מידעהצהרת נגישות
תצוגת צבעים באתר(* פועל בדפדפנים מתקדמים מסוג chrome ו- firefox)תצוגה רגילהמותאם לעיוורי צבעיםמותאם לכבדי ראייהא+ 100%א-סגירה

מנהלי קהילה

ד
ד"ר אילן וולקוב
פסיכיאטר פרטי מומחה, מנהל רפואי MindMe המרכז לטיפול פסיכיאטרי מתקדם, בקניון רמת אביב, מגדל הקניון קומה 4, תל אביב. https://mindme.co.il/
אורית זאבי יוגב
אורית זאבי יוגב
מ.א בפסיכולוגיה קלינית – רפואית מן האוניברסיטה העברית בירושלים ותואר מ.א קליני בעבודה סוציאלית מאוניברסיטת חיפה. זוכת פרס האוניברסיטה ע"ש קלנר על הישגים יוצאי דופן בטיפול במשפחות רב בעיתיות. עבדתי הרבה עם הריונות בסיכון ובמחלקות פסיכיאטריות סגורות. בשנים האחרונות בעקבות עבודה במרפאה אנדוקרינולוגית עוסקת רבות בהשמנה קיצונית של מבוגרים, נוער וילדים ואף כתבתי על כך ספר, "רדו ממני", שמשפיע על אופן ראיית הנושא והטיפול בו.

התייעצות

11/11/19 20:28
3 תגובות

היי:)
אני מתמודד מעל לשנתיים עם דיכאון וחרדה. עברתי 3 טיפולים שונים ולפני כחודש התחלתי טיפול תרופתי ברמוטיב(פעם ראשונה בכל התקופה).

אני מרגיש שכבר מיציתי את השיחות על הילדות, המשפחה הטראומות שלי וכו עם מטפלים כאלה או אחרים.
אני פשוט מרגיש שאני כל הזמן מחפש פתרון מהיר לתסמינים שאני חווה מהדיכאון והחרדה ובעיקר משווה את עצמי לתקופה שלפני שזה התחיל ותקוע בלופ.

מרגיש שאני לא מצליח לשחרר את התחושה הזאת ובגלל זה אני ממשיך להרגיש את מה שאני מרגיש.

אני יודע שאני צריך ל"היכנע" למצב ולקבל את מה שהיה ופשוט לא מצליח. אני כל הזמן מאשים את הסימפטומים בזה שאני לא מצליח לצאת מהדיכאון וכו..ובתכלס אני יודע שהם יעלמו ברגע שאשחרר.

השאלה שלי היא איך "נכנעים"? או משחררים? איך אני מקבל את מי שאני כרגע כמו שאני? כל הדברים שאני מרגיש שאיבדתי אני יודע שבאני יכול לעבוד קצת קשה כדי להחזיר אותך רלי ולהנות מהם אבל בכל זאת מרגיש חסר אנרגיה ושאני לא מצליח לשחרר.

אשמח לכל דעה עזרה עצה
תודה לכולכם:)


תגובות

ג-ק5
11/11/19 23:02

זה תהליך, זה לא מגיע בהוקוס פוקוס, וזה דורש בדכ טיפול טרפויטי. אולי קוגנטיבי.

רועי-חזן
13/11/19 8:58

היי דדי, מצטער על התסכול שאתה חווה. מסכים איתך שקשה לקבל את עצמנו "ככה", כלומר עם תחושות של דכדוך ומועקה, ועם געגועים לימים אחרים לפני שגילינו בתוכנו את המקומות המדוכדכים. אתה מתאר שההשוואה לעבר חוזרת כמו לופ ומשאירה אותך במקום. ובעצם, זוהי משאלה שאכן לא תוכל להתקיים. גם כשהתסמינים הדיכאוניים והחרדתיים ידעכו, לא תחזור למה שהיית לפני. משום שלפני לא הכרת בעצמך את המקומות הדיכאוניים והחרדתיים הללו. ואולי יש בכך דבר חיובי שיכול לשנות את האופן שבו אתה מסתכל על החיים ועל עצמך. מהניסיון שלי, משברי חיים על אף הקושי העצום שמביאים איתם והירידה במצב הרוח הנלווית אליהם, הם מקומות שאנחנו בהחלט משתנים ולא חוזרים למה שהיינו, אבל יכולים לצמוח מהם, להכיר את עצמנו טוב יותר ולקבל בעצמנו גם את החלקים המורכבים והקשים. אתה מדבר על "כניעה", ואני יכול להציע כאלטרנטיבה את המילה קבלה (שגם אותה הזכרת). מושגים אלו מתחברים לגישות בפסיכולוגיה השואבות מתפיסות המזרח, מהפסיכולוגיה הבודהיסטית. מציע לך לפנות לטיפול בגישת ACT, תרפיית קבלה ומחויבות, שנשמעת רלוונטית להתמודדות שאתה מתאר. בהצלחה!

loveyourself
13/11/19 13:37

לשחרר את זה זה קשה. אני חושבת שדבר ראשון שצריך לעשות (לפחות מה שאני עשיתי) זה לעמוד מול המראה ולהגיד בפני עצמך את כל הכאבים וחסרונות שלך. ברגע שתודה בזה ותגיד את זה, תוכל אולי להתחיל לקבל את עצמך ואת החסרונות שלך.