מידעהצהרת נגישות
תצוגת צבעים באתר(* פועל בדפדפנים מתקדמים מסוג chrome ו- firefox)תצוגה רגילהמותאם לעיוורי צבעיםמותאם לכבדי ראייהא+ 100%א-סגירה

מנהלי קהילה

ערן ברקוביץ
ערן ברקוביץ
פסיכולוג רפואי מומחה.
פרופ'-איתן-אוריאל
פרופ'-איתן-אוריאל
מומחה בנוירולוגיה, בעל תואר שני במחלות כלי דם של המוח. מנהל המחלקה הנוירולוגית מרכז רפואי בלינסון. מזכיר האיגוד הנוירולוגי בישראל.
ד
ד"ר יובל כרמון
רופא בכיר במחלקה הנוירולוגית ביה"ח מאיר.מנהל מרפאת טרשת נפוצה.
ד
ד"ר אסתר גנלין
רופאה בכירה במכון הנוירולוגי בביה"ח שניידר ומנהלת המרפאה הנוירואימונולוגית בו. בוגרת רפואה בטכניון בהצטיינות. בעלת תואר שני באימונולוגיה בהצטיינות יתרה (אוניברסיטת תל אביב) ותואר דוקטור בביוכימיה (הטכניון). משלבת מחקר קליני ובסיסי בתחום טרשת נפוצה בילדים. חברה בקבוצת המחקר הבין לאומית לטרשת נפוצה בילדים- International Pediatric Multiple Sclerosis Study Group (IPMSSG)

מובילי קהילה

פזית
פזית
הייתי בריאה ורופאת שיניים. כיום , חולה בטרשת נפוצה ואומנית קרמיקה, מציירת ומטפלת באמצעות אומנות. קודם כל אמא לשני ילדים נפלאים וחברה עם כמה אנשים חמים וחכמים. יש מתנה ביכולת ליצור ... זה מאפשר נתינה הלאה וידיעה שגם מי שלא מכיר אותי אישית יוכל לקבל משהו ממני שישמח ויגרום לו הנאה. זו הסיבה שאני כותבת פה. לעזור ולהשיא עצה וגם לקבל ידע ממי ששותפים לדרך הטרשים של טרשת נפוצה בדרך זו או אחרת. 
לביא שיפמן - MS ישראל
לביא שיפמן - MS ישראל
לביא שיפמן הוא ממיסדי חברת MS ישראל בע"מ (חל"צ) ומכהן בה, בהתנדבות, כדירקטור. חברת MS ישראל יוזמת ומנהלת מגוון רחב של פעילויות לחולים בטרשת נפוצה, תוך שהיא מעלה את המודעות הציבורית למחלה, להשלכותיה ותופעות הלוואי שלה. בהשכלתו, הוא מוסמך של הטכניון בחיפה בהנדסת מחשבים, עם התמקדות בתחום רשתות תקשורת ונתונים וכמו כן בוגר, בהצטיינות, של התוכנית לניהול עסקי בכיר של האוניברסיטה העברית בירושלים. בשנת 1990, לאחר שירות קבע בממר"מ, לביא היה ממקימי הסניף הישראלי של חברת מיקרוסופט בישראל (עובד מס. 2) והמנהל הטכני הראשון שלה. בהמשך כיהן גם כסמנכ"ל השיווק והמכירות של מיקרוסופט ישראל ללקוחות גדולים במשק הישראלי. בנוסף לפעילות ההתנדבותית ב-MS ישראל לביא מכהן מזה כ-4 שנים כחבר ועד בעמותת איגוד האינטרנט הישראלי. כמו כן, לביא הוא המקים, הבעלים והעורך הראשי של האתר www.netcheif.com - המספק ידע נרחב ביותר על תחום האינטרנט והתקשורת, תוך התמקדות בסביבה הביתית. לביא נשוי לאורלי שאובחנה כחולת טרשת נפוצה לפני כ-20 שנה, הוא מתגורר בבת-ים ואב לבן ולבת.
עירית לוזון - הבית לחולי טרשת נפוצה
עירית לוזון - הבית לחולי טרשת נפוצה
קהילת הבית לחולי טרשת נפוצה ו-CARE GIVERS הגדולה בישראל של אלפי חולים ובני משפחות, בני זוג וחברים מהמעגלים הקרובים. קהילה תומכת, המפגישה בין חולים וותיקים לחדשים, ומעניקה "במה" להעברת הסיפור האישי, באמצעות ראיונות טלוויזיה, רדיו, ותקשורת כתובה. קהילה שבה אנו מפעילים מערך של תכנים רלוונטיים המתחלפים מידי חודש, סדנאות והרצאות בלייב של אנשי מקצוע ברי סמכא ושל חולים המעניקים מהידע ומסיפורי החיים שלהם ונותנים השראה, מתוך רצון להשפיע, לחולל שינויים, לתמוך ולהנגיש מידע חיוני ומשמעותי לחולים ולסובבים אותם. המלצה נכונה, של חולה וותיק או של איש מקצוע, כאן ועכשיו, יכולה לשנות מהלך חיים של חולים אחרים! הצטרפו אלינו לקהילה חזקה ומשפיעה – הבית לחולי טרשת נפוצה - בפייסבוק
כמוניטרשת נפוצהMRI ללא חומר ניגוד מה ההמלצה?

MRI ללא חומר ניגוד מה ההמלצה?

16/08/17 10:01
8 תגובות

אני עתידה לבצע שתי בדיקות MRI כאשר מתוכנן הריון ברקע והתור הנוכחי לאחת הבדיקות 3.10 והשנייה עדיין אין הפנייה.
השאלה, האם עליי לדחות את הכניסה להריון בגלל בדיקת הMRI ? או שMRI ללא חומר ניגוד הוא גם אופציה שאפשרית ולא נורא?
הבדיקות: MRI מפרקים (אגן) כחלק מבירור ראומטולוגי + MRI מוח בשל התקף נוכחי של טרשת נפוצה(אני בשבוע 3 להתקף ללא סטרואידים מתוך בחירה לא להשפיע על הוסת).
כיצד ניתן להקדים את התור?
יש לי ביטוח מגדל. האם מישהו ניסה בפרטי? כיצד מזמנים?
תודה רבה


תגובות

עינת-מילר
מוביל קהילה
16/08/17 13:25

הי לגבי Mri ללא לומר ניגוד, אני לא יודעת לומר על הבדיקה האורטופודית מה מחפשים ועד כמה יש משמעות לחומר הניגוד, זו שאלה לרופא המפנה. לגבי הטרשת, חומר הניגוד מראה אם יש ברגע ביצוע הבדיקה דלקת פעילה. בלי חומר ניגוד לא תתקבל האינדיקציה הזו. גם זו שאלה שהנירולוג יכול לתת לך אליה את התשובה לגבי חשיבות המיידע הזה להמשך הטיפול שהוא ימליץ. אבל לדעתי, כדי לסגור את הפינה נסו, הכי נכון לפנות למרכזי המידע לתרופות בזמן הריון שיש בבתי החולים (ערן פעם העלה לכמוני רשימה ) והם יודעים מה אפשרי ומה לא בהריון או בדרך להריון.

snow17
16/08/17 13:53

ידוע לי שבהריון לא עושים mri אלא למקרים דחופים בלבד ואחרי שבוע מסוים בשליש שני או שלישי...

עינת-מילר
מוביל קהילה
16/08/17 15:20

אבל השאלה שכרגע על הפרק היא כמה זמן לפני הריון מותר להזריק את חומר הניגוד. כמה זמן לוקח לגוף להתנקות ממנו כדי שלא יהיה חשש מהשפעה על העובר

snow17
16/08/17 15:23

האמת שכרגע אני מנסה למצטא תור יותר מוקדם מ 3.10

ערן-ברקוביץ
מומחה כמוני
פסיכולוג רפואי מומחה.
16/08/17 16:19

בהמשך לתגובתה של עינת הנה הפרטים של המרכזים הטרטולוגים בארץ: יש 4 מרכזים טרטולוגים בארץ, כמובן שאפשר לפנות לכל אחד מהם: מרכזים טרטולוגיים: 1. בית חולים בילינסון -6911 937 03 2. בית חולים אסף הרופא 309 977 08 08:00-14:00 3. בית חולים רמב"ם - 04-8541900 4. בית החולים הדסה -המרכז הארצי של ייעוץ טרטולוגי 09:00-15:00 02-6243669 02-6243663 וגם הפניתי את השאלה לנוירולוגית הבית שלנו שתנסה להרחיב ולעזור

ד-ר-אסתר--גנלין
מומחה כמוני
רופאה בכירה במכון הנוירולוגי בביה"ח שניידר ומנהלת המרפאה הנוירואימונולוגית בו. בוגרת רפואה בטכניון בהצטיינות. בעלת תואר שני באימונולוגיה בהצטיינות יתרה (אוניברסיטת תל אביב) ותואר דוקטור בביוכימיה (הטכניון). משלבת מחקר קליני ובסיסי בתחום טרשת נפוצה בילדים. חברה בקבוצת המחקר הבין לאומית לטרשת נפוצה בילדים- International Pediatric Multiple Sclerosis Study Group (IPMSSG)
19/08/17 9:03

שלום סנו לעניין MRI ללא חומר ניגוד- ישנם מצבים בהם ניתן להסתפק בבדיקה זו בשאלה של הופעת נגעים חדשים והעלמות ישנים. ההחלטה אם להסתפק בבדיקה זו תלויה במאפייני המחלה (מועד התקף אחרון, דינמיקה קודמת ב- MRI ועוד) והיא נתונה להחלטת הנוירולוג המטפל. אגב, חומר ניגוד לא מופרש בשלמותו מהגוף, ישנן עדויות כי שוקע ברקמות המוח. במקרים מסוימים, בטרימסטר השלישי להריון, לרוב לאחר שבוע 33 - כאשר יש צורך אנו מבצעים MRI מוח לעובר עצמו, כך שבשלב זה של ההריון זה בטוח. אין לי מידע לגבי שלבים מוקדמים בהריון. מניסוני עם מטופלים- לא נדיר שמתבטל תור ועל בסיס ביטול ניתן להקדים. אנא, צרי קשר עם המזכירות במכון ובקשי מהם להכניסך לרשימת המתנה על בסיס ביטול. קחי בחשבון רק שאז תצטרכי להתגמש ולהגיע בהתראה קצרה, בכל שעה. וכעת מההיבט האישי ולא המקצועי- לעתים כאשר הדברים לא מסתדרים בדיוק כפי שרוצים ונכפה עלינו לדחות את התוכניות זה דוקא יכול להית לטובה- בגדר "כל עכבה לטובה". הצורך להכנס להריון בהקדם ברור ומובן לגמרי בייחוד על רקע הנסיבות שציינת בפוסט הקודם. מניסוני האישי, המהלך צריך לבוא ברוגע, מתוך שלמות ולא בתחושת דחיפות ממקום של חסר שיש להשלימו בהקדם. אם לא יסתדר ותאלצי להמתין, מנפי את זה לתקופת הכנה- אוכל בריא, ספורט, השלמה רגשית ונפשית- מדיטציה, יוגה. מלאי את עצמך באנרגיות חדשות. תני לגוף למלא מצברים ולהתכונן ממקום שלם. אגב, נקודה נוספת למחשבה- ביצוע בדיקת MRI בתחילת הריון במקרה שיש בחילות והקאות- לא נשמע מלהיב. וגם הלחץ בהמתנה לתוצאות הבדיקה בזמן תחילת הריון יקר לא קוסם. מי צריך עוד מתח כשיש כבר מספיק? מאחלת לך המון הצלחה. מחזיקה אצבעות.

snow17
19/08/17 9:19

תודה רבה על ההתייחסות, אני מעריכה את העזרה וההתייחסות האישית. משלימה לאט לאט עם המצב. נכון לעכשיו אני מתכננת להתחיל סטרואידים ביום שני הקרוב (אחרי האם אר איי מפרקים בראשון בלילה). הטיפול שאקבל הוא 3 ימים של סטרואידים לוריד ואחכ טיפול פומי בפרדינזון במינון 60 יורד עד אפס למשך שבועיים. מה הסיכוי שהטיפול ישנה את הוסת הקרוב? או בכלל יפגע בהריון הבא?

אביב17
19/08/17 20:51

היי סנו שהייתי צריך לעשות כמה בדיקות MRI בהתחלה וזה עיכב אותי כי עד שלא השלמתי את הMRI לא נתנו לי תרופה אז פשוט כל יום התקשרתי לכון מורמאר כמה פעמים ביום עד שהקדמתי את הצילום שלי מהיום למחר כי אנשים מבטלים אז את נותנים לך את התור שלהם לפעמים זה היה המקומות רחוקים קצת אז אם התור שלך מאוחר תתקשרי כמה פעמים ביום עד שתקדימי אותו