מידעהצהרת נגישות
תצוגת צבעים באתר(* פועל בדפדפנים מתקדמים מסוג chrome ו- firefox)תצוגה רגילהמותאם לעיוורי צבעיםמותאם לכבדי ראייהא+ 100%א-סגירה

מנהלי קהילה

ד
ד"ר ודים בלובשטיין
סגן מנהל המחלקה לשיקום שדרה ומנהל היחידה לאורודינמיקה ושיקום שליטה בשתן, בית החולים לוינשטיין מומחה ברפואת שיקום ובעל ניסיון רב בטיפול ושיקום נפגעי שדרה. חבר סגל בחוג לרפואת שיקום. ד"ר בלובשטיין סיים את לימודי הרפואה ברוסיה והתמחה שם ברפואה פדיאטרית. בשנת 93' עלה לארץ, סיים התמחות ברפואה שיקומית ומאז עובד בבית החולים לוינשטיין כרופא בכיר במחלקה לנפגעי שדרה. 
תמר פולאק
תמר פולאק
סגנית אחות אחראית במחלקה לשיקום שדרה, בית החולים לוינשטיין בעלת תואר ראשון בסיעוד ותואר שני בסוציולוגיה רפואית. בעלת ידע ומומחיות בתחום הטיפול והשיקום בנפגעי חוט שדרה.
פרופ' עמירם כ
פרופ' עמירם כ"ץ
פרופסור כ"ץ ניהל את המחלקה לשיקום שדרה במרכז הרפואי לשיקום לוינשטיין עד 30.6.2022. מאז, עוסק בייעוץ, הוראה ומחקר במחלקה וגם בייעוץ פרטי. פרופסור כ"ץ ניהל את בית החולים לוינשטיין משנת 2011 עד יולי 2019. עוד קודם לכן שימש בתפקידים שונים בבית החולים לוינשטיין החל משנת 1983. את תפקידו כמנהל המחלקה לשיקום שדרה, הוא ממלא משנת 1994. פרופסור כ"ץ הוא מומחה ברפואה פיסיקלית ושיקום ובעל תואר נוסף כדוקטור לפילוסופיה (בחוג לפיזיולוגיה באוניברסיטת תל אביב). פרופ' כ"ץ השתלם בטיפול בפגיעות חוט שדרה ב- Stoke-Mandeville באנגליה וחבר בוועדה המדעית של החברה הבינלאומית לחוט שדרה ISCoS. יחד עם כל צוות המחלקה לשיקום שדרה בלוינשטיין פיתח סולם הערכה תפקודית לנפגעי חוט שדרה שמכתיב כיום יעדי טיפול שיקומי בנפגעי חוט שדרה במדינות רבות בכל העולם. פרטים נוספים ב- www.catzamiramprof.com
סיון אבנרי
סיון אבנרי
פיזיותרפיסט,מדריך קליני ובעל תארים ראשון ושני בפיזיותרפיה. (אוניברסיטת תל אביב)עובד בבית החולים לוינשטיין מאז 2001.אחראי על שירותי הפיזותרפיה במחלקה לשקום שדרה.
הדס טרייסמן
הדס טרייסמן
מרפאה בעיסוק אחראית, המחלקה לשיקום שדרה, בית החולים לוינשטיין בעלת תואר שני וותק של 14 שנה. התמחתה בתחום שיקום שדרה ובנושא זה כתבה גם את התזה
שרון רצהבי
שרון רצהבי
שרון רצהבי, פסיכולוגית רפואית מומחית. תואר ראשון מאוניברסיטת תל אביב, תואר שני מהמכללה האקדמית תל אביב יפו, בית ספר לפסיכותרפיה פסיכואנליטית באוניברסיטת חיפה. עבדה כפסיכולוגית בבית החולים רמב"ם ובבית החולים כרמל בחיפה עם אנשים המתמודדים עם מגוון מחלות ופציעות. כיום פסיכולוגית אחראית במחלקה לשיקום שדרה בבית לוינשטיין.

מובילי קהילה

שמואל-עדיני
שמואל-עדיני
פגוע חוט שדרה צווארי לאחר ניתוח להוצאת גידול אינטראמודולרי בגובה חוליות C2-C5 . חסר תחושה שיטחית ועמוקה.נכה בהגדרות הרפואיות,בריא בראש ובנחישות. כתבתי ספר \"שדרה כחוט השערה\" (פורסם באינטרנט) המתאר את נחישותי השיקומית בתקופה של מספר שנים ואת \"מלחמותי\" בכל התחומים הרפואיים והבירוקרטיים על מנת לחזור ולהשתלב בחברה כשווה.
כמוניחוט שדרהמיאליטיס בחוט השדרה

מיאליטיס בחוט השדרה

27/03/18 16:53
29 תגובות

היי, בן 24, בריא בדרכ.
לפני שלושה שבועות אובחן אצלי דלקת בחוט השדרה בחוליה c7עד t5 (איזור בית החזה). אושפזתי בבית חולים וקיבלתי טיפול סטרואידי לוריד במנות גדולות.
הליך הטיפול והיחס היו מעולים והטיפול עדיין בעיצומו כרגע עם כדורי פרדניזון בכמויות יורדות.
אחרי המטן קריאה באינטרנט על המחלה והבנתה ניסיתי ללא הצלחה לקרוא על אנשים שחוו את אותם הסימפטומים (נימול מהחזה ומטה שיוצר חולשה פיזית בגוף)
אך ללא הצלחה. מצויין דרכי הטיפול והתסמינים והכל תואם באופן מדוייק למה שאני חווה אך הדבר היחדי שגם הרופאים וגם המידע באינטרנט לא סיפק הוא זמן ההחלמה והחזרה לחיים שגרתיים אם בכלל.
חשוב לציין שאין איבוד שליטה מוטורי וכח פיזי גס אלא אובדן תחושתיות מהחזה ומטה.
אשמח אם מישהו שמכיר או עבר את אותה מחלה יוכל לתת לי תשובה תוך כמה זמן חוזרים לתפקוד רגיל כולח תפקוד מיני. (משהו שמטריד אותי מאוד נוכח העובדה שאני בן 24).
תודה רבה לעוזרים.


תגובות

פרופ--עמירם-כ-ץ
מומחה כמוני
פרופסור כ"ץ ניהל את המחלקה לשיקום שדרה במרכז הרפואי לשיקום לוינשטיין עד 30.6.2022. מאז, עוסק בייעוץ, הוראה ומחקר במחלקה וגם בייעוץ פרטי. פרופסור כ"ץ ניהל את בית החולים לוינשטיין משנת 2011 עד יולי 2019. עוד קודם לכן שימש בתפקידים שונים בבית החולים לוינשטיין החל משנת 1983. את תפקידו כמנהל המחלקה לשיקום שדרה, הוא ממלא משנת 1994. פרופסור כ"ץ הוא מומחה ברפואה פיסיקלית ושיקום ובעל תואר נוסף כדוקטור לפילוסופיה (בחוג לפיזיולוגיה באוניברסיטת תל אביב). פרופ' כ"ץ השתלם בטיפול בפגיעות חוט שדרה ב- Stoke-Mandeville באנגליה וחבר בוועדה המדעית של החברה הבינלאומית לחוט שדרה ISCoS. יחד עם כל צוות המחלקה לשיקום שדרה בלוינשטיין פיתח סולם הערכה תפקודית לנפגעי חוט שדרה שמכתיב כיום יעדי טיפול שיקומי בנפגעי חוט שדרה במדינות רבות בכל העולם. פרטים נוספים ב- www.catzamiramprof.com
27/03/18 21:01

כשהאבחנה היא "מייליטיס", בלי שמצטרף למונח שם נוסף שמזהה סוג של תהליך דלקתי, בדרך כלל המשמעות היא שיש פגיעה בחוט השדרה, אבל למרות שנעשה בירור מניח את הדעת, לא אובחנה סיבת הפגיעה. כאשר סיבת הפגיעה בלתי ידועה, היכולת לנבא את המהלך העתידי מוגבלת וכל מה שניתן לומר הוא שבחלק ניכר מהאנשים שמאובחנים כך, יש שיפור נוירולוגי עם הזמן. באופן כללי, אם בתקופה שעברה מהפגיעה ועד עכשיו חל שיפור נוירולוגי והוא נמשך ברציפות, יש סיכוי טוב שיהיה שיפור נוסף. עם זאת, ככל שהזמן עובר, קצב השיפור הנוסף לו ניתן לצפות, קטן מקצב השיפור שהיה קודם. כמו כן, תתכן גם החמרה וקיימת אפשרות שהפגיעה היא ביטוי של מחלה שלא ניתן כרגע לאבחן ועלולה להתברר בעתיד. ככל שיש הפרעה תפקודית, בין אם היא מתבטאת בטיפול האישי היומיומי, בניידות, בפעילות סוגרים בלתי מוסדרת, או בתפקוד המיני, כדאי להעריך אותה, צריך לפעול כדי למזער אותה וזה בדרך כלל ניתן. זה עשוי לשפר את איכות החיים ולהקטין הסיכון לסיבוכים. לעניין זה רצוי מאוד שתתייעץ במרפאה שעוסקת בשיקום נפגעי חוט שדרה. תוכל לקבל ייעוץ במרפאה לשיקום שדרה בבית החולים לוינשטיין.

זיו6611
09/04/18 17:09

היי דוקטור. תודה על ההיענות. ההבחנה המדויקת היא טרנוורס מיאליטיס. על אף שעדיין לא נשללה האפשרות לטרשת נפוצה. בימים הקרובים אמור לעבור ביקורת שתיתן תשובה סופית לגבי הטרשת. במידה וזה אכן טרנוורס מיאליטיס, תוך כמה זמן הגוף חוזר לתפקוד מלא? והאם יש דרך לעזור לגוף לחזור לכשירות?

אדמונית-1
31/03/18 11:58

עפ"י נסיוני, ד"ר כץ נתן הסבר מעולה, הבעיה הקשה יותר היא לגלות את הגורם למייליטיס, אני אישית מרגישה כחולה שמקבלת טיפולים של ניסוי ותהייה, אישית אני מרגישה שרק סטרואידים הם שמביאים לשיפור, לא אספר את הסיפור שלי, כי אני לא יכולה לעודד , אני לא בתיפקוד מיטבי, אל תוותר, פיזיו, הידרו, ריפוי בעיסוק , כל מה שיכול לעזור, בהצלחה וחג שמח

פרופ--עמירם-כ-ץ
מומחה כמוני
פרופסור כ"ץ ניהל את המחלקה לשיקום שדרה במרכז הרפואי לשיקום לוינשטיין עד 30.6.2022. מאז, עוסק בייעוץ, הוראה ומחקר במחלקה וגם בייעוץ פרטי. פרופסור כ"ץ ניהל את בית החולים לוינשטיין משנת 2011 עד יולי 2019. עוד קודם לכן שימש בתפקידים שונים בבית החולים לוינשטיין החל משנת 1983. את תפקידו כמנהל המחלקה לשיקום שדרה, הוא ממלא משנת 1994. פרופסור כ"ץ הוא מומחה ברפואה פיסיקלית ושיקום ובעל תואר נוסף כדוקטור לפילוסופיה (בחוג לפיזיולוגיה באוניברסיטת תל אביב). פרופ' כ"ץ השתלם בטיפול בפגיעות חוט שדרה ב- Stoke-Mandeville באנגליה וחבר בוועדה המדעית של החברה הבינלאומית לחוט שדרה ISCoS. יחד עם כל צוות המחלקה לשיקום שדרה בלוינשטיין פיתח סולם הערכה תפקודית לנפגעי חוט שדרה שמכתיב כיום יעדי טיפול שיקומי בנפגעי חוט שדרה במדינות רבות בכל העולם. פרטים נוספים ב- www.catzamiramprof.com
09/04/18 23:24

התוספת "טרנסוורס" אינה משנה את המשמעות ורק מרמזת שהפגיעה יוצרת פלס תחת גובה מסוים בחוט השדרה. לעיתים קרובות משתמשים במונחים מיליטיס וטרנסורס-מיליטיס בלי להבחין ביניהם. כל מה שעניתי בפעם שכברה רלוונטי גם לשאלות הנוכחיות.התוספת "טרנסוורס" אינה משנה את המשמעות ורק מרמזת שהפגיעה יוצרת פלס תחת גובה מסוים בחוט השדרה. לעיתים קרובות משתמשים במונחים מיליטיס וטרנסורס-מיליטיס בלי להבחין ביניהם. כל מה שעניתי בפעם שעברה רלוונטי גם לשאלות הנוכחיות. לרוע המזל, נראה שתאלץ להתמודד עם מידה כזו או אחרת של אי-ודאות ואם תקדים לעשות כפי שהצעתי, במקביל לבירור ואולי לטיפול הנוירולוגי, יהיה כנראה קל יותר להתמודד אתה ועם המצב בכלל.

הדס-D
02/09/18 6:05

שלום לכם! אני בת 43 נשואה ואם ל8 ילדים. לפני שנה חליתי בטרנסווארט מיאליטיס היתה דלקת חריפה ,בניקור מותני היה תוצאה של 67חלבון בחוט השדרה בMRI חוט שדרה ריבוי מוקדי אות חריגים MRI מח נקי! במשך 8 שבועות הסתובבתי עם סימפטומים של פלס תחושתי עד למתחת לבית החזה ,כאב ורדימות באצבעות היד ימין ,רעידות בגפיים התלוננתי שאני מרגישה שאני הולכת על מזרן נימול בכפות ובאצבעות הרגליים ,ירידה בשליטה על הסוגרים בהמשך ירידה ברמת היציבות בעמידה ,ועוד, לא הבנתי מה קורה איתי הלכתי מרופא לרופא עד שהגעתי לדר חלטובסקי נוירולוג בבני ברק ששלח אותי לאישפוז לקבל סטרואידים אושפזתי בשיבא תל השומר קיבלתי 5 ימים סולומדרול בעירוי הרופאים אמרו לי שזה נראה להם טרשת נפוצה בגלל שרואים נגעים ישנים בחוט השדרה נשלחתי להמשך בירור במרפאת טרשת בתל השומר לאחר סדרה ארוכה של בדיקות הם החליטו להתיחס למקרה שלי כאל טרשת נפוצה למרות שהם לא בטוחים לגמרי כי טרשת לא קובעים בהתקף ראשון אך בגלל ריבוי הנגעים זה מתאים לטרשת והם רצו שאני אקח תרופה למניעה הלכתי לחוות דעת נוספת אצל פר"פ דימיטרי קרוסיס בהדסה הוא אמר שהוא לא בטוח שזה טרשת כי בטרשת אין בד"כ כזה התקף חריף וגם אם זה כן טרשת אז זה לא טרשת קלאסית ,הוא חושב שזה יכול להתאים לכמה דברים כמו ADM,או NMO, או מיאליטיס ,בגלל שהסטרואידים לא עזרו לי הוא נתן לי לעשות פלסמה פרזיס עשיתי 5 טיפולים בשבועיים ואח"כ 6טיפולים פעם בחודש זה עזר חלקי אח"כ עוד 4 טיפולים כל 3שבועות סה"כ עשיתי 15 טיפולים זה עזר לכאבים ביד ובצוואר אבל בסה"כ אני מרגישה ירידה מבשנה שעברה יש לי הרבה רעידות בגפיים שוב חגורה ברגל שמאל יש לי תור לMRI אם אתם יכולים לתת לי מידע מנסיונכם אשמח לקרא

פרופ--עמירם-כ-ץ
מומחה כמוני
פרופסור כ"ץ ניהל את המחלקה לשיקום שדרה במרכז הרפואי לשיקום לוינשטיין עד 30.6.2022. מאז, עוסק בייעוץ, הוראה ומחקר במחלקה וגם בייעוץ פרטי. פרופסור כ"ץ ניהל את בית החולים לוינשטיין משנת 2011 עד יולי 2019. עוד קודם לכן שימש בתפקידים שונים בבית החולים לוינשטיין החל משנת 1983. את תפקידו כמנהל המחלקה לשיקום שדרה, הוא ממלא משנת 1994. פרופסור כ"ץ הוא מומחה ברפואה פיסיקלית ושיקום ובעל תואר נוסף כדוקטור לפילוסופיה (בחוג לפיזיולוגיה באוניברסיטת תל אביב). פרופ' כ"ץ השתלם בטיפול בפגיעות חוט שדרה ב- Stoke-Mandeville באנגליה וחבר בוועדה המדעית של החברה הבינלאומית לחוט שדרה ISCoS. יחד עם כל צוות המחלקה לשיקום שדרה בלוינשטיין פיתח סולם הערכה תפקודית לנפגעי חוט שדרה שמכתיב כיום יעדי טיפול שיקומי בנפגעי חוט שדרה במדינות רבות בכל העולם. פרטים נוספים ב- www.catzamiramprof.com
02/09/18 19:47

כדי לתת ייעוץ ענייני צריך לדעת פרטים על מהות התופעות שאת מתארת. למשל, במה הירידה ומהן הרעידות. לגבי בעיות שקשורות בתופעות נלוות לפגיעה בחוט השדרה והפרעות תפקוד מציע שתהיי בקשר עם יחידה שעוסקת בשיקום שדרה. תוכלי להתייעץ במרפאה לשיקום שדרה בבית החולים לוינשטיין.

הדס-D
02/09/18 21:22

תודה על תגובתך! הירידה שאני מרגישה זה שיש לי הרבה חולשה וכבדות ברגליים וכן ןגם לפעמים חולשה בידיים במיוחד בפעולות שמצריכות הרמת ידיים למשך זמן שמעל כמה שניות שזה לא היה בהתחלה זה הופיע בחודשים האחרונים,הרעידות זה מעין תחושה של רטט ,ברגל שמאל עם החגורה יש לי הפרעה תחושתית מפריע לי מגע של בגד או גרב ,הרבה מאוד עייפות ,לא ציינתי שהיו לי זרמים חזקים מאוד שהופיעו כמה שבועות אחרי הסטרואיים זה עבר עם הטיפוליי פלסמה מה שאני בעצם מתענינת זה האם כל המהלך הזה אופיני לטרשת נפוצה או שזה השלכות של המיאליטיס וזה התהליך עד להחלמה??מה בעצם עובר עלי?תודה מראש!

פרופ--עמירם-כ-ץ
מומחה כמוני
פרופסור כ"ץ ניהל את המחלקה לשיקום שדרה במרכז הרפואי לשיקום לוינשטיין עד 30.6.2022. מאז, עוסק בייעוץ, הוראה ומחקר במחלקה וגם בייעוץ פרטי. פרופסור כ"ץ ניהל את בית החולים לוינשטיין משנת 2011 עד יולי 2019. עוד קודם לכן שימש בתפקידים שונים בבית החולים לוינשטיין החל משנת 1983. את תפקידו כמנהל המחלקה לשיקום שדרה, הוא ממלא משנת 1994. פרופסור כ"ץ הוא מומחה ברפואה פיסיקלית ושיקום ובעל תואר נוסף כדוקטור לפילוסופיה (בחוג לפיזיולוגיה באוניברסיטת תל אביב). פרופ' כ"ץ השתלם בטיפול בפגיעות חוט שדרה ב- Stoke-Mandeville באנגליה וחבר בוועדה המדעית של החברה הבינלאומית לחוט שדרה ISCoS. יחד עם כל צוות המחלקה לשיקום שדרה בלוינשטיין פיתח סולם הערכה תפקודית לנפגעי חוט שדרה שמכתיב כיום יעדי טיפול שיקומי בנפגעי חוט שדרה במדינות רבות בכל העולם. פרטים נוספים ב- www.catzamiramprof.com
02/09/18 23:15

תיארת מחלה של חוט השדרה שסיבתה לא נמצאה ושהגיבה באופן חלקי לפלסמפרזסיס. התופעות שאת מתארת אינן מכוונות לסיבה ידועה מסוימת של הפגיעה בחוט השדרה. אני מניח שתמשיכי במעקב והתייעצויות נוירולוגיים לגבי האבחנה של סיבת הפגיעה והטיפול בה. במקביל, אני מציע שתפני ליחידה שעוסקת בשיקום נפגעי חוט שדרה.

אדמונית-1
03/09/18 12:21

הדס , את מספרת כמעט את הסיפור שלי, אצלי לא היו נגעים ולמרות זאת קיבלתי שמונה חודשים טיפול לטרשת, המצב החמיר, לי אין רעידות אבל יש את התופעות האחרות שאת מתארת, בהדסה הוחלט להתייחס אליי כטרנסוורס מאליסיס עם ספקטרום NMO אבל כל הבדיקות שנעשו יותר מפעם אחת שוללות , פלאסמפרזיס לא עזר, קיבלתי טיפול מבטרה שעושה לי לא טוב ולא משנה את המצב, כעת אני עושה שוב MRI כדי לבדוק מה קורה. לסכם בשתי מילים מה אני מרגישה: חוסר אונים. אגב, לגבי התופעה שאת מציינת לגבי מגע ברגליים, אני חשתי כאילו דוקרים אותי עם מסמרים, אני מקבלת סימבלטה וזה עוזר שנה טובה ובריאה לכולם

הדס-D
03/09/18 18:10

ֲ שלום לך אדמונית! קבלת אבחנה וטיפול למחלה בלי נגעים בNRI? לי היה ריבוי מוקדים של נגעים וחלבון בנוזל עמוד שדרה 670 (בהודעה הראשונה כתבתי בטעות 67) ועדיין אין אבחנה מדויקת רק אבחנה מבדלת כפי שציינתי לעיל,זה רק מראה לנו כמה קשה לאבחן דלקת בחוט השדרה

אדמונית-1
03/09/18 23:58

היתה בעיה גם אצלי עם החלבון, ואין לי נגעים, במשך שמונה חודשים הזרקתי כל יום קופקסון למרות שהבדיקות לא הראו טרשת, בתחילה לא הסכמתי לאור חוו"ד של םרופ' מהדסה שטען שעפ"י כל המימצאים אין לי טרשת, הסכמתי לקבל את הזריקות בגלל שמצבי הידרדר וחשבתי שאולי הטיפול יעזור, לאחר חודשיים אישפוז בשיקום בתל השומר וברור של היחידה לטרשת נפוצה הופסקו הזריקות ונשללה הטרשת, הייתי מאושפזת המון פעמים ועד היום חסרת אונים בגלל שאין אבחנה ברורה. ביקשתי להפסיק את הטיפול הביולוגי שאני מקבלת ונאמר לי שזו אחריות שלי בלבד והחלטה שלי ואם מצבי יחמיר לא בטוח שזה יועיל למישהו, אני בדילמה . צריכה לקבל טיפול נוסף בעוד חודשיים וחוסר המנוחה ממחשבות של מה עושים, לא ממש מועילה

אדמונית-1
04/09/18 0:01

נראה לי שהחלבון אצלי היה יותר נמוך, עשו לך ניקור מותני? לבדיקת אוליגוקלונאל?

הדס-D
04/09/18 0:57

כן! ונמצאו פסים אוליגלוקונואים, מי הפרפ מהדסה?אני אצל קרוסיס ואכן הוא מאוד זהיר לגבי נתינת תרופות לטרשת כי הוא טוען שאם זה לא טרשת ומקבלים טיפול לטרשת אז התרופות מזיקות , כדאי לך לבבר את זה .בהצלחה ,ותרגישי טוב!

הדס-D
04/09/18 1:15

לפרפ" עמירם כץ במרכז טרשת בתל השומר אמרו לי שאחד הסיבות שהם נוטים לאמר שזה טרשת אצלי זה שיש כמה מוקדים של נגעים וזה סימן שהיו התקפים קודמים כי בד"כ כל התקף מתמקד במקום(נגע)אחד האם אתה מסכים עם זה?

הדס-D
04/09/18 1:28

כן ונמצאו פסים אוגלוקונלאים, מי הרופא שלך בהדסה?פרפ קרוסיס אמר לי שאם לוקחים תרופות לטרשת ואין טרשת זה יכול להזיק אני לא באה להפחיד אותך , חלילה,רק קחי לתשומת ליבך אני מאחלת ומקווה בשבילך שמהר תמצאי מזור לסבלך ותצאי מזה תרגישי טוב בהצלחה!

הדס-D
04/09/18 1:34

לפרפ עמירם כץ אחד הסיבות שבמרכז טרשת בתל השומר הרופאים נוטים לאמר שזה טרשת נפוצה אצלי, זה שהם אומרים שבד"כ כל התקף משאיר צלקת אחת ז"א פגיעה במקום אחד בחוט השדרה, והיות שאצלי יש ריבוי נגעים זה נותן השערה שהיו התקפים קודמים האם אתה מסכים עם זה?

אדמונית-1
04/09/18 15:28

זה מעיד על טרשת, אצלי היה שלילי, אני מטופלת אצל פרופ' עדי ועקנין

אדמונית-1
04/09/18 15:29

הכוונה שלי האוליגוקלונל חיובי מעיד על טרש

פרופ--עמירם-כ-ץ
מומחה כמוני
פרופסור כ"ץ ניהל את המחלקה לשיקום שדרה במרכז הרפואי לשיקום לוינשטיין עד 30.6.2022. מאז, עוסק בייעוץ, הוראה ומחקר במחלקה וגם בייעוץ פרטי. פרופסור כ"ץ ניהל את בית החולים לוינשטיין משנת 2011 עד יולי 2019. עוד קודם לכן שימש בתפקידים שונים בבית החולים לוינשטיין החל משנת 1983. את תפקידו כמנהל המחלקה לשיקום שדרה, הוא ממלא משנת 1994. פרופסור כ"ץ הוא מומחה ברפואה פיסיקלית ושיקום ובעל תואר נוסף כדוקטור לפילוסופיה (בחוג לפיזיולוגיה באוניברסיטת תל אביב). פרופ' כ"ץ השתלם בטיפול בפגיעות חוט שדרה ב- Stoke-Mandeville באנגליה וחבר בוועדה המדעית של החברה הבינלאומית לחוט שדרה ISCoS. יחד עם כל צוות המחלקה לשיקום שדרה בלוינשטיין פיתח סולם הערכה תפקודית לנפגעי חוט שדרה שמכתיב כיום יעדי טיפול שיקומי בנפגעי חוט שדרה במדינות רבות בכל העולם. פרטים נוספים ב- www.catzamiramprof.com
04/09/18 21:26

נתונים שהוספת מגדילים את הסיכוי שמדובר בטרשת נפוצה. עם זאת עדיין מדובר בפגיעת חוט שדרה לגביה עליך להמשיך במעקב והתייעצויות נוירולוגיים לגבי האבחנה של סיבת הפגיעה והטיפול בה ואני מציע שבמקביל תפני ליחידה שעוסקת בשיקום נפגעי חוט שדרה.

הדס-D
25/11/18 1:52

לפרופ״ עמירם כץ שבוע טוב! אני כאן שוב לאחר תקופה ארוכה שלא שוחחנו ,עשיתי MRIצווארי וקיבלתי תשובה מהרופא שיש החמרה כי יש רושם שהנגע הגדול בחוט הצווארי התרחב וכן יש קליטה של חומר ניגוד בנגעים התוקלים .לכן הוא ממליץ להתחיל טיפול מניעתי עם ״אוקרוואס״.את התשובה קיבלתי דרך המזכירה של פרופ״ קרוסיס ,איתו אין אפשרות להפגש כרגע כי אין תורים והופנתי לאחות שמטפלת בכל הנושא של התרופה הנ״ל, האמת,אני ממש לא יודעת מה קורה איתי כי הוא לא כתב אבחנה מסודרת וכששאלתי את האחות מה זה התרופה אז היא ענתה לי שזה לטרשת נפוצה .שאלתי ,האם יכול להיות שנותנים את התרופה גם כשלא בטוחים שזה טרשת? ובכלל אני ממש מרגישה לבד בכל הסיפור הזה אני כ״כ מחפשת משהו שיכול לענות לי על כל השאלות אפילו גם על ה״טפשיות ״שבינהם,גם קראתי קצת באינטרנט שהתרופה הזאת מגדילה סיכויים לסרטן ואני ברמת סיכון גבוהה כי אימי נפטרה מסרטן וזה מלחיץ אותי לקחת תרופה כזאת וכן אני רוצה לדעת האם זה מתאים לטרשת התקפית הפוגתית או לפרוגרסיבית כי את MRI האחרון עשיתי חודשיים אחרי שסימתי 15 טיפולים של פלסמה פרזיס ? ישלי עוד הרבה שאלות ואשמח מאוד לקבל תשובות וכן מי שמכיר את התחום ויכול לשתף אותי בידע שיש לו ,אני יודה לו מאוד! בתודה מראש!!

פרופ--עמירם-כ-ץ
מומחה כמוני
פרופסור כ"ץ ניהל את המחלקה לשיקום שדרה במרכז הרפואי לשיקום לוינשטיין עד 30.6.2022. מאז, עוסק בייעוץ, הוראה ומחקר במחלקה וגם בייעוץ פרטי. פרופסור כ"ץ ניהל את בית החולים לוינשטיין משנת 2011 עד יולי 2019. עוד קודם לכן שימש בתפקידים שונים בבית החולים לוינשטיין החל משנת 1983. את תפקידו כמנהל המחלקה לשיקום שדרה, הוא ממלא משנת 1994. פרופסור כ"ץ הוא מומחה ברפואה פיסיקלית ושיקום ובעל תואר נוסף כדוקטור לפילוסופיה (בחוג לפיזיולוגיה באוניברסיטת תל אביב). פרופ' כ"ץ השתלם בטיפול בפגיעות חוט שדרה ב- Stoke-Mandeville באנגליה וחבר בוועדה המדעית של החברה הבינלאומית לחוט שדרה ISCoS. יחד עם כל צוות המחלקה לשיקום שדרה בלוינשטיין פיתח סולם הערכה תפקודית לנפגעי חוט שדרה שמכתיב כיום יעדי טיפול שיקומי בנפגעי חוט שדרה במדינות רבות בכל העולם. פרטים נוספים ב- www.catzamiramprof.com
26/11/18 21:58

בנוגע לתרופות ספציפיות לטרשת נפוצה ושיקולים למתן הטיפול הזה, מציע שתתייעצי עם נוירולוג שעוסק בתחום זה.

הדס-D
27/11/18 1:27

תודה על תגובתך

אדמונית-1
27/11/18 15:15

אני עדיין בערפל, לצערי

הדס-D
06/10/19 1:34

שלום כאן הדס ,ברצוני לשאול האם נותנים אוקרוואס למיאליטיס?

אדמונית-1
06/10/19 15:36

אני לא רופאה, אבל לפי מה שאני קוראת ושומעת, זו תרופה שנותנים לטרשת נפוצה,אני מציעה שתכנסי לקבוצת הטרשת, שם תקבלי תשובות לשאלה שלך

אריאל15
13/10/19 16:44

אשמח לדעת על ידי איזה בדיקות הובחנה הדלקת בעמוד השדרה האם Mri לעמוד שדרה? האם mri ראש יצא תקין? גם אני בשלבי בירור ואבחון עם תןפעות מאוד דומות ובהמתנה ל mri עמוד שדרה צווארי. Mri ראש שלי יצא תקין

אור242424
26/03/22 0:21

היי, אשמח לדבר 0507791777

אור

אדמונית-1
26/03/22 23:30

פרופ' כץ,

הטרשת נשללה , nmo, נשלל המון פעמים, גם בדיקה mog, שעשיתי בימים אלה, נשללה.

הדבר היחיד שהיה לי זה מס' חלבונים גבוה בבדיקה הראשונה כשכל הסיפור התחיל.

לאחר טיפול סטרואידי, זה השתפר, עצוב מה שאני קוראת כאן שטיפול תרופתי בטרשת עלול להזיק למי שאינו חולה, כי במשך חודשי קבלת הזריקות לטרשת, יום יום, מצבי הידרדר, למרות תחינותיי לעזרה, הרופאה היתה בשלה , שאמשיך בטיפול.

רק אישפוז ובירור נוסף בתל השומר, הביא להבנה שעליי להפסיק כי אין לי טרשת ומצבי אכן הדרדר בתקופה זאת.

הנוירולוגית מבקשת להמשיך בטיפול הביולוגי , מבטרה (ריטוקסימאב), האם ידוע לך כי הטיפול אכן יעיל למיאליטיס שאינו מלווה באיבחון מחלה נוירולוית ברקע? אצלי התופעות הן מהמותן ומטה.

בהתייעצות באופן פרטי אצל אורטופד שראה את כל הבדיקות, הוא אמר שהוא לא מבין למה אני לא יכולה ללכת ולמה מצבי לא משתפר.

עכשיו אמורה לעשות ct מותני ואגן , נראה מה יהיו התוצאות.

כרופא אורטופד שפגש אותי במסגרת שיקום ,ביקש לבדוק יותר לעומק את מצבי, הנוירולוג שטיפל בי אז לפני שהועברתי לטיפול בבית חולים אחר, התייחס בביטול וטען שמצבי נוירולוגי ואין קשר לאורטופדיה.

אני בפירוש מתוסכלת, אולי באמת אגיע לבית לווינשטיין להתייעצות ובחינה נוספת של מצבי

אודה להתייחסותך

 

פרופ--עמירם-כ-ץ
מומחה כמוני
פרופסור כ"ץ ניהל את המחלקה לשיקום שדרה במרכז הרפואי לשיקום לוינשטיין עד 30.6.2022. מאז, עוסק בייעוץ, הוראה ומחקר במחלקה וגם בייעוץ פרטי. פרופסור כ"ץ ניהל את בית החולים לוינשטיין משנת 2011 עד יולי 2019. עוד קודם לכן שימש בתפקידים שונים בבית החולים לוינשטיין החל משנת 1983. את תפקידו כמנהל המחלקה לשיקום שדרה, הוא ממלא משנת 1994. פרופסור כ"ץ הוא מומחה ברפואה פיסיקלית ושיקום ובעל תואר נוסף כדוקטור לפילוסופיה (בחוג לפיזיולוגיה באוניברסיטת תל אביב). פרופ' כ"ץ השתלם בטיפול בפגיעות חוט שדרה ב- Stoke-Mandeville באנגליה וחבר בוועדה המדעית של החברה הבינלאומית לחוט שדרה ISCoS. יחד עם כל צוות המחלקה לשיקום שדרה בלוינשטיין פיתח סולם הערכה תפקודית לנפגעי חוט שדרה שמכתיב כיום יעדי טיפול שיקומי בנפגעי חוט שדרה במדינות רבות בכל העולם. פרטים נוספים ב- www.catzamiramprof.com
27/03/22 23:56

בנוגע לאבחון ולטיפול במחלה הנוירולוגית, כדאי שתמשיכי בקשר עם המחלקה הנוירולוגית. בלוינשטיין תוכלי לקבל ייעוץ ובמידת הצורך טיפול בסיבוכים והפרעות תפקודיות של פגיעת חוט השדרה, ככל שיש כאלה.