מידעהצהרת נגישות
תצוגת צבעים באתר(* פועל בדפדפנים מתקדמים מסוג chrome ו- firefox)תצוגה רגילהמותאם לעיוורי צבעיםמותאם לכבדי ראייהא+ 100%א-סגירה

מנהלי קהילה

ד
ד"ר איתי גור אריה
מנהל היחידה לשיכוך כאב בשיבא, תל השומר. ד"ר גור-אריה כותב הספר "כאב, מאבחנה ועד הקלה"
עידית רונן
עידית רונן
אחות מומחית לטיפול בכאב, יו"ר יוצאת של פורום הסיעוד לטיפול בכאב. עבדתי שנים רבות במרכז שניידר לרפואת ילדים בריכוז ותיאום הטיפול הכאב כמו כן, ריכזתי את תחום בטיחות המטופל וניהול סיכונים וכיהנתי כאחות הועדה לילד בסיכון.
ד
ד"ר גור רות
אני מומחית בנוירוכירורגיה וברפואת כאב ומשמשת כרופאת כאב בכירה במרפאת הכאב בשיבא. אני מתמחה בעיקר בכאבים שמקורם במערכת העצבים המרכזית: כאבי ראש, כאבי פנים כאבים הנובעים מבעיות נוריולוגיות, כאבים שמקורם בעמוד השדרה לכל אורכו, הרפס, ועוד. אני מתמחה בעיקר בפעולות פולשניות לטיפול בכאב, אולם אמונה גם על הטיפול התרופתי.
אלה סטולר
אלה סטולר
פיזיותרפיסטית, BPT,MPT. מתמחה בשיקום אורטופדי, כאב כרוני ותסמונות כאב לרבות CRPS. בעלת 10 שנות ניסיון בניהול מחלקת אשפוז יום שיקומי בבית החולים "רעות". מאמינה בשיקום פונקציונאלי, תוך הסתכלות הוליסטית על האדם כמכלול. דוגלת בעבודה שיקומית רב מקצועית, לצורך קידום מטרות תפקודיות של המטופלים. בוגרת קורסים כגון: דיקור מערבי (DRY NEEDLING), נוירודינאמיקה קלינית, טכניקות מיופציאליות, הנחיית קבוצות ועוד.
ד
ד"ר גלעד וסרמן
מומחה לרפואת הפה, בוגר האוניברסיטה העברית בירושלים והדסה משנת 2012 ותוכנית ההתמחות ברפואת הפה באותו מוסד משנת 2018. במהלך לימודיו השלים גם תואר מוסמך מחקרי (MSc) במדעי הרפואה בבית הספר לרפואה של האוניברסיטה העברית בירושלים והדסה. אחראי המרפאה לכאבי פנים, לסתות, ומפרקי הלסת במרכז הרפואי תל-אביב (איכילוב), ובמרפאה פרטית. מאמין ומקיים גישה מולטידיסיפלינרית בטיפול.
ד
ד"ר גיא אלאור
אני מומחה בנוירוכירורגיה, עוסק וברפואת כאב במרפאת הכאב בשיבא. אני מטפל בכל סוגי הכאב, מעבר לטיפול תרופתי יש לי עניין מיוחד בטיפול פולשני לכאב במערכת העצבים המרכזית והפריפרית: עצבי הפנים, עמוד שידרה, קיצוב עצבי מרכזי ופריפרי ושחרור כירורגי של עצבים.
ד
ד"ר נטלי שליט
אני רופאה מומחית ברפואה פנימית וברפואה לשיכוך כאב. רופאה בכירה במכון לרפואת שיכוך כאב בתל השומר ועומדת בראש המרפאה לשיכוך כאב בגיל השלישי. עוסקת בעיקר בשיכוך כאב בגיל המבוגר הנובע ממחלות כרוניות מורכבות, כמו נוירופתיה משנית לסוכרת או כאב נלווה לאוסתאופורוזיס ושברים. אני מאמינה במבט רב מערכתי על המטופל המבוגר, תוך התחשבות במכלול מחלות הרקע והטיפול התרופתי המורכב אותו הוא נוטל.

מובילי קהילה

לימור חורש
לימור חורש
היי חברים :) שמי לימור, לוקה בכאב כרוני מתחילת שנת 2011 עקב תאונה. כיום, לצד הכאבים והמחלה, כל מטרתי היא לאפשר למטופלים, למשפחותיהם ולאנשי מקצוע לבנות סביבת חיים בריאה המבוססת על הבנה, אמפתיה והתחשבות הדדית. בכוונתי לתת הכוונה לרכישת כלים, לתת מקום לדבר על מה שאסור, על מה שמותר ולא נעים, ולתת לכם הזדמנות להכיר ולפגוש זה את זה.
כמוניכאבכאבים לא מוסברים - עזרה

כאבים לא מוסברים - עזרה

27/06/19 22:22
7 תגובות

שלום לכולם,
אשמח לעזרה מהמומחים פה ומסתם אנשים שעוברים כאבים דומים לשלי להבין מה כנראה יש לי ומהו הטיפול המתאים לי.

אני בן 34, כבר במשך שנה סובל מתשישות וסטרס
לרבות כאבי כתפיים+ברכיים קלים באים והולכים ותסמונת מעי רגיז.
הטריגר למחלה/תסמונת היה שינוי משמעותי בקריירה ועניינים אישיים נוספים.
אבל המפנה הדרמטי במרגש החל ב-4 חודשים האחרונים כשהופיעו כאבים קשים בגב העליון-בית החזה-צלעות
שלא עוזבים אותי עד היום ומפריעים לי לתפקד.
הכאבים מתחזקים בערב ולפני השינה אבל בד"כ ישן בסדר לא מתעורר בגללם בלילה (לפעמים כן) ובבוקר מרגיש קשיון שרירים בצלעות בעיקר.
עם או בלי קשר לתסמונת המעי הרגיז סובל גם מכאבים משונים בבטן והמותניים, שבשבועיים האחרונים הפכו גם לכאבי גב תחתון לסירוגין.
בשבוע האחרון גם נוספו כאבים מוזרים בעקבים שבאים ונעלמים.
בכל אופן הכאב החריף ביותר בזמן האחרון הוא בצלעות, כאב שנהיה גרוע יותר אחרי הליכה/ריצה אפילו קלה וקצרה.
גם נסיעה באופניים מחריפה את הכאבים וכך גם שחיה.
עוד יותר מדאיג זה שזה ממש מקשה על הנשימה שלי ואני מתחיל להרגיש סחרחורות בזמן נשימה עמוקה, כאמור בעיקר בזמן ולאחר המאמץ.
הייתה לי גם לפני זה דלקת קלה בקיבה + הליקובקטר שהוכחד אחרי טיפול משולש ועוד חודש אומפרדקס.
לא ברור אם הבראתי לגמרי מהדלקת הזו אבל רופא הגסטרו שלי חושב שזה לא מסביר את כאביי כיום..

לפני כשנה בעקבות התשישות והסחרחורות נבדקתי ע"י נוירולוג ו MRI ראש תקין. כך גם עברתי לפני כחודשיים בדיקות רבות שיצאו תקינות - בדיקות דם (CRP ושקיעת דם שקטים), CT עמוד שדרה, צילום חזה, אק"ג, תפקודי ריאות, גסטרטוקופיה וקולנסקופיה ובדיקת קלפרוקטין (אין קרוהן ככל הנראה) ולאחרונה גם צילום אגן והתייעצתי עם שני ראמוטולוגים. אחד מהם חשד במחלות ספונדיליטיות מבחינה קלינית אבל לא גופנית (ליתר בטחון הופנתי לבדיקת גן HLAB27 ובמידה שחיובי גם MRI אגן) כאשר שניהם שללו פיברומיאלגיה. נבדקתי גם שוב ע"י נוריולוג שלא מצא כלום ברמתו.

אז אשמח לכיוון אבחוני לסנדרום הכאבים שסובל מהם,
ואם אין זו הקהילה המתאימה לכך אשמח להפניה לקהילה הרלוונטית לפרסום הפוסט.
יכול להיות מדובר בתסמונת טיצה (דלקת סחוס הצלע)?

וגם - מהו הטיפול הכי טוב בינתיים?

אני במלכוד- כיוון שהדלקת בקיבה שלי אולי מתקיימת עדיין אני לא יכול לקחת משככים נוגדי דלקת
ומצד שני יש לי כנראה סוג של דלקת בצלעות ואולי בשאר הגוף וזה מצריך טיפול כלשהו.
ניסיתי טיפול במוסקול כמה ימים וזה לא כל כך עזר לי.
בינתיים לוקח מדי פעם אוקמול, ובאופן יומיומי כורכום ואומגה 3, לא עוזר כל כך..
הופניתי לפיזיותרפיה בכללית- בינתיים לא עוזר, ומלווה ע"י פסיכולוג. נוגדי חרדה בינתיים מעדיף לא לקחת.
הייתי גם בדיקור סיני למשך תקופה, הקל אך במעט.
שמעתי על עיסוי בשיטת נקודות טריגר, זה יכול לעזור במצבי? במידה ומדובר כמובן בנעילת שרירים בעקבות סטרס ולא משהו אחר,
אם מישהו התנסה בזה אשמח למשוב והמלצות למטפלים בצפון.

שוב תודה לכולם וסופש נעים


תגובות

מני2
28/06/19 20:54

אשמח לנסות לעזור 0507991481 מני

ד--ר-גור-רות
מומחה כמוני
אני מומחית בנוירוכירורגיה וברפואת כאב ומשמשת כרופאת כאב בכירה במרפאת הכאב בשיבא. אני מתמחה בעיקר בכאבים שמקורם במערכת העצבים המרכזית: כאבי ראש, כאבי פנים כאבים הנובעים מבעיות נוריולוגיות, כאבים שמקורם בעמוד השדרה לכל אורכו, הרפס, ועוד. אני מתמחה בעיקר בפעולות פולשניות לטיפול בכאב, אולם אמונה גם על הטיפול התרופתי.
06/07/19 14:41

שחורי שלום. הייתי ממליצה לנסות להעזר גם בטיפול פסיכולוגי - לא במחשבה שזה הגורם - אלא במחשבה שאדם צעיר בשנות ה 30 לחייו יהיה לו מאד קשה להתמודד עם מה שקורה - ולא נראה שזה יעבור בקרוב. אז שמישהו יעזור לך להתמודד. ד"ר גור.

שחורי
07/07/19 13:22

תודה על העיצה ד"ר גור, אכן התחלתי ליווי פסיכולוגי לא מזמן. בינתיים אני מרגיש החמרה במצב מבחינת קוצר נשימה ובחילות ואני לא יודע ממה זה נובע, האם מהחרפת הדלקת בקיבה? או שמא בגלל דלקת במפרקי הצלעות והגב? (בין אם מקומית או מערכתית) קיבלתי מהרופא לקחת כדורי פרדניזון למשך 5 ימים אבל פוחד לקחת את זה משתי סיבות: כאמור אם הסיבה להחרפה היא אולקוס אז רק אחמיר את המצב (כמו ה NAISDS גם הסטרואיד הזה פוגע בקיבה) וגם ראיתי שעלולים להיות תופעות לוואי נפשיות כמו דיכאון ואי שקט ואני לא רוצה להחריף את המצב הנפשי הרעוע גם ככה אשמח לטיפ איך לצלוח את הדילמה הזו - ממך או מאחרים בתודה,

שלום שחורי , על פניו נראה שטיפולי גוף נפש יהוו לך פתרון הולם לבעיה שאתה מציג. אין ספק שהפוסט טראומה היא זו שנותנת את הטון ומוציאה אותך מאיזון פיזי ונפשי. מן הסתם, לא אכנס לגורם העיקרי לפוסט טראומה, אך אציין ששם הפתרון לבעיה וכל עוד לא תטופל בצורה יסודית ומקצועית, סביר שאתה תמשיך לסבול מהשפעותיה, גם אם לפרק זמן תרגיש הקלה משמעותית. לגבי התופעות הפיזיות שאתה מתאר, הרפואה המשולבת רואה בהן תמונה ברורה של מצב שיש לו שם ופתרון. הבעיה המרכזית מתחילה בהפרעות שינה, שאתה לא בהכרח ער להן ומונעות ממך שינה איכותית וכך קורה שאתה קם עייף. שרירים מכווצים מעידים על מתח תוך כדי שינה, ועל פעילות מטבולית מוגברת של אדרנלין וגלוקוז. על פי הרפואה הסינית המסורתית, יש והפרעות שינה קשורות לאי שקט, גודש רגשי, ולתסמונת המעי הרגיז', ויש לכך הסבר קוהרנטי שארחיב באם תרצה. הכאבים בכתפיים בשכמות ברום הבטן ובצלעות ואפילו בקרסוליים, וסביר שגם בצוואר, נובעים מהדריכות והסטרס שבו אתה עדין שרוי, וכואבים משום היותם סמוכים למרדיאנים ( ערוצי זרימה ) הקשורים לתפקודי הכבד וכיס המרה, שסביר שפעילים אצלך באופן חריג. זו גם הסיבה להתפרצות ההליקובקטור, שסביבה חומצית מאפשרת לו להתרבות ולגרום לכיבים מסוכנים במערכת העיכול, בנוסף לדלקות במפרקים. רמת חומציות גבוהה נובעת מעודף חנקן בגוף ומחוסר חמצן, וסביר שאינך נושם טוב וכדאי שתרבה בתרגילי נשימה. זו העצה המידית שיכול להציע לך שיכולה לפחות לעצור במקצת את הסחף. הדרך להיפטר מעודפי החנקן הן דרך הכליות הריאות והדם. ייתכן שכאבי הגב נובעים מעומס על הכליות וגם לזה יש פתרון. אך הרבה יותר פשוט להתחיל להיפטר מהחנקן דרך הריאות לכן תרגילי נשימה ופעילות אירובית הם הפתרונות הזמינים לך ביותר. גם על התחזקות הכאבים בערב ולפני השינה יש על פי הרפואה הסינית המסורתית הסבר קוהרנטי טוב. אך שוב, זה לא המקום, וקצרה היריעה להרחיב. לעניות דעתי הצנועה, אתה אינך חולה וטרם שתאמץ לך מחלה שתגור איתך להמשך החיים, ממליץ לך בחום לא להתפתות למשככי כאבים ולתרופות אגרסיביות טרם ניסית טיפול טבעי וקוגניטיבי. כל עוד ב MRI ראש לא נמצאו עקבות יש בידך לשנות את תפקוד המוח שלך ולהביא את עצמך להחלמה ורפואה שלמה. אין לי ספק שמצבך פתיר, ואני אומר זאת בענווה ובלי שמץ של יהירות. כל שכן, ואתה עושה רושם של אדם פתוח מודע ובאמת שואף להביא את עצמך להחלמה, מה שכנראה ומעיד שאתה בשל לשינויים. אתה מוזמן להציץ בפרופיל שלי ולשאול אלו שאלות שבא לך. תומר הר חורב מטפל הוליסטי ברפואה משולבת

שחורי
08/07/19 17:05

הי תומר, תודה על התשובה המפורטת. פניתי אליך בפרטי

H95
16/03/21 20:26

היי מי מטפל בתסמונת טיצה?

ד--ר-גור-רות
מומחה כמוני
אני מומחית בנוירוכירורגיה וברפואת כאב ומשמשת כרופאת כאב בכירה במרפאת הכאב בשיבא. אני מתמחה בעיקר בכאבים שמקורם במערכת העצבים המרכזית: כאבי ראש, כאבי פנים כאבים הנובעים מבעיות נוריולוגיות, כאבים שמקורם בעמוד השדרה לכל אורכו, הרפס, ועוד. אני מתמחה בעיקר בפעולות פולשניות לטיפול בכאב, אולם אמונה גם על הטיפול התרופתי.
20/03/21 21:25

כל מרפאות הכאב בארץ מטפלות בתסמונת טיצה. ד"ר גור.