מידעהצהרת נגישות
תצוגת צבעים באתר(* פועל בדפדפנים מתקדמים מסוג chrome ו- firefox)תצוגה רגילהמותאם לעיוורי צבעיםמותאם לכבדי ראייהא+ 100%א-סגירה

מנהלי קהילה

ד
ד"ר אילן וולקוב
פסיכיאטר פרטי מומחה, מנהל רפואי MindMe המרכז לטיפול פסיכיאטרי מתקדם, בקניון רמת אביב, מגדל הקניון קומה 4, תל אביב. https://mindme.co.il/
אורית זאבי יוגב
אורית זאבי יוגב
מ.א בפסיכולוגיה קלינית – רפואית מן האוניברסיטה העברית בירושלים ותואר מ.א קליני בעבודה סוציאלית מאוניברסיטת חיפה. זוכת פרס האוניברסיטה ע"ש קלנר על הישגים יוצאי דופן בטיפול במשפחות רב בעיתיות. עבדתי הרבה עם הריונות בסיכון ובמחלקות פסיכיאטריות סגורות. בשנים האחרונות בעקבות עבודה במרפאה אנדוקרינולוגית עוסקת רבות בהשמנה קיצונית של מבוגרים, נוער וילדים ואף כתבתי על כך ספר, "רדו ממני", שמשפיע על אופן ראיית הנושא והטיפול בו.

השמנה

31/05/17 21:58
9 תגובות

שלום לכולם. אני צורך במשך חצי שנה את התרופה מירו נוגדת הדיכאון.אני בחור שעושה ספורט 3 פעמים בשבוע ומשתדל לשמור על תזונה. למרות זאת אני משמין ולפי פוסטים שקראתי יש נטייה לעלות במשקל בגלל התרופה.
א-האם זה נכון שהתרופה באמת כזאת משפיעה?
ב-במידה וכן משפיעה מה ניתן לעשות כדיי למנוע זאת?


תגובות

שלום מורן, עלייה במשקל היא אכן אחת מתופעות הלוואי הידועות של המירו. ההתמודדות היא כמו עם כל עלייה במשקל, וזה אכן יכול להיות קשה. האם התייעצת עם הרופא המטפל לגבי זה?

מורן16
05/06/17 11:48

יש לי רופא עוד חודש בנושא הזה ולכן העדפתי להתייעץ עם אנשים שמכירים את התרופה והשלכותיה

ראובן-4
02/06/17 10:30

שלום מורן 16, אני משתמש במירו כבר הרבה מאוד שנים אז עצה לי אליך, תנסי לקחת את המירו לפני השינה, כי זה גם כדור שעוזר לישון וקצת להתמודד מול הרעב, כי עם הזמן הגוף שלנו מתרגל לתרופה ואפקט הרעב ילך ויפחת, אז בהצלחה !

מורן16
05/06/17 13:02

שלום ראובן.הכדור השפיע על המשקל שלך?

פירלו
02/06/17 14:43

מדוע מירו קימות מגוון תרופות איך אפשר לעסוק בספורט עם מרו

מורן יקר. מירו אכן ידועה כתרופה שמעלה את החשק למזון מתוק ושומני. נכון, שעם הזמן האפקט פוחת. אני מציעה לך לפנות לפסיכיאטר ולשקול או אילפה של הכדור או לקיחה של כדור נוסף במקביל שיסייע לבלימה של התיאבון. מעבר לכך החשיבה שלך נכונה: נסה לתחלף את המזונות המשמינים בהרבה ירקות ונוזלים ולהגביר פעילות פיזית וכן גם לנסות ליטול את הכדור בלילה - אם אלו לא עוזרים שווה להתייעץ. ספר לנו מה קורה איתך?

מורן16
05/06/17 13:04

שלום לך אורית. אכן המירו מעלה את החשק למזון אך אני שומר על תזונה נכונה ועדיין משמין. יש כדורים אחרים שהם פחות משמינים?

תומר-1
05/06/17 18:16

או להחליף כדור או להקפיד על פעילות גופנית ותזונה צמחית מלאה למרות שהתרופה גורמת להשמנה עם מאמץ מתאים ניתן להתגבר על ההשמנה עובדה לא כל חולה משמין מתרופות תלוי בתזונה ורמת הפעילות הגופנית

תומר-1
05/06/17 18:17

חוץ מזה לדיכאון יש פתרונות בתזונה טבעית וטיפול בגרייה מגנטית עמוקה וטיפולים נוספים