מידעהצהרת נגישות
תצוגת צבעים באתר(* פועל בדפדפנים מתקדמים מסוג chrome ו- firefox)תצוגה רגילהמותאם לעיוורי צבעיםמותאם לכבדי ראייהא+ 100%א-סגירה

מנהלי קהילה

סימה לבני
סימה לבני
רוקחת בכירה, מנהלת המרכז לייעוץ תרופתי אישי, מחברת הספר "לעשות סדר בתרופות ובתוספים - בעידן שבו המידע אינסופי". לבני עוסקת בהפצה והטמעה של מאגרי מידע תרופתיים בחברת "זיעור". בעברה, ניהלה את בתי המרקחת של בתי החולים "הלל יפה" ו"רמב"ם". סימה שמה לה למטרה לקדם את הרוקחים כיועצים ורוקחים קלינים כמומחים לתרופות, כחלק מהצוות הרפואי. היא נותנת הרצאות ברחבי הארץ לקידום הניהול העצמי של התרופות באמצעות איתור מוקדם של בעיות שנובעות מתרופות, והספר "לעשות סדר בתרופות ובתוספים - בעידן שבו המידע אינסופי" הינו באותו עניין.
ליאת נסים
ליאת נסים
רוקחת קלינית בקופ"ח מאוחדת תואר ראשון בביולוגיה תואר שני ברוקחות קלינית וניהול רגולטורי
רוקחים קליניים- אוני
רוקחים קליניים- אוני
כל המשיבים הינם רוקחים מוסמכים הלומדים בבית הספר לרוקחות של אוניברסיטת בן-גוריון, במסלול לתואר שני ייחודי לרוקחות קלינית קהילתית וניהול רגולטורי (MSc) של בית הספר לרוקחות באוניברסיטת בן גוריון. המענה ניתן על ידי רוקחים מוסמכים במסגרת שיתוף פעולה ייחודי בין "כמוני", לבית הספר לרוקחות שבאוניברסיטת בן גוריון וזאת כחלק מקורס ייעוץ רוקחי תרופתי מתקדם, המקנה בין היתר מיומנויות מעמיקות בייעוץ ותשאול רוקחי ובמתן מענה לבעיות הקשורות בטיפול התרופתי, את הקורס מרכזים ומנהלים פרופ' איל שורצברג וד"ר אורלי שמעוני. .
ד
ד"ר פזית שקד רוקחת קלינית מומחית
שלום. אני ד"ר פזית שקד, רוקחת קליניתמובילה ופורצת דרך בישראל, היחידה בעלת תעודה מארה"ב של מומחית בטיפול תרופתי בקהילה. מאחוריי 23 שנות ניסיון שבהן הבאתי אלפי מטופלים בארה"ב ובישראל לאיזון תרופתי ובריאותי. צמצום תרופות מיותרות, איזון מחלות דרך תזונה ומניעת תופעות לוואי מתרופות הם נר לרגליי. במהלך שנות עבודתי התמקצעתי בנושא הטיפול בסוכרת וכיום אני משלבת הדרכה וליווי תזונתי יחד עם טיוב הטיפול בתרופות. בעבודה שלי משולבים יחס אישי חם, עוטף ומתחשב למטופלים ומקצוענות בתפירת הטיפול התרופתי היעיל והבטוח ביותר תוך השגת שיתוף פעולה מיטבי של הרופאים איתם אני מתקשרת באופן אישי לגבי כל מטופל/ת. לאחר תואר ראשון ברוקחות באוניברסיטה העברית השלמתי תואר ד"ר ברוקחות קלינית באוניברסיטת דוקיין בפיטסבורג, פנסילבניה בארה"ב, סטאג' בבית חולים Albert Einstein Medical Center בפילדלפיה, פנסילבניה. שימשתי 8 שנים כמנהלת שירותי רוקחות קלינית בבית חולים St. Mary Medical Cente בפרברי פילדלפיה , 13 שנים כרוקחת קלינית ב"שרותי בריאות כללית" ומזה 12 שנים נותנת שירות פרטי בלבד במסגרת הקליניקות בתל אביב וחדרה
כמוניתרופות ורוקחותסידן ציטראט וסידן קרבונט

סידן ציטראט וסידן קרבונט

03/06/17 23:52
4 תגובות

מאחר ואני נוטלת פרדניזן תקופה ארוכה, נתבקשתי לצרוך סידן 600 פעמיים ביום. דרך קופת החולים קבלתי סידן קרבונט 600. מאחר ונאמר לי שלסידן ציטראט אין כמעט תופעות לוואי ושהספיגה שלו הרבה יותר טובה,- מסידן קרבונט, אני נוטלת ביום 2 כדורים של סידן ציטראט 325 (עם 200 יח' ויטמין D ׂׂ) זאת בעיצת רוקחים שאמרו לי שסידן ציטראט 325 שווה לסידן קרבונט 600 ורציתי לדעת אם אני נוהגת נכון, וההשפעה של 2 סוגי הכדורים זהה


תגובות

שלום רב,

אנא שאלי את השאלה בקבוצת "תוספי תזונה - כן לא למה, כמה" ואענה לך בפרוט 

בברכה,

מג"ר רונית מינקוב 

רוקחת מומחית בפרמקולוגיה קלינית ובתוספי תזונה 

רונצ-ה
08/06/17 18:50

לצערי לא מצליחה לשאול את השאלה בקבוצת תוספי תזונה, ומצד שני תשובתך חשובה לי מאוד.  מה אני עשה ??

רונצ-ה
08/06/17 18:55

רשמתי את השאלה בבלוג של ומסתבר שאפר לשיים את השאלה רק לתרופות ורוקחות.

מאו מאוד חשוב לי לקבל תשובה בנושא. תודה

סימה-לבני
11/06/17 23:28

שלום רב,

לקבוצת "תוספי תזונה כן לא למה,כמה הקליקי כאן.

למידע על סידן קרבונט 600 מג' בעלון לצרכן של קלצימור הקליקי כאן 

סידן ציטרט   איננו תרופה, ולכן אין לי עלון לצרכן להפנות אותך אליו.

את ההבדלים בין המלחים מצאתי במיקרומדקס, ולהלן התרגום:

1. סידן קרבונט Calcium Carbonate מכיל 40% סידן. כלומר מ 600 מג טבליה, את מקבלת 240 מג סידן אלמנטרי.

2. סידן ציטרט Calcium Citrate  מכיל 21% סידן, כלומר מטבליה של סידן ציטרט + ויטמין D של דרך חיים, ראי כאן, מ 325 מג, רק 68 מג הם סידן אלמנטרי.

3. סידן קרבונט תלוי בספיגתו בריכוז החומצה בקיבה, ולכן מומלץ לתת אותו עם הארוחות, קלציום ציטרט אפשר לקחת גם ללא אוכל, וספיגתו לא תלויה בנוכחות תכשירים מעכבי משאבת פרוטונים, כמו אומפרזול וחבריו. מכאן שאם הינך לוקחת אומפרזול, או קונטרולוג או לנטון ודומיהם מומלץ לך לקחת קלציום ציטרט.לתקציר מאמר בנושא הקליקי כאן.

4. כאשר לוקחים עם האוכל, הספיגה של שני התכשירים זהה. ראי תקציר מאמר בנושא זה כאן.

5. במקום אחד מצאתי שספיגת הציטרט גבוהה פי 2.5 מזו של הקרבונט, רק לא ברור על איזה מקור מידע מתבסס הנתון הזה, ובאיזה תנאים זה קורה.

 

לסיכום,

אם הרופאה רשמה לך קלציום קרבונט 600 פעמיים ביום, היא התכוונה שתוסיפי לדיאטה שלך כ 500 מג סידן אלמנטרי ליום, שהם 40% מתוך 1200.

אם את לוקחת במקום קרבונט, ציטרט, אזי עליך לקחת כשבע טבליות של 325 מג כדי לקבל את אותם 500 מג סידן אלמנטרי.(500 לחלק ל 68 גרם)

אם אכן הספיגה של שניהם זהה בלקיחה עם האוכל, אזי עדיף לכל הדעות לקחת שתי טבליות במקום 7.

מה גם, שכמו שכתבת בתכשיר השני (בציטרט) יש גם ויטמין D במינון 200 יחידות , וצריך להתחשב גם בהן כאשר מנסים להשוות את כמויות הסידן.

 

אני מקווה שרונית מינקוב תוכל להוסיף עוד על המידע שנתתי כאן ותעזור לך לקבל החלטה.

בברכה,

סימה לבני
רוקחת
המרכז לייעוץ תרופתי אישי
www.mypharmacist.co.il
מחברת הספר: "לעשות סדר בתרופות- בעידן שבו המידע אינסופי"