מידעהצהרת נגישות
תצוגת צבעים באתר(* פועל בדפדפנים מתקדמים מסוג chrome ו- firefox)תצוגה רגילהמותאם לעיוורי צבעיםמותאם לכבדי ראייהא+ 100%א-סגירה

מנהלי קהילה

פרופ' דן טרנר
פרופ' דן טרנר
מנהל המרכז למחלות מעי דלקתיות בילדים והמכון לגסטרואנטרולוגיה ותזונה בילדים, המרכז הרפואי שערי-צדק בירושלים.
ליהי גודני
ליהי גודני
דיאטנית קלינית ביחידה לחולים במחלות מעי דלקתיות ובמחלקות הכירורגיות, המרכז הרפואי תל אביב ע"ש סוראסקי 
חזי יזרעאלי
חזי יזרעאלי
פסיכולוג רפואי מומחה-מדריך. מטפל בילדים, נוער ומבוגרים.
פרופ׳ הנית ינאי
פרופ׳ הנית ינאי
מנהלת המרכז למחלות מעי דלקתיות במרכז הרפואי רבין
פרופ' איריס דותן
פרופ' איריס דותן
מנהלת המערך לגסטרואנטרולוגיה, מרכז רפואי רבין
כמוניקרוהן וקוליטיסתוצאות בדיקת קפסולת וידאו

תוצאות בדיקת קפסולת וידאו

01/12/19 9:20
6 תגובות

שלום לכולם, קיבלתי תשובת קפסולת וידאו, הקפסולה עברה את הקיבה תוך 25 דקות ואת המעי הדק תוך 4 שעות ו-13 דקות, ההכנה סבירה. נמצאו אפטה קטנה ומספר ארוזיות קטנות באיליום הסופי, רירית שאר חלקי המעי במראה תקין. תוכן במעי הגס.
בסיכום רשום שינויים דלקתיים קלים באיליום סופי וללא ממצאים בשאר חלקי המעי.

אשמח למענה על כמה שאלות

1.מה ההבדל בין אפטה לארוזיה?
2.האם התוצאות מרמזות על קרוהן, הרופא לא רשם שהוא רואה דלקת אלא רק שינויים דלקתיים.
3. קולונסקופיה וגסטרוסקופיה לפני שנתיים וחצי יצאו תקינות, נלקחה דגימה מהאיליום הסופי ויצאה תקינה, לא יודע עד לאיזה עומק נכנסו שם. אני סובל מגזים רבים, שלשולים בבוקר וצואה בהמשכים, כמו כן יש לפעמים כאב בצד ימין בבטן תחתונה. קלפרומפין לפני שנה וחצי בערך יצא תקין. מה יכול לגרום לשינויים דלקתיים כאלו.

הרבה תודה


תגובות

פרופ--דן-טרנר
מומחה כמוני
מנהל המרכז למחלות מעי דלקתיות בילדים והמכון לגסטרואנטרולוגיה ותזונה בילדים, המרכז הרפואי שערי-צדק בירושלים.
02/12/19 21:25

אפטה היא ארוזיה קטנטנה. כמו אפטות שיש בפה לעיתים. גודל סיכה. מספר אפטות בודדות אפשריות גם במעי תקין או לאחר לקיחת תכשירי NSAIDS כגון נורופן או נקסין או מצב זיהומי חולף. ואכן במידה וקולונוסוקפיה מלאה וקלפרוטקטין תקינים הדבר מוריד את הסיכוי שמדובר בקרוהן. בסופו של דבר מחלת קרוהן מתבססת על מגוון משתנים קליניים ביוכימיים הדמייתיים והסטולוגיים ולא רק ממצא מבודד בקפסולה. בהצלחה. דן טרנר.

עופר.בן
03/12/19 12:26

האם יכול להיות שאפטה/אירוזיות קטנות כאלו גורמות לכאב בצד ימין בבטן (אם זה באיליום טרמינלי), האם הן מתרפאות לבד? כמו כן מאוד קשה לי עם החומר המשלשל (פילוסאקס)- האם יכול להיות שהוא גרם לתוצאות הללו? (לאו דווקא אצלי, יכול להיות שהוא מביא לגירוי כלשהו בכלל). אני לא לוקח NSAIDS בשל תפקוד כליות קצת גבולי.

פרופ--דן-טרנר
מומחה כמוני
מנהל המרכז למחלות מעי דלקתיות בילדים והמכון לגסטרואנטרולוגיה ותזונה בילדים, המרכז הרפואי שערי-צדק בירושלים.
03/12/19 21:04

אפטות מבטאות לעיתים דלקת שעלולה לגרום לכאב. לעיתים לא מרגישים כלום - זה אישי. החומר המשלשל לא אמור לגרום לאפטות. אם הן מתרפאות לבד- תלוי מה האבחנה. מציע המשך אצל הרופא המטפל.

עופר.בן
15/12/19 22:07

פרופ טרנר, מצטער שאני ממשיך את השאלה- רופאת המשפחה אומרת שכדאי ללכת לייעוץ ואז לקבל בדיקת קפלמורפין, קולונוסקופיה גם אם אני רוצה לעשות פרטי, זה בעוד חודש וחצי (אני לא מהמרכז) וזה יקר וייעוץ זה רק עוד חודש (דרך המושלם). אם לא פרטי, אז כמובן מדובר בחודשים באיזור שלנו. אני יודע שאסור לתת ייעוץ אישי אבל אני לא מבין מה דחיפות העניין אם מצאו שינויים דלקתיים קלים באיליום הטרמינלי? התסמינים שלי כבר חמש שנים הם גזים בעיקר, כאבי בטן עמומים בעיקר בצד ימין אבל ממש לא תמיד, בטן נפוחה וצואה רכה בבוקר, לעיתים גם שלשול או צואה בהמשכים כמה פעמים- אך ורק בבוקר, מעולם לא היתה לי יציאה אחרי שעה 14:00 ובלילה אני ישן מצויין, מעולם לא היתה לי יציאה בלילה ובטח לא שלשול (אם כי לפעמים מוצא את עצמי עם ידיים על הבטן, כי כואב מעט). זה נמשך בערך 5 שנים, כשאולי הכאב מצד ימין הוא תסמין של השנה האחרונה, זה לא היה כזה ממוקד בעבר (אבל גם בהחלט הופיע גם לפני שנתיים או שלוש שנים). האם העניין דחוף ואני חייב ללכת למיון לבצע סיטי בטן (כבר בוצע לפני 5 שנים כשהיו חלק מהתסמינים האלו) או שאפשר לחכות חודשיים- שלושה עם הקולונסקופיה? (ביצעתי כבר פעמיים קולונו-גסטרו סקופיה, בפעם האחרונה לפני שנתיים וחצי כולל דגימה מהאיליום הטרמינלי וגם קפלמפרואין ביצעתי לפני שנה וחצי והיה תקין- 11, CRP לפני 5 חודשים, לא ניתן לחישוב, נמוך מאוד). אני מוגדר גם כנשא BMPR1A ולכן חייב לבצע קולוסקופיות וגסטרוסקופיות כל שנתיים-שלוש בשל חשש ל-JPS אלא שעד כה מצאו בכל קולונוסקופיה פוליפ אחד קטן ברקטום (אני בן 48) וזה כנראה לא מה שגורם לי את הסימפטומים (אין דם ביציאות ודם סמוי תקין). אשמח לפחות להבין אם זה שמצאו בקפסולת הוידאו שינויים דלקתיים קלים רק באיליום טרמינלי 0אפטה קטנה וכמה אירוזיות קטנות), כל שאר המעי הדק תקין, מעיד על מצב שחייבים לבדוק במהירות או שאפשר לחכות עם זה קצת (חודש לייעוץ ונניח שלושה-ארבעה חודשים לקולנוסקופיה)? הרבה תודה וסליחה על האורך.

פרופ--דן-טרנר
מומחה כמוני
מנהל המרכז למחלות מעי דלקתיות בילדים והמכון לגסטרואנטרולוגיה ותזונה בילדים, המרכז הרפואי שערי-צדק בירושלים.
17/12/19 19:25

צר לי - אינני יכול כאן דרך הפורום לקבוע דחיפות של בירור או טיפול. לכך עליך לקבל את ההמלצות הרפואיות של הצוות המטפל. בהצלחה.

אסתי-
05/07/20 19:28

היי מה קורה ?! רני ממש כמעט במצב שלך בגלל אפטות בודדות במעי הדק ושאר מדדים תקינים מה עשית בסוף ?!