מידעהצהרת נגישות
תצוגת צבעים באתר(* פועל בדפדפנים מתקדמים מסוג chrome ו- firefox)תצוגה רגילהמותאם לעיוורי צבעיםמותאם לכבדי ראייהא+ 100%א-סגירה

מנהלי קהילה

ד
ד"ר איתן גור
מנהל המרכז להפרעות אכילה ומשקל במרכז הרפואי ע"ש חיים שיבא, תל השומר.
דנה צינמן ליטרט
דנה צינמן ליטרט
פסיכולוגית קלינית. למדתי באוניברסיטת תל אביב, אני מטפלת בילדים, נוער ומבוגרים. אני עובדת כבר הרבה שנים במערך להפרעות אכילה לילדים ונוער בתל השומר, תחילה כמדריכה במחלקה להפרעות אכילה, בהמשך פסיכולוגית באשפוז יום, עשיתי את ההתמחות האשפוזית במחלקה וגם את התזה כתבתי בנושא הפרעות אכילה והפחד מהחיים. בשבע השנים האחרונות אני פסיכולוגית במרפאה להפרעות אכילה (הייתי שותפה בהקמתה). בנוסף, יש לי קליניקה פרטית ברמת השרון שם אני מטפלת גם בבוגרות המתמודדות עם הפרעות אכילה.
מורן וילנר סקאל
מורן וילנר סקאל
שלום, אני מורן, פסיכולוגית לאחר התמחות קלינית. בשנים האחרונות עבדתי במרפאה וגם במחלקה להפרעות אכילה לנוער בתל השומר. בעבודתי פגשתי מקרוב את המצוקה, הקושי והמורכבות שפוגשות המתמודדות ופוגשים המתמודדים עם הפרעות אכילה, ונושא זה קרוב מאוד לליבי. כיום יש לי גם קליניקה פרטית בצפון תל אביב : https://www.moranws.com/ אני מאמינה שחלק חשוב מתהליך ההחלמה הוא היכולת לא לחוש לבד, בייחוד במצבים וברגעים בהם נדמה שאף אחד אחר לא מבין מה עובר עלייך, והתחושה יכולה להיות מאוד בודדה. לתחושתי, כל אחת וכל אחד ראויים לחיות חיים מלאים ועשירים, ואני מאחלת לך להצליח להגיע לכך!
אפרת וייס שורץ
אפרת וייס שורץ
נעים מאד, אני אפרת, דיאטנית קלינית, בעלת 12 שנות ניסיון בטיפול בהפרעות אכילה במבוגרים ובמתבגרים. בוגרת תואר ראשון בתזונה מטעם האוניברסיטה העברית ובעלת תואר שני במדעי הרפואה מטעם אוניברסיטת תל אביב. דיאטנית קלינית בצוות הטיפולי של המרכז להפרעות אכילה במבוגרים במרכז הרפואי שיבא תל השומר, חברה בצוות הטיפולי במסגרת הדיור המוגן של הבית השיקומי לנשים מחלימות מהפרעות אכילה בהוד השרון, ומטפלת במבוגרים ובמתבגרים המתמודדים עם הפרעות אכילה בקליניקה פרטית בהרצליה.
כמוניהפרעות אכילהאבודה במסע הרס עצמי

אבודה במסע הרס עצמי

30 תגובות

6 שעות בחדר כושר.
אחרי יום של בולמוס בלי נגמר..
פחדתי מעוד יום כזה.
הרגשתי שבטח עליתי 10 ק"ג ביום.
לא נשקלתי. המשקל מחוץ לבית.
הסיכום עם התזונאית שאני נשקלת רק אצלה.
שזה רק מספר.
שאם אעלה, נתקן.
המכנסיים לוחצים בבטן.
ואני יודעת שאני עולה.
ואני מפחדת מזה. כל כך.
אבל מצד שני,
כאילו התת מודע שלי רוצה שאני אשמין.
כי מה שגיליתי ב"שיא הירידה" לא כזה להיט.
זה כאילו היה "הארץ המובטחת" כל החיים השמנים שלי.
ופתאום הגעתי.. ומצאתי גיהנום.
הלם תרבות.
כן. יש הנאה חלקית בנושא בגדים. לובשת דברים שמעולם לא יכולתי.
אבל בכל התחומים האחרים - גיהנום.
שונאת את העור העודף.
שונאת את הגוף הרופס.
היעלמות החזה.
צורת הגוף.
שונאת אותי.
אז הלכתי לחדר כושר בבוקר. שעתיים. 22 ק"מ. יותר מאלף קלוריות שרפתי.
ואז מאפיה.
ובצורה מפתיעה, לא קניתי לעצמי כלום. לא היה מה שרציתי, התבאסתי, ולא לקחתי כלום. קניתי לבית.
ואכלתי מעט. צנימים מלחם קל עם גבינה וקפה.
ואז בערב שוב חדר כושר.
תכננתי 4 שעות.
שני חוגים ועוד שעתיים על הליכון/אליפטי/מה שיש.
בשעה הראשונה, אחרי 7.3 ק"מ, התחלתי לראות שחור בעיניים.
נבהלתי.
גם ככה אומרים לי כל הזמן במכון שאני מגזימה. אז להתעלף שם? אסור. לא ישכחו לי את זה.
יצאתי החוצה לאכול תמר ואגוזים.
הרגשתי את הידיים רועדות.
אכלתי עוד תמר ואגוזים.
ונכנסתי לאימון כוח. הוא עבר בסדר. אכלתי חטיף אנרגיה וחזרתי לחדר כושר.
אחרי 3 ק"מ שוב שחור בעיניים. פאק.
יצאתי שוב. אכלתי עוד תמר ואגוזים.
ונכנסתי לשיעור האחרון. עבר בסדר.

קיבלתי טיפ..
כשעולה בולמוס,
לעשות רשימה של כל מי שאני כועסת עליהם.. ולתאר לפרטי פרטים מה הייתי אומרת או עושה להם.
אמרתי לתזונאית שזה מוזר, כי אני לא אלימה.
אמרה שאני מאוד אלימה. לעצמי.
כן.

לא מצליחה לעצור את הטירוף.
לא מצליחה לשמור על איזון.
בולמוסים או הרעבה.. לא מוצאת אמצע.

חושבת שנמאסתי על כל הסביבה התומכת שחשבתי שיש לי,
על הפסיכולוג,
על התזונאית.

חושבת ומרגישה שאף אחד לא מבין אותי.
שאף אחד לא מכיל אותי.
רק מבקרים.
אומרים לי מה לעשות,
ולא מבינים שהראש שלי יודע הכל.
אבל הנפש.. משתוללת.

עייפה.
כל כך עייפה.

אתגר רציני וכבד (הצחקתי את עצמי בשימוש במילה הזאת) לפני.
אני תוהה כמה משקל יתווסף לי עד שזה יהיה מאחורי..
מתי יהיו לי מנגנונים חדשים שלא קושרים את האוכל בכל מצוקה?
הכושר הוא עוד דרך להעניש את עצמי. כבר לא באמת כיף.
האוכל בכלל לא טעים לי כבר.
האבסה מיותרת.
אבל לא מצליחה לשלוט.

כועסת על העולם.. אבל מענישה רק אותי.


תגובות

נויה13
10/04/18 18:48

הי.. מבינה אותך. האוכל הפך להיות בריחה מהרגשות שלך.. אז או שזה מתבטא בלא לאכול או שזה לאכול הרבה. העיקר לא להתמודד עם מה שאת מרגישה. כשכתבת על חדר הכושר , חשבתי שלמרות הקושי והרצון הזה לרדת כמה שיותר ( שזה בא מהמקום של המחלה) היה גם היגיון שהבנת שאת לא רוצה להתעלף.. ואני לא חושבת שעשית את זה רק בגלל מה יחשבו, גם לא רצית להרגיש שוב רע.. ידעת שאם יקרה לך משהו את שוב תחזרי לתיהום הזה של ההרגשה הפיזית הרעה.. ואת צודקת זה באמת קשה. שמצד אחד את מתה מפחד להשמין ומצד שני את כבר מבינה שגם הצד השני הוא מאוד לא נעים( בלשון המעטה) והרסני.. ואני מציעה שכן תשתפי את הפסיכולוג אם את מרגישה שאת בוטחת בו ואם לא לא שווה לעבור לטיפול אחר שיותר יכיל אותך? ובנוסף לי מאוד עזר לכתוב.. לא רק כתיבה חופשית ביומן, מה שעשו שאני הייתי מאושפזת נתנו לנו למלא יומן אכילה ומעבר למה שאת כותבת שאת אוכלת את כותבת את הרגשות שלך באותו רגע וזה כן מעלה את המודעות ועוזר לך להבין מה גרם לך לאכול או לאכול באותו רגע.. יהיה בסדר בסוף, אני מאמינה שיש לך את הכוחות לעבור ולצאת מהחלה הזאת:heart:

תודה כותבת יומני אכילה יומיים לתזונאית וחופרת לה על הרגשות שלי.. לא בטוחה שזה עוזר לי. לכתוב בולמוס זה מראה כל כך מדכאת. תודה על החיזוק

נויה13
10/04/18 22:17

אז יש דברים אחרים שעוזרים לך? נסי להיות יותר אמפתית כלפי עצמך.. זה בסדר למעוד העיקר שאת קמה ומנסה שוב ושוב נסי לראות את ההישגים הקטנים, הצלחת באותו יום בלי בולמוס, הצלחת לאכול יותר מסודר, דברים כאלה קטנים שהם מאוד גדולים.. אפילו תרשמי את זה כדי לראות את המאמצים שאת עושה ופחות להתמקד בנפילות ובלרדת על עצמך..

חושבת שלתזונאית שלי נמאס ממני. היא לא אמרה לי שום דבר חיובי כבר הרבה זמן. חושבת להפסיק לשלוח לה יומני אכילה. התעייפתי. וכן.. בהחלט צריכה לאסוף הצלחות. גם אם קטנות תודה רבה לך.

יוליה9
10/04/18 22:42

בתחושה שלי כדאי לעבור למימדים נוספים של ביטוי הרגשות (ולא כתיבה). את צריכה משהו אחר עכשיו. רוצה לשמוע?

כן. מה נראה לך שיעזור?

יוליה9
15/04/18 12:51

מה שבעיני יכול לעזור זה להוסיף יותר ביטוי של הקול שלך. למשל יש דרך לעשות קולות שמביאים לריפוי. את יכולה לשיר מה שבלב שלך...לצייר גם אופציה...הייתי בשלב זה שמה דגש על הביטוי הקולי. להקליט את עצמך אפשר במקום לכתוב. זה ישים יותר דגש על ביטוי הנפש מאשר שיבוא מהשכל. מבינה למה אני מתכוונת? אם תרצי אפרט יותר בפרטי תכתבי לי:heart:

בדרך-הנכונה
10/04/18 22:47

היי מאותגרת איזונים יקרה!! הוויב שאני מקבלת ממך הוא שאת באמת מחפשת את האיזון. האיזון בין השמנה להרזיה האיזון בין בולמוס לאכילה נורמטיבית כולנו מחפשים איזון - השאלה היא מי מאזן אותך? מה מאזן אותך?

אני לא יודעת. חשבתי שהטיפול הפסיכולוגי. והתזונאית. משלמת להם שישמרו עלי. אבל אף אחד לא יכול על ההרס העצמי שלי. אף אחד. אין לי תמיכה בבית. ואני מרגישה מאוד לבד. מתמודדת גם עם הורים חולים ואפסו כוחותיי. פשוט אפסו. אני באמת רוצה למצוא איזונים. פשוט לא מצליחה.

בדרך-הנכונה
10/04/18 23:21

וואו נשמע קשה. מציעה לך למצוא עוגנים בחייך- חברה טובה/ משפחה/בן זוג/ ואותם לשתף את העובר עלייך

אין לי עוגנים. זו בדיוק הבעיה. אף אחד לא מבין אותי. תודה!

יקירה, יודעת שכבר כתבתי לך, אבל קוראת את הסבל שלך ומוצאת לנכון לכתוב לך שוב: טיפול תרופתי יכול לפעמים מאד לעזור ולהקל בהתמודדות. הוא אינו פותר בעיות, אבל יכול לעזור לטיפול שלך להיות יותר יעיל עבורך וגם להקל על ההתמודדות היומיומית הכל כך מייסרת שלך. את מדברת על איזונים ונשמע לי כאילו חסר הפן התרופתי שיכול להוביל לשם. לכי לפגישה עם פסיכיאטר, אין לך מה להפסיד, תשמעי מה הוא מציע, אולי תסכימי?

תודה.

פפפפ
12/04/18 20:48

וואו לא פשוט בכלל ומעייף מאוד אני גם מאמינה שהטיפול התרופתי עוזר לי טיפה להיות יותר ברוגע כשאני לוקחת אינשור על כדור הרגעה זה מרגיש לי עולם אחר ובכלל יותר פנויה לשמוע מאחלת לך הרבה כוחות ושולחת לך חיזוק גדול

תודה רבה לך.

מתמודדת----
14/04/18 21:31

כתבת ככ הרבה נקודות שאני מתחברת! גם אני כרגע בתקופה קשה של אכילה מופרעת וחסרת שליטה מפסח, שמנה בצורה חסרת פרופורציות, לא מתחברת לספורט ומחכה לרגע שארגיש מספיק רע כדי לצום. ולצום. ולצום. לא חזרתי לפסיכותרפיה מהחג. בכוונה. מה שרציתי בעיקר להתייחס בדברייך- מרגישה על בשרי שבתקופות קשות ומתסכלות יש הרדשה שאף אחד מסביב-כולל אנשי המקצוע שאנו משלמים להם-לא מסוגל להכיל אותנו. לאחר התבוננות לאחור בפעמים רבות שכאלה אני יכולה לעודד אותך שבד"כ זו השלכה של חוסר ההכלה הפנימי שלנו. אם ההרגשה הכללית שלך בפגישות בזמנים פחות גרועים טובה ומוכלת, אולי תנסי לומר לעצמך שזו את.. לא הם.... חיבוק! !!

בדיוק חשבתי על זה. שזו אני. לא הם. אבל עדיין.. משלמים להם שיוציאו אותנו מהמצבים הבלתי אפשריים האלה.. לא? הם אנשי המקצוע.. ונראה לי בעייתי להרגיש שפשוט נותנים לי להתרסק... כאילו אני לבד. כאילו לא איכפת להם. כאילו התייאשו ממני. צר לי שגם לך קשה עכשיו. מקווה שיהיה טוב יותר.

מתמודדת----
16/04/18 0:50

נכון מאד, אבל צריך לזכור שהם אמנם אנשי מקצוע אך לא מלאכים ולא קוסמים... בפרט אם וכאשר כן אכפת להם מאד אבל רק הדיכאון שלנו גורם לנו לחשוב שלא אכפת להם, ומטשטש לנו את הכוונןת הטובות.. הייתי במצבים מאד מאד מאד קשים, הפסיכותרפיסטית יצרה קשר ולא הסכמתי להיפגש או לקבוע שיחה. היא נאנחה ואמרה שא'א לעזור בכח... וזה ככה. . צריך להיות כלי כדי לקבל עזרה..

יוליה9
16/04/18 22:34

"צריך להיות כלי כדי לקבל עזרה" משפט ענק. רק ככה זה עובד. מניסיון:heart:

נויה13
17/04/18 16:59

יקרה, מסכימה עם מה שנכתב לך. את צריכה להושיט יד כדי לקבל עזרה. את צריכה לשתף פעולה ולאכול ולהיעזר.. ולא לוותר. כדי שהם יוציאו אותך מזה, הם צריכים אותך.. שאת תעזרי גם לעצמך.:heart:

אני מנסה. ממש. חושבת שאני מושיטה יד.. אבל אף אחד לא תופס אותה. הבעיה שלי עכשיו היא הבולמוסים. ואז ההרעבות. אבל כבר שלושה ימים טובים. לא היו בולמוסים. בסך הכל אכלתי טוב. ויש תחושת שליטה מסויימת.. אבל הלבד.. התחושה שמושיטה יד ואף אחד לא שם להחזיק אותה, איומה לי. כואבת לי. מזיקה לי.

מתמודדת----
17/04/18 17:59

ולפעמים.. צר לי לומר... אבל לפעמים הנפש לא כלי לקבל עזרה עדיין. או שהיא זקוקה להפוגה. צריך להכיר בזה ולאפשר לה, אבל גם להכיר בכך שמטפל אינו קוסם. וזה לא החלק שלו )לא דואג לי, נמאס לו...) כי אם החלק שלי. וגם הגל הזה יעבור בע"ה.

כן. החלק שלי. תודה רבה!!

מתמודדת----
18/04/18 8:49

טוב שאת כותבת כאן.. אולי זה עוזר קצת לתחושת הלבד האיומה הזו.. שמחה לשמוע שאת 3 ימים בטו, ומאחלת לך שימשיכו ויתרחבו! ,

תודה רבה רבה

אוסיריס
22/04/18 0:40

מאותגרת. מה את אומרת בעצם? שכל הקונספט של אנשי מקצוע זה שטויות והכל רק בראש שלנו? זה מבהיל אותי לחשוב ככה. לקח לי זמן עד שפגשתי עם פסיכולוגית. והיא המליצה לי לכתוב חוויות שאני עובר. זה לא שווה כלום?

פפפפ
22/04/18 5:29

אנשי מקצוע זה חובה אנורקסיה /בולמיה זה.תוצאה לא העניין קשה לי להאמין שהרבה רצו להיות דוגמניות כי אז גם לזה יש מינימום משקל הצוות מלמד אותי את החיים אחרת וזה מדהים אבל קשה

היי נמצאת באותו מצב ותוהה מה המצב שלך כיום מעניין

היי. וואו. לא הייתי פה בערך שנתיים ומשהו. תקופה מטורפת. ממש. טיפולים שלא עזרו לי, ורק הורידו אותי עוד ועוד, ומזה כמעט שנה אני במקום חדש, שעדיין לא לגמרי עוזר לי, אבל הגעתי לשם במטרה "לדרך חד סטרית" = להחלים. היום, אני חושבת שאני הכי קרובה להחלמה מאי פעם, אבל זה באמת עדיין מאבק יומיומי. קשה מאוד. אני חושבת שמכל השנים האחרונות שעברתי, אני יכולה להגיד בלב שלם.. שצריך איש מקצוע אליו מתחברים או איש מקצוע שהוא תותח בתחום.. גם אם לא מתחברים, המון המון המון עבודה עצמית.. "חגיגה" של הישגים קטנים קבלת ה"נפילות" כחלק מהתהליך. ובעיקר.. הרבה חמלה כלפי עצמנו. לדבר לעצמנו כמו שהיינו מדברים לאדם אהוב. חיבוק גדול. יודעת כמה קשה. ממש ממש ממש יודעת.

מילי8
11/07/20 8:48

חיבוק חם ואוהב ❤