כמוניזכויות החולהסירוב לביטוח מחלות קשות

סירוב לביטוח מחלות קשות

04/11/19 15:29
3 תגובות
הי, מקווה שאפשר להתייעץ כאן בנושא הזה -
פניתי לחברת ביטוח כדי לרכוש ביטוח בפני גילוי מחלה קשה.
במהלך השאלון הרפואי נשאלתי אם נשלחתי אי פעם לבדיקת ביופסיה, ציינתי שכן.
הם ביקשו לראות את תוצאות הבדיקה.
שלחתי להם מסמך מהתיק הרפואי שלי, בו מצויין כי בהסטוריה המשפחתית שלי האם נפטרה מסרטן השד.
תוצאות הביופסיה אגב היו בסדר גמור ולא נתגלתה שום בעיה, אך כיוון שנחשפו למידע שלאמי היה סרטן שד, החליטו להחריג את סרטן השד מהפוליסה.
האם זה חוקי? לכאורה, ההסטוריה המשפחתית שלי לא אמורה להשפיע על ההחלטה האם לבטח אותי או לא, הלא כן?

3 תגובות

barak2017
04/11/19 17:23
בתכלס חוקי לא חוקי מה תלך עכשיו ותתבע את חברת הביטוח? גם לי היה סיפור די מסריח מחברות הביטוח, אני מקבל קצבת נכות מלאה וכשהמעסיק בזמנו ניסה לעשות לי פנסיה רק לחיסכון היה אפשר, לא משנה מה עשיתי לא הסיכ...
בתכלס חוקי לא חוקי מה תלך עכשיו ותתבע את חברת הביטוח?
גם לי היה סיפור די מסריח מחברות הביטוח, אני מקבל קצבת נכות מלאה וכשהמעסיק בזמנו ניסה לעשות לי פנסיה רק לחיסכון היה אפשר, לא משנה מה עשיתי לא הסיכמו אפילו לעשות החרגות שום דבר, עכשיו לך תתבע חברה שגם בבית משפט תגיד לך שאתה מהווה סכנה לשאר המבוטחים. תדע לך שאם היית כן מבטח וחס ושלום היית צריך את הכיסוי הם היו עושים לך את המוות וספק אם היית רואה מהם שקל בגלל שהיו אומרים שהיו לך בעיות לפני זה. חברות ביטוח בעיה
עו-ד-אדריאנה-שוורץ
מומחה כמוני
מתמחה בפניות ותביעות כנגד קופות החולים, הביטוחים המשלימים, בתי חולים ומשרד הבריאות לחייבן לאשר טיפולים משפרים, מאריכים ומצילי חיים אשר אינם בהתוויה או בסל הבריאות או לדאוג לקבלת החזר כספי חלקי או מלא מקופת החולים עבור תרופות, טיפולים, בדיקות ופרוצדורות רפואיות שונות. למשל: סירוב הקופה לממן תרופה לה זקוק החולה; סירוב הקופה לספק לפונה טופס 17; סירוב הקופה להפנות את החולה למרכז רפואי מסוים; סירוב הקופה והביטוח המשלים להחזר כספי עבור ביקור אצל רופא מומחה, ביצוע בדיקה או ביצוע פרוצדורה רפואית ועוד. אני עוסקת גם כן בייצוג על פי חוק לטיפול בחולי נפש, ייצוג באשפוז בכפיה. בעקבות הסיפור האישי שלי, החלטתי שאני רוצה להקדיש את חיי המקצועיים לסייע לאנשים בנבכי הבירוקרטיה הרפואית. אמי נפטרה מסרטן ובמהלך 13 שנות מחלתה, גיליתי שחלק ניכר מהזמן אני מכלה בטיפול באדמיניסטרציה הרפואית והבנתי שצריך להיות אדם מאוד אסרטיבי, עם הרבה סבלנות וזמן פנוי כדי לקבל מהמוסדות הרפואיים את מה שנזקקים לו לשיפור איכות החיים, הארכתם או הצלתם. ויותר מהכל, צריך ידע - לדעת למי לפנות, איך, מה לכתוב או להגיד באופן מדויק.
06/11/19 8:43
שלום רב, איני מתמחה בנושאי ביטוח. אולם ככל הידוע לי חברות ביטוח רשאיות להחריג לפי מצב רפואי קודם או קיים אצל המבקש. אנסה לברר ואעדכנך ככל שאוכל לגבי החרגה בשל מצב רפואי של בן משפחה מדרגה ראשונה שיש ...
שלום רב,
איני מתמחה בנושאי ביטוח. אולם ככל הידוע לי חברות ביטוח רשאיות להחריג לפי מצב רפואי קודם או קיים אצל המבקש.
אנסה לברר ואעדכנך ככל שאוכל לגבי החרגה בשל מצב רפואי של בן משפחה מדרגה ראשונה שיש בו כדי להעלות חשש בבריאות המבקש.
אני מציעה גם לפעול דרך סוכן ביטוח ותיק ובקיא ולנסות לברר האם יש אפשרות לרכוש פוליסה ללא החרגה בחברה אחרת. סוכן בקיא וראוי יוכל לסייע.
בברכה,
עו"ד אדריאנה שוורץ
אברקרו
06/11/19 9:12
תודה רבה אדריאנה!

מנהלי קהילה

שמוליק בן יעקב
שמוליק בן יעקב
עבדתי שנים רבות במערכת הבריאות כמנהל מחוז במכבי שירותי בריאות וכמנהל היחידה הרפואית בחברת אבנר ואני מכיר היטב את מערכת הבריאות, מה הזכויות ואיך אפשר לממש אותן אני פעיל שנים רבות במסגרת האגודה לזכויות החולה- פרטים על האגודה ראו באתר www.patients-rights.org rnrnכמו כן אני מרכז את קואליציית ארגוני הזכות לבריאות - קואליציה של כ- 50 ארגונים הפועלים יחד לקדם נושאים מערכתיים למען החולים ובני משפחותיהם
עו
עו"ד אדריאנה שוורץ
מתמחה בפניות ותביעות כנגד קופות החולים, הביטוחים המשלימים, בתי חולים ומשרד הבריאות לחייבן לאשר טיפולים משפרים, מאריכים ומצילי חיים אשר אינם בהתוויה או בסל הבריאות או לדאוג לקבלת החזר כספי חלקי או מלא מקופת החולים עבור תרופות, טיפולים, בדיקות ופרוצדורות רפואיות שונות. למשל: סירוב הקופה לממן תרופה לה זקוק החולה; סירוב הקופה לספק לפונה טופס 17; סירוב הקופה להפנות את החולה למרכז רפואי מסוים; סירוב הקופה והביטוח המשלים להחזר כספי עבור ביקור אצל רופא מומחה, ביצוע בדיקה או ביצוע פרוצדורה רפואית ועוד. אני עוסקת גם כן בייצוג על פי חוק לטיפול בחולי נפש, ייצוג באשפוז בכפיה. בעקבות הסיפור האישי שלי, החלטתי שאני רוצה להקדיש את חיי המקצועיים לסייע לאנשים בנבכי הבירוקרטיה הרפואית. אמי נפטרה מסרטן ובמהלך 13 שנות מחלתה, גיליתי שחלק ניכר מהזמן אני מכלה בטיפול באדמיניסטרציה הרפואית והבנתי שצריך להיות אדם מאוד אסרטיבי, עם הרבה סבלנות וזמן פנוי כדי לקבל מהמוסדות הרפואיים את מה שנזקקים לו לשיפור איכות החיים, הארכתם או הצלתם. ויותר מהכל, צריך ידע - לדעת למי לפנות, איך, מה לכתוב או להגיד באופן מדויק.