מידעהצהרת נגישות
תצוגת צבעים באתר(* פועל בדפדפנים מתקדמים מסוג chrome ו- firefox)תצוגה רגילהמותאם לעיוורי צבעיםמותאם לכבדי ראייהא+ 100%א-סגירה

מנהלי קהילה

ד
ד"ר ודים בלובשטיין
סגן מנהל המחלקה לשיקום שדרה ומנהל היחידה לאורודינמיקה ושיקום שליטה בשתן, בית החולים לוינשטיין מומחה ברפואת שיקום ובעל ניסיון רב בטיפול ושיקום נפגעי שדרה. חבר סגל בחוג לרפואת שיקום. ד"ר בלובשטיין סיים את לימודי הרפואה ברוסיה והתמחה שם ברפואה פדיאטרית. בשנת 93' עלה לארץ, סיים התמחות ברפואה שיקומית ומאז עובד בבית החולים לוינשטיין כרופא בכיר במחלקה לנפגעי שדרה. 
תמר פולאק
תמר פולאק
סגנית אחות אחראית במחלקה לשיקום שדרה, בית החולים לוינשטיין בעלת תואר ראשון בסיעוד ותואר שני בסוציולוגיה רפואית. בעלת ידע ומומחיות בתחום הטיפול והשיקום בנפגעי חוט שדרה.
פרופ' עמירם כ
פרופ' עמירם כ"ץ
פרופסור כ"ץ ניהל את המחלקה לשיקום שדרה במרכז הרפואי לשיקום לוינשטיין עד 30.6.2022. מאז, עוסק בייעוץ, הוראה ומחקר במחלקה וגם בייעוץ פרטי. פרופסור כ"ץ ניהל את בית החולים לוינשטיין משנת 2011 עד יולי 2019. עוד קודם לכן שימש בתפקידים שונים בבית החולים לוינשטיין החל משנת 1983. את תפקידו כמנהל המחלקה לשיקום שדרה, הוא ממלא משנת 1994. פרופסור כ"ץ הוא מומחה ברפואה פיסיקלית ושיקום ובעל תואר נוסף כדוקטור לפילוסופיה (בחוג לפיזיולוגיה באוניברסיטת תל אביב). פרופ' כ"ץ השתלם בטיפול בפגיעות חוט שדרה ב- Stoke-Mandeville באנגליה וחבר בוועדה המדעית של החברה הבינלאומית לחוט שדרה ISCoS. יחד עם כל צוות המחלקה לשיקום שדרה בלוינשטיין פיתח סולם הערכה תפקודית לנפגעי חוט שדרה שמכתיב כיום יעדי טיפול שיקומי בנפגעי חוט שדרה במדינות רבות בכל העולם. פרטים נוספים ב- www.catzamiramprof.com
סיון אבנרי
סיון אבנרי
פיזיותרפיסט,מדריך קליני ובעל תארים ראשון ושני בפיזיותרפיה. (אוניברסיטת תל אביב)עובד בבית החולים לוינשטיין מאז 2001.אחראי על שירותי הפיזותרפיה במחלקה לשקום שדרה.
הדס טרייסמן
הדס טרייסמן
מרפאה בעיסוק אחראית, המחלקה לשיקום שדרה, בית החולים לוינשטיין בעלת תואר שני וותק של 14 שנה. התמחתה בתחום שיקום שדרה ובנושא זה כתבה גם את התזה
שרון רצהבי
שרון רצהבי
שרון רצהבי, פסיכולוגית רפואית מומחית. תואר ראשון מאוניברסיטת תל אביב, תואר שני מהמכללה האקדמית תל אביב יפו, בית ספר לפסיכותרפיה פסיכואנליטית באוניברסיטת חיפה. עבדה כפסיכולוגית בבית החולים רמב"ם ובבית החולים כרמל בחיפה עם אנשים המתמודדים עם מגוון מחלות ופציעות. כיום פסיכולוגית אחראית במחלקה לשיקום שדרה בבית לוינשטיין.

מובילי קהילה

שמואל-עדיני
שמואל-עדיני
פגוע חוט שדרה צווארי לאחר ניתוח להוצאת גידול אינטראמודולרי בגובה חוליות C2-C5 . חסר תחושה שיטחית ועמוקה.נכה בהגדרות הרפואיות,בריא בראש ובנחישות. כתבתי ספר \"שדרה כחוט השערה\" (פורסם באינטרנט) המתאר את נחישותי השיקומית בתקופה של מספר שנים ואת \"מלחמותי\" בכל התחומים הרפואיים והבירוקרטיים על מנת לחזור ולהשתלב בחברה כשווה.
כמוניחוט שדרהפריצת דיסק צווארי

פריצת דיסק צווארי

20/04/18 5:05
8 תגובות

שלום רב לרופא אורטופד מומחה , אורטופד נוירוכירורג , בעקבות תאונת עבודה בשנת 2000 כאשר הרמתי חפץ כבד מאוד תוך כדי העבודה , נפלתי מכאבים והמצב המשיך להחמיר במצב הבריאותי שלי עד היום , אני סובל , מפריצת דיסק בצוואר ובגב התחתון : לציין , אני רוצה להתחיל קודם , בעניין פריצות דיסק בצוואר בגלל שהמצב הרבה יותר כואב חמור ובעייתי .למרות שגם בגב התחתון יש כאבים חזקים שמשפיעים על מצב הבריאות שלי וגם מגבילים אותי אך רופא נוירוכירורג מתל השומר ד"ר הראל התייחס יותר לעמוד שדרה צווארי והחליט צריך לעשות ניתוח מהצד האחורי מהגב , ( לא מהצד הקדמי ), טענתו הייתה , יש לכרות את הזיזים הגביים ולאחר מכן לעשות קיבוע לאורך הצוואר למנוע התדרדרות במצב הקיים . היום אני עובד עצות נמצא בדיכאון מתוסכל ומבולבל לא יודע מה להחליט . כאשר אמרתי לד"ר הראל אולי אני יפנה לכירופרקטור מומח שיעזור לי , הרופא אמר , זה אם אתה רוצה להיות נכה . ( החלטתי לנסות לטיפול אצל כירופרקט ) .
מקבל טיפול תרופתי : ליריקה 250 מ"ג בוקר וערב ביחד 500 מ"ג , טרמדקס יחד עם ליריקה פעמים ביום 100מ"ג בוקר וערב ביחד 200 מ"ג , קבלתי הטיפול התרופתי עוזר ומרגיע למשך כמ שעות אך מחליש ומרדים אותי, מדי פעם לפעם עם חולשה ועייפות , מקבל גם גראס רפואי, אשר עוזר לי אבל ,לא פוטר אותי מהצב של פריצות דיסק שאני סובל מהם ומהבעיה של מהמצב הקיים שבו אני נמצא , את כל הטיפולים בהזרקות תחת שיקוף רנטגן , קיבלתי הפידורל וולטרן , לפני שלוש שנים קיבלתי הזרקות תחת שיקוף רנטגן בבי"ח אסף הרופא הצוואר ובגב התחתון , עזר למס' ימים לא מעבר לכך , קיום נמצא בטיפול במרפאת כאב תל השומר , שוב , מקבל את הזריקות בצוואר פעמיים לא הועילה הזריקה פרט ל מס' ימים הרופא החליט להפסיק ובגב התחתון , ממשיל לקבל זריקה לאפשרות טיפול בגלי רדיו , אשר לא עוזרים לי ובספק אם עוזר לי , ( הטיפול לא עוזר במיוחד , יש לי תור נוסף במאי 2018 ) . עם הזרקות בצוואר הרופא המטפל במרפאת כאב והפסיק את הטיפול ולכן עברתי לטיפול למחלקה נוירוכירורגיה בתל השומר בימים אלו .
MRI עמוד שדרה צווארי ,ללא חומר ניגודי : הבדיקה נעשתה בסדרות : T1,T2,STIR,PD
אין עדות לתמט או תזוזה ,
מודגמת היצרות של התעלה מ גובה C3 עד עד לגובה C7 , עקב בלטי דיסק ושינויים ניווניים .
מעבר הקרניוצרביקלי משוחרר
חוט השדרה בעובי , מבנה ואותות תקינים
בגובה C3 C4 מודגם בלט דיסק מימין לקו האמצע לוחץ על השק הדורלי
בגובה C4 C5 מודגם בלט דיסק מרכזי מימין לוחץ על השק הדורלי ועל החוט השדרה .
קיים זיז גרמי או דיסק פורץ ומסויד היורד כלפי מטה לאורך C5 , בולט ולוחץ על חוט מימין , מערב גם את מרווח C5 - C6 ,
בגובה C6 - C7 מודגם בלט דיסק משמאל לקו האמצע , לוחץ על השק הדורלי .
במח עצם חולייתי מודגמים שינויים ניווניים .
מודגמים עיבוי והסתיידות של ליגמנט הלונגיטודינלי האחורי , גורמים להיצרות נוספת של התעלה הלוחץ על השק הדורלי .
לסיכום : OPLL , לחץ על השק הדורלי ועל החוט השדרה .
תופעות לוואי שאני מרגיש בעקבות פריצות דיסק בצוואר ובגב התחתון : יש לי סחרחורות , כאבי ראש תמידיים , טינטונים וצפצופים באוזניים חולשה בידיים ובכף הידיים כלל זרמים בידיים , גלי חום בחלק העליון של הגב לצוואר , תדירות של שתן בצורה גבוה , בזמן הליכה מרגיש את התנודות של הצעדים עוברים לראש בתנודות של עקצוצים וזרמים כאחד ולאחר מכן נרגע במקצת , הליכה כבדה עם חולשה ברגליים , במשך 24 שעות ביממה אני סובל מכאבים ובמיוחד כאבים בלילה ובשעות הבוקר ואם אני ישן בכלל כאשר אני קם , יש לי סיוטים של כאבים שהורגים אותי ויוצא מדעתי , להדגיש , אני נמצא הרבה פעמים לבד בבית ובכל מקום שאני מסתובב במשך היום , יש לי חששות שבכל רגע ורגע אני הולך לאבד את הכיוון מכלל שליטה ולא יהיה משהו שיבין אותי, שיכול לעזור לי ולהבין אותי בזמן הקשה ביותר שאני יצטרך .
להדגיש , היום אני התחלתי מזה 4 טיפולים אצל כירופרקט מומחה לטיפול בגב ( למרות שד"ר הראל מתל השומר שלל את הטיפול ), הכירופרקט , ראה את המסמכים הרפואיים ואמר לי, בעניין הגב התחתון אני יכול לעזור לך בזה אני מתחייב , באשר לפריצות דיסק בצוואר אני לא יכול להבטיח לך דבר, אבל , אני יכול לנסות לעזור לך עד כמה שאפשר ורק לאחר חודש ימים של טיפולים במשך, פעמיים בשבוע , אני יראה תוצאות ויגיד לך מה אני יכול להמליץ להמשך .
אני מבקש , שרופא מומח , או , פרופסור ממערכת כמוני , יראה את המצב שלי ויתן את דעתו האם הניתוח יפתור את הבעיה או להמשיך טיפול ע"י רופא כירופרקט שאולי יוצא אותי מכל הבעיה שבה אני נמצא , כי בדרך זו, אין לי חיים ולא יכול להמשיך יותר לסבול . אני פונה לאתר כמוני , עזרו לי תנו לי עצה מה כדאי לעשות בהמשך הטיפול , האם להתחיל בפרוצדורה למצב ניתוח בצוואר או להמתין .להמשיך ולסבול לא להמתין לראות , גם את התוצאות של הכירופרקט , אני יוצא מדעתי מכל הכאב והסבל שעובר עלי .
בנוסף לכך ובמובן האישי, זה יותר מ 10 שנים שאני לא יכול לצאת לנופש לבית מלון לבלות ולטייל בחול אפילו לטיול קטן , הייתי לפני כ 10 שנים לערך בפעם האחרונה , עם רעיתי בנופש של כמה ימים בצפון ובאמת ראיתי את הצפון מסתובב מעלי בכאבים וסיוטים , במקום להנות מהחיים מהנופש , סבלתי סבל נורא בנופש , העדפתי לסבול מכאב ולהסתיר זאת , עד כמה שאפשר מרעיתי לפחות שהיא תהנה מהנופש ומאז אני לא הולך לאף מקום לבלות , המצב שלי הוא בלתי נסבל לא יכול המשיך כך לסבול מהחיים ,
תודה רבה לאתר כמוני . מאוריה .


תגובות

פרופ--עמירם-כ-ץ
מומחה כמוני
פרופסור כ"ץ ניהל את המחלקה לשיקום שדרה במרכז הרפואי לשיקום לוינשטיין עד 30.6.2022. מאז, עוסק בייעוץ, הוראה ומחקר במחלקה וגם בייעוץ פרטי. פרופסור כ"ץ ניהל את בית החולים לוינשטיין משנת 2011 עד יולי 2019. עוד קודם לכן שימש בתפקידים שונים בבית החולים לוינשטיין החל משנת 1983. את תפקידו כמנהל המחלקה לשיקום שדרה, הוא ממלא משנת 1994. פרופסור כ"ץ הוא מומחה ברפואה פיסיקלית ושיקום ובעל תואר נוסף כדוקטור לפילוסופיה (בחוג לפיזיולוגיה באוניברסיטת תל אביב). פרופ' כ"ץ השתלם בטיפול בפגיעות חוט שדרה ב- Stoke-Mandeville באנגליה וחבר בוועדה המדעית של החברה הבינלאומית לחוט שדרה ISCoS. יחד עם כל צוות המחלקה לשיקום שדרה בלוינשטיין פיתח סולם הערכה תפקודית לנפגעי חוט שדרה שמכתיב כיום יעדי טיפול שיקומי בנפגעי חוט שדרה במדינות רבות בכל העולם. פרטים נוספים ב- www.catzamiramprof.com
20/04/18 10:55

מנהלי קהילת חוט השדרה בכמוני, עוסקים בשיקום שדרה ולא באורתופדיה או נוירוכירורגיה. חולשת ארבע הגפיים, זרמים בידיים ותכיפות מתן שתן, עלולים לנבוע אמנם מפגיעה בחוט השדרה הצווארי ופגיעה כזו עלולה לנבוע מהשינויים הניווניים שמתוארים בתשובת ה- MRI. אולם, טנטון, סחרחורת וכאבי ראש, אינם אופייניים להפרעות שדרה. בצירוף מכלול ההפרעות שפורטו, הם מכוונים לצורך בבירור בעיה מוחית, שעלולה, כשלעצמה, לגרום גם לכל התופעות הקליניות האחרות שתוארו. לכן, ראשית יש צורך לוודא במצב שתואר, שנעשה בירור של הפרעה מוחית אפשרית, קודם כל של גומת הגולגולת האחורית, ע"י נוירולוג. בהתאם לממצאי הבירור המוחי ולפי האופי והשינויים בזמן של ממצאי הבדיקה הנוירולוגית, יש לשקול את אופי ההתערבות הטיפולית הנדרשת. ככל שאין בבירור הנוירולוגי ממצא מוחי שדורש התערבות טיפולית נוספת, תוכל לקבל ייעוץ במרפאה לשיקום שדרה בבית החולים לוינשטיין.

אוריה.18
22/04/18 4:08

פרופ' עמירם כ"ץ שבוע טוב ומבורך , ברצוני להודות לך, לתשובתך ולתגובה שעזרתה לי לבעיות הבריאות שלי שפורטו לשאלה , באתר כמוני . לאור תשובתך , אני כבר בשבוע הקרוב מזמין תור לרופא נוירולוג קופ"ח כללית לבירור כמו שציינת " קודם כל בדיקה של גומת הגולגולת האחורית ע"י נוירולוג " . בנוסף , בימים אלו אני יפנה למרפאת ייעוץ במרפאת שיקום שדרה בית חולים לוינשטיין . להמשך בירורים בכל ההמלצות שנתתה לי , מעריך מאוד את עזרתך להמשך הטיפול למצב הבריאות שלי . תודה רבה פרופ' עמירם כ"ץ .

אוריה.18
06/05/18 13:18

פרופ' עמירם כ"ץ תודה רבה לך ולאתר כמוני , אין מילים בפי להודות לך על הייעוץ והכוונה ועל המשך טיפול במחלקה עמוד שדרה בית חולים לוינשטיין . בימים אלו אני מכין את קבלת טופס 17 ואת המשך הפרוצדורה לבוא לאשפוז במחלקה עמוד שדרה בבית חולים לוינשטיין . אני כולי תקווה שנוכחותך תהיה איתי בהמשך הדרך לטיפול במצב הבריאותי שלי , על מנת לעזור לי לצאת עם תוצאות טובות באשפוז במחלקה עמוד שדרה בבית חולים לוינשטיין . מאחל לך שבוע טוב ומבורך מאחל לך בריאות ולכל בני משפחתך אמן . :)

אוריה.18
23/04/18 0:37

לכבוד ד"ר גור רות : שלום רב ושבוע טוב ומבורך אשמח אם תכנסי לפוסט שלי לקרוא על המצב הבריאותי שלי ועל תגובתו של פרפ' עמירם כ"ץ . מאחר והבנתי שאת נמצאת בבית החולים תל השומר שיבא מומחית בנוירוכירורגיה ברפואת כאב משמשת כרופאת כאב בכירה במרפאת כאב שיבא עיקר בכאבים שמקורם במערכת העצבים המרכזית: כאבי ראש, כאבי פנים כאבים הנובעים מבעיות נוירולוגיות, כאבים שמקורם בעמוד , בימים אלו אני נמצא בטיפול במרפאת כאב תל השומר ע"י ד"ר רייטנר מקבל זריקות תחת שיקוף ולאחרונה עברתי טיפול בגב התחתון , בגלי רדיו ובהמשך יש לי תור חוזר לחודש 22/5/018 קראתי את ההתמחות שלך וכנראה את תהיה הפיתרון המושלם לכאבים שאני סובל כפי המתואר , אשמח מאוד אם תוכלי לעזור לי לקבל טיפול על ידך בב"ח תל השומר במרפאת כאב להמשך טיפול שכבר גם כך אני מטופל ע"י ד"ר רייטנר והטיפול שאני מקבל תחת שיקוף רנטגן לא עונה במיוחד על הדרישות לבעיה שלי . תודה רבה והמשך שבוע מקסים ורק בריאות .

יעקב.הלל
14/08/19 17:24

גם לי יש כמה פריצות דיסק צוואריות ובעמוד השדרה המותני אני גם משתגע מטנטון נוראי. בכל פסיעה יש לי מכות חשמל בכפות הרגליים. הברכיים תפוסות וקשיון לכל אורך הרגל. אנשי מקצוע שרוצים ליעץ לי הדואר yaakovhillel616@gmail.com

פרופ--עמירם-כ-ץ
מומחה כמוני
פרופסור כ"ץ ניהל את המחלקה לשיקום שדרה במרכז הרפואי לשיקום לוינשטיין עד 30.6.2022. מאז, עוסק בייעוץ, הוראה ומחקר במחלקה וגם בייעוץ פרטי. פרופסור כ"ץ ניהל את בית החולים לוינשטיין משנת 2011 עד יולי 2019. עוד קודם לכן שימש בתפקידים שונים בבית החולים לוינשטיין החל משנת 1983. את תפקידו כמנהל המחלקה לשיקום שדרה, הוא ממלא משנת 1994. פרופסור כ"ץ הוא מומחה ברפואה פיסיקלית ושיקום ובעל תואר נוסף כדוקטור לפילוסופיה (בחוג לפיזיולוגיה באוניברסיטת תל אביב). פרופ' כ"ץ השתלם בטיפול בפגיעות חוט שדרה ב- Stoke-Mandeville באנגליה וחבר בוועדה המדעית של החברה הבינלאומית לחוט שדרה ISCoS. יחד עם כל צוות המחלקה לשיקום שדרה בלוינשטיין פיתח סולם הערכה תפקודית לנפגעי חוט שדרה שמכתיב כיום יעדי טיפול שיקומי בנפגעי חוט שדרה במדינות רבות בכל העולם. פרטים נוספים ב- www.catzamiramprof.com
14/08/19 19:10

אם טרם עשית זאת, מציע שתתייעץ עם נוירולוג ובמקביל עם רופא א.א.ג בנוגע לטנטון.

shlomio
16/02/20 8:43

הי שמח שלומי אני סובל מאותם תופעות שציינת. האם הבעיה נפתרה? אשמח לדעת אני עדיין מתמודד עם כאבים חזקים. תודה

Yanivs
31/01/22 12:58

שלום אוריה השמח לשמוע האם מצאת פתרון לבעיה שלך, גם אני סובל מאוד ממה שתארת .