מידעהצהרת נגישות
תצוגת צבעים באתר(* פועל בדפדפנים מתקדמים מסוג chrome ו- firefox)תצוגה רגילהמותאם לעיוורי צבעיםמותאם לכבדי ראייהא+ 100%א-סגירה

מנהלי קהילה

פרופ' אורי אלקיים
פרופ' אורי אלקיים
מומחית לראומטולוגיה, מנהלת המכון הראומטולוגי במרכז הרפואי תל-אביב (איכילוב), יו"ר האיגוד הישראלי לראומטולוגיה.
ד
ד"ר חגית פלג
רופאה ביחידה הראומטולוגית בבית החולים הדסה עין כרם בירושלים . מומחית בפנימית וראומטולוגיה. 
פרופ' מרב לידר
פרופ' מרב לידר
בוגרת ביה״ס לרפואה של אוניברסיטת תל אביב cum laude מומחית ברפואה פנימית (2000) ובראומטולוגיה (2006) פרופ׳ חבר קליני באוניברסיטת תל אביב. מחברת מעל 100 מאמרים ופרקים בספרים בתחום הפמפ, המחלות הראומטיות והאוטואימוניות. מנהלת היחידה הראומטולוגית במרכז הרפואי שיבא.

מובילי קהילה

רם בלס
רם בלס
יו"ר מתנדב בעמותת ענבר למחלות ראומטיות, אוטואימוניות ודלקתיות. מטפל כבר למעלה מ-20 שנה באישתי ומתמודדים יחד עם ראומטיק ארטריטיס (RA).
כמונימפרקים (ראומטולוגיה)גאוט התקפים תכופים

גאוט התקפים תכופים

28/09/18 10:05
1 תגובות

אני בן 69 סובל מגאוט מזה 6 שנים. משנה לשנה יש החמרה בתכיפות ההתקפים ובחודשים האחרונים זה כל שבוע. אני נעזר בהתקפים בארקוקסיה וכולכיצין. אבל מיוצר לציין שקשה לחיות כך ובטח לאדם שהמקצוע שלו קשור בתנועה.
חשוב להדגיש שמעולם לא הייתי חובב אלכוהול וגם בשר ועוף אכלתי מעט מאד. שיניתי עוד את התזונה לטובת הגאוט ואין לי בכלל עודף משקל, אבל אין הטבה משמעותית וחומצת השתן עלתה כבר ל 10. קיבלתי כדורים להורדת החומצה אך הם הגבירו את ההתקפים ולכן הפסקתי.
אני מנסה להבין איך להפחית את תכיפות ההתקפים כי איכות החיים שלי נפגעת קשות. בהתקפים קשים אני לא יכול לדרוך על הרגל יומיים-שלושה.


תגובות

ד--ר-חגית-פלג
מומחה כמוני
רופאה ביחידה הראומטולוגית בבית החולים הדסה עין כרם בירושלים . מומחית בפנימית וראומטולוגיה. 
28/09/18 15:07

הפתרון הנכון למחלת הגאוט הוא איזון של רמת החומצה האורית . הרמה הרצויה 6 ומטה בהנחה שאין לך משקעים של חומצה אורית שנראים לעין . בזמן הירידה בערכי חומצה אורית יתכן ריבוי התקפים אך ברגע שמגיעים לרמה הרצויה תכיפות ההתקפים תרד וימנע גם הנזק לגוף שעשוי להגרם במצבים של גאוט לא מטופל ( פגיעה קבועה ולא הפיכה במפרקים , החמרה בתפקודי כליה ועוד .) במקביל לתרופה להורדת החומצה האורית ( אלוריל למשל- שהוא טפול שיש להתמיד בו ) יש לקחת את הקולחיצין בקביעות דבר שיעזור במניעת ההתקפים וכן להתחיל לטפל בהתקף מיד כשהוא מתחיל ולשים קרח על המקום . בהצלחה. .