מידעהצהרת נגישות
תצוגת צבעים באתר(* פועל בדפדפנים מתקדמים מסוג chrome ו- firefox)תצוגה רגילהמותאם לעיוורי צבעיםמותאם לכבדי ראייהא+ 100%א-סגירה

מנהלי קהילה

ד
ד"ר איתן גור
מנהל המרכז להפרעות אכילה ומשקל במרכז הרפואי ע"ש חיים שיבא, תל השומר.
דנה צינמן ליטרט
דנה צינמן ליטרט
פסיכולוגית קלינית. למדתי באוניברסיטת תל אביב, אני מטפלת בילדים, נוער ומבוגרים. אני עובדת כבר הרבה שנים במערך להפרעות אכילה לילדים ונוער בתל השומר, תחילה כמדריכה במחלקה להפרעות אכילה, בהמשך פסיכולוגית באשפוז יום, עשיתי את ההתמחות האשפוזית במחלקה וגם את התזה כתבתי בנושא הפרעות אכילה והפחד מהחיים. בשבע השנים האחרונות אני פסיכולוגית במרפאה להפרעות אכילה (הייתי שותפה בהקמתה). בנוסף, יש לי קליניקה פרטית ברמת השרון שם אני מטפלת גם בבוגרות המתמודדות עם הפרעות אכילה.
מורן וילנר סקאל
מורן וילנר סקאל
שלום, אני מורן, פסיכולוגית לאחר התמחות קלינית. בשנים האחרונות עבדתי במרפאה וגם במחלקה להפרעות אכילה לנוער בתל השומר. בעבודתי פגשתי מקרוב את המצוקה, הקושי והמורכבות שפוגשות המתמודדות ופוגשים המתמודדים עם הפרעות אכילה, ונושא זה קרוב מאוד לליבי. כיום יש לי גם קליניקה פרטית בצפון תל אביב : https://www.moranws.com/ אני מאמינה שחלק חשוב מתהליך ההחלמה הוא היכולת לא לחוש לבד, בייחוד במצבים וברגעים בהם נדמה שאף אחד אחר לא מבין מה עובר עלייך, והתחושה יכולה להיות מאוד בודדה. לתחושתי, כל אחת וכל אחד ראויים לחיות חיים מלאים ועשירים, ואני מאחלת לך להצליח להגיע לכך!
אפרת וייס שורץ
אפרת וייס שורץ
נעים מאד, אני אפרת, דיאטנית קלינית, בעלת 12 שנות ניסיון בטיפול בהפרעות אכילה במבוגרים ובמתבגרים. בוגרת תואר ראשון בתזונה מטעם האוניברסיטה העברית ובעלת תואר שני במדעי הרפואה מטעם אוניברסיטת תל אביב. דיאטנית קלינית בצוות הטיפולי של המרכז להפרעות אכילה במבוגרים במרכז הרפואי שיבא תל השומר, חברה בצוות הטיפולי במסגרת הדיור המוגן של הבית השיקומי לנשים מחלימות מהפרעות אכילה בהוד השרון, ומטפלת במבוגרים ובמתבגרים המתמודדים עם הפרעות אכילה בקליניקה פרטית בהרצליה.
כמוניהפרעות אכילההתייעצות ועזרה

התייעצות ועזרה

10/08/19 18:49
4 תגובות

שלום. אני נמצאת במצוקה. אני מקווה שזה לא ישמע מטופש או חסר אונים - אך אני לא יודעת מה לעשות. אני סובלת מהפרעת אכילה כבר כמעט שנתיים. ולא יודעת איך להתמודד איתה. אף אחד אינו יודע על כך, גם לא המשפחה שלי. זה התחיל מאנורקסיה - יותר נכון, מהרצון הפשוט לרדת במשקל. כל החיים שלי רציתי לרדת במשקל, ופנטזתי על להיות רזה. אך לא ממש עשיתי עם הרצון הזה שום דבר. בגיל 17, אובחנתי עם הפרעת חרדה וOCD, ובעקבות לחץ נפשי ובכללי מוגבר במהלך כיתה י"א - י"ב בשל כל הלימודים והבגריות, הOCD שלי החמיר, ויחד איתו - שנוהגים לעשות כל דבר באובססיביות, גם התחלתי לספור קלוריות באובססיה. הגעתי למשקל של 47 קילו, והסתרתי את זה בפני הצבא כאשר התגייסתי. במשך הטירונות אחת המפקדות שמה לב לכך שלא אכלתי, והציבה בפניי שאם לא אתחיל לאכול - היא תעביר את המידע הלאה לדרגה גבוהה יותר לטיפול. מהפחד על מקומי ותפקידי בצה"ל - התחלתי לאכול. למרות שהייתי בהכחשה מלאה על מצבי. עדיין חשבתי שאני שמנה, שאני צריכה לרדת עוד. למרות שבשלב הזה אפילו מחזור כבר לא היה לי. במהירות העלתי את כל המשקל חזרה, והגעתי למשקל תקין - אף לעודף משקל. הסיבה הפשוטה אך הכואבת מאוד לכך היא שמהאובססיה ללספור קלוריות ולראות כמה זמן אני יכולה לשרוד בלי אוכל, ולאיזה משקל הכי נמוך אני יכולה להגיע, הגעתי לאובססיה לאוכל. בצבא גם סבלתי חברתית מאוד ואוכל היה המקום המפלט היחיד שלי. והחבר היחיד שלי למעשה. כרגע אני בעודף משקל, לפני כחודשיים השתחררתי מהצבא בשל דיכאון ומחשבות דיכאוניות. לא יכולתי יותר לחיות עם הגוף שלי. העדפתי לחשוב על המוות ומאשר לחשוב על הכאב שאני חשה כרגע. זה פשוט בלתי נסבל. לחיות בגוף כה שמן, גדול, דוחה, ופשוט מלא נפח ושומן. והכי גרוע - שאת ממשיכה לאוכל, ושאין לך דבר לעשות עם זה. ניסתי כל דיאטה אפשרית, הוצאתי כסף, הכל. אני לא יודעת מה לעשות. אני ניסיתי לחזור לפחד מאוכל, ולספור קלוריות, אבל לא הצלחתי לעמוד בזה יותר מכמה ימים, ואחרי שהצלחתי - ישר התחיל לי התקף אכילה, שתרתי משמע אכלתי כל מה שבא במגע עם ידי, ורציתי להקיא אחר כך. האם אשאר במשקל הזה לכל החיים? האם אמשיך לעלות ולא יהיה מוצא מלבד התאבדות או ניתוח להרזייה? מה עושים במצב כזה?


תגובות

ירדן718
13/08/19 12:10

זה באמת קשה , ללמוד לחיות בשלום עם הגוף שלך ואפילו לאהוב אותו. תזכרי שהחלק הזה בך, שמנהל אותך ביום יום וגורם לך לא לאכול / לאכול ללא שליטה, לא מאפיין אותך. זה לא את , את יותר מזה! פשוט עניין של זמן,קבלת עזרה מאחרים ולמידה של איך לקבל את השליטה בחזרה . אצלי , המשקל לא באמת עשה את מה שציפיתי ממנו לעשות. גם במשקל הכי נמוך שהגעתי אליו לא הרגשתי מסופקת. תטפלי בנפש ואז יהיה לך יותר קל לטפל בחיצוני ,בצורה שהיא בריאה ונכונה. המון הצלחה ❤

שלום וברוכה הבאה :) נשמע שאת צודקת ואכן סובלת מהפרעת אכילה. אני מבינה מדברייך שמעולם לא טופלת, נגון? אם כן, אולי הגיע הזמן. מה דעתך? טיפול יכול להקל עלייך גם נפשית וגם סימפטומטית.

Katherine.
16/08/19 17:23

הציעו לי לעבור טיפול במרפאה להפרעות אכילה בכמה מקומות. גם בצבא - אך זה כבר לא היה רלוונטי עבורי כי השתחררתי, וגם באזרחות. שפשוט פחדתי מהטיפול, אז ויתרתי לפני שהתחלתי. אני לא רוצה לעבור טיפול *בהפרעות אכילה*, משום שלשמנים לא יכולה להיות הפרעת אכילה. אני שמנה - אני לא לא אוכלת - אני *רק אוכלת*. אני נמצאת בעודף משקל ולא יכולה להפסיק. אני לא מעוניינת בטיפול שיגרום לי להשלים עם מצבי והמשקל העודף שלי, וילמד אותי את כל השטויות הללו של "דימוי גוף והערכה עצמית", משום שפשוט אין לי מה להעריך בעצמי. אני סובלת מעודף משקל ורוצה לשנות את זה, רוצה לרדת ולהיות במשקל תקין - במשל שהייתי בעבר לפני שהשמנתי. לא רוצה שהטיפול והמסגרת הטיפולית יעזרו לי "לשחרר את הנושא הזה". בנוסף לכך, אני בעיקר סובלת מההפרעת חרדה וOCD - אני חושבת שזה צריך להיות עיקר הטיפול אצלי.

אני לא מכירה אותך ויתכן ואת צודקת, רק תני לי להעמיד אותך על טעות אחת ודאית. הפרעת אכילה היא בעיה נפשית, בדיוק כפי ש OCD היא בעיה נפשית. וכפי ש OCD יכול להתבטא במגוון סמפטומים, כך גם הפרעת אכילה, במגוון סמפטומים ומשקלים. נשמע ממה שאת כותבת שאת בהחלט סובלת מהפרעת אכילה ואני עדיין מחזיקה בדעה שטיפול במרפאה להפרעות אכילה (שאגב נותן מענה גם להפרעות נוספות הבאות איתה, מה שקורה ברוב הפעמים) יכול להועיל לך. בכל מקרה, בהצלחה בכל דרך שתבחרי.