום אני מרגישה עצבים ורצון לבכות ועננים בראש וטשטוש. אני מבינה שאני צריכה לישון יותר בימים האלה. וגם שאחרי שמתעוררת עצבנית נורא. לא קל היה לי בעבודה ביומיים האלה. הרגישו שאני חסרת סבלנות. חשבתי לשתף שאני בתהליך גמילה אבל זה נראה לי אישי מדי, אז לא אמרתי כלום. אני לא יודעת אם זה היה נכון.
אולי כן כדאי לשתף.
אני חושבת על לרדת לחמישה מג בהמשך, אבל לא יודעת עוד כמה זמן. אחכה עוד כמה ימים ואראה מדי יום ביומו איך אני מרגישה.
הרופאה הכללית מרגיזה אותי: "אפשר לרדת מהריטלין. זאת לא בעיה."


יש לי גלי חום קשים בימים האלה.
אני שואלת את עצמי אם אלה רק גלי חום של גיל המעבר או שהם מועצמים בעקבות הירידה במינון הריטלין.
למישהו יש מושג?....

דרך אגב, שכחתי לומר בפתח דבריי - תודה למי שקורא/ת אותי ועוד יותר למי שמגיב/ה.
אני פשוט ככ מלאה.

אז הלכתי לבניין משרדים הזה לאיזה עניין מעשי בירוקרטי
ולא רחוק משם מקבלת הפסיכיאטרית שהייתי אצלה

ודמיינתי שאני נפגשת בה
ואומרת לה שלום קר

ואז דמיינתי שאני נפגשת עם הפסיכולוגית שטיפלה בי עשרים ושתיים שנה.
כן, זאת לא טעות כתיב: עשרים ושתיים שנה!!!!!!
וחשבתי שלא הייתי אומרת לה שלום כנראה.
וכנראה גם היא לא לי!

וחשבתי שככה זה היה עם בני משפחתי הביולוגיים.
וחשבתי - איך זה יתכן שכך זה גם איתה?

ואז חשבתי למה אני לא מדברת איתה.
אני צריכה לדבר איתה!
עברה שנה וחצי מאז שאנחנו לא מדברות!!!! (ברוגז, עלק!)

והיא לא חושבת לעצמה שהיא חייבת לי משהו?
אחרי עשרים ושתיים שנה של טיפול שאני מוצאת את עצמי בתחתית התחתיות עם חיים הרוסים?!

האם היא עשתה איזה חשבון נפש?

ולמה באמת ביטלתי את הפגישה עם הפסיכולוגית החדשה שלי השבוע?

אני מרגישה על הסף של לצלצל אליה ולהגיד לה - זה לא יכול להישאר ככה!

אבל האומנם זה לא יכול?
הערבוב של הכאב והזעם והניתוק הרגשי שמתחלף בגעגוע.

והתפרצות זעם ענקית שמחכה ועומדת ותלויה מעל ראשי מאיימת.
ואת יודעת מה, אני אומרת לעצמי,
לא בא לי לפחד ממנה יותר, מהתפרצות הזעם הזאת!!!!!!
לא בא לי!!!!!!!!!

אני כל כך מוצפת רגשית.
"ננוח כבר בקבר," היא הייתה אומרת.

נו טוב, יש למה לחכות.

ואני יודעת שכתבתי אולי לא נורא קומוניקטיבי, אבל עדיין כל תגובה וכל שיתוף יתקבלו בברכה. תודה רבה


תגובות

מופי
16/05/17 4:14

ועוד דבר חשוב: הידיעה שאני יכולה להרוס אותה. יש לי את הכוח. היא הרי יודעת שהייתה לא בסדר (בלשון המעטה). אני יכולה להרוס אותה. ומול רגשי האשמה על כל דבר הכי קטן שאני מעזה להגיד עליה והנאמנות שלי לשמור על שמה הטוב ושלא יודלף דבר...... תוך כדי שאני כותבת אני מבינה שהחלטתי כבר בתוכי שאני חייבת להיפגש איתה!!!!! ושכנראה אני לא רוצה לערב בזה את הפסיכולוגית הנוכחית שלי. //// מצד שני, אנחנו כמו זוג שהתגרש אחרי רעידת אדמה איומה ומשקעים נוראיים. האם נצליח לדבר?... להגיע לאיזה תקשורת ללא סיוע?... וסיוע, הרי אי אםשר לקבל, כי היא המטפלת, ואין פורמט שבו מטפלת ומטופלת יילכו ביחד לסוג של גישור אחרי גירושים. !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! אני רותחת מכעס. ולא יודעת מה לעשות. אבל זה כן הולך ומתגבש בי. ההחלטה. שאני לא מוכנה שזה ייגמר בלי שנדבר. אני חייבת לעצמי - לא יודעת אם לה, אבל לעצמי - שלא לסיים את זה באופן טראומטי. טוב, זה כבר מאוחר מדי. זה הסתיים באופן טראומטי. אבל חייבים איכשהו למתן את זה עד כמה שאפשר. לעשדות איזשהו דיבור שאיכשהו אני אוכל להשיך לחיות אחריו. אני לא יודעת.

טל-מוזס
16/05/17 9:47

מופי יקרה, מעבר לזה שאת כותבת נפלא, ממש כמו תסריט ומעניין לקרוא. נשמע שאת מתמודדת עם הרבה. טיפול של 22 שנה חייב להיות משמעותי והפסקה שלו עוד יותר מכך. כמה מטופלים שפגשתי התקשו מאוד לסיים טיפול ארוך ונטו לחזור שוב ושוב למטפל. כמו התמכרות או אולי מקום בטוח בו אתה מובן, לא צריך להתחיל מחדש. למרות הכול בחרת לעזוב ואני מבין שיש כעס אדיר על הפרידה. ייתכן שעוד תפגשו בעתיד אבל מדוע לא לתת לעצמך הזדמנות חדשה. להתבונן עם מישהי אחרת על החיים ולנסות לצאת מהפלונטר שאת מרגישה. האם היו מטרות לטיפול הארוך שעברת? מה המטרות כעת ? לגבי הריטלין, עייפות היא אחת התופעות הנפוצות ביותר אבל מנסיוני עוברת תוך מספר שבועות. את מוזמנת להתייעץ גם בקבוצת תרופות באתר.

מופי
16/05/17 12:53

טל שלום. תודה רבה רבה על התגובה. ותודה גם על הידע על הריטלין וקבוצת התרופות, זה רעיון נהדר ואתייעץ איתם. תודה גם על הפידבק לכתיבה. זה נעים לשמוע. מה שאולי אתה לא מבין הוא שטיפול של 22 שנה הוא לא משמעותי. אלא יצירת תלות של המטופל במטפל שלי הרסה את החיים. ולא, אני לא מגזימה! לצערי הכה רב.

מופי
16/05/17 13:05

והאמת, טל, שהיה לי קשה עם התגובה שלך . יד על הלב, לא נראה לך תמוה כמטפל - טיפול של 22 שנה? לא נראה לך שמשהו לא בסדר עם המספר הזה?! "כעס אדיר על הפרידה", אתה אומר. לא, כעס אדיר על חיים שהוחמצו. על לקחת אישה צעירה כמוני, שהיו בה נטיות לעצמאות והיו בה נטיות לתלות, ולעודד בה ולפתח בה ולהעצים בה את נטיות התלות. 22 שנה שבהן המטפלת שלי הספיקה להתגרש, להתחתן מחדש, לקבל נכדים מהילדים שלה, לעבור חיים שלמים - ולהשאיר אותי מחוברת אליה בצינור הזנה, נשארת ילדה קטנה, כמעט תינוקת. ואופס! מתעוררת אחרי 22 שנה תינוקת מזדקנת!!!!! בת 55 ובתחתית השפל, וצריכה להתחיל הכול מהתחלה! אתה כותב על הדברים כאילו בארץ הבחירות עסקינן. לא בחרתי לעזוב. הטיפול הזה כמעט שהביא אותי להתאבדות! כן, הייתי 22 שנה בטיפול אצל מטפלת נפלאה, מוכרת, מוערכת - והלכתי מדחי אל דחי אל דחי! ועכשיו מנסה לעשות משהו. להציל מה שאולי עוד אפשר.

יוני321
17/05/17 11:29

יש יום רביעי?

טל-מוזס
17/05/17 14:14

מופי יקרה, מצטער שפגעתי. אני מסכים איתך שטיפול אינו אמור להיות ארוך כ"כ אולם זו הראייה והגישה הטיפולית שלי. טיפולים קצרי טווח או לפחות עם סוף מוגדר בו אפשר לבחון מחדש את הצורך. החוויה שעברה לי מדברייך היא תחושה של החמצה נוראית ואני מבין למה חשת חוסר רצון להמשיך. אני מאוד שמח לקרוא ומקווה שהבנתי שבחרת בחיים ואת מנסה להתמודד עם הרגשות הקשים של הזמן הרב שחלף. שוב מצטער עם פגעתי. באמת שאשמח לשמוע עוד ולחשוב יחד אם תרצי

מופי
31/05/17 16:24

טל, תודה על התשובה המקסימה וסליחה שרק עכשיו ראיתי. לקח לי זמן להבין איך הדברים עובדים כאן טכנית. תחום הטיפול הוא תחום פרוץ! זאת בעיה שזאת רק הגישה האישית שלך שטיפול לא אמור להיות ככ ארוך. צריכות להיות איזה נורמות. קשה לי להיכנס לכל מה שהיה, וגם לא רוצה.... היא השתנתה... הפסק להיות לה כוח אלי... התאכזבה ממני... התייאשה ממני... אבל בו זמנית אחזה בי ולא שיחררה אותי ללכת למישהו אחר שאולי יצליח לעזור לי. היום אני מבינה, כי אז הייתה נאלצת להודות שנכשלה. והיא אכן נכשלה. בגדול. ואפשר להגיד שזאת בעיה שלה. אלא שבמקרה מדובר בחיים המנופצים שלי. שאני מנסה עכשיו מהתחלה... תודה לך שוב טל....

טל-מוזס
17/05/17 14:16

ועוד שאלה. לא ברורה לי האמירה, לא בחרתי לעזוב.