מידעהצהרת נגישות
תצוגת צבעים באתר(* פועל בדפדפנים מתקדמים מסוג chrome ו- firefox)תצוגה רגילהמותאם לעיוורי צבעיםמותאם לכבדי ראייהא+ 100%א-סגירה

מנהלי קהילה

עו
עו"ד אדריאנה שוורץ
מתמחה בפניות ותביעות כנגד קופות החולים, הביטוחים המשלימים, בתי חולים ומשרד הבריאות לחייבן לאשר טיפולים משפרים, מאריכים ומצילי חיים אשר אינם בהתוויה או בסל הבריאות או לדאוג לקבלת החזר כספי חלקי או מלא מקופת החולים עבור תרופות, טיפולים, בדיקות ופרוצדורות רפואיות שונות. למשל: סירוב הקופה לממן תרופה לה זקוק החולה; סירוב הקופה לספק לפונה טופס 17; סירוב הקופה להפנות את החולה למרכז רפואי מסוים; סירוב הקופה והביטוח המשלים להחזר כספי עבור ביקור אצל רופא מומחה, ביצוע בדיקה או ביצוע פרוצדורה רפואית ועוד. אני עוסקת גם כן בייצוג על פי חוק לטיפול בחולי נפש, ייצוג באשפוז בכפיה. בעקבות הסיפור האישי שלי, החלטתי שאני רוצה להקדיש את חיי המקצועיים לסייע לאנשים בנבכי הבירוקרטיה הרפואית. אמי נפטרה מסרטן ובמהלך 13 שנות מחלתה, גיליתי שחלק ניכר מהזמן אני מכלה בטיפול באדמיניסטרציה הרפואית והבנתי שצריך להיות אדם מאוד אסרטיבי, עם הרבה סבלנות וזמן פנוי כדי לקבל מהמוסדות הרפואיים את מה שנזקקים לו לשיפור איכות החיים, הארכתם או הצלתם. ויותר מהכל, צריך ידע - לדעת למי לפנות, איך, מה לכתוב או להגיד באופן מדויק.
שמוליק בן יעקב
שמוליק בן יעקב
עבדתי שנים רבות במערכת הבריאות כמנהל מחוז במכבי שירותי בריאות וכמנהל היחידה הרפואית בחברת אבנר ואני מכיר היטב את מערכת הבריאות, מה הזכויות ואיך אפשר לממש אותן אני פעיל שנים רבות במסגרת האגודה לזכויות החולה- פרטים על האגודה ראו באתר www.patients-rights.org rnrnכמו כן אני מרכז את קואליציית ארגוני הזכות לבריאות - קואליציה של כ- 50 ארגונים הפועלים יחד לקדם נושאים מערכתיים למען החולים ובני משפחותיהם
כמוניזכויות החולההתחייבות לMRI

התחייבות לMRI

31/07/19 16:31
5 תגובות

זה נכון שאם לא מחזירים תשובה אחרי 5 ימים זה מאושר אוטומטית?
אני בעצמם הגשתי את הבקשה עוד בתחילת החודש ובמשך שאר הזמן עסקתי בצירוף מסמכים שונים שביקשו. בדיוק השבוע צרפתי את המסמך האחרון ומאז לא מחזירים תשובה כבר 4 ימים נכון להיום.


תגובות

תפני לנציבות קבילות הציבור בקופה וגם במשרד הבריאות, ותדרשי לאשר את הבדיקה על סמך החוזר של משרד הבריאות בנדון

עו-ד-אדריאנה-שוורץ
מומחה כמוני
מתמחה בפניות ותביעות כנגד קופות החולים, הביטוחים המשלימים, בתי חולים ומשרד הבריאות לחייבן לאשר טיפולים משפרים, מאריכים ומצילי חיים אשר אינם בהתוויה או בסל הבריאות או לדאוג לקבלת החזר כספי חלקי או מלא מקופת החולים עבור תרופות, טיפולים, בדיקות ופרוצדורות רפואיות שונות. למשל: סירוב הקופה לממן תרופה לה זקוק החולה; סירוב הקופה לספק לפונה טופס 17; סירוב הקופה להפנות את החולה למרכז רפואי מסוים; סירוב הקופה והביטוח המשלים להחזר כספי עבור ביקור אצל רופא מומחה, ביצוע בדיקה או ביצוע פרוצדורה רפואית ועוד. אני עוסקת גם כן בייצוג על פי חוק לטיפול בחולי נפש, ייצוג באשפוז בכפיה. בעקבות הסיפור האישי שלי, החלטתי שאני רוצה להקדיש את חיי המקצועיים לסייע לאנשים בנבכי הבירוקרטיה הרפואית. אמי נפטרה מסרטן ובמהלך 13 שנות מחלתה, גיליתי שחלק ניכר מהזמן אני מכלה בטיפול באדמיניסטרציה הרפואית והבנתי שצריך להיות אדם מאוד אסרטיבי, עם הרבה סבלנות וזמן פנוי כדי לקבל מהמוסדות הרפואיים את מה שנזקקים לו לשיפור איכות החיים, הארכתם או הצלתם. ויותר מהכל, צריך ידע - לדעת למי לפנות, איך, מה לכתוב או להגיד באופן מדויק.
01/08/19 8:59

ולטינו שלום, נראה שאכן הדרישות ממך לעניין הבדיקות החוזרות הינן טרטור. מקווה שהבקשה לבדיקה תאושר בהקדם. לעניין החמישה ימים, לא ידוע לי על נוהג כזה. לקופת החולים יש עד 14 ימים להשיב על פי תקנון הקופה ובכל מקרה העובדה שלא מתקבלת תשובה לא מעידה על אישור (או לחלופין על סירוב). צריכה להתקבל תשובה רשמית במערכת הכוללת את סיבת הסירוב ואתה כמובן זכאי לקבל את התשובה המלאה. בברכה

ולנטינו
01/08/19 16:00

הלכתי היום למזכירות בקופת חולים והם אמרו שאין תשובה למרות שכל המסמכים התקבלו. ושבאמת התשובה הייתה צריכה להגיע מיזמן. המליצו לי להתלונן לפניות הציבור של הקופה

ולנטינו
01/08/19 11:03

מה שמרגיז זה שכל פעם מבקשים להביא כל מיני מסמכים ובדיקות שלמעשה כבר עשיתי, קיימים במערכת וכל רופא יכול לראות אותם גם בלעדי.

ולנטינו
02/08/19 17:07

תראו בקשה זה מתוך מידע לגבי כל הקשור בטופס 17 בפורום כמוני. תגידו אם הבנתי נכון ולמעשה חייבים לאשר לי? אחרי שעבר כבר יותר משבוע. תוך כמה זמן מטופלת בקשה לטופס 17? לעתים מופנית בקשת המבוטח לטופס 17 לרופא המנהלי או גורם אחר בקופת החולים, ולא ניתנת תשובה מידית. חוזר מינהל רפואה במשרד הבריאות ממאי 2012 הגביל את הטיפול בבקשות לטופס 17, וקופת חולים מחויבת לפי החוזר לתת תשובה למטופל על בקשתו – אישור או דחייה – תוך ארבעה ימי עבודה מקבלת הפנייה. אי קבלת תשובה בפרק זמן זה מקופת החולים נחשבת למעשה לתשובה חיובית, אולם העדר טופס ברוב המקרים לא יאפשר קבלה לטיפול, ומחייב הגשת קבילה למשרד הבריאות (כמפורט בהמשך).