מידעהצהרת נגישות
תצוגת צבעים באתר(* פועל בדפדפנים מתקדמים מסוג chrome ו- firefox)תצוגה רגילהמותאם לעיוורי צבעיםמותאם לכבדי ראייהא+ 100%א-סגירה

מנהלי קהילה

עו
עו"ד אדריאנה שוורץ
מתמחה בפניות ותביעות כנגד קופות החולים, הביטוחים המשלימים, בתי חולים ומשרד הבריאות לחייבן לאשר טיפולים משפרים, מאריכים ומצילי חיים אשר אינם בהתוויה או בסל הבריאות או לדאוג לקבלת החזר כספי חלקי או מלא מקופת החולים עבור תרופות, טיפולים, בדיקות ופרוצדורות רפואיות שונות. למשל: סירוב הקופה לממן תרופה לה זקוק החולה; סירוב הקופה לספק לפונה טופס 17; סירוב הקופה להפנות את החולה למרכז רפואי מסוים; סירוב הקופה והביטוח המשלים להחזר כספי עבור ביקור אצל רופא מומחה, ביצוע בדיקה או ביצוע פרוצדורה רפואית ועוד. אני עוסקת גם כן בייצוג על פי חוק לטיפול בחולי נפש, ייצוג באשפוז בכפיה. בעקבות הסיפור האישי שלי, החלטתי שאני רוצה להקדיש את חיי המקצועיים לסייע לאנשים בנבכי הבירוקרטיה הרפואית. אמי נפטרה מסרטן ובמהלך 13 שנות מחלתה, גיליתי שחלק ניכר מהזמן אני מכלה בטיפול באדמיניסטרציה הרפואית והבנתי שצריך להיות אדם מאוד אסרטיבי, עם הרבה סבלנות וזמן פנוי כדי לקבל מהמוסדות הרפואיים את מה שנזקקים לו לשיפור איכות החיים, הארכתם או הצלתם. ויותר מהכל, צריך ידע - לדעת למי לפנות, איך, מה לכתוב או להגיד באופן מדויק.
שמוליק בן יעקב
שמוליק בן יעקב
עבדתי שנים רבות במערכת הבריאות כמנהל מחוז במכבי שירותי בריאות וכמנהל היחידה הרפואית בחברת אבנר ואני מכיר היטב את מערכת הבריאות, מה הזכויות ואיך אפשר לממש אותן אני פעיל שנים רבות במסגרת האגודה לזכויות החולה- פרטים על האגודה ראו באתר www.patients-rights.org rnrnכמו כן אני מרכז את קואליציית ארגוני הזכות לבריאות - קואליציה של כ- 50 ארגונים הפועלים יחד לקדם נושאים מערכתיים למען החולים ובני משפחותיהם
כמוניזכויות החולהאיך לקבל הפניה מרופא שיניים להרדמה כללית?

איך לקבל הפניה מרופא שיניים להרדמה כללית?

13/09/19 16:15
11 תגובות

יש לי בדיקת שיניים ראשונית אצל רופאה חדשה בקופח ויתכן ואצטרך לעבור עקירה. אני מעוניינת בהרדמה מלאה או לפחות בסדציה, גז צחוק או היפנוזה (כבר מלאו לי 18). לפי דעתי, אני סובלת מגירוי רפלקס הקאה, סף כאב נמוך וחרדה דנטלית שמפריעה לי בישיבה ממושכת על כיסא הטיפול. בתיק הרפואי שלי אין לי אף הוכחה שמזכה אותי בהרדמה מבחינת החוק. כיצד אוכל לקבל הפניה להרדמה מלאה או רשות לטשטוש מהרשימה שציינתי. אני חברה בכללית


תגובות

מציע לבדוק טלפונית ישירות עם המרפאה

אני.עצמי
13/09/19 17:48

ואם הם יסרבו?

קצת בעייתי מכיוון שחייבים אסמכתא למצב הרפואי מממנו אתה סובל

אני.עצמי
13/09/19 23:50

חקרתי את הנושא הזה, אני לא על הספקטרום, לא חולת נפש, אין לי אוטיזם או מחלת לב או משהו כזה. אין לי שום דבר בתיק הרפואי שיכול להצדיק את זה. אפילו לא רשומות שיש לי חרדות כי לא הייתי אצל פסיכיאטר מעולם. אם אדם ללא בעיה כזאת חריגה מבקש הרדמה מלאה, הוא יכול לקבל או שזה אסור?

אני.עצמי
13/09/19 23:51

אני אישה, ושכחתי לציין שיש לי מעי רגיז וזה מאובחן

מנחם-שאול
16/09/19 12:40

שלום , לפי התיאור שלך סובלת מחרדה מטיפולי שיניים , כמוך אלפי ורבבות אנשים בארץ ובחו"ל , זאת לא מחלה או הפרעה נפשית !!! מספר עצות , פערי מחירים בין קופות החולים לרפואה הפרטית הצטמצמו מאוד , אם יש לך המלצה על מרפאה פרטית טובה , לכי לשם , הפרש המחיר אינו גבוה ! עקירה - האם הינה הכרחית ? האם מצב השן כה חמור ולא ניתן להסתפק בסתימה וכו' ? תמיד עדיף "טיפול" על עקירה . גז צחוק וכד' - בזמן העקירה עם זריקת הרדמה לא חשים בכאב , הכאב הוא אחרי העקירה . עם זה , זכותך לבקש טיפול בגז צחוק או דומה . הרדמה - לא נהוג לבצע הרדמה מלאה , ולידיעתך גם להרדמה מלאה יש סיכונים משלה . בקיצור , פני לרופא מצוין/ת ואם הוא גם חביב/ה החרדה שלך תפחת מאוד . חרדה מרופא שיניים - מציע להתייעץ עם רופא המשפחה , אולי ימליץ על תרופה לשימוש קצר ביותר למניעת/הפחתת החרדה . בהצלחה !

אני.עצמי
16/09/19 14:38

תודה. מה למשל, כדורי הרגעה?

מנחם-שאול
16/09/19 18:12

השאירי זאת לרופא . הכי חשוב להגיע לרופא מצוין ,שמעבר למקצועיותו בעל אישיות נינוחה ומרגיעה , ולודא את נחיצות/אי נחיצות העקירה . ולהבא - להקפיד על בריאות השיניים כדי לא להגיע למצבים דורשי עקירה , בהצלחה ולבריאות טובה .

מנחם-שאול
16/09/19 22:56

בהמשך : לענין "כדור הרגעה " - איני מומחה בתחום זה , אולם לדעתי לקיחת תרופה להרגעה נוגדת חרדה (במירשם רופא משפחה ) באופן חד פעמי לאחר שיחה עם רופא המשפחה , תפחית חרדות ותועיל לטיפול אצל רופא השיניים , בהצלחה בבריאות טובה !

אני.עצמי
16/09/19 22:59

זה כולל גם תרופה לא במרשם כמו ולריאן רסקיו רגיעון או קלמנברין? אני שמרתי על השיניים אבל עקירה זאת כנראה האופציה היחידה כי זאת בעיה גנטית

מנחם-שאול
17/09/19 14:37

אלו אינן תרופות אלא מוגדרים כתוספי תזונה וכד' . חוזר על ההלצה , התייעצי עם רופא משפחה התמונה תיראה בהירה הרבה יותר . גנטיקה בשיניים - יש הבדל עצום בין הדורות בכל הקשור לרמת רפואת השן , מניעת עששת , טיפולי שיניים ועוד , לכן אם להורים יש "בעיות" שיניים לא חייב להיות אצל הילדים ! קיימת נטיה מוגזמת לתלות מצבי בריאות שונים ב"גנטיקה" , החלטה על עקירה צריכה להתבסס על מצב השיניים , לפי צילמים ובדיקת רופא השיניים .