מידעהצהרת נגישות
תצוגת צבעים באתר(* פועל בדפדפנים מתקדמים מסוג chrome ו- firefox)תצוגה רגילהמותאם לעיוורי צבעיםמותאם לכבדי ראייהא+ 100%א-סגירה

מנהלי קהילה

ורד עזריאלי
ורד עזריאלי
עובדת סוציאלית קלינית ופסיכותרפיסטית. בעלת ניסיון רב בתחום האונקולוגיה ובריאות הנפש. כיום עובדת כפסיכותרפיסטית בעמותת "בית חם".קליניקה פרטית בירושלים.
לנה קורץ
לנה קורץ
מטפלת ויועצת במיניות, יועצת מיניות באגודה למלחמה בסרטן. מלמדת בחוג ללימודי המשך של עבודה סוציאלית, בקורס טיפול מיני כללי ובקורס טיפול מיני לאנשים עם צרכים מיוחדים, אוניברסיטת בר אילן ואוניברסיטת חיפה. בוגרת אוניברסיטת תל אביב: B.A בסיעוד. בוגרת אוניברסיטת חיפה: MA בבריאות נפש קהילתית. בוגרת קורס לטיפול מיני באוניברסיטת בר אילן. התמחות בטיפול מיני במרפאה לטיפול מיני, בית חולים "מאיר" כפר סבא. לינק לאתר שלי http://www.lenak.co.il/
שלומית שדמון-אזרד
שלומית שדמון-אזרד
אנתרופולוגית רפואית מנהלת מערך התמיכה בארגון הישראלי לבני משפחה מטפלים בישראל CareGivers Israel שותפה לכתיבת מחקר (מאיירס-ג'וינט-ברוקדייל) על בני משפחה מטפלים בדמנציה בארץ ובעולם בעלת ידע מניסיון כבת משפחה מטפלת- Caregiver

מובילי קהילה

רם בלס
רם בלס
יו"ר מתנדב בעמותת ענבר למחלות ראומטיות, אוטואימוניות ודלקתיות. מטפל כבר למעלה מ-20 שנה באישתי ומתמודדים יחד עם ראומטיק ארטריטיס (RA).
כמוניבני משפחה מטפליםקהילת בני משפחה מטפלים Caregivers

קהילת בני משפחה מטפלים Caregivers

11/12/17 13:41
5 תגובות

כמעט כולנו בני משפחה מטפלים, Caregivers -מטפלים או נטפל בשלב מסוים בחיינו באדם קרוב המתמודד עם מחלה, מוגבלות או זקנה.
התפקיד של בן משפחה מטפל יכול לשנות חיים. זהו תפקיד בו אתם נדרשים, ללא כל הכנה מוקדמת, לפתח מיומנויות חדשות של ניהול טיפול, תמיכה רגשית וסיוע במטלות שגרתיות יומיומיות, לעיתים עזרה סיעודית של רחצה ולבוש, לעיתים ביקורים אצל הרופא, נטילת תרופות ועוד.
ייתכן וחוויית התמיכה לא תהיה דומה לשום חוויה אחרת וכל אחד מכם יחווה מסע זה בקצב שלו ובדרגות שונות של עוצמה.
לצד המסירות, הרגישות והאתגר הכרוכים בטיפול בבן המשפחה, אתם גם עלולים לעיתים להרגיש בלבול מול המערכות השונות, צמא לקבלת מידע או הצפה של מידע, קושי בהתמודדות עם דילמות שונות ועומס רב. כל אלו דורשים תעצומות נפש רבות.
קהילה זו היא עבורכם. היא פלטפורמה לשיתוף, חשיבה, הקשבה ותמיכה הדדית.


תגובות

שלום לכולם, אני בסביבות גילאי ה 30,קצת יותר..אני מרגיש מתוסכל בגלל כמה דברים ובינהם הבדידות..קשה לי מאוד עם הבדידות הזו ,אין לי זוגיות כבר כמה שנים..אשמח להכיר אנשים נפלאים ושלא ארגיש לבד!!!

מערכת-כמוני
01/01/18 10:05

שלום זוהר, אנו ממליצים לך להצטרף לקבוצה “נעים להכיר” https://www.camoni.co.il/נעים-להכיר בהצלחה!

מיכאלה3
06/02/18 4:25

שלום, יש לי אח בן 34 שכבר 4 שנים כמעט ולא עובד, חזר לגור עם אבא, סובל מדיכאון, חרדות והפרעות אכילה. הוא לוקח טיפול תרופתי והיה בטיפול פסיכולוגי מספר שנים אך לא הייתה התקדמות תפקודית והוא החליט להפסיק. הוא בחור נורמטיבי עם יכולות אישיות, היה קרבי בצבא וסיים תואר ראשון. בעבר גם ניהל זוגיות. הוא כמעט לא יוצא מהבית, מתנתק מכולם, ונראה שנמצא בלופ של חוסר תפקוד. אבא שלי משלם מחיר רגשי כבד לראות את הבן שלו ככה כל יום וכולנו נואשים ולא יודעים איך לעזור לו. אני בת 30 ומתמודדת עם אותן בעיות של דיכאון חרדות והפרעות אכילה. אני נמצאת במסגרות טיפול ושיקום כבר שנים אבל מנסיוני אין מענה מספק לבחורים בגילו שהתפיסה העצמית שלהם היא של "גבר גבר" בהעדר הגדרה טובה יותר. המסגרות של אשפוז, דיור מוגן וכו' מורכבות בעיקר מבנות או מגברים שהוא לא ירגיש איתם השתייכות והוא לא יאפשר לעצמו לקבל סוג כזה של עזרה. אני יודעת שהוא לא מסוגל לבד, שמה שניסה עד היום לא עזר ואני לא יודעת איך לעזור לו ולכולנו להתמודד עם המצב הזה וכמו שאמרתי כולנו בייאוש. הוא מאזור ירושלים. אולי יש קבוצה כלשהי שיכולה להתאים לפרופיל שלו? אולי משהו אחר? אשמח ואודה לכל התייחסות.

ורד-עזריאלי
מומחה כמוני
עובדת סוציאלית קלינית ופסיכותרפיסטית. בעלת ניסיון רב בתחום האונקולוגיה ובריאות הנפש. כיום עובדת כפסיכותרפיסטית בעמותת "בית חם".קליניקה פרטית בירושלים.
06/02/18 11:01

שלום מיכאלה: יפה שאת דואגת לאחיך ונשמע שאת מאוד מזדהה אתו במצוקה שלו מתוך המצוקה שלך. השאלה היא מה אחיך רוצה ומה היה מוכן להשקיע, אם יתמיד וילך לקבוצה. יש כאן בכמוני פורום של דיכאון וחרדה שהוא יכול להיכנס, לגבי קבוצה שאינה וירטואלית צריך לחשוב מה מתאים לו ומה רלוונטי עבורו. אגב, האם מוכר במוסד לביטוח לאומי כי אם כן יש להם שם כל מיני תוכניות שיקום וגם במסגרת סל שיקום של משרד הבריאות ואז יש גם קבוצות למיניהן. הענין הוא שקודם כחל הוא צריך להיות מוכר עם אחוזי נכות נפשיים.

מיכאלה3
06/02/18 11:50

היי ותודה על התגובה המהירה. מספר פעמים הצעתי לו ללכת להיות מוכר בביטוח הלאומי ופעם אחת הוא הלך לשם ונתן טפסים אך נאמר לו שזה לא מספיק והוא ויתר על התהליך. לגבי מה הוא רוצה היום אני לא ממש מבינה ממנו כי הוא לא משתף כל כך. תודה על ההצעות אני אנסה שוב את הכיוון של ביטוח לאומי איתו.