כמוניזכויות החולהוועדת חריגים קופ"ח כללית

וועדת חריגים קופ"ח כללית

19/02/19 19:19
1 תגובות
שאלתי מופנת לשירה כלפון מחברים לרפואה: נדחתי ע"י וועדת חריגים של כללית בבקשתי לקבל מערכת קיופרה להתרוקנות.
ידוע לי שבקופות האחרות מאשרים.
אבקש לדעת מה עלי לעשות?

1 תגובות

עו-ד-אדריאנה-שוורץ
מומחה כמוני
מתמחה בפניות ותביעות כנגד קופות החולים, הביטוחים המשלימים, בתי חולים ומשרד הבריאות לחייבן לאשר טיפולים משפרים, מאריכים ומצילי חיים אשר אינם בהתוויה או בסל הבריאות או לדאוג לקבלת החזר כספי חלקי או מלא מקופת החולים עבור תרופות, טיפולים, בדיקות ופרוצדורות רפואיות שונות. למשל: סירוב הקופה לממן תרופה לה זקוק החולה; סירוב הקופה לספק לפונה טופס 17; סירוב הקופה להפנות את החולה למרכז רפואי מסוים; סירוב הקופה והביטוח המשלים להחזר כספי עבור ביקור אצל רופא מומחה, ביצוע בדיקה או ביצוע פרוצדורה רפואית ועוד. אני עוסקת גם כן בייצוג על פי חוק לטיפול בחולי נפש, ייצוג באשפוז בכפיה. בעקבות הסיפור האישי שלי, החלטתי שאני רוצה להקדיש את חיי המקצועיים לסייע לאנשים בנבכי הבירוקרטיה הרפואית. אמי נפטרה מסרטן ובמהלך 13 שנות מחלתה, גיליתי שחלק ניכר מהזמן אני מכלה בטיפול באדמיניסטרציה הרפואית והבנתי שצריך להיות אדם מאוד אסרטיבי, עם הרבה סבלנות וזמן פנוי כדי לקבל מהמוסדות הרפואיים את מה שנזקקים לו לשיפור איכות החיים, הארכתם או הצלתם. ויותר מהכל, צריך ידע - לדעת למי לפנות, איך, מה לכתוב או להגיד באופן מדויק.
19/02/19 20:22
איציק שלום, כדי להשיב צריך להבין האם החלטת ועדת חריגים ניתנה כדין. מהי ההתוויה (מהם הקריטריונים הנדרשים) למכשיר והאם אתה עומד בהתוויה זו? מהם הנימוקים לסירוב? לגבי ההשוואה לקופות האחרות, מאחר ו...
איציק שלום,

כדי להשיב צריך להבין האם החלטת ועדת חריגים ניתנה כדין.
מהי ההתוויה (מהם הקריטריונים הנדרשים) למכשיר והאם אתה עומד בהתוויה זו?
מהם הנימוקים לסירוב?
לגבי ההשוואה לקופות האחרות, מאחר ומדובר בשירות שניתן מחוץ לסל, לכל קופת חולים מנדט להחליט אילו שירותים מחוץ לסל היא מספקת למבוטחיה, כך שלא מתקיים שיוויון בשירותים מחוץ לסל שבוחרות הקופות לספק למבוטחיהן.
בנוסף, במידה ויש ברשותך ביטוח משלים של הקופה, ניתן לבדוק האם ניתן לקבל/לרכוש בהשתתפות עצמית / מימון חלקי את המכשיר דרכו.
ערר על ועדת חריגים הינו לבית הדין לעבודה. בית הדין בוחן את התנהלות ועדת החריגים.

בברכה,
עו"ד אדריאנה שוורץ

מנהלי קהילה

שמוליק בן יעקב
שמוליק בן יעקב
עבדתי שנים רבות במערכת הבריאות כמנהל מחוז במכבי שירותי בריאות וכמנהל היחידה הרפואית בחברת אבנר ואני מכיר היטב את מערכת הבריאות, מה הזכויות ואיך אפשר לממש אותן אני פעיל שנים רבות במסגרת האגודה לזכויות החולה- פרטים על האגודה ראו באתר www.patients-rights.org rnrnכמו כן אני מרכז את קואליציית ארגוני הזכות לבריאות - קואליציה של כ- 50 ארגונים הפועלים יחד לקדם נושאים מערכתיים למען החולים ובני משפחותיהם
עו
עו"ד אדריאנה שוורץ
מתמחה בפניות ותביעות כנגד קופות החולים, הביטוחים המשלימים, בתי חולים ומשרד הבריאות לחייבן לאשר טיפולים משפרים, מאריכים ומצילי חיים אשר אינם בהתוויה או בסל הבריאות או לדאוג לקבלת החזר כספי חלקי או מלא מקופת החולים עבור תרופות, טיפולים, בדיקות ופרוצדורות רפואיות שונות. למשל: סירוב הקופה לממן תרופה לה זקוק החולה; סירוב הקופה לספק לפונה טופס 17; סירוב הקופה להפנות את החולה למרכז רפואי מסוים; סירוב הקופה והביטוח המשלים להחזר כספי עבור ביקור אצל רופא מומחה, ביצוע בדיקה או ביצוע פרוצדורה רפואית ועוד. אני עוסקת גם כן בייצוג על פי חוק לטיפול בחולי נפש, ייצוג באשפוז בכפיה. בעקבות הסיפור האישי שלי, החלטתי שאני רוצה להקדיש את חיי המקצועיים לסייע לאנשים בנבכי הבירוקרטיה הרפואית. אמי נפטרה מסרטן ובמהלך 13 שנות מחלתה, גיליתי שחלק ניכר מהזמן אני מכלה בטיפול באדמיניסטרציה הרפואית והבנתי שצריך להיות אדם מאוד אסרטיבי, עם הרבה סבלנות וזמן פנוי כדי לקבל מהמוסדות הרפואיים את מה שנזקקים לו לשיפור איכות החיים, הארכתם או הצלתם. ויותר מהכל, צריך ידע - לדעת למי לפנות, איך, מה לכתוב או להגיד באופן מדויק.