מידעהצהרת נגישות
תצוגת צבעים באתר(* פועל בדפדפנים מתקדמים מסוג chrome ו- firefox)תצוגה רגילהמותאם לעיוורי צבעיםמותאם לכבדי ראייהא+ 100%א-סגירה

מנהלי קהילה

ד
ד"ר אילן וולקוב
פסיכיאטר פרטי מומחה, מנהל רפואי MindMe המרכז לטיפול פסיכיאטרי מתקדם, בקניון רמת אביב, מגדל הקניון קומה 4, תל אביב. https://mindme.co.il/
אורית זאבי יוגב
אורית זאבי יוגב
מ.א בפסיכולוגיה קלינית – רפואית מן האוניברסיטה העברית בירושלים ותואר מ.א קליני בעבודה סוציאלית מאוניברסיטת חיפה. זוכת פרס האוניברסיטה ע"ש קלנר על הישגים יוצאי דופן בטיפול במשפחות רב בעיתיות. עבדתי הרבה עם הריונות בסיכון ובמחלקות פסיכיאטריות סגורות. בשנים האחרונות בעקבות עבודה במרפאה אנדוקרינולוגית עוסקת רבות בהשמנה קיצונית של מבוגרים, נוער וילדים ואף כתבתי על כך ספר, "רדו ממני", שמשפיע על אופן ראיית הנושא והטיפול בו.
כמונידיכאון וחרדהאינטראקציה בין סימבלטה ל-MDMA

אינטראקציה בין סימבלטה ל-MDMA

21/07/19 15:05
4 תגובות

שלום,
רקע- אני בת 33, בריאה בד"כ (פיזית ונפשית), פעילה מאוד. גובה 158 ומשקל 46 אם זה רלוונטי.
אני נוטלת סימבלטה 30 מ"ג ליום עקב נימולים לא מוסברים שהיו לי בידיים וברגליים לפני כשנה וחצי (בזמנו עשיתי כמובן את כל הבדיקות הסטנדרטיות ולא נמצא הסבר. בסופו של דבר רופא המשפחה הציע לנסות סימבלטה וזה עזר). החודש-חודשיים של נטילת התרופה היו קשים מאוד מבחינת תופעות לוואי, אך זה נעלם כבר מזמן. גם הנימולים השתפרו מאוד, הם כמעט לא מורגשים.
לפני שאשאל אקדים ואומר שאני מקווה לקבל פה מידע קונקרטי ולא עמדה מוסרית/ שיפוטית. המידע לגבי זה ברשת מאוד חלקי או חסר (וכנראה גם לא אמין) ולכן אני שואלת פה. השאלה היא עד כמה מסוכן לשלב סימבלטה עם MDMA, ומה אפשר לעשות כדי להקטין את הסיכון. אם אקח סימבלטה יומיים לפני ה-MD ויומיים אחרי, זה מספיק טוב? האם צריך שיחלוף פרק זמן יותר ארוך בין אחד לשני?
האם התשובה תקפה גם לגבי פטריות וסמים מסוג "מאו" (מעכבי MAO)?
אציין גם שאני מעשנת מריחואנה כמה פעמים בשבוע אם רלוונטי, לרוב באידוי.
תודה רבה מראש


תגובות

שלום אני לא רופאה ולא ידעתי מה זה mdma לפני שחיפשתי בגוגל. אני לןקחת תרופה פסיכיאטרית שאסור לערבב עם אלכוהול, וככלל לא מערבבים תרופות פסיכיאטריות עם אלכוהול. מכאן לדעתי ניתן להסיק שאותו הדין כלפי סמים. אדגיש שאני לא רופאה. פיצה.

זוהי שאלה מאוד חשובה אני מקפיצה אותה.

בן.מוזס
22/07/19 20:30

את יכולה להשיג לי מריחואנה בזול?

ד-ר-אילן-וולקוב
מומחה כמוני
פסיכיאטר פרטי מומחה, מנהל רפואי MindMe המרכז לטיפול פסיכיאטרי מתקדם, בקניון רמת אביב, מגדל הקניון קומה 4, תל אביב. https://mindme.co.il/
23/07/19 10:53

שלום נאווה, אין לצערי שום דרך לתת לך תשובה מדוייקת וזו יותר שאלה של ניהול סיכונים ועד סגנון החיים שלך חשוב לך ביחס למחירים אותם תשלמי. את מערבבת הרבה חומרים פסיכואקטיבים שמאתגרים את הגוף והמוח באופנים שלא ניתן לאמוד. גם כי זה אינדיבידואלי, ומשתנה מגוף לגוף ומנפש לנפש (בהתאם לנסיבות החיים), וגם כי אין שום סטנדרטיזציה מספקת לקנביס (גם ״רפואי״) ולmdma/פטריות שאת נוטלת, ואין לנו מושג מה ההרכב הכימי שלהם והשפעתם על גופך ונפשך. הסמיכות או היעדר הסמיכות לסימבלטה זניחה בעיניי ביחס לסכנות הנוספות (אציין כי הפסקה ליום-יומיים בבת אחת יכולה לגרום לתופעות לוווי משמעותיות, והפסקה איטית תבטל את השפעת התרופה המיטיבה ממנה את נהנית). לסיכום - רפואית ממליץ להמנע, אבל כל עוד את אדם בוגר שמבין את מלוא ההשלכות, ושאחראי למעשיו, זכותך על חייך.