מידעהצהרת נגישות
תצוגת צבעים באתר(* פועל בדפדפנים מתקדמים מסוג chrome ו- firefox)תצוגה רגילהמותאם לעיוורי צבעיםמותאם לכבדי ראייהא+ 100%א-סגירה

מנהלי קהילה

סימה לבני
סימה לבני
רוקחת בכירה, מנהלת המרכז לייעוץ תרופתי אישי, מחברת הספר "לעשות סדר בתרופות ובתוספים - בעידן שבו המידע אינסופי". לבני עוסקת בהפצה והטמעה של מאגרי מידע תרופתיים בחברת "זיעור". בעברה, ניהלה את בתי המרקחת של בתי החולים "הלל יפה" ו"רמב"ם". סימה שמה לה למטרה לקדם את הרוקחים כיועצים ורוקחים קלינים כמומחים לתרופות, כחלק מהצוות הרפואי. היא נותנת הרצאות ברחבי הארץ לקידום הניהול העצמי של התרופות באמצעות איתור מוקדם של בעיות שנובעות מתרופות, והספר "לעשות סדר בתרופות ובתוספים - בעידן שבו המידע אינסופי" הינו באותו עניין.
ליאת נסים
ליאת נסים
רוקחת קלינית בקופ"ח מאוחדת תואר ראשון בביולוגיה תואר שני ברוקחות קלינית וניהול רגולטורי
רוקחים קליניים- אוני
רוקחים קליניים- אוני
כל המשיבים הינם רוקחים מוסמכים הלומדים בבית הספר לרוקחות של אוניברסיטת בן-גוריון, במסלול לתואר שני ייחודי לרוקחות קלינית קהילתית וניהול רגולטורי (MSc) של בית הספר לרוקחות באוניברסיטת בן גוריון. המענה ניתן על ידי רוקחים מוסמכים במסגרת שיתוף פעולה ייחודי בין "כמוני", לבית הספר לרוקחות שבאוניברסיטת בן גוריון וזאת כחלק מקורס ייעוץ רוקחי תרופתי מתקדם, המקנה בין היתר מיומנויות מעמיקות בייעוץ ותשאול רוקחי ובמתן מענה לבעיות הקשורות בטיפול התרופתי, את הקורס מרכזים ומנהלים פרופ' איל שורצברג וד"ר אורלי שמעוני. .
ד
ד"ר פזית שקד רוקחת קלינית מומחית
שלום. אני ד"ר פזית שקד, רוקחת קליניתמובילה ופורצת דרך בישראל, היחידה בעלת תעודה מארה"ב של מומחית בטיפול תרופתי בקהילה. מאחוריי 23 שנות ניסיון שבהן הבאתי אלפי מטופלים בארה"ב ובישראל לאיזון תרופתי ובריאותי. צמצום תרופות מיותרות, איזון מחלות דרך תזונה ומניעת תופעות לוואי מתרופות הם נר לרגליי. במהלך שנות עבודתי התמקצעתי בנושא הטיפול בסוכרת וכיום אני משלבת הדרכה וליווי תזונתי יחד עם טיוב הטיפול בתרופות. בעבודה שלי משולבים יחס אישי חם, עוטף ומתחשב למטופלים ומקצוענות בתפירת הטיפול התרופתי היעיל והבטוח ביותר תוך השגת שיתוף פעולה מיטבי של הרופאים איתם אני מתקשרת באופן אישי לגבי כל מטופל/ת. לאחר תואר ראשון ברוקחות באוניברסיטה העברית השלמתי תואר ד"ר ברוקחות קלינית באוניברסיטת דוקיין בפיטסבורג, פנסילבניה בארה"ב, סטאג' בבית חולים Albert Einstein Medical Center בפילדלפיה, פנסילבניה. שימשתי 8 שנים כמנהלת שירותי רוקחות קלינית בבית חולים St. Mary Medical Cente בפרברי פילדלפיה , 13 שנים כרוקחת קלינית ב"שרותי בריאות כללית" ומזה 12 שנים נותנת שירות פרטי בלבד במסגרת הקליניקות בתל אביב וחדרה
כמוניתרופות ורוקחותנטילת לוריוון ולוסטרל

נטילת לוריוון ולוסטרל

30/11/19 15:43
8 תגובות

אהלן,
בעקבות כאב ראש עצבי אני לוקחת כבר תקופה של חודשיים חצי לוריוון לפני השינה וצמחי מרפא, הכאבים פחתו משמעותית אבל יש מעט מחשבות טורדניות ועייפות גדולה בגוף. בליווי של פסיכיאטר, אני רוצה להתחיל לקחת כדור נגד חרדה ודיכאון, אולי לוסטרל. האם יש סיכון בשילוב של לוסטרל ולוריוון לתחילת התהליך?
תודה רבה לעונים


תגובות

היי נגה,

שילוב לוסטרל ולוריבן הוא מקובל ביותר. בייחוד בתחילת טיפול בלוסטרל. ללוסטרל לוקח בין שבועיים עד ארבעה שבועות להגיע לפעילות כנוגד חרדה ודיכאון, ולכן מקובל לעשות מעין חפיפה עם כדור הרגעה כמו לוריבן כאשר מרגישים צורך בכיסוי נוסף. 

חשוב להיות סובלניים עם תחילת הטיפול בלוסטרל שכן הוא ילווה בהתחלה בעיקר בתופעות לוואי שגם הן כוללות עייפות ומחשבות. מומלץ להתחיל במינון נמוך לאורך תקופה של כשבוע-שבועיים על מנת שהגוף יתאזן בקלות יותר עם התרופה.  

חשוב להדגיש שלאחר תקופה של חודשיים וחצי אין להפסיק נטילת לוריבן בבת אחת. כאשר תיראי שלוסטרל מספיק עבורך והפסיכאטר לא יראה צורך יותר בנטילת לוריבן תאלצי להפחית את הטיפול בו בהדרגה.הדבר נכון גם לגבי לוסטרל. 

לקריאה נוספת ממליצה לך לעיין בעלון לתרופה של לוסטרל כאן

ניתן גם לקרוא באתר של כללית על התרופה כאן

ועוד לינק לסקירה על משפחת התרופות שמכילה את לוסטרל שנכתבה באתר כמוני: כאן

מקווה שסייעתי,

רותם סולומון

רוקחת קלינית

ואם מתאים לך, אפשר לבקר באתר לייעוץ תרופתי אישי וגם בדוקטור לתרופות בפייסבוק (-:

http://www.drpharma.co.il/

 

 

עמי-3
30/11/19 21:13

שלום נוגה,

אני לא מומחה ולא רוקח ובאמת שיותר קל לכתוב או  "לייעץ" מרחוק  אבל משהו לא מסתדר פה. יש לך כאבי ראש בהנחה שעשית את כל הבדיקות ולא מצאו דבר [ואם לא עשית כמובן פני לרופא ועשי את כל הדרוש] התחלת לקחת לוריוון לפני השינה ואת מייחסת את הורדת עוצמת כאבי הראש לכדור ומצד שני קיבלת מחשבות טורדניות שהן אחת מתופעות הלוואי האפשריות של הלוריוון ולכן את רוצה כדור לוסטרל שאחת מתופעות הלוואי האפשריות שלו קשורה לכאביראש, סחרחורת ואולי אפילו קושי להירדם. קיים חשש שתכנסי למעגל הטומן תופעות לוואי לא  פשוטות ויתכן שתהיי במצב פחות טוב מתחילת התהליך.

מה אני מציע [ותבדקי זאת עם רופא]  את הלוריוון שהינו כדור חזק תחליפי באסיוול 2 מ"ג [יש גם 5 ו10 מ"ג] אני אפילו הייתי אומר קחי רק חצי כדור ממנו ורק כשנראה לך שאת חייבת כלומר לא באופן יום יומי [כדורים זה לא ירקות] את הלוסטרל תדחי בינתיים קחי רדיולה [אני מכיר את התוסף של סולגאר שהינו מצויין ואין לי שום קשר איתם] תעשי סריקה בגוגל על מזונות המעלים סרטונין [זה למעשה מה שאמור לעשות הלוסטרל רק עם תשלום בריבית של תופעות לוואי] ותוספי לתפריט בצורה מושכלת ולא פחות חשוב תעשי רשימה של מה שעושה לך כייף ותנסי להגביר פעילות זו במקביל תעלי את הפעילות הגופנית שהיא כשלעצמה מטיבה עם השינה.

בהצלחה!

נגה.
01/12/19 12:04

היי עמי, תודה על תגובתך.

הכאבי ראש העצביים והמחשבות טורדניות התחילו שבועיים שלושה לפני נטילת הלוריוון על הבסיס יומי (חצי) כך שזה רק עזר, הייתי בכאבים מאוד קשים, כאבי תופת בראש ונמלול, והיו לי סיוטי לילה והתקפי חרדה (מה שלא היה לי בחיים). הייתי במיון פעמיים לבדיקות ועשו בדיקות ct, ctv, ניקור מותני ופונדוס ולא גילו כלום. הפסיכיאטר המליץ לי לקחת אלטרולט להתחלה אבל בגלל המוטיבציה הגבוהה לנסות לשוב למסלול באופן יותר טבעי, המשכתי רק עם הלוריוון, ואימצתי אורח חיים במשך חודשיים שכולל תזונה טובה שמכילה סרוטינין וויטמיני B, דיקור באופן קבוע פעמיים שלוש בשבוע, התעסקות בפרויקט מסוים שיסיח את דעתי והוציא אותי מהבית, מריחה של וולטרן על העורף (על האזור הבעייתי שתפוס), ושימוש בשמנים אתריים להרגעה. פעילות גופנית מאומצת חוץ מהליכות קשה לי לעשות עם הכבדות והישנוניות של הלוריוון. ואכן המצב השתפר אבל המחשבות הטורדניות הן שם והן כמו רגישות תחושתית מציקה על העור, כאילו היו איזה מצב תודעה שאני יודעת שהוא לא שייך אלי ונכפה עלי. לקחתי שני סוגים של צמחי מרפא כדי לחזק את הגוף ולתת קונטרה ללוריוון אבל הגוף לא יודע מה אני רוצה ממנו כל כך, הוא מוגבל בטווח הזה שבין הצמחי מרפא לבין הלוריוון ואין לו יותר מדי לאן לעוף. בנקודה זו כתבתי את הפוסט, לאחר שהבנתי שנלחמתי מספיק זמן כדי להבין שזה היה מן פלסתר זמני ואני כנראה צריכה לקחת כדור ממשפחת הssri שקראתי על כל הסוגים והמינים הרבה ועל כל התופעות לוואי ואני מאוד לא מתלהבת להתחיל אבל זו האופציה האחרונה (בשילוב עם cbt) אחרי שהרבה זמן ניסיתי לעזור לעצמי אבל המצב לא באמת חזר לקדמותו אלא חופר בחול לצאת מהבור כמו רכב תקוע אבל לא נוסע חופשי, בכיף. 

סימה-לבני
01/12/19 11:17

שלום רב,

ברצוני להתייחס לתגובתו של עמי1, שכן הוא מעלה שני נושאים שדר' רותם סולומון לא נגעה בהם.

  • נושא ראשון - האם נכון להתחיל בלוסטרל בנקודת זמן זאת. אזי באמת חשוב לקבל את האבחנה שבגללה טורח הרופא לרשום לך תרופה לדכאון וחרדה, ולבחון את כל הצדדים החיוביים והשליליים של התחלת טיפול ב SSRI לסימפטומים שאת מתארת.
  • נושא שני- אסיוול ולוריוון הן שתי תרופות מאותה משפחה, משפחת הבנזודיאזפינים. ההבדל המהותי בינהן הוא משך הפעולה שלהן. לוריוון Lorazepam הינו תכשיר קצר פעולה יחסית לאסיוול עם מחצית חיים של 12 שעות.ולכן נכון עשה הרופא שהציע לך את הלוריוון שנלקח בערב לפני השינה ולא ממש משפיע על המשך היום שלאחריו, ולא רשם לך אסיוול, DIAZEPAM שמחצית החיים שלו היא עד 48 שעות, לפי המיקרומדקס, והמטבוליטים שלו ממשיכים לעבוד עם מחצית חיים של עד 5 ימים. לטבלת השוואה בין הבנזודיאזפינים מתוך ויקיפדיה, הקליקו כאן.

לסיכום,

 במצבך כמו שאת מתארת אותו, קיימות כמה אפשרויות טיפול, שעל אחת מהן שאלת, וענתה לך דר' רותם סולומון. אך אין ספק שחשוב להבין מהי האבחנה שלך, ולבקש מהרופא להציע גם אפשרויות טיפוליות שאינן פרמקולוגיות, כדי שלא להכנס לאותו מעגל שכותב עליו עמי1, אפשרויות כמו טיפול בשיחות או CBT וכמו תוספים וצמחי מרפא, שאם מאמינים בהם הם לפעמים עוזרים. חשוב לוודא שהם לא מתנגשים עם תרופות אחרות.

בברכה,

סימה לבני
רוקחת
המרכז לייעוץ תרופתי אישי
www.mypharmacist.co.il
מחברת הספר: "לעשות סדר בתרופות- בעידן שבו המידע אינסופי" 

עמי-3
01/12/19 14:30

לסימה ונגה שלום,

סימה, לגבי זמן החיים [משך ההשפעה] את כמובן צודקת, אך לדעתי את מתעלמת מהגורם היותר חשוב  והוא הכמות המשליכה ישירות על תופעות הלוואי. גם בטבלה אליה את מפנה 1 מ"ג לוריוון שננה ל 10 מ"ג  אסיוול ואני הצעתי לקחת את ה 2 מ"ג כלומר  חמישית מהכמות בהשוואה . בנוסף המלצתי אם ניתן לקחת חצי כדור  כלומר עשירית מהכמות [בשווה ערך]  הנמצאת בלוריוון  ויותר מכך לקחת רק כשאין ברירה ולהעדיף רדיולה באופן יום יומי להרגשה טובה יותר והפחתת חרדות ותכשיר מבוסס ולריאן כמו נרבן לשינה. ניתן גם להוסיף תוסף של גאבא.

נגה, אני במקומך הייתי מנסה

נגה.
01/12/19 15:03

עמי,

אתה מדבר ספציפית על החלפת הלוריוון לאסיוול? כי אני רוצה לקחת צעד קדימה לכדור נוגד דיכאון וחרדה לטווח ארוך כדי לחזור לתפקוד מלא..

עמי-3
01/12/19 15:11

נוגה,

לעניין זה קחי את הרדיולה [אפשר עד 3 פעמים ביום] תנסי שבוע [כולל ההמלצות בתשובה הראשונה] וכתבי אם אפשר על הרגשתך 

שלום רב, אני חברת קופת חולים כללית ,נגועה במספר מחלות ומקבלת תרופות שונות.עם מי עלי להתיעץ בענין הנחיצות של התרופות המסוימות לאחר שנים שאני לוקחת אותן,בענין זמנילקיחתן , בוקר/ערב /צהרים לפני תוך כדי או אחרי ארוחות עם אלו משקאות וכדומ' 

בברכה