מידעהצהרת נגישות
תצוגת צבעים באתר(* פועל בדפדפנים מתקדמים מסוג chrome ו- firefox)תצוגה רגילהמותאם לעיוורי צבעיםמותאם לכבדי ראייהא+ 100%א-סגירה

מנהלי קהילה

ד
ד"ר אילן וולקוב
פסיכיאטר פרטי מומחה, מנהל רפואי MindMe המרכז לטיפול פסיכיאטרי מתקדם, בקניון רמת אביב, מגדל הקניון קומה 4, תל אביב. https://mindme.co.il/
אורית זאבי יוגב
אורית זאבי יוגב
מ.א בפסיכולוגיה קלינית – רפואית מן האוניברסיטה העברית בירושלים ותואר מ.א קליני בעבודה סוציאלית מאוניברסיטת חיפה. זוכת פרס האוניברסיטה ע"ש קלנר על הישגים יוצאי דופן בטיפול במשפחות רב בעיתיות. עבדתי הרבה עם הריונות בסיכון ובמחלקות פסיכיאטריות סגורות. בשנים האחרונות בעקבות עבודה במרפאה אנדוקרינולוגית עוסקת רבות בהשמנה קיצונית של מבוגרים, נוער וילדים ואף כתבתי על כך ספר, "רדו ממני", שמשפיע על אופן ראיית הנושא והטיפול בו.
כמונידיכאון וחרדהיש לזה סוף?????ומהו??

יש לזה סוף?????ומהו??

21/03/20 21:10
12 תגובות

מאז שהגיעה הקורונה המצב שלי הדרדר ממש.
כל טיפת תפקוד שעוד היה לי הקורונה חתכה.
התוצאה: 24/7 במיטה, כמעט אין אוכל או שתיה.
אני יושבת שעות בוהה בתקרה וחושבת... ועלו לי 2 שאלות עיקריות:
האם יהיה סוף למצב שלי, הם אני אצא מזה יום אחד??
מרגישה אשמה אדירה שאני לא לוקחת את עצמי בידיים ופשוט קמה, מתפקדת ועוזבת את הדכאון וזהו.
זה בשליטה שלי? או שאני צריכה להשלים עם זה שאני לא כ"כ חזקה כמו שאני חושבת, כי באמת שאין לי כח...
באלי שיגיע הסוף....
אבל לא יודעת לאיזה סוף אני מצפה.
פשוט להתאבד וזהו? בינתיים הייתי קרובה לזה ממש השבוע וגיליתי שאני עוד מפחדת...
אבל פחד זה דבר שתמיד ניתן להתגבר עליו, לא?
לא יודעת מה לעשות, שונאאאאת את החיים האלו. לא באלי להתאשפז כמו שהרופאה הציעה לי.
אני לא אשרוד את הסדר יום והדרישות התפקודיות שיש במחלקה.
מבולבלת, מתוסכלת, לא יודעת מה לעשות, מפחדת מעצמי. מרגישה עצב מטורף,
וקנאה בכל מי שמצליח "לחיות". רחוקה בק"מ מהמקום בו החברות שלי נמצאות, אני בעולם אחר כ"כ מהם. אין סיכוי שמישהו שלא חווה יבין את זה.
מרגישה שאני רחוקה מהעולם... מביטה עליו מבחוץ... שונה מכולם.


תגובות

Ari2
21/03/20 23:03

תיראי באמת נשמע שקשה לך ושאת עוברת כל מיני תהפוכות נפש ומבולבלת אני מבין אבל בואי נסכים על כך ש להתאבד חלילה זה לא הפתרון כי תחשבי על זה את רוצה להרגיש להגיע למקום טוב ושמאבדים את החיים מפסיקים להרגיש, אז קשה לך אם מה שאת חווה אבל את עוד מתפקדת ואת יכולה להרים את עצמך הכי גבוה שאפשר רק צריך התבוננות נכונה איפה את נמצאת בחיים שלך וזה שאת לא דומה לחברות שלך עם בעשייה ואם בכל דבר זה לא דבר שהוא נורא כרגע יותר קשה לך עוד מעט את תהיי חזקה ותעשי המון דברים את חייבת דבר ראשון לסלוח לעצמך שאת לא מי שאת רוצה ליהות ולקבל את עצמך ככה עם הקשים עם המצבי רוח ואם זה שאת מי שאת כמו שאת וזה הכי מיוחד בעולם אני מבטיח לך שאת עוד תתעלי ותעלי מעלה לא צריך אישפוז צריך פשוט לרדת איתך למקום שאת נמצאת בו הג’י נמוך שאת מרגישה ומשם לעלות אני לא בעל מקצוע אני פשוט אדם שחווה כמה דברים בחייו ודברים כמו מה שאת מספרת אז אי אפשר להתעלם ולא למסור נפש בחוקה כל כך הכל בסדר רק תתבונני אני בטוח שיש סך כאלה דברים טובים שבחברות שלך אין וזה משהו שאי אפשר לקנות לעולם לאט לאט את תצליחי כל פעם דברים קטנים אל תפחדי מעצמך. עצמך זה זה שאוהב אותך הכי בעולם ורוצה לעשות לך טוב אבל הוא כבר מבולבל תחזירי אותו חזרה למסלול תני לעצמך ביטחון לקנאות בכל מי שרוצה ליחיות.. אבל את חייה את בריאה יש לך ידיים רגליים את נושמת את לא בבתי חולים נלחמת על החיים שלך אז יש קצת קושי זה יעבור אני יודע שזה נשמע רחוק אני אישית הייתי במצב שלך ובאמת היה לי קשה ומשם לאט לאט התחזקתי ראיתי כמה התורה יפה וכמה יש בורא עולםמאחד שאוהב אותנו ולא מה שמראים בחוץ שהתורה היא מפחידה או אחרת אלה רבנים מלטפים ואוהבים הרי הקדוש ברוך הוא הרופא לשבורי לב ומחבוש לעצבותם תנסי לא תפסיד. אני אשלח לך סרטון אם תירצי כאן ותיראי שיחזק אותך קצת וגם אל תפחדי מזה שהנפש שלך מהקשת מנוחה כרגע את מתאכזבת כי את מרגישה שאת יכולה יותר ואת מאכזבת את עצמך אבל המציאות מראה שאת צריכה מנוחה שאת צריכה להוריד ציפיות כרגע שאת צריכה ליחיות עם עצמך בשלום שמחתי לנסות לעזור צדיקה !

Ari2
21/03/20 23:10

הקורנה תחלוף והכל יהיה בסדר וזה יעבור אל תדאגי צדיקה ובנוגע לאוכל ושתיה מה הייתה הכוונה שלך תגידי לי עיר מגורים

Ari2
21/03/20 23:10

https://m.youtube.com/watch?v=hExR6XwVE5k

רן12
21/03/20 23:06

למה אין לך אוכל ?

מרים1324
21/03/20 23:10

ארי- תודה על התגובה שלך! אני לא יודעת אם אני באמת רוצה להתאבד כי באיזהשהוא מקום אני רוצה להקים משפחה וילדים, אבל החוויה היא קשה, החוויה היא למות, לא כדי לא להיות, אלא כדי שהסבל יפסק. אתה מבין למה אני מתכוונת? והבעיה בלהיות, זה שזה דורש ממך המון עבודה. המון בחירה. ואין לי כח לדרישות של החיים. כל החיין מאז שאני קטנה אני רק נלחמת כדי לחיות, נלחמת בכל דבר, נמאס לי מהמלחמות קיום האלו. אני מותשת מהם.

Ari2
21/03/20 23:53

אני מבין אותך צדיקה אבל תיראי מה ששלחתי לך את הסרטון תעתיקי את הקישור וכן הבנתי אותך ובגלל זה אמרתי שהסבל יפסק את צריכה להשאר כאן איתנו כי ברגע שתפסיקי לעצמך את החיים לא תרגישי כלום ואני באמת מבין אותך הכל יהיה בסדר אל תדאגי עם הזמן הכוח שלך יהיה מוכן לדרישות של החיים קשים לך כי את חושבת שבורא עולם הוריד עלייך קושי פשוט תורידי את הראש שימי תראש על אבא שבשמים הכל יהיה בסדר.

מרים1324
21/03/20 23:13

רז- יש אוכל. אבל אין תאבון. לכלום.

עדי.בורדר
21/03/20 23:44

היי לך נסיכה :) יש לזה סוף שאת מגלה את העוצמות הטובות שלך . הייתי במקום שאת נמצאת ועדיין מעט נמצאת שם זו מלחמה שממקומי אני יכולה להגיד לך שלקח לי זמן אבל באמת אני נמצאת במקום אחר , אני יכולה להגיד לך שהרגשתי בדיוק כמוך יש מצב שתגידי זו חוצפה כי "מה אני יודעת" יודעת לצערי ושמחתי יודעת מאוד . נהנתי לשמוע כמה מההבנות שיש לך , לעולם אל תפקפקי בחוזקות שלך זה מה שיש לך ועם זה את נלחמת כרגע . אל תעשי מעשה קיצוני את יודעת כמוני שזה מעין הזעקה האחרונה שאף אחד לא שומע אז תדעי שיש כול כך הרבה ששומעים , אני שומעת ועם קצת דמעות כותבת לך אני שומעת את הזעקה שלך את הקושי שלך , את יכולה לקום מזה את יכולה לצאת מזה את רק צריכה להאמין בעצמך ויותר מזה לדעת שיש אנשים שתומכים בך אז אני כאן בשבילך , אני ועוד הרבה שאת רואה שרק את רושמת כאב כולם פה בשבילך תאמיני בטוב ותצלחי את הדרך המאוד קשה של איבוד אמון באנשים , בחברה בסהכ כי הדברים לא הלכו כמתוכנן רצית להצליח עשית הכול הכי טוב שלך אבל אף אחד לא לימד אותך , אף אחד לא הכין אותך לזה , לכול אחד מסלול שונה עזבי מה שקורה עם אחרים תתמקדי בעצמך תטפלי בעצמך אחר כך את עוד תגלי כמה היה כדי לך להיות את ולא אחרים (כול כך מניסיון אישי) . זה לא בושה לטפל , בכלל לא בושה מי שלא מטפל !!! ואני מכירה כול כך הרבה כאלה שאני מרחמת על הילדים שלהם ועל הכלל שלהם , הקורונה לא קורונה לא מעניין יש לך עכשיו זמן לגיטימי - (שאת לא חייבת דין וחשבון לאף אחד) לטפל בנפש שלך לעשות ספורט , אומנות ללמוד להתרחק קצת מאנשים שאולי מורידים לך ,להכיר את עצמך בלי לדפוק חשבון מה היה . סוף העולם נמות כולם יחד או שנחייה כולם יחד אף אחד לא יודע אז אל תדאגי בקשר לזה : מה שבטוח נעבור את זה יחד . ואם לא בא לך להתאשפז את לא חייבת גם לי הציעו וטיפלתי בבעיה בעצמי , אבל את חייבת להילחם ! ואת מוזמנת לדבר איתי אם תרצי :heart:

מרים1324
21/03/20 23:53

עדי- את נשמה אמיתית!! קראתי את מה שכתבת כמה פעמים. וגם לי עלו דמעות. הרגשתי את הלב שלך, ופעם ראשונה הרגשתי שיש מישהו שמבין אותי. עד הסוף. בלי מילים. מקווה שיהיה לי כח להילחם, כי בינתיים הלוחמת נשארה בלי תחמושת... שוכבת באפיסת כוחות מהקרב האחרון. לה כל החיים הם מלחמה? אצל כולם זה ככה?

עדי.בורדר
22/03/20 0:50

אני שמחה שהצלחת לקרוא אותי :) תודה גם את !!! יש לך את הכוח , את לא צריכה תחמושת את צריכה חמלה לעצמך תסלחי לעצמך(עצם היותך אנושית בראש ובראשונה ) ותתחילי מחדש כול פעם . וכול פעם את תצליחי קצת יותר עד שתוכלי לשים אצבע על הקושי ותדעי לעבוד איתו נכון יותר ולא לדחוק אותו לפינה , הפנימיות שלנו היא קצת כמו מבוך .... וככול שיש יותר תוכן המבוך מסובך יותר אבל זה רק מעיד על תוכן ולא על "כישלון" אל תשווי את עצמך לאחרים כי אי אפשר להשוות . תשמחי להיות מי שאת כי אולי את עוד לא יודעת אבל בנינו את יודעת :wink: , את קצת מתכחשת כי את צריכה אישור סביבתי , אבל בנינו גם האישור הסביבתי לא שווה כלום אם את לא תביני את זה בעצמך . אז זה בסדר את בתהליך ויש לך את הכוחות , ויאלה מחר יום חדש השמש זורחת ואפשר לעשות דברים שאוהבים :) את מוזמנת לדבר איתי בפרטי כשתרצי תרגישי חופשי ואני אשתדל גם :)

עדי.בורדר
22/03/20 0:00

אהה ואל תרגישי אשמה !!! את אנושית ומותר לך להגיב בצורה אנושית אבל כדי לפעמים גם לקום ולאסוף את השברים ולהתחיל לרפא וזה הזמן , כי לבכי ועצבות ולכאב אין סוף זה בור ללא תחתית . ואם את לא תקומי ותעשי מעשה כמה שירצו לעזור לך זה לא יעזור לך ! את היחידה שיכולה לעזור לעצמך ,האם את רוצה ? את תגלי שבוודאי כי כול הכאב שלך הוא כי את אוהבת את החיים , וממש לא מאוחר , יותר מי זה , כשתרפאי את הכאב היה לך כוח שלאחרים אין . זה ביטחון עצמי ברמה אחרת לגמרי שתקדם אותך במהירות שיא . מה שאחרים השיגו את תשיגי פי 2 ובקלות כי עכשיו את לומדת לנהוג במכונה הזו הקרויה מוח (אני יודעת שלא הכי ברור אבל את תביני את זה אחר כך )

יעליק
22/03/20 19:38

כלכך מבינה אותך. אין תאבון לא מוציאים אנרגיה ולכן לא רעבים..