מידעהצהרת נגישות
תצוגת צבעים באתר(* פועל בדפדפנים מתקדמים מסוג chrome ו- firefox)תצוגה רגילהמותאם לעיוורי צבעיםמותאם לכבדי ראייהא+ 100%א-סגירה

מנהלי קהילה

ד
ד"ר גרשון פינק
מנהל יחידת הריאות במרכז הרפואי קפלן.
דר-ניסים-אריש
דר-ניסים-אריש
בוגר הפקולטה לרפואה האוניברסיטה העיברית, ירושלים. מומחה ברפואה פנימית ובמחלות ריאה . רופא בכיר ביחידה למחלות ריאה במרכז הרפואי שערי צדק.
אורנה יריב
אורנה יריב
www.PhysioClick.co.il יועצת בכירה לפיזיותרפיה. פיזיותרפיסטית משנת 1989. בעלים, מנכל״ית ויזמית של פיזיוקליק- PhysioClick : המרכז הארצי לייעוץ מהיר, לווי והתאמה של פיזיותרפיה פרטית, מתוך מאות פיזיותרפטרפיסטים פרטיים בכל הארץ ובכל התחומים. טיפול בקליניקה, ביקור בית או יעוצי פיזיותרפיה און ליין . www.PhysioClick.co.il מרצה בכנסים וקורסים בארץ ובחו״ל למדתי באוניבסיטת תל-אביב ובית חולים "אסף הרופא".  מאז עוסקת בעיקר בחולי ריאות בגילאים השונים. בעבר 10 שנים במכון פיזיותרפיה ב"מכבי" בתחום האורטופדי, ובבית חולים ״ לניאדו״ בשיקום ריאות ובמחלקת ילדים בתחום הנשמתי. כל 30 שנות עבודתי עשיתי אלפי ביקורי בית למטופלים שסבלו מבעיות מכל הסוגים: בעיות אורטופדיות, נשימתיות, תפקודיות ועוד. שנים רבות טיפלתי בחולי CF כולל ליווי לחו"ל להשתלת ריאות. השיתתפתי בקורסי ריאות וכנסים רבים בארץ ובבלגיה. חברה באירגון ERS האירופאי למחלות ריאה. מוזמנים: https://physioclick.co.il
כמונינשימההתמודדות עם כאבים אחרי ניתוח פלאורודזיס

התמודדות עם כאבים אחרי ניתוח פלאורודזיס

25/10/18 23:14
12 תגובות

שלום רב
ביולי 2018 עברתי פלאורודזיס בעקבות שני אירועים ספונטניים של פנאומוטורקס. הכאבים הולכים ומשתפרים אבל זה הדרגתי ואיטי באופן מאוד מגביל. רציתי לדעת אם זה נורמלי. האם זה נורמלי שיש לי עדיין כאבים? שפתאום אני מרגישה באיזור הביופסיה (לקחו בזמן הניתוח) כאילו מישהו מושך לי מבפנים... או כאב באיזור הצלקות, בין הצלעות, לעיתים בסרעפת....באופן כללי ורגיל יש כאבים פה ושם אך לאחר מאמץ הם מורגשים מאוד ברמה שפוגעת באיכות החיים. האם זה תקין? אשמח לשמוע על תקופה ההחלמה גם מכאלו שהתמודדו עם הניתוח.
(אני שחיינית חובבת...והכושר שלי חסר ובכלל התפקוד היומיומי שלי חסר )


תגובות

דר-ניסים-אריש
מומחה כמוני
בוגר הפקולטה לרפואה האוניברסיטה העיברית, ירושלים. מומחה ברפואה פנימית ובמחלות ריאה . רופא בכיר ביחידה למחלות ריאה במרכז הרפואי שערי צדק.
02/12/18 15:10

שלום רב סליחה על העכוב בתשובה מקווה שהכאב כבר חלף ואת מרגישה בטוב כעקרון בניתוח פלאורדיזס (או כל ניתוח בפלראורה או ברקמת הריאה) פוגעים לעיתים בעצב הקוסטרופרני דבר שיכול לגרום לכאב ממושך מהרגיל. במידה והכאב עדיין נמשך אשמח לענות על שאלות נוספות.

Ronig
18/03/19 14:30

תודה על תשובתך. הכאבים המשיכו. החלטתי להתמיד בשחייה (זהו הספורט שלי) ואכן רמה התפקודית היומיומית דברים נעשו "חלקים" יותר. לצד זאת הכאבים נמשכים ואני בתקופה בה לעיתים מדי פעם יש דקירות ואיזור הצלקות שאומנם קטן הפך להיות רגיש באופן מציק. לפני כארבעה ימים עשיתי תרגיל נשימה בבריכה ועם על הלב, על אף החסרה המדורגות שלי לכושר כנראה שהגזמתי. ואני קרובה להיות מושבתת עקב כאב או תחושת מגבלה לא ברורה. עברו 8 חודשים מהניתוח. האם זה סביר? מצד אחד אמרו שאחזור לעצמי באופן מלא ומצד שני רמזו על החלמה ארוכה - זה מבלבל. כולם אומרים שזה שכיח אבל אין בקרבתי כולל פורומים עם א.נשים באותו הסטטוס שלי שעברו את התהליך וזה מעט מתסכל. אשמח להכוונה

sharony39
04/11/19 13:22

רוני, שמי שרון, בבקשה תתקשרי אליי, עברנו בדיוק אותו דבר, אני 4 חודשים אחרי הניתוח וחייבת לדבר עם מישהי שעברה מה שעברתי, כי עדיין יש לי כאבים וזה מתסכל ממש!!! בבקשה תתקשרי: 052-4427774

רותם12345
07/08/22 18:29

היי שרון, היי רוני 

בעלי חווה התמודדויות דומה ושנינו מרגישים חסרי אונים לגבי התמודדות עם הכאבים והמגבלות שקורה אחרי הניתוח.  מה לגיטימי להרגיש, מה לו, מתי לפנות לרפואה דחופה ומתי זה אולי רק מעקב וטיפול פיזיותרפיה. בעיקר איך חוזרים לשגרה? 

אשמח מאוד לדבר עם אחת מכן- איך ניתן ליצור קשר? 

דר-ניסים-אריש
מומחה כמוני
בוגר הפקולטה לרפואה האוניברסיטה העיברית, ירושלים. מומחה ברפואה פנימית ובמחלות ריאה . רופא בכיר ביחידה למחלות ריאה במרכז הרפואי שערי צדק.
19/03/19 9:19

שלום לא יודע אם זה שכיח אבל זה סיבוך ידוע של הפרוצדורה . ניתן לפנות למירםאת כאב הם יכולים ההזרקה מקומית לאזור העצב להקל משמעותית על הכאב.

Ronig
19/03/19 18:56

תודה דר' ניסים. שאלה נוספת - ציינתי שאני מתאמנת בקביעות. ספורט אתגרי (שחייה בבריכה ובים גם במסגרת קבוצה). אני שומרת על עצמי ולומדת את הגוף מחדש. לפעמים מתאמצת ומאתגרת את עצמי ואת ההגוף - זה חלק מלחזור לשגרה ולחזור לכושר שהיתי בו. לעיתים רק בדיעבד אני מבינה ולומדת איפה מתחתי גבול יתר על המידה. התוצר הוא כאב. התוצר הנוסף של הכאב הוא פחד מהלא ידוע האם נגרם נזק (בשני אירועי הפנומוטורקס לא ראו עלי סימני מצוקה והמדדים היו תקינים למרות שאחד מהאירועים היה יחסית גדול). האם יש איזשהו מדד או משהו אחר שאני יכולה לבדוק עם עצמי שיוכל לעזור לי להבין האם אני צריכה בדיקת רופא. אני לא חיה בפחד יומיומי אבל כשכאב מגיע אחרי מאמץ (בדגש על אחרי מאמץ) הוא מלווה בסטרס של ספק גדול האם הכל תקין. זה מתיש אותי לא פחות מתמודדות עם הכאב. תודה על תשומת הלב והמענה האדיב

דר-ניסים-אריש
מומחה כמוני
בוגר הפקולטה לרפואה האוניברסיטה העיברית, ירושלים. מומחה ברפואה פנימית ובמחלות ריאה . רופא בכיר ביחידה למחלות ריאה במרכז הרפואי שערי צדק.
28/03/19 16:21

מציע שתעשי מבחן מאמץ משולב -ריאה שבו את צריכה להגיע לשיא המאמץ האפשרי ,ובודקים את תגובת הגוף למאמץ. בהצלחה

Ronig
31/03/19 22:35

תודה דר' ניסים. שיהיה שבוע נפלא

סתיוו
09/12/19 18:04

היי רוני שמי סתיו בת 23 עברתי את אותו הניתוח לפני שבוע בעקבות חזה אוויר ספונטני שני . רציתי לשאול מתי חזרת לשחות/לעשות פעילות פיזית? והאם עשית פיזיותרפיה כלשהי? אשמח גם לחזור כמה שיותר מהר לעשות ספורט וכל עצה תעזור לי תודה ;)

sharony39
10/12/19 14:40

הי סתיו, אני שרון, בת 39, אני כ-5 חודשים אחרי הניתוח הזה ורק עכשיו מרגישה שיפור בכאבים, אני מטופלת במרפאת כאב פעם בשבוע, עושה שם פיזיותרפיה (לא רציתי שום זריקה או משהו פולשני...) אצלי לקח זמן עם הכאבים וזה שיגע אותי ממש , אבל הזמן עושה את שלו וזה משתפר...אל דאגה... זה עוזר כשעושים הליכה ומפעילים קצת את הגוף... אמרו לך למה זה קרה? גם אצלי היה ספונטני...

סתיוו
10/12/19 14:46

הם אומרים שזה קורה לאנשים רזים וגבוהים הם לא באמת יודעים למה זה קורה... אני כבר שבוע אחרי הניתוח עדיין עם תפרים מתעייפת מאוד מהר מכל מאמץ ומאוד רוצה לחזור כבר לשגרה.. אם אפשר לשאול מתי חזרת לנהוג ולעבוד או לבצע פעילות ספורטיבית?

sharony39
11/12/19 10:03

חזרתי לעבודה אחרי חודש וחצי, לנהוג אחרי חודש בערך, אבל זה שונה אצל כל אחד, תראי לאט לאט איך תרגישי, לי לקח קצת זמן...בגלל הכאבים... אל תתרגשי עכשיו את ממש אחרי הניתוח זה הגיוני שתהיי עייפה וחלשה, לאט לאט תני לגוף להחלים, בכל זאת זה ניתוח פנימי.