מידעהצהרת נגישות
תצוגת צבעים באתר(* פועל בדפדפנים מתקדמים מסוג chrome ו- firefox)תצוגה רגילהמותאם לעיוורי צבעיםמותאם לכבדי ראייהא+ 100%א-סגירה

מנהלי קהילה

ד
ד"ר איתן גור
מנהל המרכז להפרעות אכילה ומשקל במרכז הרפואי ע"ש חיים שיבא, תל השומר.
דנה צינמן ליטרט
דנה צינמן ליטרט
פסיכולוגית קלינית. למדתי באוניברסיטת תל אביב, אני מטפלת בילדים, נוער ומבוגרים. אני עובדת כבר הרבה שנים במערך להפרעות אכילה לילדים ונוער בתל השומר, תחילה כמדריכה במחלקה להפרעות אכילה, בהמשך פסיכולוגית באשפוז יום, עשיתי את ההתמחות האשפוזית במחלקה וגם את התזה כתבתי בנושא הפרעות אכילה והפחד מהחיים. בשבע השנים האחרונות אני פסיכולוגית במרפאה להפרעות אכילה (הייתי שותפה בהקמתה). בנוסף, יש לי קליניקה פרטית ברמת השרון שם אני מטפלת גם בבוגרות המתמודדות עם הפרעות אכילה.
מורן וילנר סקאל
מורן וילנר סקאל
שלום, אני מורן, פסיכולוגית לאחר התמחות קלינית. בשנים האחרונות עבדתי במרפאה וגם במחלקה להפרעות אכילה לנוער בתל השומר. בעבודתי פגשתי מקרוב את המצוקה, הקושי והמורכבות שפוגשות המתמודדות ופוגשים המתמודדים עם הפרעות אכילה, ונושא זה קרוב מאוד לליבי. כיום יש לי גם קליניקה פרטית בצפון תל אביב : https://www.moranws.com/ אני מאמינה שחלק חשוב מתהליך ההחלמה הוא היכולת לא לחוש לבד, בייחוד במצבים וברגעים בהם נדמה שאף אחד אחר לא מבין מה עובר עלייך, והתחושה יכולה להיות מאוד בודדה. לתחושתי, כל אחת וכל אחד ראויים לחיות חיים מלאים ועשירים, ואני מאחלת לך להצליח להגיע לכך!
אפרת וייס שורץ
אפרת וייס שורץ
נעים מאד, אני אפרת, דיאטנית קלינית, בעלת 12 שנות ניסיון בטיפול בהפרעות אכילה במבוגרים ובמתבגרים. בוגרת תואר ראשון בתזונה מטעם האוניברסיטה העברית ובעלת תואר שני במדעי הרפואה מטעם אוניברסיטת תל אביב. דיאטנית קלינית בצוות הטיפולי של המרכז להפרעות אכילה במבוגרים במרכז הרפואי שיבא תל השומר, חברה בצוות הטיפולי במסגרת הדיור המוגן של הבית השיקומי לנשים מחלימות מהפרעות אכילה בהוד השרון, ומטפלת במבוגרים ובמתבגרים המתמודדים עם הפרעות אכילה בקליניקה פרטית בהרצליה.
כמוניהפרעות אכילהאיך יוצאים מהמעגל הזה?

איך יוצאים מהמעגל הזה?

אנונימי
אנונימי
06/11/19 12:34
11 תגובות

קשה לי עם הגוף. אני רזה (מרגישה שמדי) עם בטן שתמיד נפוחה ופנים בגוון כתמתם תמידי.
אני כל הזמן אוכלת הרבה' ודברים בריאים, כדי להשמין אבל, בסופו של יום, מבינה שאולי משהו פה לא נכון. אם זה היה נכון, למה אני ככה?
החיים ממשיכים כרגיל - עובדת, לומדת, מבלה. פשוט קשה לי ואיתי במסעדות או בארוחות אבל זה כבר ידוע כ"אי סבילות ל...", אז זה בסדר ומובן.
ועדיין, אני רוצה להיות בריאה. פעם הייתי יפה. היום אני סתם מוזרה.
ושוב מגיעה לאותה נקודה - איך אני יוצאת מהמעגל הזה?

*הייתי שנים בטיפול והגעתי לנקודה של תקיעה שממנה לא הצלחתי עוד לעלות, או, כמו שאמרה המטפלת, "הפסקתי להגיב לטיפול"


תגובות

הי, אני שומעת הרבה בלבול סביב הרגלי האכילה וחוסר ביטחון לגבי הדרך בה את צועדת מבחינת אכילה. אני גם מבינה שהיית בטיפול (רגשי?) ורוצה לשאול מה עם טיפול תזונתי? נשמע שיש לו מקום.

Lapind-Audubon
07/11/19 12:24

תודה על התגובה. אני אכן מבולבלת בנושא האכילה. הייתי כמה שנים בטיפול משולב (לא היה צורך בטיפול תרופתי אבל גם נפגשתי פעם בחודש עם פסיכיאטרית במשל מספר שנים) ובהמשך בטיפול תזונתי בלבד עם דיאטנית בעלת התמחות בהפרעות אכילה. סך הכל הייתי 8 שנים נטו בטיפול, אולי קצת יותר. אני לא ממש יודעת איך אפשר לקבל טיפול תזונתי, ואם יש דבר כזה, אבל אנסה לברר את העניין

יוסי83
07/11/19 13:24

תוכלי לתאר את הבעיה שלך בצורה ברורה יותר ?

Lapind-Audubon
07/11/19 18:00

אני לא בטוחה איך אבל אנסה. הבעיה היא שאני מאוד רוצה להיות בריאה. סבלתי מבולימיה במשך כמה שנים ואחר כך זה השתנה לאנורקסיה (נע בין nervosa ל-purging type). כבר הרבה זמן שאני מרגישה "בריאה". זה בעצם אומר שאני לא מרגישה שמנה ושאני אוכלת בכל פעם שאני מרגישה רעב. אבל, בפועל, משהו פה לא עובד. אני רזה מדי ושנים שאין לי מחזור. חוץ מזה, צורת האכילה שלי מאוד מקובעת - רוב התזונה מורכבת מירקות, והרבה מאוד מהם. כל יום אני דוחפת מנות חלבון ופחמימות. מאכלים שלא מוגדרים אצלי כבסדר מאוד מפחידים אותי ואני לא נוגעת בשמן (מאכלים עם שומן גורמים לי לכאבי בטן איומים, שלשולים וכמה פעמים גם פינוי לבית חולים עקב שלשולים מאוד חזקים שנגרמו מאכילה יחסית מועטה של שומן. לדוגמה צלוחית מרק שהוסיפו לו, לדברי זו שהכינה "כף שמן לסיר" או, פעם אחרת, כפית מסלט מטבוחה). היום הוא יום טיפוסי ואני אומרת בשיא הכנות שכרגע אני בתחושה של פיצוץ. מה שאכלתי: קמתי בבוקר בכלל לא רעבה ואחרי כשעה התחלתי להרגיש פחות מפוצצת. אכלתי 2 כפיות גבינה לבנה 0% והרגשתי שוב נורא מפוצצת. יצאתי להליכה (6 ק"מ) ואכלתי 5 תפוחי בר סתם, אפילו שהייתי מפוצצת. בשעה 11 אכלתי גזר סתם כי התחשק. בשעה 13:30 הבנתי שאני חייבת לאכול ואכלתי סלט עם חסה, עגבניה, מלפפון, לבבות דקל, פלפלים בחומץ וצנוניות. אחר כך אכלתי 6 חלבוני ביצה וחצי חלמון. לפני שעה אכלתי חבוש בר (זה כמו חבוש מסחרי רק יותר קטן). אני עדיין מפוצצת, התחושה בבטן היא שזללתי חצי מקרר אבל, שאני באמת מסתכלת על מה שאכלתי, ברור שזה לא מספיק. מקווה שעכשיו זה יותר ברור...

יקירה, מבקשת למחוק את פירוט האכילה שלך היות וגורם לטריגר לבנות אחרות. תודה על כך! מעבר לזה אני מבינה שכבר היית בטיפול תזונתי אצל דיאטנית מומחית להפרעות אכילה תקופה ממושכת ואני סקרנית לדעת מה הייתה חוות דעתה על המצב שאת מתארת. האם גם היא חשבה שטיפול תזונתי לא יוכל לעזור לך כרגע?

Lapind-Audubon
07/11/19 18:02

*תפוחי בר זה שכל תפוח הוא בגודל של אוכמניה גדולה

יוסי83
07/11/19 18:59

אני גם סובל מהתחושה הזו. נדמה שככל שאתה מקיא יותר ויותר כך אתה לא יכול לסבול את התחושה של אוכל בבטן. ההרגשה של האוכל שאכלת מתעצמת ומפריעה וכואבת למרות שזו כמות קטנה. אין לי תשובה להציע לך רק הזדהות. בימים הטובים שלי (הימים המעטים שאין לי התקפים בולמים) אני כמעט לא אוכל כי שאני אוכל קצת אני מרגיש מלא למשך הרבה שעות. מקווה שיהיה בסדר. שקלת ללכת לבדוק את זה ?

Lapind-Audubon
07/11/19 21:34

תודה על ההזדהות :heart: נשמע שלך יש בעיה שונה משלי - אצלך ה"ימים טובים" מובילים לרעב שמתבטא בבולמוס. לדעתי כדאי לך מאוד ללכת לטיפול תזונתי, אצל מטפל עם התמחות. העניין עם השמן נבדק כשפוניתי לבית החולים ולאחר מכן בעקבות אותם פינויים. המסקנה היחידה היתה "פשוט אל תאכלי שמן". כמו שדנה ייעצה לי, אברר לגבי אפשרות של טיפול חדש. אין ספק שאני זקוקה לזה.

יוסי83
08/11/19 0:16

הייתי בטיפול אך הפסקתי. מקווה שתסתדרי (; פה בשביל להקשיב

Lapind-Audubon
08/11/19 12:26

דנה, אין לי אפשרות לערוך או למחוק תגובה. תוכלי בבקשה למחוק את פירוט האכילה? אם לא, פשוט אמחוק את ההודעה. מתנצלת על הטריגר...

Lapind-Audubon
08/11/19 12:34

לשאלת הטיפול, בזמנו הטיפול הופסק. היה גורם מצידי של מעבר מקום מגורים אבל גם המטפלת הציעה לי לקחת הפסקה מטיפול כי לדבריה פשוט הפסקתי להגיב לטיפול. לאחרונה יצא לנו להתכתב וסיפרתי לה מה המצב. התשובה שלה היתה ״לדעתי חפשי טיפול MANTRA או DBT״. ידוע לך מה זה מנטרה? מבחינת DBT, אין לי אופציה לקבל טיפול כזה בצורה שתוכל לעזור לי (אני חיה במדינה בה רמת השליטה שלי בשפה המקומית לא מאפשרת טיפול מהסוג הזה. באנגלית אין משהו, לפחות לא משהו שמסובסד על ידי הביטוח הסוציאלי).