מידעהצהרת נגישות
תצוגת צבעים באתר(* פועל בדפדפנים מתקדמים מסוג chrome ו- firefox)תצוגה רגילהמותאם לעיוורי צבעיםמותאם לכבדי ראייהא+ 100%א-סגירה

מנהלי קהילה

פרופ' דן טרנר
פרופ' דן טרנר
מנהל המרכז למחלות מעי דלקתיות בילדים והמכון לגסטרואנטרולוגיה ותזונה בילדים, המרכז הרפואי שערי-צדק בירושלים.
ליהי גודני
ליהי גודני
דיאטנית קלינית ביחידה לחולים במחלות מעי דלקתיות ובמחלקות הכירורגיות, המרכז הרפואי תל אביב ע"ש סוראסקי 
חזי יזרעאלי
חזי יזרעאלי
פסיכולוג רפואי מומחה-מדריך. מטפל בילדים, נוער ומבוגרים.
פרופ׳ הנית ינאי
פרופ׳ הנית ינאי
מנהלת המרכז למחלות מעי דלקתיות במרכז הרפואי רבין
פרופ' איריס דותן
פרופ' איריס דותן
מנהלת המערך לגסטרואנטרולוגיה, מרכז רפואי רבין

קצף בצואה

03/11/18 22:51
4 תגובות

אני על תזונה בלעדית במודולן כבר חודשיים. במקביל יש לי בעיות ביציאות ולכן אני לוקחת מגנזיום. מה שקורה הוא שיש לי צואה רכה מאד עם קצף לבן. מה זה אומר?


תגובות

שלום אילה, בעת שינוי תזונתי-בוודאי כאשר עוברים לתזונה בלעדית על פורמולות-מתרחשים שינויים רבים שעשויים להשפיע על מרקם הצואה והרכבה (למשל חיידקים ותוצרי פירוק שונים במעי). תוסף מגנזיום עשוי גם הוא לתרום לכך שהצואה רכה יותר מהרגיל. מעבר לגורמים אילו יש גורמים רבים נוספים שעשויים לתרום לצואה רכה מהרגיל ו/או קצפית. כדי להחליט מה משמעות השינויים והאם יש צורך בהמשך בירור או שינוי בטיפול מומלץ לדון בנושא עם הצוות המטפל. כל טוב איריס דותן

phoenix999a
04/11/18 16:38

אינני ממוחה, אך עד כמה שידוע לי אחד התפקידים של המעי הגס הוא לספוג את הנוזלים שבמזון. אם ניזונים רק ממזון נוזלי, סביר אולי להניח שהצואה תראה בהתאם. בכל אופן כדאי שתשתפי אותנו אם הטיפול הצליח בטווח הארוך על מנת שחולים אחרים ששוקלים להתחיל בטיפול כל כך קשה יוכלו לשמוע ממקור ראשון עד כמה הטיפול הזה יעיל.

אילה123
04/11/18 19:23

כרגע נראה שהתזונה הבלעדית במודולן משפיעה לטובה, המרי שעשיתי לפני שבוע (אחרי כחודש וחצי של תזונה בלעדית) הראה שיפור משמעותי. גם אני כמעט ולא סובלת מכאבי בטן - שזו היתה הבעיה העיקרית שלי. בגלל הטעם הנורא של המודולן אני מרשה לעצמי ( באישור הדיאטנית..) לשתות אחאי כל פעם שלוק של מים מהולים במיץ תפוחים טבעי ללא תוספות ( מגיע בקופסת שימורים של חברת b&d). אני שותה לאחרונה גם קצת מרק עוף צלול או מיץ ענבים צלול או מכינה מיץ תפוחים מסונן במכונת מיצים. בהמשך השבוע אהיה שוב אצל הדיאטנית ומקווה כבר לעבור לאכול יותר אנושי.

phoenix999a
04/11/18 21:07

מאחל לך מכל הלב שהשיפור אצלך יחזיק לנצח, ושכל התקופה המאוד לא נעימה הזאת לא הייתה לשווא. כאחד שעוקב אחרי סוגי הטיפול שניתנים לחולי מעי דלקתי, ושגם ניסה בעבר דיאטות שונות, ושכולן נכשלו, אני באמת מסיר את הכובע לאנשים שמצליחים לעמוד שבועות ולפעמים גם חודשיים בדיאטה הקשה הזאת. ליבי יוצא בעיקר אל ילדים ובני נוער שנאלצים לעבור תקופה כזאת. מאחל לך שוב הרבה הצלחה, ובאמת חזרי לשתף אותנו בעתיד לשלומך. בכל אופן, במידה ומשהו לא הסדר תדעי שקיימת גם עוד דרך לסיים עם הסבל.