מידעהצהרת נגישות
תצוגת צבעים באתר(* פועל בדפדפנים מתקדמים מסוג chrome ו- firefox)תצוגה רגילהמותאם לעיוורי צבעיםמותאם לכבדי ראייהא+ 100%א-סגירה

מנהלי קהילה

עו
עו"ד אדריאנה שוורץ
מתמחה בפניות ותביעות כנגד קופות החולים, הביטוחים המשלימים, בתי חולים ומשרד הבריאות לחייבן לאשר טיפולים משפרים, מאריכים ומצילי חיים אשר אינם בהתוויה או בסל הבריאות או לדאוג לקבלת החזר כספי חלקי או מלא מקופת החולים עבור תרופות, טיפולים, בדיקות ופרוצדורות רפואיות שונות. למשל: סירוב הקופה לממן תרופה לה זקוק החולה; סירוב הקופה לספק לפונה טופס 17; סירוב הקופה להפנות את החולה למרכז רפואי מסוים; סירוב הקופה והביטוח המשלים להחזר כספי עבור ביקור אצל רופא מומחה, ביצוע בדיקה או ביצוע פרוצדורה רפואית ועוד. אני עוסקת גם כן בייצוג על פי חוק לטיפול בחולי נפש, ייצוג באשפוז בכפיה. בעקבות הסיפור האישי שלי, החלטתי שאני רוצה להקדיש את חיי המקצועיים לסייע לאנשים בנבכי הבירוקרטיה הרפואית. אמי נפטרה מסרטן ובמהלך 13 שנות מחלתה, גיליתי שחלק ניכר מהזמן אני מכלה בטיפול באדמיניסטרציה הרפואית והבנתי שצריך להיות אדם מאוד אסרטיבי, עם הרבה סבלנות וזמן פנוי כדי לקבל מהמוסדות הרפואיים את מה שנזקקים לו לשיפור איכות החיים, הארכתם או הצלתם. ויותר מהכל, צריך ידע - לדעת למי לפנות, איך, מה לכתוב או להגיד באופן מדויק.
שמוליק בן יעקב
שמוליק בן יעקב
עבדתי שנים רבות במערכת הבריאות כמנהל מחוז במכבי שירותי בריאות וכמנהל היחידה הרפואית בחברת אבנר ואני מכיר היטב את מערכת הבריאות, מה הזכויות ואיך אפשר לממש אותן אני פעיל שנים רבות במסגרת האגודה לזכויות החולה- פרטים על האגודה ראו באתר www.patients-rights.org rnrnכמו כן אני מרכז את קואליציית ארגוני הזכות לבריאות - קואליציה של כ- 50 ארגונים הפועלים יחד לקדם נושאים מערכתיים למען החולים ובני משפחותיהם
כמוניזכויות החולהטעויות של ביטוח לאומי

טעויות של ביטוח לאומי

02/04/18 2:11
8 תגובות

אני עוברת טלטלה קשה עם הביטוח הלאומי שמשפיעה מאוד על המצב הנפשי שלי שגם ככה הוא לא טוב , הם שללו את הזכויות שלי ונאלצתי במשך שנה שלימה ללכת לוועדות וגם ערר, עד לפסיקה האחרונה שבה הם החזירו לי את מה שביטלו ולבסוף הוסיפו אחוזים. בגלל שאיבדתי אימון בהם אני בודקת אותם שוב ומוצאת טעויות סדרתיות והכל למנוע ממני את הזכויות שמגיעות לי. חישבתי את הנכות המשוקללת הסופית שהם נתנו לי והתגלתה בה טעות גסה בחישוב הנכות, ועבר הזמן להגיש ערעור על נכות רפואית...מה עושים?


תגובות

עו-ד-אדריאנה-שוורץ
מומחה כמוני
מתמחה בפניות ותביעות כנגד קופות החולים, הביטוחים המשלימים, בתי חולים ומשרד הבריאות לחייבן לאשר טיפולים משפרים, מאריכים ומצילי חיים אשר אינם בהתוויה או בסל הבריאות או לדאוג לקבלת החזר כספי חלקי או מלא מקופת החולים עבור תרופות, טיפולים, בדיקות ופרוצדורות רפואיות שונות. למשל: סירוב הקופה לממן תרופה לה זקוק החולה; סירוב הקופה לספק לפונה טופס 17; סירוב הקופה להפנות את החולה למרכז רפואי מסוים; סירוב הקופה והביטוח המשלים להחזר כספי עבור ביקור אצל רופא מומחה, ביצוע בדיקה או ביצוע פרוצדורה רפואית ועוד. אני עוסקת גם כן בייצוג על פי חוק לטיפול בחולי נפש, ייצוג באשפוז בכפיה. בעקבות הסיפור האישי שלי, החלטתי שאני רוצה להקדיש את חיי המקצועיים לסייע לאנשים בנבכי הבירוקרטיה הרפואית. אמי נפטרה מסרטן ובמהלך 13 שנות מחלתה, גיליתי שחלק ניכר מהזמן אני מכלה בטיפול באדמיניסטרציה הרפואית והבנתי שצריך להיות אדם מאוד אסרטיבי, עם הרבה סבלנות וזמן פנוי כדי לקבל מהמוסדות הרפואיים את מה שנזקקים לו לשיפור איכות החיים, הארכתם או הצלתם. ויותר מהכל, צריך ידע - לדעת למי לפנות, איך, מה לכתוב או להגיד באופן מדויק.
02/04/18 9:48

בוקר טוב, בביטוח לאומי ניתן להגיש שוב כאשר ישנה עדות להחמרה של המצב בחלוף תקופה מסוימת (חצי שנה למיטב זכרוני). אני לא מתמחה בביטוח לאומי, וגם מאוד קשה לייעץ כאשר אין בפני את כל הפרטים והמידע, המסמכים הרפואיים, החלטות הוועדה וכיוצ'. אני ממליצה לך לפנות לעו"ד הבקיא בתחום כדי שייבחן את המצב כשמולו כל המסמכים והמידע. אם אכן היתה התנהלות לא תקינה בשלילת הזכאות וכיוצ'. למיטב ידיעתי (ושוב, לא תחום מומחיותי), נכון להיום, ניתן לקבל שנה אחורנית בהתנהלות מול הביטוח הלאומי ובכלל, יכול להיות שניתן יהיה לתבוע בבית משפט. זה בהחלט נקרא כמקרה שיש לבחון אותו לעומק ובצורה יסודית. חג שמח! עו"ד אדריאנה שוורץ

מתעניינת2
03/04/18 2:09

תודה רבה לך עו"ד אדריאנה יקרה, העניין הוא שהתביעה שלי היא עצמה החמרת מצב ובדיקה מחדש, וטעו אצלי לא בדקו את כל המסמכים שהבאתי להם ולא התייחסו לכמה נקודות חשובות, וזה לא צודק שאחכה שוב עוד חצי שנה באותו עניין. בכל אופן תודה לך על התשובה העניינית ועל היעוץ ישר כוח

עו-ד-אדריאנה-שוורץ
מומחה כמוני
מתמחה בפניות ותביעות כנגד קופות החולים, הביטוחים המשלימים, בתי חולים ומשרד הבריאות לחייבן לאשר טיפולים משפרים, מאריכים ומצילי חיים אשר אינם בהתוויה או בסל הבריאות או לדאוג לקבלת החזר כספי חלקי או מלא מקופת החולים עבור תרופות, טיפולים, בדיקות ופרוצדורות רפואיות שונות. למשל: סירוב הקופה לממן תרופה לה זקוק החולה; סירוב הקופה לספק לפונה טופס 17; סירוב הקופה להפנות את החולה למרכז רפואי מסוים; סירוב הקופה והביטוח המשלים להחזר כספי עבור ביקור אצל רופא מומחה, ביצוע בדיקה או ביצוע פרוצדורה רפואית ועוד. אני עוסקת גם כן בייצוג על פי חוק לטיפול בחולי נפש, ייצוג באשפוז בכפיה. בעקבות הסיפור האישי שלי, החלטתי שאני רוצה להקדיש את חיי המקצועיים לסייע לאנשים בנבכי הבירוקרטיה הרפואית. אמי נפטרה מסרטן ובמהלך 13 שנות מחלתה, גיליתי שחלק ניכר מהזמן אני מכלה בטיפול באדמיניסטרציה הרפואית והבנתי שצריך להיות אדם מאוד אסרטיבי, עם הרבה סבלנות וזמן פנוי כדי לקבל מהמוסדות הרפואיים את מה שנזקקים לו לשיפור איכות החיים, הארכתם או הצלתם. ויותר מהכל, צריך ידע - לדעת למי לפנות, איך, מה לכתוב או להגיד באופן מדויק.
03/04/18 9:00

ברצון רב. ממליצה שוב לגשת לייעוץ עם כל המסמכים. לחלופין (או לפני) את יכולה לנסות לגשת למתנדבים שיושבים במספר סניפים של הביטוח הלאומי (יודעת בוודאות למשל שיש בסניף פתח תקווה וצריך לקבוע תור) עם כל המסמכים ותבקשי שיסייעו לך במעבר על החומר (כפי שעושים לפני מילוי בקשה) - הדבר יסייע בידך להבין האם באמת נשקלו כל השיקולים והמצבים הרפואיים. בהצלחה רבה!

מתעניינת2
24/04/18 18:48

עו"ד אדריאנה בביטוח הלאומי בצפון אין דבר כזה בכלל אין מצב שיעזרו במעבר על החומר...דרך אגב עד עכשיו מחכה שימסרו לי פרוטוקולים שלא מסרו כפי שהחוק מחייב אותם, הם אומרים "הזמנו את התיק עדיין לא הגיע"...הכל אצלהם זה סחבת, ואני לא מרפה מגיעה אליהם שוב ושוב פונה למוקד והם בשלהם תחכי נראה כשיגיע התיק...יש לך שנה להגיש ערעור אומרים לי...

עו-ד-אדריאנה-שוורץ
מומחה כמוני
מתמחה בפניות ותביעות כנגד קופות החולים, הביטוחים המשלימים, בתי חולים ומשרד הבריאות לחייבן לאשר טיפולים משפרים, מאריכים ומצילי חיים אשר אינם בהתוויה או בסל הבריאות או לדאוג לקבלת החזר כספי חלקי או מלא מקופת החולים עבור תרופות, טיפולים, בדיקות ופרוצדורות רפואיות שונות. למשל: סירוב הקופה לממן תרופה לה זקוק החולה; סירוב הקופה לספק לפונה טופס 17; סירוב הקופה להפנות את החולה למרכז רפואי מסוים; סירוב הקופה והביטוח המשלים להחזר כספי עבור ביקור אצל רופא מומחה, ביצוע בדיקה או ביצוע פרוצדורה רפואית ועוד. אני עוסקת גם כן בייצוג על פי חוק לטיפול בחולי נפש, ייצוג באשפוז בכפיה. בעקבות הסיפור האישי שלי, החלטתי שאני רוצה להקדיש את חיי המקצועיים לסייע לאנשים בנבכי הבירוקרטיה הרפואית. אמי נפטרה מסרטן ובמהלך 13 שנות מחלתה, גיליתי שחלק ניכר מהזמן אני מכלה בטיפול באדמיניסטרציה הרפואית והבנתי שצריך להיות אדם מאוד אסרטיבי, עם הרבה סבלנות וזמן פנוי כדי לקבל מהמוסדות הרפואיים את מה שנזקקים לו לשיפור איכות החיים, הארכתם או הצלתם. ויותר מהכל, צריך ידע - לדעת למי לפנות, איך, מה לכתוב או להגיד באופן מדויק.
25/04/18 8:02

בוקר טוב, אם כך, אני ממליצה לך לפנות לייעוץ משפטי אצל עורך דין שמתמחה בתחום מאזורך שיבדוק את המסמכים וייתן לך חוות דעת האם אכן נעשתה טעות ואם כן, מה ניתן לעשות לאור התנהלות ביטוח לאומי וכיוצ' או האם כדאי להמתין חצי שנה ואם כן, באיזה אופן לגשת. בהצלחה

מתעניינת2
25/04/18 15:22

תודה לעו"ד אדריאנה על העיצה, ביררתי עורך דין מתמחה בתחום רוצה רק על יעוץ 1000 שקל, לא יכולה אין לי כסף, אני אפנה לסיוע המשפטי בחינם, תודה

עינת-מילר
25/04/18 14:26

הי מתעניינת הגוף שמסייע שציינה עו"ד שוורץ נקרא "יד מכוונת" ויש לו סניפים בכמה מקומות בארץ הוספתי קישור. בנוסף לא מזמן כתבתי בפורום של טרשת בנושא https://www.camoni.co.il/411804/533139 מקווה שיעזור

מתעניינת2
25/04/18 15:24

תודה לך עינת יקרה על התגובה, אני אברר אבדוק איתם, תודה על היעוץ