מידעהצהרת נגישות
תצוגת צבעים באתר(* פועל בדפדפנים מתקדמים מסוג chrome ו- firefox)תצוגה רגילהמותאם לעיוורי צבעיםמותאם לכבדי ראייהא+ 100%א-סגירה

מנהלי קהילה

ד
ד"ר איתן גור
מנהל המרכז להפרעות אכילה ומשקל במרכז הרפואי ע"ש חיים שיבא, תל השומר.
דנה צינמן ליטרט
דנה צינמן ליטרט
פסיכולוגית קלינית. למדתי באוניברסיטת תל אביב, אני מטפלת בילדים, נוער ומבוגרים. אני עובדת כבר הרבה שנים במערך להפרעות אכילה לילדים ונוער בתל השומר, תחילה כמדריכה במחלקה להפרעות אכילה, בהמשך פסיכולוגית באשפוז יום, עשיתי את ההתמחות האשפוזית במחלקה וגם את התזה כתבתי בנושא הפרעות אכילה והפחד מהחיים. בשבע השנים האחרונות אני פסיכולוגית במרפאה להפרעות אכילה (הייתי שותפה בהקמתה). בנוסף, יש לי קליניקה פרטית ברמת השרון שם אני מטפלת גם בבוגרות המתמודדות עם הפרעות אכילה.
מורן וילנר סקאל
מורן וילנר סקאל
שלום, אני מורן, פסיכולוגית לאחר התמחות קלינית. בשנים האחרונות עבדתי במרפאה וגם במחלקה להפרעות אכילה לנוער בתל השומר. בעבודתי פגשתי מקרוב את המצוקה, הקושי והמורכבות שפוגשות המתמודדות ופוגשים המתמודדים עם הפרעות אכילה, ונושא זה קרוב מאוד לליבי. כיום יש לי גם קליניקה פרטית בצפון תל אביב : https://www.moranws.com/ אני מאמינה שחלק חשוב מתהליך ההחלמה הוא היכולת לא לחוש לבד, בייחוד במצבים וברגעים בהם נדמה שאף אחד אחר לא מבין מה עובר עלייך, והתחושה יכולה להיות מאוד בודדה. לתחושתי, כל אחת וכל אחד ראויים לחיות חיים מלאים ועשירים, ואני מאחלת לך להצליח להגיע לכך!
אפרת וייס שורץ
אפרת וייס שורץ
נעים מאד, אני אפרת, דיאטנית קלינית, בעלת 12 שנות ניסיון בטיפול בהפרעות אכילה במבוגרים ובמתבגרים. בוגרת תואר ראשון בתזונה מטעם האוניברסיטה העברית ובעלת תואר שני במדעי הרפואה מטעם אוניברסיטת תל אביב. דיאטנית קלינית בצוות הטיפולי של המרכז להפרעות אכילה במבוגרים במרכז הרפואי שיבא תל השומר, חברה בצוות הטיפולי במסגרת הדיור המוגן של הבית השיקומי לנשים מחלימות מהפרעות אכילה בהוד השרון, ומטפלת במבוגרים ובמתבגרים המתמודדים עם הפרעות אכילה בקליניקה פרטית בהרצליה.
כמוניהפרעות אכילהתקנון השיח בקהילת הפרעות אכילה

תקנון השיח בקהילת הפרעות אכילה

10/11/19 11:23
23 תגובות

חברות וחברים יקרים, ברוכים הבאים לקהילה!

רגע לפני כתיבת השיתוף החשוב שלכם - אנא שימו לב: הקהילה היא מקום טעון מאוד רגשית.

ישנו מספר לא מובטל של הודעות הגורמות לטריגרים אצל הקוראים.אתם מוזמנים להצטרף לקהילה, כל עוד תשמרו על תקנון השיח בקהילה ועל הכללים הבאים:

*חל איסור מוחלט על פרסום משקלים בכלל, ומשקלים נמוכים בפרט.

*חל איסור מוחלט על פרסום מספרי של ירידה/עליה במשקל.

*חל איסור מוחלט על פרסום תפריטי דיאטה / פירוט אכילה יומי - מכל סוג שהוא.

*חל איסור מוחלט על פרסום חישובי קלוריות, BMI ומשקל.

*חל איסור מוחלט על פרסום תחרויות צום או אכילה כפייתית.

*חל איסור מוחלט על פרסום קבצים בכלל, ותמונות בפרט, המעודדים פרו-הפרעות אכילה.

*חל איסור מוחלט על פרסום אתרי פרו בקהילה.

*הכלל המנחה הוא שחל איסור מוחלט על פרסום כל תוכן שהוא העלול להוות מכשול בדרך להחלמה ! 

לתשומת לב חברי הקהילה: במקרה של כתיבה על פגיעה עצמית וחשש כלשהו לחיי אדם - תתכן מעורבות משטרתית על מנת להבטיח את שלום הכותב/ת. 

הודעות כגון אלו אשר צוינו בסעיף זה, או הודעות זהות, ימחקו בהתאם לשיקול דעת הנהלת הקהילה.

שלכם,

נועה, דנה ומיכל


תגובות

ד״ר-מיכל-בן-מאיר
מומחה כמוני
פסיכולוגית קלינית, עובדת בקליניקה פרטית באזור פרדס חנה-כרכור.  את לימודיי עשיתי בניו יורק, ארה"ב וכשחזרתי ארצה לפני 10 שנים השתלבתי בעבודה במרפאה להפרעות אכילה ברמב"ם, שם עבדתי במשך שבע שנים.  התמחיתי בהפרעות אכילה דרך כתיבת עבודת הדוקטורט בנושא תקשורת ריגשית באנורקסיה נרבוזה וכמו כן דרך ניסיון קליני עשיר עם נערות ונשים המתמודדות עם הפרעות אכילה.  אני מאמינה שאחד הגורמים החשובים בהתמודדות עם הפרעת אכילה ובתהליך ההחלמה הינו בקשת עזרה ותמיכה, וכיום, כאשר האינטרנט מציע קהילות שונות לתמיכה ניתן לבחור להיעזר וללמוד שאת לא לבד במערכה.  אשמח להציע מנסיוני ולשלוח יד ואוזן קשבת (ווירטואלית) למי שזקוקה. *(הנכתב לעיל הינו בלשון נקבה אך מיועד גם לנערים וגברים כאחד).    
10/11/19 11:47

שלום, אני מבקשת להוסיף שחל איסור מוחלט על פירוט של תפריטים באשר הם. תודה ושבוע טוב

שלום שמי עמנואל בתי בת 15 והיא לאחרונה רזתה מאוד..... היא דיברה איתי ואמרה לי שהיא במצוקה כי היא כול הזמן חושבת שהיא שמנה ……… עדיין לא הגיעה לרזון רציני אבל המשקל שלה לדעתי גבולי כלומר קצת מתחת לנורמאלי 

האם משהוא יכול לסייע לע ולהגיד לי מה מומלץ ? פסיכולוגית? לדבר עם הילדה לבד ? אני מאוד שמחתי שהיא באה ושיתפה אותי במצוקה שלה , אבל אני מאוד חושש שהיא תאבד שליטה ואני מעדיף לעזור לה מייד 

שושיהמלכה
06/03/22 9:37

הפרעת אכילה זאת הפרעה קשה והיא ממש לא קשורה למשקל. יש כאלה שסובלים במשך שנים והם בעודף משקל. אם יש לה בעיה פסיכולוגית היא צריכה לראות פסיכולוגית ועדיף לפני שהיא מגיעה למצב שהוא המוח לא מוזן טוב- דבר שמחזיק את ההפרעה מאוד כי הוא מחליש את ההיגיון. מומלץ לראות פסיכולוגים ושמעתי על איזה טיפול של שלושה מפגשים שמתיימר להעלים את ההפרעה (יש לו היגיון פשוט הזמן נשמע לא היגיוני אך שווה לנסות. תיקרא על זה באינטרנט (חפש בעברית)).

ענת80
23/03/23 3:38

היכן לחפש באינטרנט, תחת איזה כותרת

Labella
24/05/22 1:20

מחפשת שותף או שותפה למגורים במרכז שיש לו הפרעת אכילה בולמוסית או בינג׳ים. אני יודעת שאסור לפרסם תוכן מהסוג הזה כאן לצורך חיפוש אך לפחות שיהיה מישהו שיפנה למקום המתאים

שרה-גרטנר
14/07/22 11:33

גם לקבל שובר של 100 ש"ח וגם לעזור לסובלות מהרפעות אכילה:
כחלק ממחקר פסיכולוגי בנושא החשוב "הפרעת אכילה בציבור החרדי", תור סטודנטית לתואר שני בפסיכולוגיה קלינית רגישת תרבות, אני מחפשת נשים/ נערות חרדיות שאובחנו בעבר או מאובחנות כעת עם הפרעת אכילה  (אנורקסיה או בולימיה), ומוכנות לשתף אותי במחשבות ובחוויות שלהן לצורך הבנה מעמיקה יותר של ההפרעה ודרכי הטיפול בה.
דיסקרטיות מובטחת🤫
👈🏻השתתפות הנשים תהיה בראיון בן שעה- שעתיים באופן פרונטלי בעיר ירושלים או בזום (נתון לבחירת המשתתפת). 
🥳🥳כהוקרת תודה על ההשתתפות ינתן לכל אישה שובר DREAM CARD בסך 100 ש״ח 💃🏻.

אם את מתאימה או מכירה מישהי שיכולה להתאים להשתתפות במחקר, יעזור לי מאוד אם תפני אותה אלי.  אפשר לפנות אלי בפרטי, ואוכל להרחיב. 
0527649565- saragartner2022@gmail.com
מי שיכול להפיץ בקבוצות של חרדיות, תבוא עליה הברכה!
תודה רבה ותזכו למצוות!
להשתמע 
שרה

ענבר-11
23/08/22 0:14

שלום, 

שוקלת להתאשפז במחלקה פסיכיאטרית רגילה,  כדי לטפל בדיכאון שמאוד משפיע על המשכיות הפרעת האכילה שלי. 

התפקוד שלי מאוד נפגע מהפרעת האכילה והדיכאון ומרגישה שאין לי ברירה אלא לנסות מסגרות נוספות לאחר אשפוזים במחלקה להפרעות אכילה שכן הביאה להטבה, אולם מרגישה שלא אוכל להחזיק מעמד מאורח זמן.  מדובר בניסיון להקדים תרופה למכה. 

חשוב לציין שמאוד חוששת שיהיה לי קשה לטפל בשתי החזיתות,  גם של האכילה וגם בדיכאון. 

האם במחלקות פסיכיאטריות יש התיחסות להפרעת אכילה ולשגרת ארוחות שם?  רוצה לדעת מול מה אני עומדת כדי להבין אם הטיפול יהיה אפקטיבי. 

אשמח אם יש למישהו נסיון עבר שיכול לשתף או אינפורמציה מהימנה מצד מנהלי הפורום. 

תודה. 

כולינה
12/09/22 1:47

כשהתחלתי לטפל בקומפלקס PTSD לפני כ- 4.5 שנים באשפוז מלא שארך שנה , הפרעת האכילה התגברה והירידה במשקל כ 20 ק"ג נמשכה עד היום, עכשיו נלחמת בשתיהן יחד, תבדקי שהאשפוז של הדיכאון לא מחריף לך את ההפרעה.

כולינה
12/09/22 1:43

היי, העמילאז שלי מאז ומתמיד היה גבוה, בבדיקה האחרונה השבוע עלה ל 210 כשהמקסימום זה 100. האם יש סיבה לחשוש? האשלגן גם ירד קצת מהנורמה, כלור בשתי בדיקות האחרונות יש ירידה הרופאה לא אמרה דבר או לא התקשרה לומר שמשהו לא תקין. אשמח לשמוע תגובה אם מישהו מבין בזה.

שי33
01/11/22 16:01

היי  

אין לי שום סמכות רפואית אומרת לך רק מהידע הכללי שלי 

עמילאז גבוה ואשלגן נמוך מרמז בדרך כלל על הקאות מרובות  האשלגן נמוך בעקבות חוסר איזון של אלקטרוליטים וזה מצב מסכן חיים 

למרות שהרופאה לא פנתה תפני את אליה כדי לקבל חוות דעת רפואית מקצועית

תמר63
19/02/23 22:37

אני מתעניינת במידע על אישפוז יום לכרוניות בתל השומר אם מישהו היה שם יודע לתת לי מידע מהימן אשמח אם הוא יפנה אלי בפרטי

אדר1503
10/06/23 16:58

שלום לכולם. אדר בת 26 אני נלחמת בהפרעת האכילה שלי שנים רבות . אישפוזים, טיפולים קבוצתיים תחת מכוני הקופה שלי פחות התאימו לי.  אני מקבלת אחוזי נכות כ60% ו100 אחוז אי התשכרות מטעם ביטוח לאומי על הפרעת האכילה שלי. לאחר שנים רבות, לפני כמה חודשים מצאתי לי מטפלת מצוינת. טיפול בתנועה. אני מרגישה שאני סוף סוף מצליחה להתמיד ולרצות לנצח את המחלה הזו. אך, אני בקושי מצליחה כרגע לעבוד וגם כל מה שאני עובדת הולך לטיפול עצמו. הקבצה מספיקה לי רק לדברים בסיסיים. האם יש דרך אפשרית קופה או ביטוח פרטי שיכולים לעזור לי במימון הטיפולים ?

מערכת-כמוני
11/06/23 12:32

שלום אדר, 
בכדי שמנהלי הקהילה יוכלו לראות את שאלתך ולתת לך את הייעוץ/התשובה המתאימים ביותר, יש לכתוב את השאלה בקיר הקהילה תחת כפתור "שיחה חדשה" (בצבע ירוק),
בברכה, צוות כמוני

Diamond
02/07/23 22:13

הרגשתי שאני חייבת לשתף. לא יודעת אם זה הצלחה, או הפסד, כי מצד אחד אני רוצה לרדת במשקל ולהרגיש טוב עם עצמי, אבל יש דחפים להתקפי אכילה והם מקשים עליי ממש ואני מרגישה לבד בהתמודדות הזו. אז את היום העברתי בעיקר בשינה במשרד של אמא שלי לאחר האינטייק שהיה לי עם הפסיכיאטרית מהמרפאה החדשה. אני מקווה שיקבלו אותי. הרגשתי את החשקים ואת הדחפים במשך כל היום ורק עצמתי את העיניים ודמיינתי את המוות שלי. בארוחת לילה, אחרי שאני מתמודדת עם מבחן  העוגיה בהצלחה, היה לי דחף רציני והרגשתי אומללה ממש. רציתי לבלוע את המקרר או לבלוע מלא כדורים(לא באמת עם הכדורים, זו סתם מחשבה). אחרי שבדקתי שאין בעיה מבחינה קלורית יומית או מבחינת התפריט, לקחתי עוד גלידה לייט אחת בנוסף לארוחת לילה וזה לא גרם להתקף. אני מרגישה רגועה, כי לפעמים הראש מפחיד ומלחיץ ולפעמים אני צריכה למצוא דרכים יצירתיות להתמודד איתו. כבר שלושה ימים ללא התקפי אכילה, רק מחשבות ודחפים. עלייה קטנה במשקל ותחושה של דיכאון וכל יום רק רוצה שייגמר היום. אבל ברגע הזה שעברתי עכשיו, אני גאה בעצמי. השלב הבא, לאחר התייעצות עם גורמים מטפלים זה לחפש פעילות כמו פילאטיס או יוגה לפעמיים בשבוע. משהו רגוע לנפש ולגוף. הריחות של הבישולים בבית גומרים עליי ואני מפחדת לגעת בכלל. מפחדת להתקרב למטבח או להתעסק בעניין הזה יותר מדי אם זה לא מעבר להכנת הארוחות שלי במהלך היום. זה קשה, אבל שווה. חלום על האקס גרם לי לקום בבהלה. הבהלה הובילה למסקנה. תמיד רציתי להגיע למשקל הכי נמוך שאפשר כדי שכל הגברים ירצו אותי ושהוא יקנא. אבל עכשיו אני מבינה שאת  התהליך הזה אני צריכה לעשות למען עצמי ולמען הילדה השמנה שהייתי. שמנה זה לא קללה, אבל מה שעברתי בתור בחורה בעודף משקל, גרם לי לסלוד מעצמי ולנסות לשנות את עצמי בכל דרך, עד שלצערי זה התפוצץ. עכשיו אני פחות בלחץ על לרדת הרבה, רק לרדת קצת כדי שאוהב את עצמי יותר כי זה עדיין חשוב. משהו בי לא מוותר, כי אחרי כל מה שעברתי, מגיע לי יותר:)

בוחר-להחלים
10/09/23 22:39

לוקח פעםמראשונה לטיפול בבולמיה כי ״עלו עלי״ אחרי כמעט 20 שנה שאני בולמי בסתר אני בן ארבעים והצלחתי לחיות לצד הטירוף שאני קורא לו חיים, אני מצד אחד שמח כי זה דפק לי תחיים ומצד שני מהרגע שהתחלתי לטפל בעצמי צצו יותר בעיות... רשמו לי טופמקס וזה עושה לי מלא בעיות בעיקר אני עצבני ועם עצירות כל הזמן ומרגיש נפוח וגם יצא לי טחור פעם ראשונה בחיים אני רוצה להפסיק אבל הבנתי שאסור להפסיק לבד כדור כזה אחרי שימושך ארוך של חןדש וחצי בןקר ערב שהעלתי מינון אז החלטתי. במקום להיות על חמישים בוקר 75 ערב אני לוקח אחד ואחד 

אני-וזהו
17/09/23 10:00

לאלו מכן שסובלים כמוני כבר מעל 20 שנה , יש למישהו כאבים בחזה שלא קשורים באלקטרוליטים ולא מצאו להם סיבה ? כאבים נוראים בעיקר בשכיבה  שמחמירים כשאני לא בצום ...

מיכל032914
30/09/23 20:45

הי, אני חייבת לשתף מישהו שאולי יוכל להבין אותי,  דייייי אני לא יכולה כבר😭   אני נמצאת בבית, אחרי שנה וחצי של אשפוז במחלקה להפרעות אכילה וזה לא הועיל, אז עפתי משם, לבית, אבל גם זה גרוע כי אני סובלת מהפרעה חזקה עם תסמינים פעילים. ואף אחד לא מבין אותי בבית הזה, המשפחה רוצה שאני יאכל ויתנהג נורמלי, אבל זה לא הולך בקסן. אני רוצה טיפול אבל אין מקום פנוי מיידית, מה עושים? אני לא מסוגלת לסבול בבית יותר

מירי-לביא
08/10/23 21:07

תתחילו להתפלל לאלוקים ולאהוב אחד את השני באהבת חינם ורק כך ננצח את אויבינו 

אפרת-וייס-שורץ
מומחה כמוני
נעים מאד, אני אפרת, דיאטנית קלינית, בעלת 12 שנות ניסיון בטיפול בהפרעות אכילה במבוגרים ובמתבגרים. בוגרת תואר ראשון בתזונה מטעם האוניברסיטה העברית ובעלת תואר שני במדעי הרפואה מטעם אוניברסיטת תל אביב. דיאטנית קלינית בצוות הטיפולי של המרכז להפרעות אכילה במבוגרים במרכז הרפואי שיבא תל השומר, חברה בצוות הטיפולי במסגרת הדיור המוגן של הבית השיקומי לנשים מחלימות מהפרעות אכילה בהוד השרון, ומטפלת במבוגרים ובמתבגרים המתמודדים עם הפרעות אכילה בקליניקה פרטית בהרצליה.
17/12/23 13:15

המרכז להפרעות אכילה במרכז הרפואי ע״ש חיים שיבא בתל השומר מגייס משתתפות למחקר ראשון מסוגו בתחום הפסיכדליה לנשים המאובחנות עם אנורקסיה נרווזה רסטרקטיבית.

מטרת המחקר הינה לבחון גישה טיפולית המשלבת טיפול פסיכולוגי יחד עם נטילת MDMA לטיפול בהפרעת אכילה מסוג אנורקסיה נרווזה רסטרקטיבית.

להגשת מועמדות, פרטים ומידע נוסף ניתן ליצור קשר

יואל, חוקר משנה:058-7047720      Yoel.Golbert@sheba.health.gov.il​​​​​​​

אפרת, מתאמת:   efrat.weissshwartt@sheba.health.gov.il  050-6912229

לפרטים נוספים אודות המחקר באתר משרד הבריאות:
https://my.health.gov.il/.../MOH_2022-04-03_010398.aspx


Attached Picture

https://chat.whatsapp.com/HHU0fZPOKFvK5Xh6jaUzeu



קבוצת וואצאפ למתמודדים באנונימיות וללא טריגרים מי שלא יעמוד בקריטריונים יעופו 

גילי48
08/02/24 0:10

קשה לי כבר

אני תמיד מנסה להפסיק עם זה אבל זה קשה מדי ונמאס לי

נושית1
31/03/24 19:29

שלום, אני בת 27

אני חייבת לומר שזו קהילה מדהימה ותומכת ותודה למי שפתח אותה

הייתי שמחה לשאול

אני לא יודעת איך להגדיר את עצמי אבל זה דומה מאוד לבולימיה

תפריט האכילה שלי מתבסס בעיקר על מתוקים וחטיפים.... שאני אוכלת אוכל ממש כמו קוסקוס עם שניצל יש לי צורך להקיא

אני מרגישה שאני לא מצליחה לעכל את זה ויש לי תחושת אי נוחות בבטן ואני מקיאה (אני לא דוחפת אצבע או כל דבר אחר אלא יש לי שליטה מלאה על הקיבה ואני פשוט מקיאה)

אני לא תוקפת כמויות של אוכל, זה יכול להיות צלחת רגילה של אורז בלבד ואני מרגישה שאני לא מצליחה לעכל את זה ומקיאה

אני מגיעה בדרך כלל ל-2 הקאות ביום (סלטים ופירות אני לא מקיאה)

נכון חלק מהתסמינים של בולימיה עובדים עלי כמו עייפות, איבוד זיכרון וחולשה נוראית.

מה שהכי חשוב לי לשאול זה שאני מנסה 6 שנים להכנס להריון ואני בטוחה שיש לזה חלק

יש לי ילדה אחת באופן טיבעי ומהריון שלה גילתי את ההקאות ולאט לאט אחרי הלידה זה הדרדר ל-2 פעמים בשבוע

האם זה באמת משפיעה מבחינה הורמולית להכנס להריון (המחזור שלי תקין לגמרי)?

תודה רבה:)


אף-אחת
12/04/24 8:16

היי יקירה, 

לרגע חשבתי שאני כתבתי את הפוסט הזה, על הסלקציה הזו בין מתוקים וחטיפים לאוכל חם, על להקיא בלי מאמץ.. אני מאוד מתחברת ומבינה לליבך, הייתה תקופה שהקאות נראו לי כמו פטנט מעולה. גם יש משהו באוכל מבושל שמעורר התנגדות וחרדה. הייתי מציעה לך כן לנסות ללכת לטיפול, כדי לא להישאר עם זה לבד..

לגבי ההורמונים, אני לא אשת מקצוע, אבל הם גם נפגעים ברגע שאת מפעילה תהליכים לא טבעיים על הגוף. מינרלים ווינטמינים לא מגיעים למערכות שזקוקות להם והתפקוד נפגע. הקאות פעמיים בשבוע זה לא מעט וכדי להיכנס להיריון בצורה מיטבית ממליצה לשקול להפסיק לגמרי. זה לא קל וגם כאן אולי כדאי לחשוב על קבלת עזרה מבחוץ, קשה להיות עם ההפרעה לבד.

תהיי חזקה ומאחלת שתצליחי❤️