מידעהצהרת נגישות
תצוגת צבעים באתר(* פועל בדפדפנים מתקדמים מסוג chrome ו- firefox)תצוגה רגילהמותאם לעיוורי צבעיםמותאם לכבדי ראייהא+ 100%א-סגירה

מנהלי קהילה

ד
ד"ר איתן גור
מנהל המרכז להפרעות אכילה ומשקל במרכז הרפואי ע"ש חיים שיבא, תל השומר.
דנה צינמן ליטרט
דנה צינמן ליטרט
פסיכולוגית קלינית. למדתי באוניברסיטת תל אביב, אני מטפלת בילדים, נוער ומבוגרים. אני עובדת כבר הרבה שנים במערך להפרעות אכילה לילדים ונוער בתל השומר, תחילה כמדריכה במחלקה להפרעות אכילה, בהמשך פסיכולוגית באשפוז יום, עשיתי את ההתמחות האשפוזית במחלקה וגם את התזה כתבתי בנושא הפרעות אכילה והפחד מהחיים. בשבע השנים האחרונות אני פסיכולוגית במרפאה להפרעות אכילה (הייתי שותפה בהקמתה). בנוסף, יש לי קליניקה פרטית ברמת השרון שם אני מטפלת גם בבוגרות המתמודדות עם הפרעות אכילה.
מורן וילנר סקאל
מורן וילנר סקאל
שלום, אני מורן, פסיכולוגית לאחר התמחות קלינית. בשנים האחרונות עבדתי במרפאה וגם במחלקה להפרעות אכילה לנוער בתל השומר. בעבודתי פגשתי מקרוב את המצוקה, הקושי והמורכבות שפוגשות המתמודדות ופוגשים המתמודדים עם הפרעות אכילה, ונושא זה קרוב מאוד לליבי. כיום יש לי גם קליניקה פרטית בצפון תל אביב : https://www.moranws.com/ אני מאמינה שחלק חשוב מתהליך ההחלמה הוא היכולת לא לחוש לבד, בייחוד במצבים וברגעים בהם נדמה שאף אחד אחר לא מבין מה עובר עלייך, והתחושה יכולה להיות מאוד בודדה. לתחושתי, כל אחת וכל אחד ראויים לחיות חיים מלאים ועשירים, ואני מאחלת לך להצליח להגיע לכך!
אפרת וייס שורץ
אפרת וייס שורץ
נעים מאד, אני אפרת, דיאטנית קלינית, בעלת 12 שנות ניסיון בטיפול בהפרעות אכילה במבוגרים ובמתבגרים. בוגרת תואר ראשון בתזונה מטעם האוניברסיטה העברית ובעלת תואר שני במדעי הרפואה מטעם אוניברסיטת תל אביב. דיאטנית קלינית בצוות הטיפולי של המרכז להפרעות אכילה במבוגרים במרכז הרפואי שיבא תל השומר, חברה בצוות הטיפולי במסגרת הדיור המוגן של הבית השיקומי לנשים מחלימות מהפרעות אכילה בהוד השרון, ומטפלת במבוגרים ובמתבגרים המתמודדים עם הפרעות אכילה בקליניקה פרטית בהרצליה.
כמוניהפרעות אכילהאני לא מצליחה להרים את עצמי

אני לא מצליחה להרים את עצמי

20/03/18 10:59
26 תגובות

מרגישה ככ רע
כל מה שאני רוצה זה למות.
הכל רע
הכל.


תגובות

היי יקרה. נשמע שעובר עלייך ימים קשים. יש מישהו שאת נעזרת בו ? אל תישארי לבד!! שולחת חיזוקים וכאן בשבילך אם תרצי בפרטי

מישהי8
21/03/18 6:47

לא. זה בדיוק העניין. שאני בתקופת אי ודאות אם המטפלת שלי עוזבת אותי או לא. ואני לבד. ואני בצומות. וכל כישלון בצום גורם לי להרגיש רע יותר. אתמול אכלתי צלחת מרק ואכלתי לעצמי את הלב!!! נמאס לי. פשוט נמאס לי.

לפני שבוע, הייתי חושבת שכתבת אותי. הרגשתי בדיוק ככה. בדיוק. ראיתי הכל שחור. לא ראיתי שום אור. והיו לי משימות שלא הצלחתי להביא את עצמי לבצע. אבל החיים חזקים מהכל. ועשיתי משהו, ועוד משהו, ולאט לאט מתרוממת. לצערי, כשטוב לי אני גם רעבה.. אז אוכלת יותר. הרעבתי את עצמי כשהייתי ממש למטה. אל תישארי לבד בדיכאון וברע. תוציאי. מהמקום הכי נמוך, אנחנו יכולות רק לעלות. ועוד משפט שקראתי ואני בטח הורסת עכשיו, כי אני לא זוכרת את הציטוט המדוייק, אבל בגדול זה אמר שמשהו שבור הוא לווא דווקא רע, כי השברים מאפשרים לאור להיכנס. מקווה שהאור ייכנס אליך. חיבוק מרחוק.. אבל מבין ומכיל.

מתמודדת----
21/03/18 4:56

הי.... גם אני מרעיבה את עצמי כשרע... זו תופעה מצויה פה? וגם אני מחכה שהמלאך עם אלף העיניים יבוא לפגישה... ביטלתי את הפגישות עם הפסיכותרםיסטית... לא בא חי להתרומם.. :(

מישהי8
21/03/18 6:50

לא מצליחה להתעודד לא מצליחה לראות כלום פשוטו כמשמעו. הכל שרוף. רואה בלי פרטים, כשכבר יוצאת מהמיטה כי חייבת, אין. נמאס לי לגמרי. פשוט נמאס. אני מחכה שזה ימשוך אותי לסוף אולי כבר יהיה לי אומץ לפתור את זה. אי אפשר ככה יותר.

מישהי8
21/03/18 6:55

לא יודעת אם זו תופעה מצויה, אבל זה מה שקורה לי. בעבר גם אני ביטלתי פגישות. עכשיו פשוט מחכה שהיא תעדכן אותי אם היא ממשיכה איתי או לא( המתנה של למעלה משבועיים, לכ יכולה לשאת את זה) בא לי להגיד לה שאני לא רוצה להמשיך רק כדי להפטר מאי הודאות די נמאס ונמאס לאכול נמאס לי מהכל כאילו רק המוות יכול לעזור דיייייייייי

דברי איתה ותסבירי לה שאת צריכה וודאות. זה ממש לא המקום להוסיף לך חוסר שקט, אלא להיות עבורך אי של שפיות. תהיי ברורה. לגבי מה את צריכה ממנה. לגבי המצב שלך כרגע. תושיטי יד לעזרה. היא תגיע. אני בטוחה. חיבוק מפה. נשימה עמוקה. צאי לשמש. שימי לעצמך שיר שעושה לך שמח. תחייכי לאדם שיעבור מולך ברחוב ותגידי לו/לה בוקר טוב.. זה יחזור אליך. לאט לאט. לפני שבוע הייתי בדיוק במקום שלך. ומאז האור טיפה נכנס. ואני ממש חיה מרגע לרגע. אוספת רגעים נעימים ונאחזת בהם.

מישהי8
21/03/18 12:12

אמרתי לה. הייתי ברורה. ואין לה תשובה. אין כלום שעושה לי טוב אני חרשת. בלי שירים. שונאת בני אדם. וכרגע גם אימונים אין לי. כל מה שקיים בעולם שלי זה רק רע וחרא!

מישהי8
21/03/18 12:12

ואני רק עולה במשקל ושונאת כל שניה שבה אני נושמת

למה אין לך אימונים? כושר יעשה לך טוב כרגע. מניסיון. גם אני עכשיו אוכלת יותר מדי.. נעה בקצוות בין בולמוסים, והרעבות. התזונאית שלי עוזרת. מכילה. מנסה לעזור לי לקבל את הבולמוסים ולא לתת להם יותר מקום מהדרוש. הכושר מציל אותי. בעיקר מעצמי. צר לי שהמטפלת הרגשית לא מבינה כמה קריטי לתת לך יציבות. את לא לבד. אנחנו פה.

מישהי8
21/03/18 12:36

המאמנת שלי החליטה שאני מסכנת אותה או היא אותי מקצועית. כרגע חזרתי ממנה. הודיעה לי שזה האימון האחרון עד ש ואני לא רוצה לעלות במשקל לא רוצה להשמין. רוצה לרדת. כל גרם שעולה מוריד אותי לתהומות. עליתי קילו וחצי מצלחת מרק אומללה. אני לא מבינה את זה. אני לא יכולה לאכול כלום

תסבירי לי בבקשה למה היא מסכנת אותך או את אותה? אני חושבת שזו סיטואציה שאסור להישאר בה לבד. את צריכה תזונאי/ת, פסיכולוג/ית ואולי מאמן/ת. אני לא אשת מקצוע כמובן, רק חולקת את הרצון לרדת ולא לעלות במשקל. ואת כל ההשפעות הרגשיות המלוות את חוסר שביעות הרצון שלנו. אבל את נשמעת שצריכה אוויר. יש משפחה תומכת לפחות? מישהו או מישהי מהעולם הלא וירטואלי שיכולים להושיט יד/חיבוק/חיוך ולתת לך קצת כוח? חיבוק מפה.

מישהי8
21/03/18 12:52

היא טוענת שאני בתת משקל. (לא) וחלשה. מרחיקה את המשפחה. לא מעוניינת. מרגישה שמעיקים עלי. דורשים יותר מידי. זו בדיוק הבעיה. אנשים וקשרים עושים לי רע. הקשר היחיד שהרגיש שקצת מטיב מוטל באי ודאות שגרמה לי להתדרדר.

מישהי8
21/03/18 12:54

אני בכלל שוקלת מחדש כמה הקשר באמת הטיב. אם מחר שוב יהיה מצב דומה אני אקרוס יותר אולי זה לטובה ועדיף לחתוך וזהו אם נגזר עלי לקרוס שיהיה עכשיו בשביל מה להתנדנד.

צריכים קשרים עם אנשים. הבדידות לא טובה לאף אחד. אבל מסכימה שקשר שמוטל בספק, מאוד לא בריא כשהמצב הרגשי ירוד. גם אני מנסה לצמצם במקומות שלא ברורים לי. בסופו של דבר, רק את תהיי שם בשביל עצמך תמיד. תאהבי את עצמך. תשמרי על עצמך. תכבדי את עצמך. אומרת לך.. וגם קצת לי.

מישהי8
21/03/18 13:10

אני מתעבת את עצמי. כך ש... מממ ועיקר הבעיה שלי היא קשרים לא נראה לי שיש עוד מה להוסיף :cry::bulb::cry:

מישהי8
21/03/18 13:11

(המנורה שם בטעות.(

מבינה אותך. גם אני נוטה לתת יותר מדי כוח לאנשים אחרים. אבל בסופו של דבר, רק אנחנו אחראיות לאושר שלנו, לרווחה שלנו, לבריאות שלנו. קיבלת פעם החלטה וביצעת אותה על הצד הטוב ביותר? יש לך הצלחות שאת יכולה להיאחז בהן? תחליטי שאת אוכלת. טוב. בריא. מזינה את הגוף. תחליטי שאת מתאמנת, אם זה מה שיעשה לך טוב. צעדים קטנים. לא נוכל להציל את העולם ביום. גם לא את עצמנו. כל יום הוא מאבק. ובכל יום תאספי משהו טוב. בהתחלה אחד, אחר כך בתקווה יותר. את לא לבד!

מישהי8
21/03/18 15:59

טוב. אין בי טיפה אופטימיות ואני מרגישה שסתם טוחנים מים אין לי כוח להרים את עצמי אז לאכול???? להתאמן??? תודה בכל מקרה. אני הולכת לבלוע כדורים ולישון כל עוד הם ישפיעו ואז לבלוע שוב נמאס לי נמאס לי מהכל

:( עצוב לי מאוד לקרוא אותך. הלוואי והיה לי מה לומר שיחזק.

מישהי8
21/03/18 17:14

תודה. זו בדיוק הבעיה. פשוט אין מאום.

מישהי יקרה, נשמע שאת בתחתית תחתיתו של הייאוש, בו אין נחמה בכלום ואין טיפת תקווה. זה מקום נורא להיות בו, בעיקר כשאת לבד. אני מקווה, שתצליחי למצוא בך את הכוחות לקבל את העזרה לה את זקוקה עכשיו, גם אם זה אומר מסגרת יותר שומרת ועוטפת. אל תתני לייאוש להכניע אותך...

מישהי8
21/03/18 18:58

דנה, את מדברת על אשפוז?(אם לא, אז מה?) הגעתי למקום שאני נמצאת בו עכשיו כי אני חווה נטישה. וכי עליתי במשקל. לא ברור לי איך אשפוז, אם לזו כוונתך, יכול להוות איזה שהוא בדל פתרון. אני לא רואה איך אני מנצחת או מסלקת את היאוש. שאפילו לאכול אין לי כוח. התקף חרדה מאכילת קוביית קרח, והקאה ספונטאנית, כשפשוט אין מה להקיא. בכל מקרה תודה על תגובתך.

חשבתי על אשפוז כשכתבתי. את נשמעת לי כל כך בודדה וסובלת, לא מצליחה להרים את עצמך, לא מצליחה להזין את עצמך. באשפוז תהיי יותר שמורה, פחות בודדה, יותר מטופלת. נשמע שזה יכול להועיל.

מישהי8
21/03/18 19:48

חשבתי ככה. אשפוז לא בא בחשבון מהמון בחינות.

מתמודדת----
21/03/18 23:03

מישהי יקרה. הרגשתי ( עד) הבוקר בדיוק כמוך. העפתי את כולם לאן שבא להם ונשארתי עם הסדין תחתי, שמיכה מעלי עד מעל הראש, צומות, ואם לא נרדמתי-כדורים. אצלי דווקא הפסיכותרפיסטית רצתה לעזור אך סירבתי גם לה. רק לשקוע ולטבוע. היום... משום מה... העננים התחילו טיפונת להתפזר. אשמח מאד אם תצרי קשר בפרטי וננסה להתחזק ביחד... לפחות לא נרגיש בודדות בבור השחור הזה!! :heart::heart::heart: