מידעהצהרת נגישות
תצוגת צבעים באתר(* פועל בדפדפנים מתקדמים מסוג chrome ו- firefox)תצוגה רגילהמותאם לעיוורי צבעיםמותאם לכבדי ראייהא+ 100%א-סגירה

מנהלי קהילה

ד
ד"ר איתי גור אריה
מנהל היחידה לשיכוך כאב בשיבא, תל השומר. ד"ר גור-אריה כותב הספר "כאב, מאבחנה ועד הקלה"
עידית רונן
עידית רונן
אחות מומחית לטיפול בכאב, יו"ר יוצאת של פורום הסיעוד לטיפול בכאב. עבדתי שנים רבות במרכז שניידר לרפואת ילדים בריכוז ותיאום הטיפול הכאב כמו כן, ריכזתי את תחום בטיחות המטופל וניהול סיכונים וכיהנתי כאחות הועדה לילד בסיכון.
ד
ד"ר גור רות
אני מומחית בנוירוכירורגיה וברפואת כאב ומשמשת כרופאת כאב בכירה במרפאת הכאב בשיבא. אני מתמחה בעיקר בכאבים שמקורם במערכת העצבים המרכזית: כאבי ראש, כאבי פנים כאבים הנובעים מבעיות נוריולוגיות, כאבים שמקורם בעמוד השדרה לכל אורכו, הרפס, ועוד. אני מתמחה בעיקר בפעולות פולשניות לטיפול בכאב, אולם אמונה גם על הטיפול התרופתי.
אלה סטולר
אלה סטולר
פיזיותרפיסטית, BPT,MPT. מתמחה בשיקום אורטופדי, כאב כרוני ותסמונות כאב לרבות CRPS. בעלת 10 שנות ניסיון בניהול מחלקת אשפוז יום שיקומי בבית החולים "רעות". מאמינה בשיקום פונקציונאלי, תוך הסתכלות הוליסטית על האדם כמכלול. דוגלת בעבודה שיקומית רב מקצועית, לצורך קידום מטרות תפקודיות של המטופלים. בוגרת קורסים כגון: דיקור מערבי (DRY NEEDLING), נוירודינאמיקה קלינית, טכניקות מיופציאליות, הנחיית קבוצות ועוד.
ד
ד"ר גלעד וסרמן
מומחה לרפואת הפה, בוגר האוניברסיטה העברית בירושלים והדסה משנת 2012 ותוכנית ההתמחות ברפואת הפה באותו מוסד משנת 2018. במהלך לימודיו השלים גם תואר מוסמך מחקרי (MSc) במדעי הרפואה בבית הספר לרפואה של האוניברסיטה העברית בירושלים והדסה. אחראי המרפאה לכאבי פנים, לסתות, ומפרקי הלסת במרכז הרפואי תל-אביב (איכילוב), ובמרפאה פרטית. מאמין ומקיים גישה מולטידיסיפלינרית בטיפול.
ד
ד"ר גיא אלאור
אני מומחה בנוירוכירורגיה, עוסק וברפואת כאב במרפאת הכאב בשיבא. אני מטפל בכל סוגי הכאב, מעבר לטיפול תרופתי יש לי עניין מיוחד בטיפול פולשני לכאב במערכת העצבים המרכזית והפריפרית: עצבי הפנים, עמוד שידרה, קיצוב עצבי מרכזי ופריפרי ושחרור כירורגי של עצבים.
ד
ד"ר נטלי שליט
אני רופאה מומחית ברפואה פנימית וברפואה לשיכוך כאב. רופאה בכירה במכון לרפואת שיכוך כאב בתל השומר ועומדת בראש המרפאה לשיכוך כאב בגיל השלישי. עוסקת בעיקר בשיכוך כאב בגיל המבוגר הנובע ממחלות כרוניות מורכבות, כמו נוירופתיה משנית לסוכרת או כאב נלווה לאוסתאופורוזיס ושברים. אני מאמינה במבט רב מערכתי על המטופל המבוגר, תוך התחשבות במכלול מחלות הרקע והטיפול התרופתי המורכב אותו הוא נוטל.

מובילי קהילה

לימור חורש
לימור חורש
היי חברים :) שמי לימור, לוקה בכאב כרוני מתחילת שנת 2011 עקב תאונה. כיום, לצד הכאבים והמחלה, כל מטרתי היא לאפשר למטופלים, למשפחותיהם ולאנשי מקצוע לבנות סביבת חיים בריאה המבוססת על הבנה, אמפתיה והתחשבות הדדית. בכוונתי לתת הכוונה לרכישת כלים, לתת מקום לדבר על מה שאסור, על מה שמותר ולא נעים, ולתת לכם הזדמנות להכיר ולפגוש זה את זה.
כמוניכאבכאבי ראש כחודש וחצי

כאבי ראש כחודש וחצי

11/11/17 12:03
60 תגובות

שלום לקוראים

לפני כחודש וחצי, 4.10 קמתי בבוקר עם כאב ראש מאוד מוזר.
עד אותו יום סבלתי מכאבי ראש בתדירות מסויימת, לא מאוד גבוהה אבל לדעתי כזה שנגרם מטריגר יחסית עדין - כמה דקות בשמש, נסיעה ארוכה, יום ארוך ועמוס או חוסר שינה. אני רוצה לציין שכאבי הראש שחוויתי עד לאותו יום מעולם לא נמשכו יותר מיום אחד, ותמיד הייתה הטבה בעזרת משכך כאבים (אדוויל) או מקלחת ושינה טובה. מעולם לא קמתי בבוקר וכאב ראש הופיע מיד.

כל זאת עד לאותו יום.
באותו יום הכאב היה שונה, ניסיתי אופטלגין ואיבופן ללא שום הטבה. הייתי אמורה לטוס יום למחרת ונלחצתי מהמחשבה שאולי לא כדאי שאטוס, ולכן כבר באותו לילה פניתי למיון. במיון קיבלתי פאראצטמול IV ללא הטבה, וגם זריקת וולטרן IM ללא הטבה. בדיקות הדם היו תקינות לחלוטין ובדיקה נוירולוגית הייתה תקינה, ומכיוון שזה נמשך רק החל מאותו יום ולא היו דגלים אדומים, שוחררתי והנוירולוג אמר שאין מקום לדאגה.
יום למחרת טסתי לחופשה בת 5 ימים, לכל אורכה כאב לי הראש. הכאב היה עמום, ממוקד ברקות, אבל לעיתים שינה מיקום. אופטלגין נוזלי ונורופן לא עזרו או עזרו רק חלקית.

בשובי מחו"ל פניתי שוב למיון. הפעם דיווחתי שכבר שבוע וכאב הראש לא עובר, ולא מגיב לשום תרופה. עברתי בדיקת פונדוס - תקינה. בדיקת אא"ג כולל סיב אופטי - תקינה. בדיקה נוירולוגית - תקינה. ושוב משככי כאבי IV ללא הטבה. החלטתי לעבור CT ראש ללא חומר ניגוד - ללא כל ממצא. ושוב שוחררתי.

ניסיתי דיקור סיני - לא כל כך עזר, בעיקר עזר לי להרפות את העורף והחלק האחורי הרגיש רגוע יותר, אבל שוב הכאבים התמקדו בחלק הקדמי של הראש והפנים. כעבור בערך שבוע החלטתי לגשת שוב לבית החולים, מכיוון שהופיע צפצופים באוזניים ומאותו רגע כבר לא יכולתי להירדם. עד לרגע זה חשוב לציין שישנתי מצויין וכאב הראש לא העיר מהשינה. אבל חווית הציפצוף הקשתה עליי מאוד להירדם וכבר התחלתי ממש לדאוג.
בפנייה הרביעית למיון הוחלט לאשפז אותי במחלקה נוירולוגית.

באשפוז - עברתי MRI, CTA, ניקור מותני... כל הבדיקות חזרו תקינות לחלוטין. בעקבות הניקור המותני חוויתי Post LP syndrome שגרמו לכאבי ראש איומים בכל מצב שהוא לא שכיבה על הגב. זה קצת מיסך על כאב הראש שבעקבותיו התאשפזתי. כעבור 3 ימים, חלפו הכאבים מהניקור, וחזרו הכאבים המקוריים. תחושת לחץ ברקות ובגשר האף, לחצים באוזניים וטינטון.

בשלב זה של הסיפור התחילו להתפתח בעיות של חרדה קשה ומתח מאוד גדול. נורא נלחצתי שכאב הראש הלא ברור הזה מלווה אותי כבר תקופה כל כך ארוכה מבלי שמישהו יכול לשים אצבע על הגורם.
בבית החולים שיחררו אותי עם אבחנה של "CHRONIC DAILY HEADACHE"', טיפול מניעתי בנאובלוק ונרמיג. כמו כן קיבלתי קורס סטרואידים (סולומדרול במשך שלושה ימים) - ונתבקשתי להפסיק בהדרגה - 40 מ"ג פרדניזון ולהוריד 5 מ"ג כל יום.
בימים שלאחר השחרור - כאב הראש המשיך, ללא כל הטבה ואף החמרה. הייתה גם הידרדרות נפשית וחוויתי התקפי חרדה, דכאון.

כמה ימים לאחר מכן הגעתי לנוירולוג באיכילוב, שבדק אותי בדיקה מקיפה, עבר על כל תוצאות הבדיקות שנערכו באשפוז, ולאחר שהתייעץ עם מנהל מרפאת כאבי ראש ופנים באיכילוב (ד"ר אמנון מוסק) - הוחלט שאפסיק מיידית את הסטרואידים, ואתחיל טיפול באלטרולט וגאבאפנטין.

במקביל פניתי לפסיכולוגית ופסיכיאטר על מנת לטפל בחרדה שהתעוררה עקב הכאב הממושך. התחלתי טיפול בזנקס.
תוך כמה ימים אכן היה שיפור במצב, כאבי הראש פחתו בהדרגה, רמת הלחץ ירדה והתחלתי להרגיש מעט טוב יותר.
הכאבי "ירדו" קצת לעבר צידי הפנים והקרינו ללסת, אבל היו פחות חמורים ויכולתי לתפקד קצת יותר טוב. בעיקר הרגשתי שלקראת סוף היום, כשאני כבר עייפה מאוד, הכאב יותר מורגש.

במהלך כל החודש הזה לא עבדתי ולא חזרתי ללימודים. זה המקום לציין שאני סטודנטית לרפואה, במהלך האשפוז הייתי אמורה להתחיל את שנה ג', וזה לא קרה. בעקבות ההטבה במצב החלטתי לחזור ללימודים שבועיים אחרי תחילת השנה.
קצת לפני החזרה ללימודים חלה החמרה בכאבי הראש. שוב חזרתי להרגיש כאבים מהרגע שאני מתעוררת ועד הרגע שאני הולכת לישון, ושוב צפצוף באוזניים שמקשה עליי מאוד להירדם. שוב נשאבתי למעגל של כאב ראש שמנהל אותי - קובע איך אתפקד ואיך ארגיש, שולט במצב הרוח שלי.
שוב חוויתי חרדה, תסכול, אני מרגישה שאין לזה סוף, ויש לי פחדים איומים שכאב הראש יתפוס קיבעון וילווה אותי עוד תקופה ארוכה.
אני לא יודעת איך אצליח לשרוד את השנה הזו שהיא גם מאוד עמוסה בלימודים עם כאב ראש כזה ומתח תמידי.

אני רוצה לציין שעד אותו יום בו הופיע כאב הראש לראשונה מעולם לא חוויתי חרדה. יש לי משפחה תומכת ובן זוג מדהים, תמיד הצלחתי בלימודים ולא חוויתי קשיים מיוחדים. סה"כ אני בן אדם מאוד שמח ונהנתן, פעלתנית, אוהבת את החיים.... החודש ומשהו האחרונים ממש גזלו ממני את שמחת החיים, אני מתוסכלת קשות מהכאבים.

מבחינת המשך הטיפול - רופאת המשפחה שלי הפנתה אותי לטיפול בביופידבק, התחלתי ליטול ציפרלקס לאחר התייעצות עם פסיכיאטר כדי שאפסיק ליטול זנקס, ויש לי תור למרפאת כאב ראש ופנים באיכילוב בינואר הקרוב. במקביל אני נפגשת עם פסיכולוגית ומנסה לעבד את כל המשבר הזה.
בינתיים אני במאבק יום יומי לא לאבד את עצמי, מנסה לחזור לשיגרה אבל בפועל לא ממש מצליח לי. אני לא יכולה ללמוד עם כאב ראש, ובעצם אני מרגישה חסרת אונים שזה המצב. אני ממשיכה עם הטיפול התרופתי (גאבאפנטין + אלטרולט) בינתיים עד שאפגש עם ד"ר מוסק ונראה מה הלאה.
חולמת על היום שבו אני קמה בלי כאב ראש, מעבירה יום שלם בלי לבכות. אני חייבת לדעת שיש נקודת סיום לכאב הזה.
אני מרגישה שחיי נלקחו ממני, וכמה שכולם מנסים לנחם בעובדה שכל הבדיקות תקינות ו"אין שום דבר מסכן חיים", אני רק חושבת על אילו מן חיים אלה אם הכאב לא מרפה?

אשמח לשמוע תובנות מכם, אם מישהו חווה משהו דומה, דרכים נוספות לטיפול, רעיונות נוספים, או סתם הזדהות. הכל יתקבל בברכה.

תודה שקראתם עד כאן.
דורין


תגובות

ד--ר-גור-רות
מומחה כמוני
אני מומחית בנוירוכירורגיה וברפואת כאב ומשמשת כרופאת כאב בכירה במרפאת הכאב בשיבא. אני מתמחה בעיקר בכאבים שמקורם במערכת העצבים המרכזית: כאבי ראש, כאבי פנים כאבים הנובעים מבעיות נוריולוגיות, כאבים שמקורם בעמוד השדרה לכל אורכו, הרפס, ועוד. אני מתמחה בעיקר בפעולות פולשניות לטיפול בכאב, אולם אמונה גם על הטיפול התרופתי.
19/11/17 0:56

דורין היקרה. הבעיה העיקרית עם כאב כרוני - שזה לא נעלם במטה קסם ולעיתים לוקח זמן להבין מאיפה הוא בא ואיך נפטרים ממנו. ולכן העצה הכי טוב שיש לי כעת היא לפחות להוריד את המתח הנפשי. הרגיעי את עצמך שאין שום בעיה גופנית שמסכנת את חייך. זה רק כאב. הניחי לו במקומו ונסי לחיות את חייך במקביל אליו. רק לבנתיים עד שהבעיה תיפטר. ד"ר מוסק הוא רופא מצויין ואני מאמינה שימצא לך מזור. כיום יש מגוון טיפולים כולל הזרקות סטרואידים לעצבי גולגולת הזרקות בוטוקס לשרירי הגולגולת, טיפול בגלי רדיו תרופות חדשניות ואפילו השתלות קוצבים. יש תקווה חייבים סלבנות. ד"ר גור.

Dorin2
27/11/17 10:16

היי ד"ר גור, תודה על התגובה. הייתי אצל ד"ר מוסק בשבוע שעבר. אני חושבת שהוא מתרשם שכאב הראש הוא בעיקר על רקע של מתח ולחץ נפשי, והוא לדעתי נותן משקל יותר כבד לפוסט טראומה מאשר לכאב הראש עצמו. אולי זה בגלל שהגעתי מוצפת לחלוטין ומתוסכלת ובכיתי במהלך הפגישה. בכל מקרה אני מבינה שיש למתח הנפשי תפקיד מאוד גדול בתמונה הזו, אבל בכל זאת אינני מרגישה שזו הסיבה שבגללה הכל התחיל. זה קרה בתקופה מאוד רגועה בחיי, חופש ושגרה ולפני חופשה. לא מאמינה שמשהו באותם ימים גרם לביטוי הפיזי של כאב ראש. אני חסרת סבלנות ומתקשה להתמודד כי אני מרגישה שהחיים רצים לידי ואני לא עומדת בקצב. כרגע אני מנסה לשרוד את היום-יום אבל זה ממש לא פשוט, בייחוד שזו שנה כל כך קשה בלימודים. אני בעיקר עושה מה שצריל כדי לא לצבור "חובות" ולדאוג לעצמי כמה שיותר. לגבי הטיפול התרופתי - ד"ר מוסק החליט שנפסיק בהדרגה את הטיפול בגאבאפנטין והוחלט שנעלה את האלטרולט. הוא גם הנחה אותי להעלות מינונים בקסנקס וציפרלקס ולדבריו "אוטוטו הכל מאחורי". בינתיים חוויתי כמה התקפים של סחרחורת וירידת לחץ דם, והטינטון התגבר - והוא מטריד אותי לא פחות, מקשה עליי מאוד להירדם. אני גם מפחדת לפתח תלות בקסנקס, ותופעות הלוואי של כל התרופות מטרידות אותי מאוד. יכול להיות שהטינטון התגבר בגלל התרופות? זה מצב שיכול להיות קבוע בגלל זה? והאם מניסיונך כאב מהסוג הזה יכול להימשך כל כך הרבה זמן על רקע של מתח למרות שהוא לא בהכרח התחיל בעקבות מתח ומצוקה? מודה לך על העזרה דורין.

רום11
15/01/21 20:08

דורין שלום , הבן שלי בן 11 כבר חודש סובל מכאבי ראש קשים בדיוק כמו שכתבת . הוא עבר בדיקות רבות ממש את אותו התהליך שאת עשית אך הכאב רק מתעצם ואיתו גם הייאוש . רציתי לשאול איך את עכשיו לאחר כמה שנים ? האם עבר אם כן איך ?

מאיה.36
24/11/17 11:35

הי דורין, מצטערת מאוד לשמוע על המצוקה שלך. לצערי הרב אני באותו המצב כבר שלושה חודשים.. עברתי בערך את אותה מסכת יסורים שכוללת אישפוז במחלקה ניורולוגית, MRI, ניקור מותני עם פוסט נוראי וכאבי תופת בראש ובגב שנמשכו שבוע והכל תקין.. הכל חוץ מהכאב ראש שלא נותן דקה של מנוחה. חיי נפסקו לחלוטין, אני לא יכולה לעבוד, לקרוא, לצאת מהבית ואפילו צפייה בטלויזיה כמעט ובלתי אפשרית. ניסיתי כדורים, דיקור סיני, שיאצו, טיפול כירופרקטי ושום דבר לא עזר. כרגע אני עושה דיקור יבש לשרירי העורף, הצוואר והגב העליון ועיסויים. אני בתחילת הטיפולים וישנה הטבה קלה, עדיין יש לי ימים קשים יותר ופחות אל לצערי אין עדיין הטבה משמעותית. אני כל כך מבינה את מה שעובר עליך, את חוסר האונים, הייאוש בכל בוקר להתעורר לתוך עוד יום של סבל והפחד שאלה הם חיי מעכשיו ואיך ממשיכים מכאן.. הסביבה שלא באמת מבינה מה עובר עלי והקושי להסביר את המצוקה למישהו שלא חווה אותה. למרות שיש לי בן זוג מדהים ומשפחה תומכת הם לא באמת מבינים מה עובר עלי וגם כבר לא בא לי לדבר על זה או לנסות להסביר. אני משתדלת להיות אופטימית ולא לוותר לעצמי, לגוף ולנפש. אני יודעת שאני אצא מזה ושאסור להשאב לתהומות הייאוש שמלווים אותי בכל פעם שאני נזכרת בחיי לפני אותו יום שבו הכל התחיל. החשיבה האופטימית היא חלק מהטיפול ואין לנו ברירה אלא להיות חזקות ולדעת שיום אחד כל זה יהיה מאחורינו, בתקווה שבמהרה! אעדכן לגבי המשך הטיפולים ואשמח לשמוע גם עידכונים ממך : )

Dorin2
27/11/17 10:35

היי מאיה מצטערת לשמוע שהמצב אצלך דומה, זו באמת חוויה מאוד מתסכלת ואני מרגישה שאין לי את הכלים להתמודד איתה. אני בעיקר מרגישה חוסר סבלנות כלפי המצב הפיזי שמפריע לי לתפקד כמו שהייתי רוצה. כמו שהייתי לפני. לצערי אין הרבה חדש, אני ממשיכה בטיפול תרופתי, יש עדיין כאבי ראש ולפעמים קצת הטבה, אבל יש טינטון שמאוד מפריע לי. הכי קשה לי עם התחושה שאני חיה חיים של ויתור, המציאות כאילו מאלצת אותי להגיע לפשרה הזו, שככה זה צריך להיות עכשיו, וזה לא הכי טוב אבל זה מה שיש. אני מסוגלת לעשות את רוב הדברים אבל הכל מלווה בכאב ראש ותסכול. אז הכל יותר קשה, וקשה שלא להישבר. אני לא יכולה להגיד את הכאבים ככאבי תופת, הכאב הוא בעוצמה יחסית קלה-בינונית אבל הוא עיקש, לא עוזב. ואיתו גם הפחד לא עוזב. אשמח אם תעדכני איך המצב מתקדם מקווה שיהיו בשורות טובות אצל שתינו במהרה דורין.

מאיה.36
24/11/17 13:11

דבר נוסף, מאמר מעניין ממליצה לך לקרוא: http://www.medicalmedia.co.il/publications/ArticleDetails.aspx?artid=6422&sheetid=484

ד--ר-גור-רות
מומחה כמוני
אני מומחית בנוירוכירורגיה וברפואת כאב ומשמשת כרופאת כאב בכירה במרפאת הכאב בשיבא. אני מתמחה בעיקר בכאבים שמקורם במערכת העצבים המרכזית: כאבי ראש, כאבי פנים כאבים הנובעים מבעיות נוריולוגיות, כאבים שמקורם בעמוד השדרה לכל אורכו, הרפס, ועוד. אני מתמחה בעיקר בפעולות פולשניות לטיפול בכאב, אולם אמונה גם על הטיפול התרופתי.
03/12/17 21:52

דורין 2 שלום.
אני חושבת שלא נכון הוא לפנות לרופא אחד, לשבת ולהבדק על ידיו להתייעץ איתו להחליט על טיפול ואז ללכת לאינטרנט ולנסות להתייעץ עם רופא אחר שלא מכיר אותך לא בדק אותך וניזון רק ממה שהוא קורא.
אני מציעה - כבר הלכת וניסית.
כפי שציינתי הרבה פחות חשוב מאיפה הכאב התחיל - יותר חשוב להחזיר לך כמה שיותר איכות חיים.
אני חושבת שמה שד"ר מוסק מכוון אליו יכול בהחלט לעזור. תני לזה צ'אנס.
בחרת בו - תזרמי איתו. עד הסוף.
תתמסרי לטיפול ותני לטיפול לעבוד. צריך המון סבלנות ואמונה.
מה יש לך להפסיד?
אין לך מה לדאוג כל הזמן - מכל פיפס. אם הוא אמר שיהיה בסדר אני מאמינה שאם תתני לזה את הצ'אנס אז יהיה בסדר. הוא רופא מנוסה וטיפל באיזה חולה או שניים בימי חייו...
ד"ר גור.

Dorin2
25/01/18 23:51

ד"ר גור שוב שלום, ממילותיך משתמע כאילו פירשתי לא נכון את מטרת הקהילה הזו - לא כך הדבר. ברור לי שלא אמצא כאן שום ייעוץ רפואי שנוגע לי ע"י גורם כזה או אחר שלא בדק בעצמו את הדברים, שאלתי שאלות שהן סך הכל כלליות ובעיקר רציתי למצוא אנשים נוספים שחווים מצב זהה, ולשמוע מהם מה עזר להם, ומה כדאי עוד לנסות. אני לא יודעת אם שלושה וחצי חודשים של כאב עולים בקנה אחד עם ההגדרה של "פיפס".... יש שני דברים בגישה של ד"ר מוסק שבעייתיים מבחינתי, האחד הוא שהוא רואה במתח שעולה בכל פגישה איתו כסיבה למצב, ולא כתוצאה של המצב. ברור לי שיש מרכיב חרדתי משמעותי שמתלווה אל הסיפור, אבל אני יודעת לומר בוודאות שהוא תולדה של המצב, ולא הגורם הראשוני לה, כמו שהוא נוטה לחשוב. הדבר השני הוא ניסיון של פתרון הבעיה ע"י תרופות שיוצרות בעיות אחרות מבלי באמת לפתור את הבעיה הראשונית - אני נוטלת אלטרולט כבר שלושה חודשים, כאבי הראש לא נעלמו ובמקביל הופיעה עייפות כרונית, קושי להתרכז, טשטוש ראיה, טנטון בכל שעות היום. טיפול כזה מחייב אותי לסבול מכל הדברים הללו וזה דבר שפוגע בתפקוד היום יומי שלי לא פחות מהכאב המקורי. אני חושבת שיש מקום לבחון מתי הנזק עולה על התועלת.... בכל מקרה עם כל מה שכתבתי אני בכל זאת נותנת צ'אנס מלא לדרך הזו וממלאת אחר כל הוראה שלו, בקפדנות וסבלנות, עד כמה שהמצב מאפשר להיות סבלניים.... זה לא דבר פשוט.

מאיה.36
25/01/18 22:37

הי דורין, יש חדש? איך את מרגישה?

Dorin2
25/01/18 23:35

היי מאיה, תודה על ההתעניינות. האמת שיש שיפור קל, אבל אני ממש מרגישה שזה קורה מאוד לאט... אין איזושהי מגמה ברורה וגם אין שום טריגר ממשי שבעקבותיו זה מתפתח, זה פשוט יום כן יום לא... לא חשוב מה אני עושה - עדיין בכמחצית מימי השבוע אני סובלת מכאבי ראש. התחלתי טיפולי אוסטאופטיה ובמקביל גם דיקור סיני במרפאת כאבי ראש באיכילוב... בינתיים הייתי בשלושה מפגשים בכל אחד מהם ואני לא כל כך רואה שיפור, אבל אני נותנת צ'אנס אמיתי לדברים ומאמינה שיש לזה ערך, שווה את הניסיון ומאוד מרגיע אותי לדעת שאני מחפשת כל מיני דרכים לצאת מזה, אפילו שהתוצאות אינן מיידיות כפי שהייתי רוצה. אני ממשיכה ליטול את התרופות שד"ר מוסק המליץ לקחת, ואני פוגשת אותו שוב באפריל. בינתיים הגעתי גם לייעוץ במרפאה פנימית מייעצת באיכילוב, נפגשתי שם עם רופא מדהים שמכיר את כל השתלשלות האירועים בסיפור שלי ומלווה אותי בתהליך, והפנה אותי לסגור את כל ה"קצוות הפתוחים" של הבירור במרפאת אף-אוזן-גרון, מרפאת טינטון ומרפאת פה ולסת כדי לברר האם ישנה בעיה במפרק הלסת. היתרון (ולעיתים אולי החסרון...) הוא שאני סטודנטית לרפואה ויש לי המון ייעוץ ותמיכה, והרבה גורמים מהתחום שרוצים בטובתי ומנסים לסייע לי. התסכול הגדול הוא באמת שכרגע יש המון חוסר וודאות ומעט מידי תשובות, ונוצר מצב מצער שבו כבר בתחילת הדרך אני פוגשת את מגבלות הרפואה, על כל גישותיה, ואת חוסר האונים אל מול כאב כרוני ובלתי מוסבר. יש ימים אופטימיים יותר ויש גם לא מעט נקודות שבר במסע המפרך הזה, ואני מקווה שבקרוב הוא יגיע לסיומו. אשמח לשמוע מה שלומך ומה חדש אצלך? האם ניסית דברים נוספים? דורין.

יובל3-
01/10/20 21:29

היי דורין קראתי את זה ואני עם דמעות בעיינים אני חייל בן 20 שלצערי יש לי את אותה בעיה בדיוק . ההורים שלי כבר חשבו שאני משוגע ולקחו אותי לפסיכיאטר לבדוק אם מדובר בלחץ נפשי עשיתי את כל הבדיקות והכל יצא תקין . כולל טינטון מעצבן באוזניים כאבים בלסת ובמיוחד ברקות כל יום 24 שעות במשך חודשים . בכנות עלו לי המון מחשבות על לוותר על החיים אבל אני מנסה בכוחותיו האחרונים לעבור כל יום ויום אני ממש ממש אשמח ליצור איתך קשר אני חסר אונים ורוצה לדעת האם הדבר עבר בעזרת השם או שהוא נצחי ומנסיונך מה עדיף לעשות יובל 0545920679

לואיסה
25/01/18 23:03

היי לכולם אני סובלת כבר 9 חודש מערבי ראש שהתחילו במצח ועבר לי אחרי בערך 7 חודש עכשיו אני מרגישה אותך בצידי הראש בקרקרפת ובכל מיני מיקומים בגוף! הכאבים לא עוצמתיים כמו שהם מציקים עברתי לחץ נפשי בבית הוריי ובגלל מופנמות יתר הכל עלה ויצא הכאבי ראש! עשיתי צילום mri ct וברוך ה אין בעיה רפואית ,אני לא שותה כדורים אני מצפה שזה יעבור בטבעיות אבל זה לא קורה אני בוכה פעם בשבועיים מחוסר אונים וחרדתית כלפי העתיד שלי.אני בחודש 7 מתחתנת וזה ימים לא קלים בגלל הדיכאון שגומר לי אני לא מתרגשת לקראת השמחה הזו ,בקיצור לא קל ... מי יכול לעזור לייעץ אגב כואב לי גם הצוואר

לואיסה
25/01/18 23:06

אני נורא עצובה ומדוכאת והיפוכונדרית ברמות קשות אני מיואשת אין בי תקווה אני רואה תמונות שלי לפני כן ואני מרגישה רע זיכרונות מתוקים

לואיסה
25/01/18 23:09

סליחה על השגיאות המקלדת דפוקה ולא שמתי לב שהיו שגיאות

ד--ר-גור-רות
מומחה כמוני
אני מומחית בנוירוכירורגיה וברפואת כאב ומשמשת כרופאת כאב בכירה במרפאת הכאב בשיבא. אני מתמחה בעיקר בכאבים שמקורם במערכת העצבים המרכזית: כאבי ראש, כאבי פנים כאבים הנובעים מבעיות נוריולוגיות, כאבים שמקורם בעמוד השדרה לכל אורכו, הרפס, ועוד. אני מתמחה בעיקר בפעולות פולשניות לטיפול בכאב, אולם אמונה גם על הטיפול התרופתי.
02/02/18 17:00

היי דורין -
אכן פספסתי לחלוטין את כוונת דברייך ומהפירוט שנתת - חשבתי שמה שאת מחפשת הוא בעצם סוג של חוות דעת נוספת כמובן שאם זה לא היתה המטרה - רוב דברי מיותרים.
בכל מקרה אני כותבת את התשובות לא רק במחשבה על הכותב אלא גם על כל הקוראים ולכן אשאיר את התשובה כי אולי יהיו כאילה שזה כן יתאים להם.
לגבי ההגדרה של פיפס: בהחלט גכון.
למעשה ההגדרה של כאב כרוני מתחילה ב- 3-6 חודשים. תלוי באיזה ספר מסתכלים. פחות מ- 3 חודשים לא נחשב.
רוב המצבים הרפואיים מתגלים ע"י תחושת כאב וזה מה שמריץ אדם לרופא - ודי נדיר (למעט מחלות זיהומיות או טראומה) שבעיה נפתרת בפחות מ- 3 חודשים. ברור לי שמשך זמן כזה יכול לשגע אדם - אבל מעל 90 % מהכאבים נפתרים בפרק הזמן הזה עצמונית או מאובחנים והבעיה הבסיסית נפתרת.
בכל זאת אני שמחה שנתת צ'אנס לד"ר מוסק. לפעמים נדמה לנו שאנחנו יכולים לקרוא איש את מחשבות רעהו אבל אני מכירה מספיק זמן את ד"ר מוסק הוא בהחלט יודע שמקור הבעיות הוא פיזיולוגי ומטפל בהתאם.
מאידך את צודקת שהוא לוקח גישה מאד הוליסטית שכולל גם התייחסות מאד משמעותית לחלק הנפשי.

בכל זאת אנצל את הבמה לומר משהו על החלק הנפשי.

מטופלים רבים בעיקר בכאב שאין לו ביטוי למעט מה שמספר המטופל - מרגישים שחושבים שהם מטורללים ובכוונה אני לא משתמשת בשום ניסוח מקל.
אז זהו שלא.
אבל גם לכאב הכי הכי פיזיולוגי - יש אספקט רגשי ואם יודעים את זה ומנצלים את זה נכון אפשר לטפל בכאב פיזי באמצעים נפשיים.
אתן דוגמה:
האחת ילד באמצע משחק כדורגל לפני קהל. נופל ופוצע את הברך. יורד לו דם אבל הוא באמצע. הוא קם מנער את האפר וממשיך לשחק. אם הקבוצה שלו תנצח סביר להניח שהוא לא ישים לב לפציעה ולא יבכה. אם הקבוצה שלו תפסיד - עם סיום המשחק הוא ירגיש את הכאב העז וסביר להניח שיבכה מכאבים.
בשני המקרים הפציעה זהה הדם יורד והרקמה נפגעה. אין לניצחון או למשחק שום השפעה מאגית על זה.
אבל למשחק ולניצחון יש השפעה על כל מיני חמרים שהמוח של הילד מפריש כחלק מהתרגשות המשחק ושחלקם יכולים למסך עד לבלום לגמרי את התחושה והפרשנות של הכאב.
למה הדבר דומה?
למצלמה או לעין האנושית שיכולה להתמקד או על האדם הקרוב ואז היער יהיה מטושטש או להסתכל על היער אבל אז פני האדם הקרב יהיו מטושטשים.
ד"ר מוסק הגיע לשליטה רבה מאד ביכולת הזו של המוח לווסת את המעבר של הכאב והתגובות והוא מאד מנצל את זה.
וזה עובד, ועובד יפה.

זו עוד גישה - לא גישה יחידה ועובדה שהוא מתשמש גם בתרופות שמאטות הולכה עצבית וכן הלאה. אבל אם את מסוגלת לנצל את הדברים הללו בטוח תרוויחי וגם אם הבעיה לא תפתר וגם אם תשארי סקרנית לעולם - אם איכות החיים שלך תעלה סה"כ אז הרווחת בגדול.
ד"ר גור.

ד--ר-גור-רות
מומחה כמוני
אני מומחית בנוירוכירורגיה וברפואת כאב ומשמשת כרופאת כאב בכירה במרפאת הכאב בשיבא. אני מתמחה בעיקר בכאבים שמקורם במערכת העצבים המרכזית: כאבי ראש, כאבי פנים כאבים הנובעים מבעיות נוריולוגיות, כאבים שמקורם בעמוד השדרה לכל אורכו, הרפס, ועוד. אני מתמחה בעיקר בפעולות פולשניות לטיפול בכאב, אולם אמונה גם על הטיפול התרופתי.
02/02/18 17:05

לואיסה שלום - מקווה שתקראי מה שכתבתי לדורין ותראי איך את יכולה לנצל דברים כאילה לתועלתך. אני הייתי ממליצה לך בלי שום קשר לנסות אולי לעשות CBT. CBT הוא טיפול פסיכולוגי קצר טווח שמיועד להתעמת עם בעיה אחת מוגדרת באופן פרקטי . מה שנראה לי שיכול לעזור לך הוא ללמוד לשלוט בהיפוכונדריה שאת מציינת שיש לך - אם תצליחי להוריד את זה זה בטוח ישפר לך את החיים. בנוסף לעניים הבכי שאת מדגישה בשתי ההודעות - יש משברים בחיים ולעיתים אדם נכנס למשבר ומרגיש מדוכא. אפשר ללכת לפסיכולוג ולנסות לעבוד על זה אבל אפשר גם לקחת לתקופה קצרה תרופה נגד דיכאון וכשתצאי מזה להפסיק את הטיפול. אגב יש תרופת טבעיות לטיפול בדיכאון כגון הרמוטיב - שהיא מאד יעילה ועשויה מחמרים טבעיים בלבד. אחרון חביב הבנתי שכנראה נבדקת ע"י נוירולוג ועשית CT ו MRI מח. הייתי רק משלימה ע"י בדיקת אורטופד - רק לוודא שאין איזו בעיה שרירית שאפשר אולי לפתור אחרת. ד"ר גור.

לואיסה
02/02/18 21:04

היה ד"ר גור תודה קודם למענה . עשיתי צילום רטגן ויצא תקין ברוך ה זה איזה רגישות בצוואר אחרי עומס של לחץ נפשי.אני מאוד מקווה שזה יעבור כי זה לא קל ,סה לא כאבים ברגל,בגב,ביד זה כאבי ראש!!!!! אני מאוד רוצה לקוות שזה יעבור.

ד--ר-גור-רות
מומחה כמוני
אני מומחית בנוירוכירורגיה וברפואת כאב ומשמשת כרופאת כאב בכירה במרפאת הכאב בשיבא. אני מתמחה בעיקר בכאבים שמקורם במערכת העצבים המרכזית: כאבי ראש, כאבי פנים כאבים הנובעים מבעיות נוריולוגיות, כאבים שמקורם בעמוד השדרה לכל אורכו, הרפס, ועוד. אני מתמחה בעיקר בפעולות פולשניות לטיפול בכאב, אולם אמונה גם על הטיפול התרופתי.
16/02/18 18:05

בהצלחה! ד"ר גור.

מלכה.
23/03/18 13:12

שלום רב, גם אני סובלת זה 3 שבועות מכאבי ראש וצפצופים חזקים באזניים... הכאבים התחילו ערב אחד. באותו יום חברה עשתה לי עסוי דיי חזק בצוואר. יכול להיות שזהו הגורם... אך לא בטוח. הגעתי למיון עם הקאות ,כאב ראש עצוווום וצוואר קשיח....כאב הראש וההקאות היו מתגברים בתנוחת ישיבה או עמידה. ונרגעים בשכיבה. לאחר צילום צאוור ובדיקת ct החליטו לשחרר אותי בטענה כי הכל תקין. יום למחרת חזרתי שוב עם הקאות בלתי פוסקות עד כדי עילפון. אושפזתי ובוצע דיקור מותני. שתוצאותיו היו תקינות אך העידו על לחץ תוך מוחי נמוך. דבר שהסביר את התופעה שכאבי הראש פחתו בשכיבה. שוחררתי מבית החולים ללא הטבה משמעותית, פרט להקאות שפסקו. וחזרתי לאשפוז נוסף כשהחלו להופיע בנוסף לכאב הראש גם צפצופים חזקים באזניים. בוצע blode patch לאיטום הדליפה עקב הדיקור מותני. כאבי הראש פחתו בעקבות זאת אך הצפצופים באזניים עדיין קיימים. חלפו כבר 3 שבועות, ואינני יודעת האם התופעות יחלפו, כשקראתי את הסיפורים כאן, פתאום נראו נקודות דימיון. ואני ממש חוששת שהכאבים הללו יהיו לנצח...

ד--ר-גור-רות
מומחה כמוני
אני מומחית בנוירוכירורגיה וברפואת כאב ומשמשת כרופאת כאב בכירה במרפאת הכאב בשיבא. אני מתמחה בעיקר בכאבים שמקורם במערכת העצבים המרכזית: כאבי ראש, כאבי פנים כאבים הנובעים מבעיות נוריולוגיות, כאבים שמקורם בעמוד השדרה לכל אורכו, הרפס, ועוד. אני מתמחה בעיקר בפעולות פולשניות לטיפול בכאב, אולם אמונה גם על הטיפול התרופתי.
31/03/18 19:35

שלום מלכה. אם זה לא חולף תוך שבוע - אני ממליצה לפנות לבירור אא"ג או נוירולוג. ד"ר גור.

מלכה.
01/04/18 23:24

ד"ר רות שלום רב, תודה על תגובתך. אכן פניתי לבירור רופא אא"ג - הוא לא מצא ממצאים המעידים על בעיה או דלקת באוזניים, והפנה אותי בכל מקרה לבדיקת שמיעה. קבעתי תור לנויירולוג, אך לצערי הוא רק עוד מס' חודשים. באחד הימים בשבוע שעבר הרגשתי טוב יותר,הרשיתי לעצמי להזיז את הראש, ולהיות פעילה. אך זה היה בעכרי , בערב וכל הלילה תקפו אותי כאבי ראש עזים והצוואר שוב הקשיח וכאב נורא. ושוב חזרתי להיות מרותקת למיטה לשלושה ימים... פניתי לרופאה המטפלת, לדבריה הבעיה היא מהצוואר ואין לבעיה שלי טיפול ועלי רק לקחת משכחי כאבים ולנוח עד שהכאבים יחלפו, ועם מאמץ הם תמיד יחזרו שוב ושוב... היא נתנה לי הפניה לct צוואר ול mri ראש, אך גם לכך עליי להמתין. גם הנויירולוגים בבתי החולים בהם אושפזתי המליצו לי לנוח ולקחת משכחי כאבים. מתלבטת אם לפנות לנוירולוג באופן פרטי, עם האבחנות של הנוירולוגים מבתי החולים בהם אושפזתי. או להמתין לבדיקות. תוהה האם נוירולוג יכול לפענח את בדיקת הct שנעשתה לי באשפוז הראשון?יתכן ולא פיענחו כראוי... בחשש רב: עשיתי היום דיקור סיני, חשה מעט יותר רגועה ומשוחררת אך עדיין עם זמזומים באזניים, מתלבטת אם אני מסכנת את עצמי בכך...

ד--ר-גור-רות
מומחה כמוני
אני מומחית בנוירוכירורגיה וברפואת כאב ומשמשת כרופאת כאב בכירה במרפאת הכאב בשיבא. אני מתמחה בעיקר בכאבים שמקורם במערכת העצבים המרכזית: כאבי ראש, כאבי פנים כאבים הנובעים מבעיות נוריולוגיות, כאבים שמקורם בעמוד השדרה לכל אורכו, הרפס, ועוד. אני מתמחה בעיקר בפעולות פולשניות לטיפול בכאב, אולם אמונה גם על הטיפול התרופתי.
06/04/18 21:36

שלום מלכה. על השאלה האחרונה ברור שאין לי מענה... איני יודעת מה יש לך ולכן איך אדע אם יש סכנה או לא? אני מניחה שהרופאים שבדקו אותך היו שולחים אותך לבית החולים אם היו חושבים שיש סיכון בשהייתך בחוץ - שהיה שעשויה להיות כרוכה בטיפול אלטרנטיבי. לכן אני לא חושבת שיש סיכון בדיקור. אני חושבת ש CT צוואר הוא רעיון טוב מאד. אני לא חושבת שנוירולוג יכול לפענח את זה. הוא כן יכול לפענת CT ראש. אין בעיה לפנות לנוירולוג פרטי - אם יש לך מושלם יעלה לך מעט מאד ואני חושבת שזה שווה את השקט הנפשי שלך. ד"ר גור.

מלכה.
08/04/18 16:48

תודה רבה. המשכתי ללכת לדיקור סיני, ונראה לי שאכן הוא מטיב איתי. היום הייתי אצל נוירולוגית. היא אמרה שהיא לא יכולה לפענח את בדיקת הct ראש. היות ולא הוכשרה לכך. מעבר לכך בית החולים לא צירף תוצאות מפורטות לבדיקת דיקור מותני שעשיתי, רק נכתב תקין. והיא הסבירה לי שגם בעיה טכנית, כמו צורת הכנסת המחט, יכולה לגרום לכך שהלחץ פתיחה היה נמוך.( שוב, גם זה לא מופיע בתוצאות, אלא רק נאמר לי ע"י נוירולוג בבית החולים). על אף שהסברתי לנוירולוגית כי אני חשה שמקור כאב הראש הוא בצוואר, והוא מתגבר כשאני מרימה את הראש או מכופפת אותו. לדעתה אין טעם בבדיקת ct צוואר. כיוון שלא יוכלו גם כך לעשות דבר גם אם ישנה בעיה שם. לדעתה גם בבדיקת ה mri ראש ( שאני עוד ממתינה לתור ...) לא יוכלו לראות קרעים קטנים במעטפת אלא רק אם יש מחסור גדול בנוזל. וזה לא נראה המצב היות ויחסית מצבי משתפר ... אני דיי מבולבלת כרגע. אמנם אכן מצבי משתפר, אך עדיין אני לא מסוגלת לחזור לעבודה, עבר יותר מחודש ועדיין מופיעים כאבי ראש, הצוואר כואב מרבית היום, והזמזומים באזניים נשמעים בעקר כשיש שקט... האם על אף המלצות הנוירולוגית, והעובדה שעשיתי בחודש האחרון גם צילומי צוואר וגם ct ראש(דיי הרבה קרינות...) לעשות את בדיקת הct צוואר ? בדיסק של בדיקת ה ct ראש , רטיתי שרואים גם את הצוואר... האם יש אדם שיוכל לפענח לי את בדיקת ה ct ראש, איך הוא נקרא?

ד--ר-גור-רות
מומחה כמוני
אני מומחית בנוירוכירורגיה וברפואת כאב ומשמשת כרופאת כאב בכירה במרפאת הכאב בשיבא. אני מתמחה בעיקר בכאבים שמקורם במערכת העצבים המרכזית: כאבי ראש, כאבי פנים כאבים הנובעים מבעיות נוריולוגיות, כאבים שמקורם בעמוד השדרה לכל אורכו, הרפס, ועוד. אני מתמחה בעיקר בפעולות פולשניות לטיפול בכאב, אולם אמונה גם על הטיפול התרופתי.
19/04/18 23:38

שלום מלכה, נתחיל מהסוף - את הפענוח יכול לעשות כל נוירו- רדיולוג. יתרה על כך אם את מטופ]לת ע"י רופא שעובד בבי"ח גם אם אין פענוח הוא יכול לקחת את הבדיקה לפענוח אצלו. אין בעיה לקבל את תוצאות הבדיקות המפורטות מבית החולים את רק צריכה לבקש וידפיסו לך עותק. אם את בהמתנה ל MRI מוח אני ממליצה להמתין טיפה עם CT צוואר - אולי תמצא הבעיה ותייתר את הבדיקה. אם ה MRI יהיה תקין - יש מקום לשקול דימות של הצוואר. ד"ר גור.

לואיסה
16/07/18 16:16

הייתי שבוע הבא אני מתחתנתתתת ואני עם כאבי ראש לא עוצמתיים אבל כן מעצבניםםםםםם מה על י לעשות להפחית כאבים חוששת מאוד לקראת היום הגדולללל

ד--ר-גור-רות
מומחה כמוני
אני מומחית בנוירוכירורגיה וברפואת כאב ומשמשת כרופאת כאב בכירה במרפאת הכאב בשיבא. אני מתמחה בעיקר בכאבים שמקורם במערכת העצבים המרכזית: כאבי ראש, כאבי פנים כאבים הנובעים מבעיות נוריולוגיות, כאבים שמקורם בעמוד השדרה לכל אורכו, הרפס, ועוד. אני מתמחה בעיקר בפעולות פולשניות לטיפול בכאב, אולם אמונה גם על הטיפול התרופתי.
19/07/18 16:52

היי לואיסה ני לנוירולוג במקום מגורייך - נראה לי הכי נכון והכי מהיר ד"ר גור

דפנה.מור
01/07/19 14:08

לדורין - האם יש הטבה ? אני שואלת כי המצב שלי היום ממש דומה למה שתארת ב 2017 ו 2018. מה איתך היום ? האם יש לך תובנות ? תודה דפנה

noabr
12/07/19 18:51

שלום דורין. קראתי את ההתכתבות שלך וכל כך הזדהתי. החרדה שכך ימשך לתקופה בלתי מוגבלת, מקשה עליי עוד יותר. אני במצב דומה. כאב ראש שמרגיש כמו לחץ בחלק העליון של הגולגולת ומעל העיניים. אחרי אישפוז בנירולוגית מלווה בבדיקות ובחווית post l.p. קשה. הכל יצא תקין ומקווה שכך גם ימשיך. רק הכאב הבלתי פוסק שאף כדור לא מקל ממנו. אני אמא לפעוט ועובדת במשרה מלאה. בקושי מצליחה להרים את הראש מהכרית. כל בוקר שניה לפני פתיחת העיניים מקווה שהכאב יעלם. כל בוקר הוא שם ממתין לי. מה ניתן לעשות לקבל הקלה כלשהי? אפילו חלקית בנתיים.

ציונה-שרביט
28/01/20 11:28

אני קוראת את מה שכתוב בעמוד זה על כאבי ראש ומבינה שאני לא לבד בסיפור, אבל רואה גם שזה יכול להמשך זמן ארוך מאד, אני סובלת מכאבי ראש שנים רבות שהיו באים והולכים בהפוגות, בחודשיים האחרונים הכאב לא מרפה לרגע, אני כל הזמן בבדיקות ובירורים, כמובן שנלווה לזה לחץ וחרדה, החיים שלי השתנו לגמרי, הכאב מתרכז כולו בצד שמאל מתחיל מהגבה אחורה לראש עורף צוואר כתף ולפעמים הפוך, יש ימים עם בחילות עד הצהריים, עשיתי סיטי ראש יצא תקין תודה לאל, עכשיו מחכה לתשובת סיטי עמוד שדרה צווארי, הפכתי לטבעונית לוקחת צמי מרפא ותוספים טבעיים, עושה הליכה ומדיטציות, לעיתים יש הקלה אך לרוב זהו כאב שמתחיל מהבוקר ומתגבר במהלך היום עם נימול בלחי שמאל ועקצוצים בסנטר, עכשיו הכאב גם מתפשט לגב, אני מתוסכלת מאד מרגישה בין דכאון לשגעון, לא יודעת מה לעשות, קבעתי לי לשערי צדק למרפאה שמתמחה בכאבי ראש, התור הקרוב רק באפריל, מה עושים עוד?

ד--ר-גור-רות
מומחה כמוני
אני מומחית בנוירוכירורגיה וברפואת כאב ומשמשת כרופאת כאב בכירה במרפאת הכאב בשיבא. אני מתמחה בעיקר בכאבים שמקורם במערכת העצבים המרכזית: כאבי ראש, כאבי פנים כאבים הנובעים מבעיות נוריולוגיות, כאבים שמקורם בעמוד השדרה לכל אורכו, הרפס, ועוד. אני מתמחה בעיקר בפעולות פולשניות לטיפול בכאב, אולם אמונה גם על הטיפול התרופתי.
08/02/20 14:23

לנועה בר וציונה שרביט. לצערי הרב לא תמיד יש פתרונות מהירים ולא ניתן בכל אופן להציע שום פתרון לפני אבחון. לכן חייבים לערוך בירור במרפאת כאב או כאבי ראש ובתקווה שאם מגיעים לאבחנה הנכונה אפשר לקבל טיפול מתאים ולהקל. אין לי פתרונות קסם לצערי הרב. ד"ר גור

Guyg1
17/06/20 23:33

שלום , אני סובל כבר 3 חודשים מכאב ראש בצורת לחץ עמום בקודקוד הראש וכאבים חזקים בתזוזה של הראש בזויות מסוימות , החל עם מחלה קלה עם חום שעברה תוך יום יומיים , חיפשתי מקרים דומים ונתקלתי בפוסט הזה , נראה שאנשים פה סבלו או סובלים מסימפטומים דומים ורציתי לדעת אם מצאתם פתרונות ואם יש לכם עצות , עשיתי MRI ראש שהיה תקין בדיקות דם למיניהם ,דיקור ואוסטואפטיה וכלום לא עוזר , אשמח לכל מידע עצה והכוונה

noabr
13/07/20 19:20

שנה אחרי, עם אפיזודות חולפות שיכולות להימשך חודש. הדבר היחיד שעוזר לי זה לנשום, לעשות ספורט-בקצב ובכמות שיכולה ולנוח. כנראה שאצלי יש קשר בין כאב ראש כרוני לפריצת דיסק צווארית. כל דרך שמאפשרת מרגוע לשרירים התפוזים של הצוואר והשכמות, מקלה. מאחלת לכל אחד ואחת למצוא את הדרך שלהם.

Reut1co
13/01/21 16:04

גם לי יש את אותו דבר אמאלההה איזה סבל ביום בהיר פתאום הכל מעורפל הראש מסתובב כמו קרוסלה רעשים באוסנים כאבים במתח מה עושים???

ד--ר-גור-רות
מומחה כמוני
אני מומחית בנוירוכירורגיה וברפואת כאב ומשמשת כרופאת כאב בכירה במרפאת הכאב בשיבא. אני מתמחה בעיקר בכאבים שמקורם במערכת העצבים המרכזית: כאבי ראש, כאבי פנים כאבים הנובעים מבעיות נוריולוגיות, כאבים שמקורם בעמוד השדרה לכל אורכו, הרפס, ועוד. אני מתמחה בעיקר בפעולות פולשניות לטיפול בכאב, אולם אמונה גם על הטיפול התרופתי.
15/01/21 22:41

לכל הכותבים האחרונים - ההליך הנכון הוא לוודא ראשית אם יש תחלואה מוכרת ואת זה עושים אצל נוירולוג מומחה לכאבי ראש ויש מרפאות מיוחדות לכאבי ראש. יש כאילה גם במחלקות הנוירולוגיות וגם במרפאות הכאב - לפחות באיכילוב ובשיבא יש מרפאות כאב ראש גם במסגרת מרפאת כאב וגם במסגרת נוירולוגיה. במרפאות הללו לא רק יעשו את הבירור אלא גם יכולים לעזור לכם. ד"ר גור.

Hanan38
12/04/22 11:42

הייתי אצל המומחים הכי גדולים בארץ, ועשיתי בירורים נוירולוגים מקיפים, ולאף מומחה אין הסבר לכאב ראש שלי ואין טיפול. כאב הראש מלווה לפעמים בתסמינים נוירולוגים מחרידים, וגם לזה אין להם הסבר. הדביקו לי מלא תוויות, אני אדם בקושי מתפקד, והשאיפה שלי לא להגיע לשמן קנאביס ולחיות בצל הכאב הזה, השאיפה שלי לחזור להיות אדם מתפקד שחי בלי כאב ראש צמוד וצליל באוזן שלא פוסק - אבל לא יודעת איך. פניתי כבר לכולם. הייתי במיון 8 פעמים תוך 3 חודשים, 3 פעמים בטיפול נמרץ. אני כבר זומבי לא בנאדם. 

Hanan38
12/04/22 11:42

הייתי אצל המומחים הכי גדולים בארץ, ועשיתי בירורים נוירולוגים מקיפים, ולאף מומחה אין הסבר לכאב ראש שלי ואין טיפול. כאב הראש מלווה לפעמים בתסמינים נוירולוגים מחרידים, וגם לזה אין להם הסבר. הדביקו לי מלא תוויות, אני אדם בקושי מתפקד, והשאיפה שלי לא להגיע לשמן קנאביס ולחיות בצל הכאב הזה, השאיפה שלי לחזור להיות אדם מתפקד שחי בלי כאב ראש צמוד וצליל באוזן שלא פוסק - אבל לא יודעת איך. פניתי כבר לכולם. הייתי במיון 8 פעמים תוך 3 חודשים, 3 פעמים בטיפול נמרץ. אני כבר זומבי לא בנאדם. 

משה255
19/01/21 13:27

שלום לכולם , למישהו התלווה לכאבי הראש האלה בעיות קשות בריכוז ובעיות זיכרון ? האנשים הראשונים שכתבו כאן , מצבכם טוב יותר היום ?

Reut1co
27/01/21 22:56

כן לי קרה

אביב30
10/03/21 15:32

גם אצלי מתלווה לכאב הראש והלחץ והרעשים באזניים בעיות בריכוז ובזיכרון, מזה כשבועיים

שי1951
05/06/21 23:18

כן ..קורה לי כך בדיוק. ראני קורא פה מה עובר על כולם..אני מבין שאין טעם להשתגע בבדיקות. כולם תקינים..אז מה הסיבה לדבר הזה?? אני גם עם כאבי ראש חצי שנה..התרגלתי פשוט ואין לי כח וחשק לכל הבדיקות האלה..לא לוקח שום תרופה..וזה משתפר בנתיים עד שייעלם לבד. הגוף יודע לרפא לבד. בריאות לכולם

Reut1co
27/01/21 22:56

כן לי

אנונימי61
01/02/21 13:51

היי יש לי כאב ראש כארבעה חודשים , כאב שיכול להעלם מדי יום לפעמים מופיע לפעמים לא הכאב בעיקר בעניים במצח וכאשר אני מתכופפת . יכול להיות שהכאב יתחיל בצהריים ולא יסתיים עד סוף היום ופתאום יום אחר הוא מתחיל בבוקר ונגמר בערב . מה זה יכול להיות ?

ד--ר-גור-רות
מומחה כמוני
אני מומחית בנוירוכירורגיה וברפואת כאב ומשמשת כרופאת כאב בכירה במרפאת הכאב בשיבא. אני מתמחה בעיקר בכאבים שמקורם במערכת העצבים המרכזית: כאבי ראש, כאבי פנים כאבים הנובעים מבעיות נוריולוגיות, כאבים שמקורם בעמוד השדרה לכל אורכו, הרפס, ועוד. אני מתמחה בעיקר בפעולות פולשניות לטיפול בכאב, אולם אמונה גם על הטיפול התרופתי.
06/02/21 23:02

אנינימי שלום. ראשית יש לפנות לאבחון אצל נוירולוג ואז הנוירולוג יפנה אותך להמשך בהתאם למה שהוא יגלה. ד"ר גור.

אנונימי61
07/02/21 9:01

אכן הייתי אצל רופא והוא אמר שזה בגלל הסינוסים

ד--ר-גור-רות
מומחה כמוני
אני מומחית בנוירוכירורגיה וברפואת כאב ומשמשת כרופאת כאב בכירה במרפאת הכאב בשיבא. אני מתמחה בעיקר בכאבים שמקורם במערכת העצבים המרכזית: כאבי ראש, כאבי פנים כאבים הנובעים מבעיות נוריולוגיות, כאבים שמקורם בעמוד השדרה לכל אורכו, הרפס, ועוד. אני מתמחה בעיקר בפעולות פולשניות לטיפול בכאב, אולם אמונה גם על הטיפול התרופתי.
27/02/21 17:42

אם כן הדבר הנכון הוא לפנות לאא"ג ולטפל בסינוסים ואם הוא חושב שאין שום בעיה בסינוסים לחזור לרופא שאבחן זאת. ד"ר גור.

Kobikan
23/05/21 22:05

היי, אני רוצה לציין שאני חווה את אותם סימפטומים שאת חווה למעט צילצול באוזניים .. כ-3חודשים כבר כאב ראש מהבוקר עד הערב ותיארת את הכאב המוזר הזה במדיוק.. האם הכאב שלך מלווה בתחושת בחילה קלה ? והרגשה כללית רעה במהלך היום ?

נעם2222
20/08/21 15:07

דורין, אני קוראת את כל התגובות, ומרגישה הזדהות מלאה. מלבד בדיקת MRI עשיתי הכל. הכאב מלווה אותי כבר מעל שבועיים, מתקשה לתפקד, אתמול בערב פתאום הרגשתי טוב, כאב ראש חלש, בלי אוזניים סתומות ואנרגיה בגוף. בבוקר שוב שידור חוזר של הכל. כאב ראש חזק שמתחיל מלפנים, ממשיך לאוזניים סתומות, בחילות וחולשה בגוף. אני רואה שפרסמת את זה ב2017 ועברו כמה שנים מאז, אני סקרנית לדעת מה למדת, מה עזר לך. האם זה רק הזמן?

Hanan38
11/04/22 20:09

אני סובלת בדיוק אותו דבר, עברתי אותה טלטלה רגשית מזעזעת, מתה לדעת אם מישהו הצליח לצאת ממעגל הכאב הזה ואיך כי עשיתי הכל. פשוט הכל. 

Hanan38
11/04/22 20:55

אשמח לדעת אם מצבך השתפר ומה עשית על מנת שזה יקרה...

חנה יקרה, מציעה לך להתקשר אלי כי קצרה היריעה מלהכיל את כל מה שעברתי עד כה, אשמח לשוחח איתך 0544852899

בהחלט יש לי שיפור בחיים

המודאגת1
22/03/23 15:33

חנה שלום

את יכולה אולי לפרט ולתת תקוה לכולנו

נטע.ז
17/06/22 16:30

היי דורין, שמי נטע

זה בדיוק מה שאני חווה כרגע כבר שבועיים ראיתי שפרסמת את זה לפני 5 שנים אבל בבקשה ממך אם את רואה את זה תצרי איתי קשר, אני אובדת עצות אף אחד לא מבין אותי ולא יודעים איך לעזור לי, התסכול שלי בשמיים. אני מקווה שתגידי לי שאיכשהו הצלחת לצאת מהלופ הזה של הכאב וזה יתן לי תקווה. בבקשה אם את רואה את זה תכתבי לי חזרה

ד--ר-גור-רות
מומחה כמוני
אני מומחית בנוירוכירורגיה וברפואת כאב ומשמשת כרופאת כאב בכירה במרפאת הכאב בשיבא. אני מתמחה בעיקר בכאבים שמקורם במערכת העצבים המרכזית: כאבי ראש, כאבי פנים כאבים הנובעים מבעיות נוריולוגיות, כאבים שמקורם בעמוד השדרה לכל אורכו, הרפס, ועוד. אני מתמחה בעיקר בפעולות פולשניות לטיפול בכאב, אולם אמונה גם על הטיפול התרופתי.
18/06/22 22:36

חברים יקרים נראה לי כי דורין כבר לא כאן נסו אולי לפנות אליה בפרטי - זה ישלח לה את ההודעה במייל - אולם אם היא החליפה את המייל היא לא תקבל את ההתרעה. 

צר לי אבל מערכת כמוני אינה יודעת את זהותכם ומה שאינכם מפרסמים לא ייודע לעולם. 

ד"ר גור. 

הילה-10
12/09/22 21:04

היי דורין אני באותו המצב בדיוק . לא יכולתי לתאר את זה מדויק יותר אפילו אננ לכל הפרופסורים שהלכתי אלייהם מאמ אר אי סיטי אנטביוטיקה סטרואידים וחרדות קשות מתי זה יעבור ? 

אני ריאה שפרסמת מ2017 ומלאת תקווה שזה עבר לך . אני אמא צעירה ל2 ילדים ועוד אחד בדרך וסובלת מאותם כאבים בדיוק עוד מעט שנה .

אשמח אם תגיבי לי את המייל שלך או מס נייד שלך אשמח לדעת מה מצבך היום 

טלי56
15/09/22 11:49

לדר' רות גור שלום,

בזמנו העליתי כאן פוסט על כאב ראש כרוני ממנו אני סובלת לאחר תאונת דרכים עם צליפת שוט.

את ייעצת לי להגיע לדר' ודים טשליקוב ואכן נפגשתי איתו.

דר' טשליקוב אבחן שמדובר בכאבי ראש בין המיקרניאליים כרוניים לבין כאב מיופציאלי לבין כאב פוסטטראומתי והציע לנסות טיפול פולשני על ידי חסם SPG תחת שיקוף ולפי היעילות ניתן לשקול  אח''כ ביצוע RF.

אני מאוד חוששת מהפרוצדורה. בכל זאת נכנסים לתוך הפנים.

האם תוכלי להסביר קצת יותר מה זה חסם SPG באיזה חומר מדובר , מה הסיכונים, מה תופעות הלואי ומה אחוז סיכויי ההצלחה בטיפול כזה?  

תודה .

ד--ר-גור-רות
מומחה כמוני
אני מומחית בנוירוכירורגיה וברפואת כאב ומשמשת כרופאת כאב בכירה במרפאת הכאב בשיבא. אני מתמחה בעיקר בכאבים שמקורם במערכת העצבים המרכזית: כאבי ראש, כאבי פנים כאבים הנובעים מבעיות נוריולוגיות, כאבים שמקורם בעמוד השדרה לכל אורכו, הרפס, ועוד. אני מתמחה בעיקר בפעולות פולשניות לטיפול בכאב, אולם אמונה גם על הטיפול התרופתי.
15/10/22 14:25

טלי שלום. 
מדובר בסטרואידים שהשפעתם משמעותית על מערכת העצבים - אם יש דלקת כרונית זה מה שיפסיק את התהליך ומתן הטיפול במקום החשוד להיות פעיל גם מרכזת את כל הכוחות ומוודאת שהחומר יגיע למקום וגם מונעת תופעות לוואי כלליות מפיזור בגוף וגם מאפשרת לרדת במינון. ולכן תופעות לוואי מאד נדירות. גם סיכון לפגיעה קבועה כלשהיא - מאד מאד נדיר. 
אם יש משהו בד"כ זה חולף תוך שעות. 
בהנחה שהאבחנה נכונה סיכוי גבוה 60-70% שזה יועיל. 

לפירוט מעבר לכך תצטרכי להפגש שוב עם ד"ר טשליקוב הוא ישב איתך גם חצי שעה אם צריך ויסביר הכל. 

ד"ר גור 

זהבה-181
16/09/22 16:42

דורין שלום,

אני סבלתי ממיגרנות קשות החל מגיל 25  כשכיום אני בת 71.

במסגרת ניתוח אורטופדי שעברתי באיכילוב ב-2017 היו לי התקפות של מיגרנה ,הוזמנה רופאה נוירולוגית שהמליצה לי לפנות למרפאה לכאבי ראש באיכילוב.

נפגשתי עם ד"ר אמנון מוסק המעולה ,והוא המליץ על זריקות בוטוקס בקרקפת.


עשיתי כדבריו וכבר אחרי הטיפול הראשון חלה הטבה משמעותית. אני הולכת להזרקות כל 3 חודשים וכיום אין לי כלל מיגרנה או כאבי ראש.

ממליצה לך בחום

מוטי9
22/03/23 17:59

אני ממליץ לך להתפלל זה בחינם ויש סיכוי שזה יעזור לך פשוט לברך בקבוע ברכת אשר יצר לקרוא את התיקון הכללי ולקרוא את כל שיר השירים מהתחלה ועד הסוף יש בזה הרבה רפואות להרבה מכות אני אישית ראיתי עזרה גדולה ניסים ונפלאות מי זה רפואה שלימה

kobikan1
17/04/23 13:30

הי דורין ,

תחילה אציין כי אני בן אדם מאוד פעיל בעל משפחה והיתי בן אדם בריא לחלוטין עד לאותו חיסון(איני מתנגד לחיסונים כלל וכלל ) 

מזה שנתיים וקצת ( שבוע לאחר החיסון השני ) אני סובל בדיוק ממה שתיארת פה כאבי ראש מהרגע שאני קם ועד שהולך לשיון כולל החרדות שאצלי מתבטאות בתחושת אובדון (מרגיש שהולך למות ולפעמים לאבד דעתי ) גם אני עברתי שלל בדיקות כולל MRI  ראש , MRI  צווארי , CT מוח, 2 מרפאות כאב מיליון בדיקות דם מכל מני סוגים ושלשה נורולוגיים כשהאבחנה היתה לכיוון הנפש ..ההמצלצות של רובם היו כדורים פסיכיאטריים כל נוירולוג והארסנל שלו.. אציין כי לא לקחתי כלום.. לגבי משכחי כאבים כלום לא עוזר יש כאלה שאולי מקלים מעט אבל מעט מאוד כך שאני נוטל רק במצבים קיצוניים.

לצערי עדיין לא מצאתי מזור לכאבי העניין הזה חיסל לגמרי כל איכות חיים ושמחה שהיתה  לי  מה שכן ממליץ לך לקרוא מה שעברה קרן פלס זה דיי דומה למה שאנחנו חווים ביקשתי וקיבלתי MRI נוסף בכדי לשלול דליפת נוזל בגזע המוח .

רפואה שלמה .



אושר-ח
22/08/23 1:55

היי קובי , בבקשה צור איתי קשר !!! 0527481977