מידעהצהרת נגישות
תצוגת צבעים באתר(* פועל בדפדפנים מתקדמים מסוג chrome ו- firefox)תצוגה רגילהמותאם לעיוורי צבעיםמותאם לכבדי ראייהא+ 100%א-סגירה

מנהלי קהילה

פרופ'-איתן-אוריאל
פרופ'-איתן-אוריאל
מומחה בנוירולוגיה, בעל תואר שני במחלות כלי דם של המוח. מנהל המחלקה הנוירולוגית מרכז רפואי בלינסון. מזכיר האיגוד הנוירולוגי בישראל.
ד
ד"ר אסף טולקובסקי
נוירולוג מתמחה בבי"ח בלינסון

מובילי קהילה

טל-פדרמן
טל-פדרמן
את המסע הנוירולוגי עברתי כשחטפתי שבץ מוחי בגיל 28, לאחר מכן הוכשרתי כמאמנת רפואית וכיום "עמיתה מומחית" בפרויקט שיקום אישי, בקופ"ח מכבי. יחד עם צוותי עו"ס אני בונה תוכניות שיקום ומלווה חולים מרגע המשבר ועד החזרה לקהילה. בנוסף אני גולשת,חובשת באיחוד והצלחה. ומרצה באוניברסיטת ת"א. יש לי קליניקה פרטית ואני מומחית בניהול משברים רפואיים. ספרים נוספים שכתבתי: הכל בראש- אוטוביוגרפי,המספר את מסע השיקום. את לא נראת נכה- ספר שירים ותובנות. המדריך למשתבץ הצעיר- ספרהומוריסטי עם כלים פרקטיים לתהליכי שיקום. למידע נוסף:  www.hakol-barosh.com  
איציק-ניסני
איציק-ניסני
הגמול לאדם על עבודתו אינו מה שהוא קיבל בעבורה אלא ההזדמנות להגשים חזונו .

טיסה ארוכה

08/11/19 13:51
4 תגובות

שלום,
בינואר 2015 (כמעט לפני 5 שנים) עברתי שבץ/ אירוע מוחי איסכמי והייתי מאושפזת 10 ימים. כיום המצב שלי יציב ומאז לא היו אירועים חדשים.
אני מעוניינת לטוס בטיול מאורגן ליפן אך פוחדת משעות הטיסה הארוכות פן זה ישפיע לי על הראש ושוב אקלע לאירוע. האם אני צודקת או שזה לא שייך אחד לשני. עלי לציין גם שלחץ הדם שלי לא יציב למרות שלוקחת טריטייס. בבית אני עוקבת פעמיים בשבוע לרוב זה בסדר אך לפעמים קורה 122/72 הכי נמוך או 167/93 הכי גבוה (במדידיה של חצי שנה אחרונה) בבית כמובן אני נחה מיד וזה מתייצב אחרי כחצי שעה. בגדול שאלתי האם כדאי לקחת סיכון ולטוס או עדיף לא.
לתשובתכם אודה
ריטה







תגובות

איציק-ניסני
מוביל קהילה
הגמול לאדם על עבודתו אינו מה שהוא קיבל בעבורה אלא ההזדמנות להגשים חזונו .
08/11/19 16:33

ריטה שלום.אינני רופא .את שאלתך עם כל הפרטים הרפואיים והקליניים הייתי מפנה לנוירולוג. אני באופן אישי נמנע מאוד מטיסות למרחקים ארוכים ואם אצטרך אטוס במחלקה העסקית בלבד. אני נוהג לפני הטיסה לבצע ביטוח מלא שלוקח בחשבון את מצבי הרפואי והקליני ואינני טס אם אושפזתי פחות מחצי שנה זה לא נכון באופן כללי ובנוסף הביטוח לא יכסה אותך . אני ממליץ לנהוג כפי שאני נוהג להודיע לחברת המטוסים על נכותך בניידות אם קיימת לבקש להכנס לתור נכים ולבקש עזרה בקלנועית מיוחדת אל ומ המטוס ולבקש מראש מזון מבושל לא מטוגן לא מלוח לא מעושן . אם יש לך בעיות קצב לשאול אם יש במטוס דיפברילטור (חובה במטוסים )אבל נתקלתי בטיסה שלא היה לבדוק במסלול את הפרטים של בתי חולים וקונסוליות ישראליות ליטול את התרופות כרגיל ביום הטיסה לפני ואחרי ולנוח יום לפני ויום אחרי לא להכנס למסע מזורז. לשתות רק מים בשום פנים לא משקאות חריפים מוגזים ממותקים דיאטטים או חמים כמו קפה או תה במטוס , לא לאכול כלל לפני הטיסה ביום הטיסה ולאחריו חטיפים ומאכלים מלוחים מעושנים מסוכרים מטוגנים מתוקים אני אוכל כשר בדרך כלל אני טועם רק אורז אם יש ושאר המזון שבא אל פי מביא מהבית זה כיסוני גבינה הנקראים בעיראקית מחבוז או בשם אחר סמבסוסק בגיבן . זה מוכיח את עצמו בכל הטיסות שעשיתי . זה בורקס עיראקי אני לא יודע איפה קונים אותו אשתי מכינה מראש . אני נוהג לשים על הרגלים גרביים אלסטיות ולטוס עם לבוש קל ולבנים שאינם לוחצים . כל התרופות לכל הטיול אצלי בכיס וגם במזוודה כמות נוספת . עלי מסמך רפואי מהמרפאה עם המצב הרפואי באנגלית. לו היה לי סכרת ולחץ דם הייתי לוקח מכשיר לבדיקת לחץ דם ומד לבדיקת סכרת. להימנע מתאורת המושב במטוס היא לא נעימה ולא נוחה וכדאי לכבות אותה . להתהלך כל רבע שעה ולחלץ אברים ואם את במחלקת עסקים לכי לישון . טיסה נעימה .בהצלחה מאחל לכל היוצאים שילכו לשלום וישובו בשלום ולשלום.

ריטה2
08/11/19 18:03

תודה רבה לך איציק, חלק מדבריך אני מיישמת בכל טיסה (קצרה יחסית) אך למדתי מכאן גם דברים חדשים ומועילים. שבת שלום ומבורך

פרופ--איתן-אוריאל
מומחה כמוני
מומחה בנוירולוגיה, בעל תואר שני במחלות כלי דם של המוח. מנהל המחלקה הנוירולוגית מרכז רפואי בלינסון. מזכיר האיגוד הנוירולוגי בישראל.
13/11/19 14:14

ההחלטה לגבי טיסה לאחר ארוע מוחי הינה פרטנית בהתאם לאופי וסוג הארוע , גורמי סיכון נוספים ופרק הזמן שחלף ממנו. חשוב להבין כי במידה ויתרחש חלילה ארוע מוחי בזמן הטיסה כמעט ויהיה בלתי אפשרי לקבל את הטיפול המתאים העשוי להנתן רק בטווח של שעות מהופעת התסמינים. חשוב גם לקחת בחשבון את יעד הטיסה ולנסות להמנע ממקומות בהם לא ניתן לקבל טיפול מערבי ברמה גבוהה במידה וירחש ארוע נוסף. בחלק מהארועים קיים מעבר של קרישי דם מורידי הרגלים דרך פתח בין עליות הלב (חלון סגלגל פתוח) ולכן ישיבה ממושכת עלולה להיות מסוכנת. לסיכום, חשוב להתיעץ עם הרו0א המטפל ולקבל אישור פרטני.

ריטה2
13/11/19 15:57

תודה רבה לך פרופ' אוריאל, בדיוק בגלל הדברים האלו אני חוששת מטיסה ארוכה ואכן אקח לתשומת ליבי את דבריך ולא אסתכן בשום אופן. בברכה ריטה