מידעהצהרת נגישות
תצוגת צבעים באתר(* פועל בדפדפנים מתקדמים מסוג chrome ו- firefox)תצוגה רגילהמותאם לעיוורי צבעיםמותאם לכבדי ראייהא+ 100%א-סגירה

מנהלי קהילה

פרופ' דן טרנר
פרופ' דן טרנר
מנהל המרכז למחלות מעי דלקתיות בילדים והמכון לגסטרואנטרולוגיה ותזונה בילדים, המרכז הרפואי שערי-צדק בירושלים.
ליהי גודני
ליהי גודני
דיאטנית קלינית ביחידה לחולים במחלות מעי דלקתיות ובמחלקות הכירורגיות, המרכז הרפואי תל אביב ע"ש סוראסקי 
חזי יזרעאלי
חזי יזרעאלי
פסיכולוג רפואי מומחה-מדריך. מטפל בילדים, נוער ומבוגרים.
פרופ׳ הנית ינאי
פרופ׳ הנית ינאי
מנהלת המרכז למחלות מעי דלקתיות במרכז הרפואי רבין
פרופ' איריס דותן
פרופ' איריס דותן
מנהלת המערך לגסטרואנטרולוגיה, מרכז רפואי רבין
כמוניקרוהן וקוליטיסאינטיביו בהריון

אינטיביו בהריון

14/09/18 21:28
4 תגובות

היי, אני חולת קרוהן עם סגמנט דלקת של 5 ס''מ באילאום הסופי, עד כה ניסיתי כל מיני תרופות ביניהם אימורן ופורינטול אשר הפסקתי עקב תופעות לוואי התחלתי טיפול הפנטסיה למשך שנה שלדעתי לא עצר את ההתקפים לגמרי אך הפחית אותם משמעותית וגם את הכאבים. בזמן האחרון יש לי קצת יותר כאבי בטן ולאחר שיחת ייעוץ עם רופא הגסטרו הוחלט על אינטיביו.
חשוב לי לציין שמצבי יחסית בסדר ההתקפים בתדירות של פעם ב3 שבועות פחות או יותר ותמיד מוקל לאחר יציאה אחת ..
אני מתכננת הריון בזמן הקרוב בעזרת ה' ולא מוצאת שום מאמר על אינטיביו בהריון. האם יכול חלילה לגרום נזק לעובר?

במידה והטיפול באינטיביו יעזור לי תוך כמה זמן מומלץ לי להתחיל לנסות להיכנס להריון?

שאלה נוספת , האם בגלל שהמצב שלי מוגדר קל בינוני יש אפשרות לקבל מינונים נמוכים יותר של אינטיביו?
אני מרגישה שהרופאים בכל תרופה שנתנו לי "פוצצו" אותי במינונים גבוהים וזה נראה לי מיותר. למשל כרגע אני עם בודיזון (יצא לי לנטול כמה פעמים מתחילת המחלה) והרופא תמיד המליץ לי להתחיל עם 9 מג, תמיד הייתי מתחילה עם 6 מג וזה היה עוזר מאוד.
עכשיו הרופא נתן לי שוב בודיזון ובאמת התחלתי עם 9 מג היה לי התקף אחרי שבועיים של נטילת התרופה והיום שוב היה לי התקף לאחר חודש וחצי של נטילת התרופה , לדעתי הפעם פחות עוזר..


תגובות

phoenix999a
16/09/18 0:48

קשה לי להאמין שתקבלי תשובה ברורה לשאלתך אם האינטביו יכול לגרום לנזק לעובר, שום רופא לא יקח את האחריות לתת לך תשובה חד משמעית לשאלה הזאת. בכל אופן בכל מה שקשור לכימיה והריון אסור לשכוח את פרשת תלדומיד.

phoenix999a
16/09/18 0:50

קישור.

פרופ׳-הנית-ינאי
מומחה כמוני
מנהלת המרכז למחלות מעי דלקתיות במרכז הרפואי רבין
16/09/18 12:44

שלום לכותבת, ראשית, חשוב לדעת שלכל תרופה שניתנת במהלך הריון פוטנציאל מסוים של סיכון. שנית, חשוב לדעת שההצלחה של ההריון תלויה גם במצב הבריאות של האם, והסיכויים להצלחה של ההיריון גבוהים יותר באופן משמעותי כשמחלתה הבסיסית של האם בהפוגה. ההחלטה לתת או לא לתת תרופות בתקופת ההתעברות ו/או במהלך הריון הינה אינדיבידואלית ונקבעת בשיתוף הרופא המטפל (במקרה זה גסטרואנטרולוג) , הגניקולוג המטפל (במקרה של מחלה כרונית עדיף גניקולוג שמתעסק עם הריונות בסיכון) והמטופלת. ההחלטה להתחיל או להמשיך טיפול תרופתי נקבעת אחרי שלוקחים בחשבון את היתרונות והחסרונות של טיפול כזה או אחר. בנוסף, אחרי שניתנת המלצה לטיפול כלשהו רצוי להתייעץ עם מרכז טרטולוגיה לגבי המידע שקים לגבי כל תכשיר טיפולי שניתן בתקופות ההתעברות ו/או במהלך הריון.  לגבי הטיפול הספציפי בתכשיר וודוליזומאב (שם מסחרי אנטיביו), מדובר בנוגדן שעובר את השליה. כמו שכתבת אין הרבה מידע בספרות לגבי פרופיל הבטיחות/סיכון במהלך הריון, אולם המידע שכן קיים כיום לגבי נשים שהרו תחת הטיפול בתכשיר אינו מצביע על סיכון מוגבר בהשוואה לתכשירים ביולוגים אחרים. כמובן שמדובר במידע חלקי ונדרש עוד מידע ומחקר כדי לקבוע באופן יותר מדויק את הפרופיל של בטיחות סיכון. לאור כל האמור ממליצה שתפני לרופא המטפל ותדוני אתו לגבי משמעות הטיפול התרופותי והחשיבות במקרה שלך . בהצלחה, הנית ינאי

בתאל3
16/09/18 23:04

תודה רבה דוקטור גמר חתימה טובה לכולם