מידעהצהרת נגישות
תצוגת צבעים באתר(* פועל בדפדפנים מתקדמים מסוג chrome ו- firefox)תצוגה רגילהמותאם לעיוורי צבעיםמותאם לכבדי ראייהא+ 100%א-סגירה

מנהלי קהילה

פרופ' דן טרנר
פרופ' דן טרנר
מנהל המרכז למחלות מעי דלקתיות בילדים והמכון לגסטרואנטרולוגיה ותזונה בילדים, המרכז הרפואי שערי-צדק בירושלים.
ליהי גודני
ליהי גודני
דיאטנית קלינית ביחידה לחולים במחלות מעי דלקתיות ובמחלקות הכירורגיות, המרכז הרפואי תל אביב ע"ש סוראסקי 
חזי יזרעאלי
חזי יזרעאלי
פסיכולוג רפואי מומחה-מדריך. מטפל בילדים, נוער ומבוגרים.
פרופ׳ הנית ינאי
פרופ׳ הנית ינאי
מנהלת המרכז למחלות מעי דלקתיות במרכז הרפואי רבין
פרופ' איריס דותן
פרופ' איריס דותן
מנהלת המערך לגסטרואנטרולוגיה, מרכז רפואי רבין
כמוניקרוהן וקוליטיסערכי קלפרוטקטין גבוהים מאד

ערכי קלפרוטקטין גבוהים מאד

01/08/19 3:29
6 תגובות

בבדיקת קלפרוטקטין קבלתי ערכים גבוהים- מעל 3200. הרופא נבהל אבל אני לא מרגישה כל כך רע. התחלתי טיפול בדיאטה של פר' לוין (בהתחלה 2.5 חודשים מודולן בלעדי ללא שום מזון אחר, אח"כ דיאטה מצומצמת מאד, כרגע יש יותר מה לאכול , אחרי 7 חודשים מההתחלה.)
הקפדתי על הדיאטה, מרגישה הרבה יותר טוב, פעילה מאד!
יש לי בקרוב ביקור אצל הרופא, לאיזה ערכים צריך לשאוף (כעבור 7 חודשים מהבדיקה הקודמת?), ומאיזה ערך יש סיכוי שהרופא יאפשר להשאר ללא תרופות?


תגובות

אדית3
01/08/19 3:38

לא ציינתי קודם, אובחנתי כחולת קרוהן. אפשר לדעת מה הרמה שלי? (קשה/בינונית/קלה)? ממליצה על הדיאטה (סודית בינתיים) של פרו' לוין לכל מי שיש לו מוטיבציה גבוהה. היא קשה מאד, (בהתחלה לא אוכלים כלום חוץ ממודולן, אח"כ משולב) אבל משתלמת. למרות הדיאטה, יש לי עדיין דימום בצואה בערך פעם בשבוע-שבועיים (בהתחלה היה כל פעם). מה זה אומר? זה נחשב לשיפור?

פרופ׳-הנית-ינאי
מומחה כמוני
מנהלת המרכז למחלות מעי דלקתיות במרכז הרפואי רבין
01/08/19 18:42

שלום לכותבת, ראשית, שמחה שאת מרגישה טוב! שנית, ערכים של קלפרוטקטין של 3000 נחשבים ערכים יחסית גבוהים. קלפרוטקטין בצואה מצביע על דלקת פעילה לאורך צינור העיכול. קשה להעריך מה המהמשמעות של הממצא ללא ביצוע בדיקות אנדוסקופיות ולהעריך את ההתאמה בין הממצאים והבדיקות. חשוב להבין שהערך האבסולוטי אינו בהתאמה מדוייקת לממצאים במעי וכן קימת שונות רחבה בין מטופלים שונים. בנוסף, גם התגובה לטיפול ובהתאם הירידה בערכים של קלפרוטקטין הינה אינדיבידואלית. לא ניתן לתת כאן יעוץ או תחזית פרטנית. אנא פני לפרופ לוין או לרופא המטפל שמכיר אותך ונתן לך את הטיפול בתזונה ובררי מולו/ה הצפי אצלך. הרבה בריאות, הנית ינאי

אדית3
01/08/19 19:50

תודה רבה! חוזרת לשאלה שפירטתי אח"כ, אני חוששת מאד מנטילת תרופות. יש לי בקרוב תור לרופא, אם אני מרגישה מצוין למרות שאינני נוטלת תרופות, מתפקדת ברמה מצוינת, דימומים כמעט פסקו, הקאות אין בכלל- האם יש סיכוי שיאפשר לי להמשיך ללא תרופות? האם זה צעד חכם? אציין שאני אלרגית לרוב התרופות והוא חושב על כיוון של מטוטרקסט. אני חוששת מאד מהשפעות התרופה. איך אפשר לשכנע את הרופא להמשיך על בסיס תזונה נכונה? לאיזה מצב הוא שואף שאגיע, אם ידוע לי שיש חולים שנוטלים תרופות ומתפקדים הרבה פחות טוב ממני? תודה על הסבלנות והסיוע!

תומר11
01/08/19 20:02

נו באמת דיאטה סודית. הסוד הזה כבר מזמן לא סוד, כולה חזה עוף בייצים תפוחים ותפוח אדמה אני חושב, ואת זה הוא שומר בסוד כבר שנים. ומה ששומעים על זה בפייס שזה לא עובד.

אדית3
01/08/19 20:18

לא חושבת שכדאי למנוע ממי שמסוגל לנסות. אחרי הכל זה הטיפול היחיד ללא שום תופעות לוואי, לאורך זמן.

תומר11
01/08/19 20:35

כל אחד יכול לנסות מה שהוא רוצה אבל לעשות מהמתכון הזה סוד?