מידעהצהרת נגישות
תצוגת צבעים באתר(* פועל בדפדפנים מתקדמים מסוג chrome ו- firefox)תצוגה רגילהמותאם לעיוורי צבעיםמותאם לכבדי ראייהא+ 100%א-סגירה

מנהלי קהילה

פרופ' הוברט אילה
פרופ' הוברט אילה
אונקולוגית בכירה, מנהלת המרכז לגידולים במערכת העיכול ,מכון שרת ,בית חולים הדסה עין כרם. מרצה בכירה באוניברסיטה העברית ויושבת ראש הקבוצה הישראלית לגדולי מערכת העיכול תחת האיגוד האונקולוגי.
ד
ד"ר רוית גבע
אונקולוגית מומחית בגידולים ממאירים במערכת העיכול מבית חולים איכילוב.
דניאל זכריה
דניאל זכריה
דיאטנית קלינית, המערך האונקולוגי ומרפאות גידולי מערכת העיכול בית חולים איכילוב.
כמוניסרטן המעי הגסכאב בצד ימין בבטן תחתונה

כאב בצד ימין בבטן תחתונה

10/10/19 16:19
2 תגובות

בן 48, יש לי כאב (בהתחלה דמוי נפיחות, צביטה ושריר תפוס ואז כאב) של יום יומיים בבטן ימנית תחתונה ואז עובר וחוזר חלילה. כל הבדיקות תקינות, קולונוסקופיה לפני שנתיים וחצי עם פוליפ קטן אחד. יש לי גם גזים רבים, לעיתים צואה בהמשכים בבוקר. זה נמשך כבר שנים, אם כי הכאב בצד ימין יחסית חדש בצורה הזו יחסית חדש, אם כי הופיע גם לפי כמה שנים, תמיד היו תלונות על כאב במקום הזה). בפגישה האחרונה עם הגסטרואנטרולוג הוא אמר שלעיתים גידול יכול להתכייב ואז לתת סימפטום של כאב כשהצואה עוברת. מאידך דם סמוי תקין, בדיקות דם כולל בדיקות רגישות לברזל תקינות, אין ירידה במשקל, אין בחילות, תחושה כללית טובה. כמובן קבעתי לגסטרו + קולונסקופיה + קפסולת וידאו אבל האם מספיק שכאב בצד ימין וגזים יהיו מדד מספיק לחשד לסרטן המעי הגס (או הדק) או שלרוב נהוגים תסמינים נוספים?


תגובות

ד-ר-רוית-גבע
מומחה כמוני
אונקולוגית מומחית בגידולים ממאירים במערכת העיכול מבית חולים איכילוב.
13/10/19 8:53

שלום עופר, אכן מדובר בסמפטומים כלליים ולאו דווקא מכוונים לגידול במעי אך כמובן כדאי ורצוי לבדוק את כל האופציות. במידה והכאב ממשיך כדאי גם להוסיף בדיקת הדמיה כגון CT

עופר.בן
13/10/19 11:03

בסיטי יש קרינה חזקה, גם עשיתי לפני איזה חמש שנים והיה תקין ובינתיים עשו לי אולטרסאונד לאיזור הזה בגלל הכאב, לאיברים הגדולים. בגלל זה נתנו לי במקום גלולה למעי הדק כי זה מלווה בסימפטומים של המעי, אולי זה משם.