מידעהצהרת נגישות
תצוגת צבעים באתר(* פועל בדפדפנים מתקדמים מסוג chrome ו- firefox)תצוגה רגילהמותאם לעיוורי צבעיםמותאם לכבדי ראייהא+ 100%א-סגירה

מנהלי קהילה

ד
ד"ר אילן וולקוב
פסיכיאטר פרטי מומחה, מנהל רפואי MindMe המרכז לטיפול פסיכיאטרי מתקדם, בקניון רמת אביב, מגדל הקניון קומה 4, תל אביב. https://mindme.co.il/
אורית זאבי יוגב
אורית זאבי יוגב
מ.א בפסיכולוגיה קלינית – רפואית מן האוניברסיטה העברית בירושלים ותואר מ.א קליני בעבודה סוציאלית מאוניברסיטת חיפה. זוכת פרס האוניברסיטה ע"ש קלנר על הישגים יוצאי דופן בטיפול במשפחות רב בעיתיות. עבדתי הרבה עם הריונות בסיכון ובמחלקות פסיכיאטריות סגורות. בשנים האחרונות בעקבות עבודה במרפאה אנדוקרינולוגית עוסקת רבות בהשמנה קיצונית של מבוגרים, נוער וילדים ואף כתבתי על כך ספר, "רדו ממני", שמשפיע על אופן ראיית הנושא והטיפול בו.
כמונידיכאון וחרדהמספיק לסבול...

מספיק לסבול...

12/08/19 22:01
14 תגובות

החלטתי כבר לפני שלוש שנים להפסיק. לא יותר כדורים שלא עוזרים ולא יותר טיפולים ופגישות שמסתיימות באותו מקום. אז מה עכשיו? אין Esc לצאת מהמשחק ואין דרך קלה וללא כאבים. אז מה.. זהו? אני תקוע פה? מה הקטע. הרי זה לא יהיה יותר טוב. זה רק יחמיר. המצב לעולם לא ישתנה לטובה ויכול רק להשתנה לרעה. למה לא לתת לנו מעט הכבוד? המתת חסד.. זה פשוט מה שזה. חסד.


תגובות

Protesqu
12/08/19 22:56

היי חבר, זה עצוב לשמוע את הכאב החד שאתה מביע במילים. הלוואי ותצליח לצאת מזה ולהתחזק...אני באמת מקווה, ואני באמת מאמין שאתה מסוגל לזה, אם רק תאמין בכוח החיובי שיש לך ולא תתן לשום דבר להוריד אותך, אתה תצליח לגרום למצב להשתנות לטובה....יש לך כוחות נפש אדירים ואני מקווה שתצליח לראות את זה כמוני

Nati7
12/08/19 23:27

אני קיבלתי את המצב. יותר מכך.. אני גם לא רוצה שישתנה. אני לא לא רואה משמעות גם בחיים עם שמחה. ולכן אין מה ללכת לטיפולים אם אני לא רוצה את התוצאה שלהם (תוצאה-כביכול תיקון המצב ולשמוח או משזה לא יהיה). פשוט חבל שבגלל שרוב העולם בוחר בחיים אז מי שאינו מעוניין בכך נחשב כחולה (כמובן.. הרוב הם חולים. אבל חלק פשוט לא רוצים חלק מהעולם הזה.. ). יש יוצאי דופן. כל הזמן מציעים לי ללכת לטיפולים ולקחת תרופות וכו'.. ואני אפילו מתפתה ללכת על זה רק בשביל להוכיח כמה זה לא יעבוד. הרי כבר הייתי בטיפולים ועל תרופות שנים ושום דבר לא השתנה.. אז למה שעכשיו זה ישנה משהו? פשוט נמאס..

עמי-3
12/08/19 23:41

כל האנשים שהיו במצבים קשים מאוד וחשבו על "פתרון" נוראי שכזה מודים על כך שחזרו לחיות ורובם מצאו משמעות והנאה בחייהם. אין דבר יקר יותר מהחיים ,ראה מאבקם של ניצולי השואה. להיות בטיפולים ועם צריך כדורים זה חשוב ובסדר רק תחשוב מה הדברים שעשו או עושים לך טוב ואיך אתה יכול להתמקד בהם. דע לך שגחלילית אור קטנה מאירה את הלילה הכי אפל. מצא את הגחליליות שלך ולאט לאט תעזור לעצמך ואולי מי יודע גם לאחרים הנמצאים במצבים קשים. זה לא יהיה קל אבל אתה תצליח!

Protesqu
12/08/19 23:57

תודה על התגובה המפורטת :) אני מכבד את מה שאתה מרגיש כרגע ואני מבין את המקום הזה, הריקנות; ללכת בחשיכה בלי להבין לאן הולכים. המקום הריק הזה נראה אחרת כשמשחררים את הצורך לדעת לאן הולכים, ובמקומו מתרכזים בצעד הקרוב - לעשות טוב כראות עינינו; להאיר אור בחשיכה בדרך שנבחר. בצעדים קטנים ומדודים. אישית אתה נשמע לי בחור מאוד אינטליגנטי, אחד שמסוגל לעזור לאנשים בכל מיני דרכים. אשמח שתחשוב על נקודת המבט שציינתי..

Catperson
13/08/19 0:24

מפחיד אותי קצת להסכים איתך, משום מה...לא יודעת אם יש בי את האצילות שהייתה נדרשת לשחרר אדם שלא רוצה להיות כאן. אבל לא משנה מה, לא משנה כמה אני "שמחה" או "מתפקדת", משהו בי מרגיש שזה נכון.

dame9ningen
13/08/19 3:07

נטע גבר? ההורים שלך לא ריחמו עליך.. כן יש דרכים נטולות כאב לצאת מהעולם הזה ואני לא אפרט, אתה פשוט מתעצל להשקיע זמן. ברור שאתה לא רואה היום מה חיובי בחיים גם אם תהיה שמח, זה ככה כשאתה מדוכא. ודבר אחרון, תמיד אפשר למות אבל לחיות אפשר רק כל עוד לא מתים.

ג-ק5
13/08/19 11:06

ולמות אפשר רק כל עוד לא חיים. היה איזה סופר שכתב פעם את המשפט הבא : הייתי מת מליוני שנים לפני שנולדתי, ולא זכורה לי כל תחושת אי נוחות בנוגע לזה.

Nati7
13/08/19 23:26

דווקא חקרתי... מדהים כמה אתרים קיימים שמפרטים כמעט כל דרך ואפילו עם מתכונים! אבל לבסוף כל הדרכים 'הטובות' הן כמובן הכי קשות להשגה... לא חסרים משפטים חכמים.. השאלה אם יש כוח להאמין ולהיתפס על זה

dame9ningen
14/08/19 7:32

רק בהנחה שהסופר מאמין בקיום נשמה, מה שאני לא מאמין בו. לא הייתה לי כוונה למשפט עידוד טיפשי כי גם אני שונא את זה, אלא רק לומר שהמוות הוא סופי וויתור על החוויה הזאת זאת החלטה גדולה.

גולשת
13/08/19 4:40

אתה אמיץ,וכל הכבוד לך על כך. יש בך רצון להתמודד,להפסיק כדורים שזה קשה. אבל תקשיב לי - אל תרים ידיים. אל תתייאש. אתה אף פעם לא יודע מה יקרה מחר בבוקר? הכל עובר בחיים,גם הכאב. הכל עניין של זמן! ובזמן בזה שעובר תשתדל לעשות דברים שיסיחו אותך מהדיכאון,כתיבה,מוזיקה,ריצה,שחייה משהו שיעזור לך להסיח את הדעת...

Nati7
13/08/19 23:28

אני יודע בדיוק מה קורה מחר. כלום. כי אני פשוט מוחק את מה שהיה כי זה פשוט לא משנה. כך שלבסוף זה תמיד כלום. זה טוב כי לא אכפת לי מדברים רעים שאולי קורים אבל באותה מידה לא אכפת לי מדברים טובים שקורים. הסחת הדעת היא רק באותו הרגע. מיד לאחר מכן זה כבר לא משנה וחזרה בדיוק לאותה נקודה שלפני מה שעשיתי.

שקט-נפשי
13/08/19 11:44

שמור על עצמך החיים לפניך

רועי-חזן
13/08/19 12:10

היי נטע, כמה כאב עולה ממה שכתבת.. אחרי כל כך הרבה ניסיונות לצאת מהמצב - טבעי להרגיש תסכול, מיאוס ותחושה של חוסר אונים. לפעמים טיפולים שמנסים לא מצליחים מכל מיני סיבות, לרוב כי אין כימיה בין המטפל והמטופל, או תחושה שלא מבינים אותנו עד הסוף, וזה כל כך מתסכל כי עד שכבר הבאנו את עצמנו למצב של ללכת לטיפול, בסוף זה לא עובד לנו... במצבים כאלו לפעמים נכון ללכת למטפל/ת אחר בתקווה שהכימיה תהיה מוצלחת יותר, אבל מניסיוני לרוב כדאי לנסות להגיד משהו על התחושות שלנו ועל אי שביעות הרצון שלנו מהטיפול כדי שניתן יהיה לשפר ולהתאים את הטיפול לצרכים שלנו. זה הכי לגיטימי להגיד בצורה מפורשת אם משהו לא עובד או אם אמירה מסוימת לא מדויקת, יש לכך מקום ומטפלים יודעים להתמודד ולקבל את הביקורת כי היא חלק מהתהליך. ספר באילו טיפולים התנסית ומה לא עבד בהם? מעבר לכך, חיים בלי תחושת משמעות הם בהחלט קשים וחסרים, מכיר את הספר "האדם מחפש משמעות"?, כתב אותו ויקטור פרנקל, ניצול שואה, שתיאר כי הדרך לשרוד מצבים קשים בחיים היא דרך מציאת משמעות. לכל אדם יש משמעות שונה שהוא מוצא בחיים, ולעתים המסע למציאת משמעות הוא מאתגר, אך אפשרי. האם בעבר מצאת משמעות כלשהי מאיזושהי פעילות, קשר חברתי, או ערכים מסוימים שהאמנת בהם?

Nati7
13/08/19 23:36

אני אדיש. מיסודי אין לי קשרים חברתיים ושום פעילות לא מעלה בי רגש כלשהו. מדי פעם אעשה משהו להעביר את הזמן אבל זה לא באמת מהנה. כבר לא מאמין בכלום.. לפעמים פשוט אנשים לא רוצים להיות כנראה...