מידעהצהרת נגישות
תצוגת צבעים באתר(* פועל בדפדפנים מתקדמים מסוג chrome ו- firefox)תצוגה רגילהמותאם לעיוורי צבעיםמותאם לכבדי ראייהא+ 100%א-סגירה

מנהלי קהילה

סימה לבני
סימה לבני
רוקחת בכירה, מנהלת המרכז לייעוץ תרופתי אישי, מחברת הספר "לעשות סדר בתרופות ובתוספים - בעידן שבו המידע אינסופי". לבני עוסקת בהפצה והטמעה של מאגרי מידע תרופתיים בחברת "זיעור". בעברה, ניהלה את בתי המרקחת של בתי החולים "הלל יפה" ו"רמב"ם". סימה שמה לה למטרה לקדם את הרוקחים כיועצים ורוקחים קלינים כמומחים לתרופות, כחלק מהצוות הרפואי. היא נותנת הרצאות ברחבי הארץ לקידום הניהול העצמי של התרופות באמצעות איתור מוקדם של בעיות שנובעות מתרופות, והספר "לעשות סדר בתרופות ובתוספים - בעידן שבו המידע אינסופי" הינו באותו עניין.
ליאת נסים
ליאת נסים
רוקחת קלינית בקופ"ח מאוחדת תואר ראשון בביולוגיה תואר שני ברוקחות קלינית וניהול רגולטורי
רוקחים קליניים- אוני
רוקחים קליניים- אוני
כל המשיבים הינם רוקחים מוסמכים הלומדים בבית הספר לרוקחות של אוניברסיטת בן-גוריון, במסלול לתואר שני ייחודי לרוקחות קלינית קהילתית וניהול רגולטורי (MSc) של בית הספר לרוקחות באוניברסיטת בן גוריון. המענה ניתן על ידי רוקחים מוסמכים במסגרת שיתוף פעולה ייחודי בין "כמוני", לבית הספר לרוקחות שבאוניברסיטת בן גוריון וזאת כחלק מקורס ייעוץ רוקחי תרופתי מתקדם, המקנה בין היתר מיומנויות מעמיקות בייעוץ ותשאול רוקחי ובמתן מענה לבעיות הקשורות בטיפול התרופתי, את הקורס מרכזים ומנהלים פרופ' איל שורצברג וד"ר אורלי שמעוני. .
ד
ד"ר פזית שקד רוקחת קלינית מומחית
שלום. אני ד"ר פזית שקד, רוקחת קליניתמובילה ופורצת דרך בישראל, היחידה בעלת תעודה מארה"ב של מומחית בטיפול תרופתי בקהילה. מאחוריי 23 שנות ניסיון שבהן הבאתי אלפי מטופלים בארה"ב ובישראל לאיזון תרופתי ובריאותי. צמצום תרופות מיותרות, איזון מחלות דרך תזונה ומניעת תופעות לוואי מתרופות הם נר לרגליי. במהלך שנות עבודתי התמקצעתי בנושא הטיפול בסוכרת וכיום אני משלבת הדרכה וליווי תזונתי יחד עם טיוב הטיפול בתרופות. בעבודה שלי משולבים יחס אישי חם, עוטף ומתחשב למטופלים ומקצוענות בתפירת הטיפול התרופתי היעיל והבטוח ביותר תוך השגת שיתוף פעולה מיטבי של הרופאים איתם אני מתקשרת באופן אישי לגבי כל מטופל/ת. לאחר תואר ראשון ברוקחות באוניברסיטה העברית השלמתי תואר ד"ר ברוקחות קלינית באוניברסיטת דוקיין בפיטסבורג, פנסילבניה בארה"ב, סטאג' בבית חולים Albert Einstein Medical Center בפילדלפיה, פנסילבניה. שימשתי 8 שנים כמנהלת שירותי רוקחות קלינית בבית חולים St. Mary Medical Cente בפרברי פילדלפיה , 13 שנים כרוקחת קלינית ב"שרותי בריאות כללית" ומזה 12 שנים נותנת שירות פרטי בלבד במסגרת הקליניקות בתל אביב וחדרה
כמוניתרופות ורוקחות2 שאלות גם לגבי פוסט טראומה וגם לגבי כאבי ראש

2 שאלות גם לגבי פוסט טראומה וגם לגבי כאבי ראש

18/01/18 18:13
6 תגובות

נתחיל בכאבי ראש. אני סובלת מזה כ3 וחצי שנים מכאב ראש כרוני שלא פוסק הוא בא בגלים ובהתקפים חזקים. ניסיתי המון תרופות עם\בלי מרשם, שהנוירולוגית והרופאת משפחה נתנו לי. כמובן שכלום לא עזר עדיין סובלת. נניח שזו מיגרנה אבל לדעתי זה כאב ראש מקבצי כי קראתי על זה הרבה וזה ממש משקף את מה שאני עוברת. אשמח לחוות דעת.

בנושא הפוסט טראומה. אני מאובחנת כבר שנה ונוטלת כדורים ללא הפסקה מאז הטראומה. הכדורים רק הרסו לי את החיים עוד יותר. נמאס לי. לא רוצה יותר כדורים אבל.לא יכולה בלעדיהם. אציין ששמעתי על קנאביס רפואי אבל לא ניסיתי. אשמח גם חוות דעת על זה.

תודה על הסבלנות והעזרה!


תגובות

סימה-לבני
21/01/18 23:51

שלום רב,

כמו שאת כבר מרגישה על עצמך, טיפולים תרופתיים הם מאד אישיים, וקשה להסיק מסקנות ממשהו שמשהו אחר הרגיש תחת טיפול זה או אחר.

לגבי המיגרנות: אם את אכן סובלת מכאב ראש מקבצי, אזי לפי UPTODATE הטיפול המומלץ הוא דווקא שאיפת חמצן ולא תרופות. האם הציעו לך?

ראי מאמר מ 2014 כאן.

בהמשך מציעים לך לקבל טיפול עם תרופות ממשפחת הטריפטנים, כמו אימיטרקס SUMATRIPTAN וריזלט ELETRIPTAN.

לרשימת התרופות המאושרות בישראל ממשפחה זו הקליקי כאן.

שימי לב שיש שניתנות בזריקות ויש גם בכדורים או במשאפים.

בהמשך כנראה שאין קיצורי דרך, עליך לנסות על עצמך את כל התרופות שזמינות עבורך בשוק. תכיני לך מחברת מתאימה, וכל תרופה תרשמי תאריך התחלה, והאם היתה אפקטיבית במקרה של הכאב ראש היחודי שלך. כלומר, כמה שעות חלפו מהרגע שאת אבחנת אותו, עד שלקחת את התרופה, וכמה זמן חלף עד לשיפור.

עד שתמצאי בסופו של דבר את התרופה שבשבילך היא הכי יעילה.

לגבי הקנאביס, הרי שאת צודקת. יש מחקרים שמראים שהוא יעיל לטיפול פוסט טראומה. כמובן שגם לקנאביס יכולות להיות תופעות לוואי. אבל אם המצב לא טוב, אז שווה לנסות. הפרוצדורה ארוכה, אבל אם בסוף מחכה אפקט טוב, אז שווה להתאמץ.

למידע נוסף על קבלת קנאביס באישור משרד הבריאות, הקליקי כאן.

לנוהל 106 לאישור רשיונות לקנביס הקליקי כאן.

אולי אני לא צריכה לכתוב את זה כאן, ואולי את יודעת את זה ממזמן, אבל אם את סובלת כל כך מהכדורים, אזי אולי הטיפול המתאים לך הוא דווקא טיפול בשיחות, כמשלים לטיפול תרופתי או אפילו במקומו. האם חשבת על זה? 


 

בברכה,

סימה לבני
רוקחת
המרכז לייעוץ תרופתי אישי
www.mypharmacist.co.il
מחברת הספר: "לעשות סדר בתרופות"

 

אבי-1959
22/01/18 14:31

סימה , אני מסכים עם הפסקה אחרונה שלך וחושב ששיחות, קבוצות תמיכה יכולים להועיל מאוד.

כדאי לפנות לארגונים שעוזרים לנפגעי טראומה בהתאם למקור הטראומה לדוגמא כמו פעולות איבה או פגיעה מינית.

לארגונים אלה יכולת לכוון למסגרות המתאימות.

chooney
09/01/19 0:32

שלום.

האם ידוע לך אם יש קבוצות תמיכה לסובלים מפוסט טראומה שלא מאירוע חבלני? ( אצלי זה מתאונת עבודה) באזור ירושלים?

תודה על העזרה.

נפש.פצועה
24/01/18 16:01

עשיתי שיחות

הייתי גם באשפוזים גם באשפוז יום גם רווחה גם מסגרות טיפוליות

אני פדוט רוצה כבר להפסיק עם הכדורים האלה שהורסים לי את הגוף והנפש

yay
28/01/18 9:58

הי אני מוכן לעזור לך יש חומר טבעי שעל ידי מריחת כמה טיפות על המצח מוריד את הכאב

michael-73
24/02/18 14:29

יקירה

האיבחון בכאב ראש מקבצי הוא יחסית קל

כאב מתחיל העורף הוא תמיד יופיע בצד אחד בדרך כלל קבוע

עובר לעין ואז התחושה היא מחט התקועה בעין ורק בצד אחד, שימי לב משיחות עם נשים הכאב כה עז שהוא יותר כואב מכאבי לידה

סממנים נוספים הצד שכואב יופיע לא פעם עם עין אדומה בהתקף קשה ונזילה מהנחיר בצד הכואב שאינו מפסיק נוזל שקוף

הכאב בדרגה הגבוהה ביותר שהרפואה מכירה ולכן יש רופאים הקוראים לו כאב ראש של מתאבדים

להבדיל מכאבי ראש אחרים, חושך או  שקט לא עוזר, נהפוך הוא הוא יש רצון אז לתנועות מונוטניות לאורך ההתקף כשלוש שעטת, אצלי זה התחיל מהשחזת סכינים ולבסוף עברתי למשחק בספינר שפחות מטריד את הסובבים אותי.

רבים מהסובלים מ- C.H מוצאים עצמם דופקים את ראש בקיר עד זוב דם

הכאב מופיע גם בשינה ומעיר.

התקפים עד שמונה ביום

בבוקר בד"כ יחד עם כאב שרירים אצלי.

לכל אדם יש אלמנטים שונים שמדליקים התקף. חמצן 10 קוב שעה בתחילת התקף יכול למנוע התקף ובתוך התקף להקל מאד

התרופות היחידות שעוזרות הן תרופות ממשפחת ההופיאטי (מורפיום), גם קאנביס מקל אך יש לו חסרונות

אצל אחוז אחד מהסובלים הכאב הוא כרוני, אצל השאר מופיע לחודשיים ונעלם לתקופה ארוכה(כדי לרשום מתי מתחילים התקפים ולראת האם יש מחזוריות קבועה)

הרפואה לא יודעת מדוע פורץ C.H קחי זאת בחשבון, לרפואה דרכים להקל אך לא לפתור

מקווה שאת לא סובלת מזה

בהצלחה