מידעהצהרת נגישות
תצוגת צבעים באתר(* פועל בדפדפנים מתקדמים מסוג chrome ו- firefox)תצוגה רגילהמותאם לעיוורי צבעיםמותאם לכבדי ראייהא+ 100%א-סגירה

מנהלי קהילה

פרופ' סער מנחה
פרופ' סער מנחה
מנהל היחידה לקרדיולוגיה התערבותית (צנתורים) במרכז הרפואי שמיר (אסף הרופא). רופא עצמאי ומצנתר- קופ"ח מכבי. פרופ' בחוג לקרדיולוגיה, אוניברסיטת תל-אביב. תחומי עניין: קרדילוגיה התערבותית, קרדיולוגיית ספורט, מניעת מחלות לב, מחלות לב מבניות, מניעת שבץ מוחי.
ד
ד"ר אבישי גרופר
אני בוגר בית הספר לרפואה של האוניברסיטה העברית והדסה בירושלים. השלמתי התמחות ברפואה פנימית במרכז הרפואי תל אביב ע"ש סוראסקי, ובקרדיולוגיה במרכז הרפואי שיבא, תל השומר, והתמחות בתחום של אי ספיקת לב, השתלות לב ולב מלאכותי (LVAD) במרכז הרפואי MAYO CLINIC במינסוטה, ארה"ב. לאחר החזרה לארץ עבדתי כרופא בכיר ביחידה לטיפול נמרץ לב ובמכון לאי ספיקת לב, ומנהל מרפאות המערך הקרדיולוגי בשיבא, תל השומר. כיום אני מנהל היחידה לאי ספיקת לב במרכז הרפואי שמיר (אסף הרופא). אני יו"ר החוג לאי ספיקת לב באיגוד הקרדיולוגי בישראל וחבר באיגוד האירופאי לאי ספיקת לב ובאיגוד הבינלאומי להשתלות לב. אני מרצה בכיר בפקולטה לרפואה ע"ש סאקלר באוניברסיטת תל-אביב ומעורב במספר רב של מחקרים בארץ ובחו"ל בתחום אי ספיקת לב, השתלות לב ולב מלאכותי (LVAD). מרצה בכנסים בארץ ובחו"ל. במסגרת עבודתי אני עוסק בטיפול במחלות שריר הלב, אי ספיקת לב, השתלת לב מלאכותי (LVAD), השתלות לב, מחלות מסתמיות ויתר לחץ ריאתי. אני רואה חשיבות רבה בהדרכה לאורח חיים בריא ומניעת מחלות לב.
ד״ר בתלה פלאח
ד״ר בתלה פלאח
רופאה מומחית ברפואה פנימית וקרדיולוגיה. בוגרת הטכניון לאחר השלמת התמחות כפולה בב״ח הדסה עין כרם. כעת במהלך השתלמות בצנתורים וקרדיולוגיה התערבותית בבית החולים שיב״א תל השומר.
דייאנה קליין
דייאנה קליין
פסיכולוגית שיקומית מומחית, קליניקה בפתח תקווה. עד לשנת 2022, הייתי פסיכולוגית אחראית במכון לשיקום חולי לב, בי״ח שיבא תל השומר.

מובילי קהילה

איתן אביר
איתן אביר
הי לכולם, שמי איתן, בן 44, אב לשלושה ילדים מקסימים, מאוד אוהב לרכוב על אופניים אופניים בשטח, טיולים, בילויים ובעיקר אוהב אנשים. בחודש נובמבר 2015 עברתי השתלת לב בארצות הברית , לאחר המתנה בישראל של מעל שנה, כחצי שנה מתוך תקופה זו באשפוז בבית חולים. בגיל 17 אובחנה בליבי קרדיומיופטיה. עד גיל 41 לא תסמיני כלל ואז תוך זמן קצר מאוד (חודשים ספורים) חלה הרעה משמעותית במחלת הלב שהוגדרה אז כאי ספיקה חמורה שהכניסה אותי לרשימת המתנה להשתלת לב. כבר במהלך האשפוז הארוך אפשר לומר שגיליתי את עצמי מחדש ונוכחתי שיש לי כוחות נסתרים שאף פעם לא ידעתי על קיומם. תקופה ארוכה באשפוז בבית חולים היא לא פשוטה ושואבת כוחות פיזיים ובעיקר מנטליים רבים. במהלך תקופת האשפוז נוכחתי שההתמודדות היא שונה לגמרי בין חולה לחולה ולא כולם מצליחים לאזור את הכוחות הדרושים להתמודדות הקשה והארוכה. לחוות על בשרי את החוויות הלא פשוטות לעיכול ומצד שני לצפות מהצד בדרכם הייחודית של חולים אחרים להתמודד הביאה אותי להחלטה להקדיש מזמני ומנסיוני לתמיכה ועזרה לחולי לב.
גיל מלצר
גיל מלצר
בן 56. נשוי. אבא של עומר (8) ומיקה (6). חולה לב. מייסד ומנכ"ל אגודת הלב הישראלי - העמותה למען מטופלי לב וכלי דם
ורד שיראזי
ורד שיראזי
חולת לב מילדות, חולת פיברומיאלגיה ומושתלת לב כ4 שנים. מורה בנשמתי ועסוקה בלעשות טוב בעולם.
כמונימחלות לבבדיקת אקו לב

בדיקת אקו לב

11/04/19 3:25
7 תגובות

שלום דר' אסי,
אבקש לקבל את עזרתך שתדריך אותי איך להמשיך.

אמא שלי עברה השתלת קוצב לב קבוע 8.2018 לאחר שבאק"ג נצפצה הפרעות הולכה 2:1 AV BLOCK עם WENKEBACH לסירוגין. (מצד אחד זקוקה לטיפול בחוסמי ביטא עקב ATRIAL TACHYCARDIA באקו לב סביב ההשתלה - תפקוד LV שמור.

באקו לב חוזר 2.2019 תפקוד LV ירוד במידה בינונית קשה, גלובלית סיבה לירידה בתפקוד כנראה קיצוב בחדר ימין (מקוצבת 100%) ולכן הוחלט על שדרוג הקוצב ל- CRTD.
טרם ההשתלה עברה מיפוי לב ונשללה אסכימיה.
אקו במאץ ב- 4.2017 - תקין.

בדיקת אקו לב שעשינו 2.2019 (חמישה שבועות אחרי השתלת הקוצב השני) בנתים אין שיפור מבדיקה קודמת.
הרופא אומר "צריך לחכות יותר זמן לפחות 4 חודשים לשיפור", מה דעתך בנדון?

----בדיקת אקו לב-------
תפקוד סיסטולי גלובלי ירוד במידה בינונית עד קשה
EF מוערך 30-35% EYE BALLING
לחץ המילוי - תקין
עליה שמאלית - עליה שמאלית מורכבת
חדר ימין - חדר ימני תקין בגודלו ובהתכווצותו

מסתם מיטרלי - קיימת הסתיידות בטבעת המסתם המיטרלי בחומרה קלה עם אי ספיקה מיטרלית בינונית לפחות.
מסתם אאורטלי - על המסתם האאורטלי מסויידים בדרגה קלה עם אי ספיקה אאורטלית קלה.
מסתם טריקוספידלי - אי ספיקה טריקוספידלית קלה עד בנונית.

לחץ דם ריאתי - נמדד יתר לחץ דם ריאתי בינוני.
אאורטה - האאורטה העולה מורחבת במקצת.
* כעת המטופלת בפרפור פרוזדורים עם ירידה משמעותית בתפקוד חדר שמאל.

האם הבעיה במסתמים זה נובע בגלל תפקוד חלש של חדר שמאל?
במידה ותפקוד הלב ישתפר יסתדרו גם המסתמים?
הייתה בעיה של הפרעת קצב פרפור ודופק גבוה איך היא הגיע לאי ספיקת לב???
האם זה בגלל הקוצב שאלקטרודה היתה מחוברת לחדר ימין?
פרפור פרוזדורים זה שפוגע בתפקוד הלב??

מקבלת כדור: להורדת דופק קרדילוק 5 מ"ג, קרסלטו 20 מ"ג ורמיפריל ללח"ד.

אגב, עדין קשה לה לעשות הליכה נורמלית מתלוננת שיש לה כאב באזור החזה גב - מה זה יכול להיות? בנתיים אין שיפור.

אודה לתשובתך המקצועית.



תגובות

שלום עדי, להתייחסות מלאה ואשית לאור מורכבות המקרה צריך להיות במעקב קרדיולוג שמומחה לאי-ספיקת לב בשילוב עם מומחה להפרעות קצב. הסיבה לירידה בתפקוד הלב לא ברורה באופן חד משמעי, היא יכולה להיות קשורה לפרפור ולקיצוב. המתנה נוספת נשמעת הגיונית בכדי לראות עם קיצוב באמצעות CRTD אכן ישפר את התכווצות הלב, ואז ניתן גם יהיה לדעת האם יש שינוי בהפרעות המסתמיות. במידה ולא צריך להתעמק בהן ובסיבות אחרות לירידה בהתכווצות הלב, ולפי הצורך לטפל בהן. בינתיים הרושם שלי הוא שהיא יכולה להרוויח מטיפול תרופתי נוסף במצבה, בתרופות כמו אלדקטון ויתכן שאנטרסטו. אולם ההחלטות האלו צריכות להתקבל לאחר בדיקה שלה ומעבר דקדקני על יתר הפרטים כולל רקע רפואי נוסף ובדיקות מעבדה. כל טוב לך ולאמא ד"ר אסי מילויצקי

עדי.5
21/04/19 14:26

שלום דר' מלויצקי, תודה רבה על תשובתך המהירה. יש לנו תור בקרוב לרופא קרדיולוג שמומחה לאי-ספיקת לב. לגבי אלדקטון אמר הרופא כאשר אמא שלי השתחררה וכך גם רשם במכתב שחרור: "לשקול עליה נוספת בחוסמי בטא, במידה ותפקוד הלב פחות מ- 30% לתת לה אלדקטון" - החלטה ע"י קרדיולוג. בנוסף, אמא שלי אומרת שהיא לא עושה שתן כמו שצריך. תפקוד כליות - תקין. מה דעתך, בכול זאת לבקש מהרופא? שאלה נוספת וחשובה, כמעט כל לילה יש לאמא שלי כאבים חזקים באזור החזה וגב עליון, האם זה תופעות לוואי של פרפור פרוזדורים/מהקוצב?? מיפוי לב - תקין. רופא קוצבים שבדק אמר הקוצב מותקן - טוב. יש לה גם דופק גבוה לסרוגין עד 114 (תכנתו את הקוצב עד 120). מה דעתך על כאב בחזה והגב עליון, איך לשמור שלא תהיה ירדה בתפקוד הלב וכו'... ? איך לפתור את הבעיה של פרפור פרוזדורים? אודה לתשובתך המקצועית. חג שמח!!!

שלום , לגבי אלדקטון כיום מקובל לתת אותו כבר כשיש ירידה של מתחת ל-40% בתפקוד הלב או 35% למחמירים , זאת במידה ויש תלונות הקשורות לתת התפקוד של הלב . לגבי הפרפור השאלה מורכבת , הטיפול נשמע סביר וצריך להיות בהמשך מעקב בכדי להעריך צורך בעוד תרופות או במקרים קיצוניים צריבה של איזור במערכת ההולכה (avn) ואז הפיכתה לתלויה לחלוטין בקוצב הלב (crtd) . לגבי הכאב , מהתיאור שלך מקורו אינו בהכרח מהלב ביחוד נוכח מיפוי תקין ובדיקת קוצב תקינה, פרפור לרוב אינו גורם לכאבים כפי שתיארת. כל טוב וחג שמח ד״ר אסי מילויצקי

עדי.5
25/04/19 23:12

שלום דר' מלויצקי, כאשר לוקחים כדור קרדילוק 5 מ"ג והרופא מעלה מינון ל 10 מ"ג ליום, כלומר בבוקר 5 מג ובערב 5 מג? לדעתך זה בסדר? או לעלות מינון ל 7.5 מ"ג ליום כלומר בבוקר 5 מג ובערב 2.5 מג? אני שואלת כי, אמא שלי לקחה בלילה 5 מג לא הרגישה טוב בלילה התעוררה עם דופק גבוה (בנוסף לקחה גם בבוקר 5 מג) אם שותים קרדילוק ב 10:00 בבוקר מתי אפשר לקחת כדור שני 20:00 זה בסדר? במידה ותפקוד הלב משתפר אפשר להפסיק את אלדקטון? אודה לתשובתך,

עדי.5
25/04/19 23:21

שלום דר' מלויצקי, מדדתי לחץ דם והדופק יצא 109 ולא הרגשתי דופק מהיר, במקרה כזה זה גם מזיק ללב? לחץ דם היה 147/95 דופק 109 - גבוה מדי? מה טווח הדופק התקין ? 70-100 ? אודה לתשובתך

שלום, הייתי מקשיב להנחיות הרופא במרחק בין הנטילות הוא כ-12 שעות לגבי אלדקטו, תלוי באופן כללי לא חג שמח ד״ר אסי מילויצקי

עדי.5
25/04/19 23:59

תודה דוקטור מלויצקי חג שמח ומועדים לשמחה