מידעהצהרת נגישות
תצוגת צבעים באתר(* פועל בדפדפנים מתקדמים מסוג chrome ו- firefox)תצוגה רגילהמותאם לעיוורי צבעיםמותאם לכבדי ראייהא+ 100%א-סגירה

מנהלי קהילה

דר' טמיר אפשטיין
דר' טמיר אפשטיין
פסיכיאטר, מנהל מרפאת פוקוס. המרפאה להפרעות קשב במבוגרים, המרכז הרפואי ע\\\"ש שיבא, תל השומר.
ד
ד"ר גבריאל שחר
שמי ד"ר גבי שחר  הוסמכתי לרפואה באיטליה בשנת 1984 והתמחתי בישראל ברפואת ילדים . עבדתי במספר בתי חולים . כיום אני עובד כרופא ילדים בקופת חולים מכבי ומקדיש את מירב מירצי לאבחון וטיפול בהפרעות קשב . שילוב בין שני התחומים מאפשר ראיה מערכתית הן בתחום הרפואי והן בתחום הקשיים התפקודיים במשפחה בבית ספר ומחוץ לו . מרפאת הקשב שלי נמצאת בתל אביב  אשמח לעמוד לרשות הפונים דרך הרשת - כמוני או במרפאתי בצהלה בתל אביב  לקביעת תור 0549119798
ד
ד"ר נעמי וורמברנד
שמי נעמי. מזה תריסר שנים אני עוסקת בסיוע לנוער ומבוגרים בעלי לקויות למידה והפרעות קשב. כדי להכשיר את עצמי למשימה זו,  למדתי חינוך ופסיכולוגיה בתואר ראשון, ויעוץ חינוכי וחינוך מיוחד בתאר שני ושלישי. כמו כן, אני מאבחנת דידקטית, מאמנת אישית להפרעות קשב, מנחת קבוצות. במשך שנים הייתי מרצה בחינוך מיוחד ופסיכולוגיה באוניברסיטת חיפה, מכללת בית ברל ומכללת סמינר הקיבוצים. מעבר להיבט האקדמי, אני עוסקת ביזום והקמה של מסגרות מגוונות שפועלות לטובת האוכלוסיה של בעלי לקויות למידה והפרעות קשב. כך הקמתי, לפני כ- 12 שנה, את מרכז מהו"ת (מרכז התעצמות ותובנה)  במכללת סמינר הקיבוצים עבור הסטודנטים עם הלקויות. מאז הוקמו 26 מרכזי מהו"ת ברחבי הארץ עבור תלמידים בעלי לקויות למידה והפרעות קשב במערכת החינוך העל יסודי. המרכזים מנוהלים כרשת ושייכים מבחינה מקצועית למרכז "דרך מהות" של מכללת סמינר הקיבוצים, שאותו אני מנהלת. לפני כשנה הוקם מרכז מהו"ת בכלא מעשיהו עבור אסירים עם לקויות למידה והפרעות קשב. אנו מטפלים גם במובטלים כרוניים  על רקע לקותם, כדי להחזירם לעולם התעסוקה, בשיתוף עם עמותת בעצמי. בנוסף, אנו מנהלים מערך השתלמויות מסועף בחדרי מורים ובקרב מטפלים והורים.   
יפעת אלנקרי
יפעת אלנקרי
נעים מאוד, שמי יפעת אלנקרי דיאטנית קלינית בעלת תואר בתזונה B.SC מטעם אוניברסיטת אריאל ובעלת תואר B.A במדעי ההתנהגות. נשואה ואמא לארבעה. עובדת נכון להיום כדיאטנית כללית וילדים בקופ"ח לאומית, מקבלת בקליניקה פרטית בגינות שומרון אכילה רגשית והפרעות אכילה על כל גווניהן. בנוסף מתרגלת באוניברסיטת אריאל בחוג למדעי התזונה ודיאטנית בפרוייקט אורח חיים בריא מטעם משרד החינוך.
כמוניקשב וריכוזגישה לדיבור עם אנשים

גישה לדיבור עם אנשים

14/05/18 20:28
10 תגובות

אני חושב שהדיבור שלי מלאכותי מדי. כל החיים אני מחפש דרכים רוחניות ופילוסופיות מיוחדות לדבר עם אנשים. למשל בשנים האחרונות אני שואל חברים על תחביבים ואומר "תאמין לי" במקום לשקר, וזה יוצר ניתוק ביני לבין החברה. החלטתי להיות יותר טבעי ולמצוא דרכים יותר אנושיות ויפות לשפר את הדיבור שלי.


תגובות

עגנון
16/05/18 20:29

איך אפשר לשוחח בעיקר על דברים אישיים שעושים ואוהבים כדי ליצור חברות אישית וטובה, מבלי שזה יהפוך לחקירה מלאכותית?

Lilu1
01/06/18 15:43

תנסה לעצום עיניים כשהבן אדם השני מקשיב ולדמיין ויזואלית את מה שהוא מתאר, כאילו שאתה במקומו. אם אתה מצליח לעשות את זה בעיניים פקוחות, גם אפשר (אני מצליחה). ואז כשהאדם השני מסיים, תנסה לחשוב מה עניין וסקרן אותך בסיפור שהוא שיתף על עצמו - מה עוד היית רוצה לדעת, מה לא לגמרי הבנת, מה אתה חושב שאתה מבין אבל לא בטוח... ותשאל. הסוד בחברות זה להתעניין באמת בעולם של הצד השני, בעולם הפנימי... לנסות להבין איך מי שמולי רואה ומרגיש את מה שקורה לו. מקווה שעזרתי. :-)

עגנון
01/06/18 16:30

תודה אבל אם עוצמים את העיניים בזמן שהאחר מדבר, זה לא עלול להעליב אותו כאילו לא מקשיבים לו? בנוסף אני מרגיש שאנשים בכפר שלי לא אוהבים שאני שואל על תחביבים ומעדיפים שאדבר על נושאים משותפים, ואני לא יודע איזו גישה נכונה יותר.

Lilu1
01/06/18 17:00

אנשים אוהבים כשזוכרים דברים אישיים שחשובים להם, כי זה מראה אכפתיות של הצד השני. אז תנסה לדבר עם אנשים שאכפת לך מהם, שמעניינים אותך. ולגבי נושאים, תנסה לזכור מה קורה בחיים שלהם ולשאול אותם על זה. תחביבים זה באמת נושא פחות פופולארי אצל מבוגרים, יותר אצל ילדים זה תופס. למבוגרים בדרך כלל אין זמן מספיק לתחביבים וזה מבאס אותם ששואלים אותם על זה. תשאל שאלות על הדברים החשובים בחיים שלהם - נישואים/גירושים, עבודה, מעבר דירה, ילדים, פרויקטים שהם עושים. ולגבי עצימת עיניים - הצעתי את זה לא בתור משהו קבוע אלא אולי תרגול לעשות עם מישהו שהוא חבר קרוב ואתה סומך עליו. כתבת שיש לך אספרגר ואני יודעת שלמי שיש את זה יש לפעמים יכולות ויזואליות מופלאות (לי יש גם יכולת ויזואלית מאד חזקה) אז זה יהיה נחמד אם תשתמש במה שחזק אצלך כדי להכנס לראש ולעולם של מי שאתה משוחח איתו.

לונגלי
01/06/18 23:39

הי כל. אדם ישלו אישיות אחרת אתה צריך לזהות מי מולך ולתקשר בהתאם עם חברמן הוא תהיה פרובוקציוני קצת עם יורם תתירם ועם אדם רגיש תתרגש

עגנון
02/06/18 19:37

אני משער שמי שאין לו הרבה תחביבים כי רוב עיסוקו בעבודה ובלימודים, זה מחליף אצלו את תפקיד התחביב בחיים הרגשיים וכדאי לשאול אותו על זה. אולי כדאי להתחיל מנושאי עבודה ומסגרת ואחר כך לעבור לתחביבים. אמנם אני מכיר הרבה אנשים שאוהבים לעסוק באמנויות שונות כמו לקרוא, לכתוב, לראות טלוויזיה או לשמוע מוזיקה, ומסיבה שלא ידועה לי מעצבן אותם שאני חוזר ושואל אותם על זה כי אני חושב שזה מה שמרכיב את חייהם הרגשיים.

עגנון
02/06/18 19:40

העניין שאני רוצה להגיע כבר לדברים האישיים כמו תחביבים כדי ליצור חברות אישית, ואני גם נתקל בבעיה שהתחביבים מייחדים ומאפיינים את האדם ולכל אדם תחביבים משלו ולכן אני נאלץ להתחיל מתחביבים ולא מדיבורים כלליים.

עגנון
03/06/18 22:23

החלטתי לשנות את גישתי לדיבור עם אנשים. במקום לשאול בהתחלה על תחביבים, אתחיל בנושאים כלליים משותפים ואעבור לאישיים יותר. במקום להגיד "תאמין לי" פשוט אהיה אמתי ואשתדל לא לשקר. במקום לריב ולהילחם, אתעלם מהמציקים ואהנה ממה שמשמח אותי בחיי. אני גם אוהב את העברית העממית של היום כמעט כמו שאני אוהב את העברית המקראית, ואפשר לשלב בדיבור היפה שלי את העברית המדוברת.

לונגלי
04/06/18 6:39

השפה העיקרית שהאדם מולך מבין זאת שפת הגוף והוא אוהב שמקשיבים ומזדהים איתו

עגנון
13/06/18 0:16

האם התעניינות בתחביבים דרך טובה לשוחח עם אנשים, או שמוטב לדבר על נושאים משותפים? חשבתי שלהתעניין בתחביבים דרך בוגרת ויפה שמאפשרת ליצור קשר אישי.