מידעהצהרת נגישות
תצוגת צבעים באתר(* פועל בדפדפנים מתקדמים מסוג chrome ו- firefox)תצוגה רגילהמותאם לעיוורי צבעיםמותאם לכבדי ראייהא+ 100%א-סגירה

מנהלי קהילה

ד
ד"ר אילן וולקוב
פסיכיאטר פרטי מומחה, מנהל רפואי MindMe המרכז לטיפול פסיכיאטרי מתקדם, בקניון רמת אביב, מגדל הקניון קומה 4, תל אביב. https://mindme.co.il/
אורית זאבי יוגב
אורית זאבי יוגב
מ.א בפסיכולוגיה קלינית – רפואית מן האוניברסיטה העברית בירושלים ותואר מ.א קליני בעבודה סוציאלית מאוניברסיטת חיפה. זוכת פרס האוניברסיטה ע"ש קלנר על הישגים יוצאי דופן בטיפול במשפחות רב בעיתיות. עבדתי הרבה עם הריונות בסיכון ובמחלקות פסיכיאטריות סגורות. בשנים האחרונות בעקבות עבודה במרפאה אנדוקרינולוגית עוסקת רבות בהשמנה קיצונית של מבוגרים, נוער וילדים ואף כתבתי על כך ספר, "רדו ממני", שמשפיע על אופן ראיית הנושא והטיפול בו.
כמונידיכאון וחרדהכמה שאלות למתמודדים

כמה שאלות למתמודדים

06/06/17 11:46
16 תגובות

יש אנשים (שניים) שאני מספרת להם על המחשבות האובדניות שלי. כי הם קרובים אליי ואם אסתיר מהם את זה אז לא יהיה לי על מה לדבר איתם. אני לא עושה את זה בכיף, כי אני יודעת שזה מכביד ומעיק וכולי. אני אבין לגמרי אם הם ינתקו קשר. הקטע הוא ששניהם מטילים ספק בכוונות שלי. הם אומרים לי, "את סתם אומרת את זה, ברור שלא תתאבדי." או, "אם היית מתכוונת באמת אז כבר היית מתאבדת." זה מאוד מאוד מכאיב לי. אני רוצה לנתק איתם קשר מיד. אין לי כוח להתווכח. אין שום צורך. אבל זה חוסם את השיחה. והמחשבות ממשיכות, ואין עם מי לחלוק. אני מרגישה שכיש מישהו שאכפת לו ממני, אז הוא נותן לי אחיזה בחיים. ואם אנתק את כל הקשרים (הבודדים גם ככה כי ניתקתי את כל הקשרים האחרים), אז לא תהיה לי אחיזה ואני באמת אתאבד.
אז שאלה אחת היא - איך אתם מגיבים לאמירות האלה של אנשים?
שאלה שניה היא - מה מחזיק אתכם בחיים?
תודה


תגובות

יוני321
06/06/17 13:48

הדבר היחיד שמחזיק אותי בחיים. שאני מפחד מהמוות

סתם3
06/06/17 14:23

מעניין

n1
06/06/17 14:07

אנשים שלא מפרגנים לי אני לא בקשר איתם, מעדיפה להתבודד מאשר לשמוע את מה ש"חברייך" אומרים לך. מה שמחזיק אותי בחיים זה עבודה לימודים ובעל. שולחת לך הודעה. שי.

שלום לך יקרה. ראשית, הפריע לי מאוד הכינוי שבחרת לעצמך.... דווקא בימים קשים צריך לחפש את האמירות והכינויים שמעלים אנרגיה.... אל לך לכעוס על חברייך ,אנשים שאינם בתחום בריאות הנפש אינם מסוגלים להבין/ להתמודד/ להגיב למחשבות אבדניות . פעמים רבות הם רואים בכך זעקה לעזרה או ביטוי למצוקה אבל לא כוונה אמיתית. את דורשת מחברייך תגובה שהם אינם יכולים לה. מה שמחזיק אנשים בחיים זו ציפייה והנאה מדברים קטנים וגדולים:,סיפוק מעבודה או מעניין כלשהו, רגעים נעימים עם חברים... ישנם אלו שמוזיקה עושה להם את זה . מגוון הדברים שגורמים לאנשים לקום בבוקר הוא עצום - לפעמים זה רק להינות מקפה טוב על הבוקר.... כל אחד צריך למצוא את שלו. האם את מטופלת?, מה דעתך להשתתף בקבוצה טיפולית שם מירב הסיכויים שהסובבים יבינו לגמרי מה את מרגישה?

סתם3
08/06/17 14:23

תודה על התגובה. הכינוי מתאר אותי היטב:) אני לא מטופלת. בעבר לקחתי ציפרלקס, זה גרם לי להרגיש כמו מפת שולחן. בפסיכולוגיה אני לא מאמינה. נחמד היה לדבר עם מישהו חכם אבל אין לי כסף לזה.

סתם3
08/06/17 14:24

בקשר לקבוצה טיפולית. קשה לי לראות את עצמי שם. אני לא מתחברת עם אנשים.

yaelulit1
19/06/17 14:51

היי גמאני לא מתחברת עם אנשים ואני ממש מזדהה עם מה שכתבת אני בת 24 קוראים לי יעל אם תרצי לשוחח איתי באסמסים או בווצאפ אני מאוד אשמח להקשיב ולדבר גם:teeth:

מופי
09/06/17 20:40

שלום. האמת שיש משהו שמכעיס אותי במה שכתבת, ובתגובות שלך למה שכתבו לך ובהתעקשות שלך להישאר בכינוי הזה. כשת בוחרת בכינוי כזה את מתעלללת ומזלזלת בעצמך, וכשאני פונה אלייך כשאת בכינוי הזה, את הופכת גם אותי להיות חלק ממי שמשפיל אותך ומתייחס אלייך בחוסר כבוד. את לא מוכנה לעשות כלום כדי לעזור לעצמך, ומחכה שאנשים שקרובים אלייך יחזיקו בשבילך את החיים. ישמרו אותך בחיים. אני חושבת שיש בתוכך מישהי מושפלת מאוד ואומללה מאוד מאוד, וחבל שחלק גדול ממך מזדהה עם הצד המשפיל והמתעלל. לדעתי, החלק המעונה שבך חייב להתמרד ולצאת נגד החלק המענה. אם לי הייתה חברה שרוצה למות ולא הולכת לטיפול ולא עושה כלום כדי לעזור לעצמה אבל מחכה שאני אהיה כל הזמן בחרדה שהיא תתאבד, לא הייתי נשארת איתה בקשר. רחמי קצת על עצמך. את ראויה לטוב מזה. לכי לטיפול או קבוצה או משהו..... ואת לא יכולה לצפות שאנשים ישאירו אותך בחיים. זאת אחריות שלך. (שיעור שלקח לי הרבה הרבה שנים ללמוד) בהצלחה

סתם3
10/06/17 11:43

בעיה עם אנשים שלא מבינים הומור..... ההומור העצמי - אחד הכלים החזקים ביותר לשמירה על שפיות האדם.

מופי
19/06/17 1:43

פשוט עצוב לי עליך. מה את מרויחה מלהתייחס אל עצמך ככ רע?.....

orly7
19/06/17 9:40

הדבר הכי מעליב לאדם במצבך/מצבנו זה אנשים שמתוכחים עם מה שאתה מרגישה ומוכיחים אותך על כך.ועוד אנשים שהכי אמורים להבין את מה שאת מרגישה כי הם חוו את האטימות של תגובות הסביבה.הכינוי סתם תחת לא מצחיק אותי כהומור עצמי אבל אני מבינה את עצמת האומללות שנדרשת כדי להתבטא כך על עצמך.הסימן שלי להכנס שוב לתקופת ציפרלקס הוא כשאני מתחילה לדבר אל עצמי כך בדיבור פנימי.הכינוי העצמי הזה הוא רק הסימפטום של משהו עמוק הרבה יותר וגם אם תחליפי אותו בכינוי"סופרוומן"הוא לא ישליך ולא ירפא את התחושות הפנימיות.ולחילופין,אם תגיע תקופה נהדרת בחייך ,הביטוי יעלם מעצמו.התגובות כאן יכולות לגרום רק לדבר אחד,להסגר ולא לשתף כי יש בהן הרבה שפיטה שהיא קטלנית לאנשים במצבך.אני ממליצה לאלו שהגיבו פשוט להתעלם מהכינוי ולהתיחס לשאר הדברים[מלבד התגובה של אורית יוגב שנתנה באמת תחושה של חמלה ולא שפיטה ורק האירה בעדינות בפנס על הבעיה.]מנסיון שלי טיפול קבוצתי ייעודי לאנשים שמרגישים כמוך מאד מאד עוזר.גם אם לא תדברי ורק תקשיבי מהצד,יש משהו מנחם בלראות שאת לא לבד.את עשויה גם ליצור קשר חברי משמעותי עם אדם שלא תצטרכי להסביר את עצמך.בהצלחה לך. מדהים כמה אנשים בודדים ואומללים קיימים מסביבנו,איפה הם ביום יום?האם הם משחקים פשוט את המשחק כדי לשרוד ויוצאים לאור רק באתר? העולם היה מקום הרבה יותר ידידותי לנו אם כל התחושות של כול אלו שכותבים כאן היו באות לידי ביטוי גם בעולם המציאותי.

סתם3
19/06/17 12:06

תודה על ההתייחסות:) אני לא אומללה בכלל. החיים שלי נפלאים. רק שלפעמים יש קול שאומר לי ״תהרגי את עצמך״. זה הכל. ובגלל שכבר יש לי ניסיון עם היישות הזאת, למדתי בעצמי שכדאי לחפש אחיזה בתקופות כאלה. כל מה שביקשתי כאן זה כמה דוגמאות לאחיזה. עזר לי מאוד הבחור שכתב שהוא מפחד מהמוות, גרם לי לחשוב. אולי בכל זאת החיים עדיפים. אנשים שמלהגים ובאים כאילו לעזור, אבל בעצם מדברים על עצמם, לא עוזרים לי אבל גם לא מפריעים, יש להם מקום בעולם. האם הציפרלקס עזר לך?

מופי
20/06/17 2:38

אורלי 7 וגם החברה השנייה.לא התכוונתי לפגוע ובטח לא לזלזל. אני מבינה שבחירת כינוי כזה היא סימן למצוקה איומה. מה שקשה לי זה עם ההכחשה של זה. ... ואני חושבת, ואני מתייחסת כאן לחברה השנייה שאני לא מעונייינת להשתמש בכינוי המשפיל שהיא בחרה לעצמה, אני חושבת שכמו שאת מתייחסת בזלזול לעצמך, כך את מתייחסת בזלזול לפונים אלייך כאן. אני לא "ליהגתי ובאתי כאילו לעזור אבל בעצם מדברת על עצמי". כל אחד כאן מדבר מהידע שלו. זה לא מובן מאליו שמשקיעים וטורחים ועונים לך, את לא חייבת להסכים איתי, אבל את יודעת, הוצאתי את הראש מהענייינים שלי וכתבתי לך. הזלזול במי שעונה לך והזלזול בעצמך לא נעים. והאם הוא מוביל לאיזה מקום? אם החיים נפלאים למה יש קול שאומר תהרגי את עצמך? מי זה ואיםה הוא נמצא כשאת חווה את החיים יפים?..... מפחיד ועצוב ומכעיס והלוואי שאפשר היה לקחת ממך את הקול הזה. (אני מדברת מתוך הזדהות אישית) שנרגיש טוב

מייקל117
22/06/17 17:08

אנשים שלא חוו מחשבות הרסניות באמת קשה להם להבין שהכוונה היא אמיתית אבל הפחד ויצר ההשרדות מונע מאיתנו מלממש את המחשבות בו ברגע. אכן לנתק גם עם הבודדים את הקשר ולהגיע למצב שאין אדם שאכפת לו ממך יביא אותך לרצות עוד יותר לממש את הרצון למות. כי אם לאף אחד לא אכפת ממך את קיימת ולא קיימת, פיזית את כמובן קיימת אבל באותה מידה את יכולה לא להיות קיימת, אין הבדל. זאת הרגשה מאוד לא נעימה שמגבירה את כוחן של אותן מחשבות הרסניות. זה שאת מרגישה שאת יכולה לשתף שני אנשים במחשבות האובדניות מראה שאת יכולה לסמוך על אותם שני אנשים, את רוצה שיעזרו לך עם אותן תקופות שהמחשבות תוקפות וצריך להחזיק במשהו. פשוט תנסי לזכור שהם לא יכולה להבין ולהריגש מה שאת כן, ותתני לאמירות כאלה לחלוף בלי לשקוע בך ובלי להכניס אותך לכעס. וכמו שיוני321 אמר הפחד למוות. הפחד מכאב, הכישלון לא להצליח ולישהאר בחיים, יצר ההשרדות. כשאתה על סף המוות אתה רוצה לחיות אתה רוצה להיות אדם אחר.

סתם3
22/06/17 19:45

כל כך מבינה את מה שכתבת. על כישלון להצליח אפילו לא חשבתי. אפילו עכשיו, שאני יחסית חושבת בהיגיון, זה נשמע לי בלתי אפשרי. לי ברור שאצליח כי אני מתכננת לקפוץ מגשר אל מים עמוקים מאוד.

orly7
26/06/17 7:24

היי לך,שלחתי לך הודעה כבר לפני כמה ימים.אולי לא ראית אותה?עניתי לך על השאלה ששאלת אותי. עונה עכשיו על השאלה מה מחזיק אותי בחיים כי ניראה שהתשובות שאת מחפשת לשאלה,חשובות לך באמת,זאת לא סתם שאלה פילוסופית מבחינתך. אז היו כמה פעמים בשנים האחרונות שממש רציתי לסיים עם זה כבר אבל הדאגה לבני הבכור שישאר ממש לבד ואדפוק לו את החיים הלא קלים שלו,מנעה ממני.וכשמצבו השתפר מה שמנע ממני זה בפרוש פחד.לא היה בי האומץ לקפוץ לים סוער מגשר.האפשרות היחידה שעלתה בדעתי זה כדורים ואלכוהול אבל שמעתי מפרמדיקית שברוב המקרים זה לא עובד.ומזה אני באמת הכי פוחדת.ופתאום כשהזמן עובר ולא מימשת,לפעמים הדברים משתפרים פתאום ואז הרעיון נזנח לזמן מסוים.