מידעהצהרת נגישות
תצוגת צבעים באתר(* פועל בדפדפנים מתקדמים מסוג chrome ו- firefox)תצוגה רגילהמותאם לעיוורי צבעיםמותאם לכבדי ראייהא+ 100%א-סגירה

מנהלי קהילה

ד
ד"ר אילן וולקוב
פסיכיאטר פרטי מומחה, מנהל רפואי MindMe המרכז לטיפול פסיכיאטרי מתקדם, בקניון רמת אביב, מגדל הקניון קומה 4, תל אביב. https://mindme.co.il/
אורית זאבי יוגב
אורית זאבי יוגב
מ.א בפסיכולוגיה קלינית – רפואית מן האוניברסיטה העברית בירושלים ותואר מ.א קליני בעבודה סוציאלית מאוניברסיטת חיפה. זוכת פרס האוניברסיטה ע"ש קלנר על הישגים יוצאי דופן בטיפול במשפחות רב בעיתיות. עבדתי הרבה עם הריונות בסיכון ובמחלקות פסיכיאטריות סגורות. בשנים האחרונות בעקבות עבודה במרפאה אנדוקרינולוגית עוסקת רבות בהשמנה קיצונית של מבוגרים, נוער וילדים ואף כתבתי על כך ספר, "רדו ממני", שמשפיע על אופן ראיית הנושא והטיפול בו.

משבר בחירה.

12/07/19 18:48
2 תגובות

שלום , אני בת 24
הסיפור שלי מתחיל ככה, לפני כעשור ההורים שלי התחילו תהליך של הגירה לקנדה, אני אמא אחותי ואבא. לאחר הרבה כשלונות בקבלת האישורים ההורים החליטו שנשארים בארץ. ההחלטה היא אף פעם לא הייתה שלי מכיוון שהאיתי קטינה. עם הזמן הלכתי והתחלתי תואר ראשון וגם מצאתי זוגיות. לאחר שנה מאז שהתחלתי את התואר ההורים קיבלו הודעה שהם רשאים להיכנס לקנדה ולקבל מעמד של תושב כולל אותי ואחותי. אני סיכמתי איתם שאני ישאר פה לסיים את התואר ויטוס אליהם בקיץ כל שנה כדי לא לאבד את התושב. זאת הייתה תקופה של שלוש שנים שבא הספקתי להתחתן עם הבן זוג שלי ואנחנו גרים ביחד מאז שההורים שלי עזבו עם אחותי לקנדה. וגם עברתי שינוי משמעותי ובוגר יותר החברים החדשים שנקשרתי אליהם באוניברסיטה. הבעיה שלי היא הבחירה ההולכת ומתערערת כל הזמן עם אני באמת רוצה לעבור לשם ולעזוב את הארץ. אני בשנתיים האחרונות של הלימודים ירדתי 10 קילו מהמחשבות על המעבר, אני אף פעם לא האיתי כל כך חרדתית ובדיכאון. בנוסף ללחץ של הלימודים והמצב הכלכלי הלא קל של הסטודנטים ובנוסף הדרישה בלחסוך כסף ולצאת מהחובות כדי לעבור מפה עם קצת כסף אני לא יצאתי לבלות כמה שנים כבר. אני גם מפחדת שבעלי לא יסתדר בקנדה בנוסף יש לו בעיות עדיין עם האזרחות בארץ לכן העזיבה שלו לשם תיקח יותר זמן ממני והעזיבה של כל מה שאני מכירה פה מפחידה אותי. המשפחה לוחצת עלי לעבור בטענה שאין לנו עתיד בארץ והמלחמות מעל הראש. אני יודעת בתוכי שאני ובעלי נצליח פה להסתדר ממש טוב בארץ מצד אחד מצד שני אני יהייה מנותקת מההורים והילדים שלי יגדלו פה בלעדיהם שזה מצער אותי נורא.
אני מרגישה שאין לי שליטה על החיים שלי והבחירה הזאת היא נורא גורלית ומפחידה אני התחלתי להתנתק מאנשים להיות שלילית כל הזמן בקושי מדברת אם אנשים קרובים שלי מהפחד להיקשר ואז לעבור את הפרידה המיוחלת. אני באמת לא יודעת מה להחליט ואני במצב שבו אני רוצה לברוח מכולם . אני סיימתי את התואר עכשיו אני צריכה עוד שלוש חודשים לעזוב לשם לצמיתות כדי לשמור על התושב ועוד שנה הטקס סיום רק של התואר שבו מחלקים לנו את התעודה..בנוסף שזה יגרום לניתוק ביני לבין בעלי בתווך של חצי שנה עד שנה עד שנדע בכלל עם יש לו את האפשרות לעבור אלי. אני לא יודעת עם מי לדבר כבר... אני אומנית גם לכן בארץ קשה להתפרנס האומנות לעומט קנדה..


תגובות

dame9ningen
12/07/19 21:27

חלום שלי להגר אבל אין לי איך לייעץ לך. לדעתי ב95% פלוס מהמדדים קנדה טובה בהרבה מישראל.

שלום לך יקרה. ההתלבטות שלך מובנת לחלוטין אבל יחד עם זאת אני מזכירה לך כבר על ההתחלה שאינך אסירה של שום מקום. כל החלטה שלא תקחי כעת ניתנת לשינוי. לא מעט מחברי היו מספר שנים בחו"ל חזרו לארץ, טסו שוב בתקופות חיים שונות של חייהם. את צריכה לזכור שאת אדם בוגר ואף אחד לא יכול להכריח אותך לעשות כלום. נכון, שהחיים במדינה אינם קלים מכל מני בחינות אבל למגורים במדינה שלך ובשפה שלך ישנם גם יתרונות וכמו שאת אורמת את יודעת שתסתדרי היטב גם כאן. אני חושבת שבסיטואציה הזו כדאי שאת ובעלך תלכו לייעוץ ותלבנו את כל הבעד והנגד. בנוסף, צריך לעשות רשימה של מערכת הערכים שלך ומה הכי חשוב לך. כך לדוגמה אייני יודעת מה מצב הקשר בניכם ומה המשמעות של פרידה ארוכה כל כך בניכם. את אישה נשואה היום ולכן ההחלטות בראש ובראשונה צריכות להילקח על ידייך ועל ידי בעלך. האם הוא מוכן לשלם מחיר של פרידה ארוכה? האם הקשר בינכם ישרוד אותה? בנוסף, אין שום סיבה שתהיי בדיכאון ותתחילי כבר עכשיו להיפרד מחברייך.... חשוב שתהיי מטופלת ותלמדי להינות מחייך. לא ברור לי למנה את מתכוונת באמרך ששנים לא יצאת לבלות. מה המשמעות של בילוי עבורך? לצאת עם חברים בערב זה בילוי, ללכת לים זה בילוי, לנסוע לטייל סתם בארץ בעלות של רכבת גם יכול להיות בילוי. נראה שאת הכנסת עצמך למין כלא בשל המצוקה הקשה וחוסר האונים שהיית חווה. המחשבות והרגשות נעים במעגל סגור וחונקים אותך. חשוב מאוד שלא תשארי עם זה לבד ותפני לאיש מקצוע. מה דעתך?