מידעהצהרת נגישות
תצוגת צבעים באתר(* פועל בדפדפנים מתקדמים מסוג chrome ו- firefox)תצוגה רגילהמותאם לעיוורי צבעיםמותאם לכבדי ראייהא+ 100%א-סגירה

מנהלי קהילה

ד
ד"ר אילן וולקוב
פסיכיאטר פרטי מומחה, מנהל רפואי MindMe המרכז לטיפול פסיכיאטרי מתקדם, בקניון רמת אביב, מגדל הקניון קומה 4, תל אביב. https://mindme.co.il/
אורית זאבי יוגב
אורית זאבי יוגב
מ.א בפסיכולוגיה קלינית – רפואית מן האוניברסיטה העברית בירושלים ותואר מ.א קליני בעבודה סוציאלית מאוניברסיטת חיפה. זוכת פרס האוניברסיטה ע"ש קלנר על הישגים יוצאי דופן בטיפול במשפחות רב בעיתיות. עבדתי הרבה עם הריונות בסיכון ובמחלקות פסיכיאטריות סגורות. בשנים האחרונות בעקבות עבודה במרפאה אנדוקרינולוגית עוסקת רבות בהשמנה קיצונית של מבוגרים, נוער וילדים ואף כתבתי על כך ספר, "רדו ממני", שמשפיע על אופן ראיית הנושא והטיפול בו.
כמונידיכאון וחרדהאני חייבת עזרה, לא רוצה לחיות יותר...

אני חייבת עזרה, לא רוצה לחיות יותר...

7 תגובות

אני שונאת את עצמי ממש. אני טיפשה, אני לא טובה בכלום והאופי שלי ממש רע ומגעיל, ממה שאני מרגישה. הדבר היחיד שעוצר אותי מלהתאבד זו המחשבה מה יקרה אחר כך למשפחה, ואני לא מספרת להורים כי אני לא רוצה שידאגו לי. יש לי כמה ידידים באינטרנט שאני מספרת להם, אבל הדבר היחיד שאומרים לי זה שאני לא טיפשה, שלכל אחד יש משהו שהוא טוב בו... אבל אני מכירה את עצמי מספיק טוב בשביל לדעת מה נכון לגבי ומה לא.
אני יודעת שאף אחד לא מושלם, תמיד יהיה מישהו שיותר טוב ממך, אבל רק המחשבה על זה שאני לא טובה מספיק מתסכלת אותי, וגורמת לי לבכות... אני מקנאת כל כך באנשים שיש להם כשרונות ובאנשים אינטיליגנטים או נחמדים במיוחד, ובניגוד לדברים אחרים, זה אחד החלומות שאני לעולם לא אוכל להגשים.


תגובות

הבודד
14/11/18 21:22

תנסי בתור התחלה לחשוב, מה יגרום לך להיות נחמדה לעצמך ולהעריך את עצמך יותר .

נתיאל-ד
14/11/18 23:39

שלום לך, אני מבין אותך והייתי במצבים כאלו של שנאה עצמית וחוסר חשק חהמשיך לחיות . אני יכול להגיד לך שטיפול פסיכולוגי מאוד עזר לי להעלות את הדימוי העצמי והערך העצמי שלי. יש עוד תקווה בכל הבור השחור הזה שאת מרגישה. אל תוותרי , אל תרימי ידיים , את יכולה לחיות מלאי משמעות . זה לא חייב להיות ככה כמו עכשיו. דרך קופ"ח יש סבסוד לטיפולים פסיכולוגים תבררי באתר של הקופה שלך תיהיי חזקה ותדאגי לעצמך- ימים טובים יגיעו :)

sheli24
15/11/18 13:36

אני בטוחה שיש הרבה דברים שאת טובה בהם. לדוגמא, את מתנסחת יפה וברור, את דואגת ואחראית למשפחתך, את רגישה ויש עוד אינספור דברים טובים בך, יש לך עיניים שרואות והן יותר משוכללות מכל מצלמה שיש ושתהיה בעולם, יש לך שילוב של תכונות ומראה שאין לאף אחד בעולם, את ייחודית. בטח יש לך חיוך יפה.

סהר-תמיכה
15/11/18 23:03

היי, אני שומעת שאת מיואשת כל כך ממה שנראה כמו תיעוב עצמי שמכאיב לך עד לעצמות. אני רואה מפה כמה היית רוצה להיות יותר. להגיע להיות מי שהיית רוצה להיות. וזה בטח כל כך מתסכל- הפער הזה בין החלום לבין המציאות... יעד שנדמה שאת מרגישה שלעולם לא תוכלי להשלים איתו פערים. ואני מתארת לעצמי שלמרות שאת כותבת כאן על רצון למוות... עדיין קיים בך גם רצון אחר שמושך אותך לצד השני. רצון להישאר בחיים, כי הרי כתבת כאן באתר, בבקשה שיושיטו לך יד... אז נראה לי שעוד לא איבדת את התקווה לגמרי. שהיא עדיין נותרה שם בפנים, גם אם כבר קשה לחפש... ונדמה לי שבטח כבד להחזיק את כל הדברים שסיפרת כאן בלב... ואני יודעת שסיפרת כאן על החברים מהאינטרנט, אבל חשבתי להציע לך בנוסף מקום בו תוכלי לדבר על הדברים האלה שסיפרת. יקרה, אני מתנדבת באתר סה"ר ואת מוזמנת להגיע לצ'אט שלנו, בו תוכלי לדבר עם סייע או סייעת שנמצאים שם כדי להקשיב. ולספר על כל דבר- כולל על המחשבות האובדניות, באנונימיות ובחינם... ושיהיה שם בשבילך מישהו שיקשיב ויכיל. הייתי מציעה לך גם לספר על הדברים שהעלית כאן למבוגר בסביבה שלך שאת סומכת עליו- כמו הורה, מורה או יועצת. בכל מקרה, תדעי שאנחנו פה. מחכים לך... שלך, מתנדבת סה"ר. http://www.sahar.org.il/

רן12
16/11/18 12:09

היי אם את רוצה לדבר שלחי לי הודעה

sheli24
16/11/18 15:02

שמעתי הרצאה מדהימה ומחזקת, בין היתר דובר שם, שהתודעה שלנו היא דבר שמוזן מהמילים שאנחנו אומרים, לדוגמא אם אדם אומר על עצמו דברים שליליים, התודעה (שאין לה עיניים ודעה משל עצמה) מקשיבה למילים שהאדם חושב ואומר על עצמו: "אני טיפש, אני לא טוב, לא אהוב וכו'" והיא מסדרת לו את המציאות בהתאם לכך. לדוגמא, אדם אומר שהוא לא טוב, והתודעה "מארגנת" לו כשלונות כדי להתאים את המציאות למה שהוא אומר. אדם אומר שלא אוהבים אותו, והתודעה מעודדת אותו להיות עוקצני, או מגמגם או טיפשי ועל ידי כך לגרום לאנשים לא לאהוב אותו. אבל הדבר האופטימי והמדהים בכל הסיפור הזה הוא, שכשם שאפשר להזין את התודעה באמירות שליליות, אפשר להזין אותה באמירות חיוביות ולומר: אני אדם טוב, אדם אהוב, ולחזור ולומר את זה כל הזמן עד שזה הופך להרגל, התודעה "שומעת" את המילים האלה ומניעה אותו להתנהגויות חיוביות, והסביבה מתאהבת בו. הכל עניין של תירגול !!! אני אישית יכולה להעיד שזה עובד :)

שלום לך יקרה. כואב לקרוא את מה שאת כותבת. נראה שבדרך מסויימת הפנמת שמגיע לך לחיות, להיות שמחה ולהגשים מטרות רק אם את ״ מישהי״. ״מישהי״ היא דמות פנטזיומטית ( כי הרי לכולנו יש חולשות, כאבים, תסכולים, אובדנים) שהיא תמיד ״מוצלחת״, קרי, יפה, חייכנית, חמודה ממש דמות ״דיסני״ כזאת. בחסות אותה דמות את מנגחת את עצמך, מעליבה ומשפילה את האדם הייחודי והמיוחד הזה שהוא את. מחשבות כאלו הם לעיתים חלק מדיכאון ולעיתים חלק מתגובה לאירוע טראומטי בחיים. האם את יודעת מה גרם לך להרגיש / לחשוב כך? בכל מקרה תנאי לסיכסוך העמוק הזה שלך עם עצמך הוא לקבל עזרה שתסייע לך בשלב ראשון להשיג ״שביתת נשק״ ובהמשך ללמוד לקבל את עצמך מתוך ידיעה ששמורה לך הזכות לשנות , לשפר ולהעצים חוזקות שיש בך ( ובכל אחד מאיתנו יש...) מה דעתך?