מידעהצהרת נגישות
תצוגת צבעים באתר(* פועל בדפדפנים מתקדמים מסוג chrome ו- firefox)תצוגה רגילהמותאם לעיוורי צבעיםמותאם לכבדי ראייהא+ 100%א-סגירה

מנהלי קהילה

ערן ברקוביץ
ערן ברקוביץ
פסיכולוג רפואי מומחה.
פרופ'-איתן-אוריאל
פרופ'-איתן-אוריאל
מומחה בנוירולוגיה, בעל תואר שני במחלות כלי דם של המוח. מנהל המחלקה הנוירולוגית מרכז רפואי בלינסון. מזכיר האיגוד הנוירולוגי בישראל.
ד
ד"ר יובל כרמון
רופא בכיר במחלקה הנוירולוגית ביה"ח מאיר.מנהל מרפאת טרשת נפוצה.
ד
ד"ר אסתר גנלין
רופאה בכירה במכון הנוירולוגי בביה"ח שניידר ומנהלת המרפאה הנוירואימונולוגית בו. בוגרת רפואה בטכניון בהצטיינות. בעלת תואר שני באימונולוגיה בהצטיינות יתרה (אוניברסיטת תל אביב) ותואר דוקטור בביוכימיה (הטכניון). משלבת מחקר קליני ובסיסי בתחום טרשת נפוצה בילדים. חברה בקבוצת המחקר הבין לאומית לטרשת נפוצה בילדים- International Pediatric Multiple Sclerosis Study Group (IPMSSG)

מובילי קהילה

פזית
פזית
הייתי בריאה ורופאת שיניים. כיום , חולה בטרשת נפוצה ואומנית קרמיקה, מציירת ומטפלת באמצעות אומנות. קודם כל אמא לשני ילדים נפלאים וחברה עם כמה אנשים חמים וחכמים. יש מתנה ביכולת ליצור ... זה מאפשר נתינה הלאה וידיעה שגם מי שלא מכיר אותי אישית יוכל לקבל משהו ממני שישמח ויגרום לו הנאה. זו הסיבה שאני כותבת פה. לעזור ולהשיא עצה וגם לקבל ידע ממי ששותפים לדרך הטרשים של טרשת נפוצה בדרך זו או אחרת. 
לביא שיפמן - MS ישראל
לביא שיפמן - MS ישראל
לביא שיפמן הוא ממיסדי חברת MS ישראל בע"מ (חל"צ) ומכהן בה, בהתנדבות, כדירקטור. חברת MS ישראל יוזמת ומנהלת מגוון רחב של פעילויות לחולים בטרשת נפוצה, תוך שהיא מעלה את המודעות הציבורית למחלה, להשלכותיה ותופעות הלוואי שלה. בהשכלתו, הוא מוסמך של הטכניון בחיפה בהנדסת מחשבים, עם התמקדות בתחום רשתות תקשורת ונתונים וכמו כן בוגר, בהצטיינות, של התוכנית לניהול עסקי בכיר של האוניברסיטה העברית בירושלים. בשנת 1990, לאחר שירות קבע בממר"מ, לביא היה ממקימי הסניף הישראלי של חברת מיקרוסופט בישראל (עובד מס. 2) והמנהל הטכני הראשון שלה. בהמשך כיהן גם כסמנכ"ל השיווק והמכירות של מיקרוסופט ישראל ללקוחות גדולים במשק הישראלי. בנוסף לפעילות ההתנדבותית ב-MS ישראל לביא מכהן מזה כ-4 שנים כחבר ועד בעמותת איגוד האינטרנט הישראלי. כמו כן, לביא הוא המקים, הבעלים והעורך הראשי של האתר www.netcheif.com - המספק ידע נרחב ביותר על תחום האינטרנט והתקשורת, תוך התמקדות בסביבה הביתית. לביא נשוי לאורלי שאובחנה כחולת טרשת נפוצה לפני כ-20 שנה, הוא מתגורר בבת-ים ואב לבן ולבת.
עירית לוזון - הבית לחולי טרשת נפוצה
עירית לוזון - הבית לחולי טרשת נפוצה
קהילת הבית לחולי טרשת נפוצה ו-CARE GIVERS הגדולה בישראל של אלפי חולים ובני משפחות, בני זוג וחברים מהמעגלים הקרובים. קהילה תומכת, המפגישה בין חולים וותיקים לחדשים, ומעניקה "במה" להעברת הסיפור האישי, באמצעות ראיונות טלוויזיה, רדיו, ותקשורת כתובה. קהילה שבה אנו מפעילים מערך של תכנים רלוונטיים המתחלפים מידי חודש, סדנאות והרצאות בלייב של אנשי מקצוע ברי סמכא ושל חולים המעניקים מהידע ומסיפורי החיים שלהם ונותנים השראה, מתוך רצון להשפיע, לחולל שינויים, לתמוך ולהנגיש מידע חיוני ומשמעותי לחולים ולסובבים אותם. המלצה נכונה, של חולה וותיק או של איש מקצוע, כאן ועכשיו, יכולה לשנות מהלך חיים של חולים אחרים! הצטרפו אלינו לקהילה חזקה ומשפיעה – הבית לחולי טרשת נפוצה - בפייסבוק
כמוניטרשת נפוצההאם תאורטית ניתן לבדוק האם אדם נמצא כרגע בהתקף?

האם תאורטית ניתן לבדוק האם אדם נמצא כרגע בהתקף?

25/03/20 19:53
13 תגובות

שלום לכולם, האם קיימת טכנולוגיה שניתן לבדוק האם עכשיו אדם נמצא בהתקף של טרשת? עזבו לרגע מה קופות החולים / בתי חולים מאפשרות וכו... אלא כמו למשל בדיקת דם שיכולה כמעט בוודאות 100% להראות האם אשה בהריון או לא, האם ניתן לבצע איזושהי בדיוקה, או שישי טכנולוגיה שיכולה להגיד האם כרגע אדם בהתקף או לא? נ.ב. במידה ואכן יש אפשרות לעשות בדיקה כזאת, האם בדיקות כאלה באמת מתבצעות בפועל? תודה לעונים


תגובות

א-אנונומית
25/03/20 20:49

אם תצליח באותה נקודת זמן לעשות MRI עם הזרקת גדוליניום, בהתקף פעיל לרוב יראו האדרה של הדמייה

נועםד
25/03/20 21:10

תודה על תשובתך. מה זאת אומרת "האדרה של ההדמייה"? 1) האם זה ומר שאם עושים MRI באותה נקודת זמן שיש למטופל חשש להתקף אז ניתן בוודאות גבוהה לדעת האם זה באמת התקף או לא? 2) אם כן, אז האם באמת עושים את זה? או למה בעצם שלא יעשו את זה?

עינת-מילר
מוביל קהילה
26/03/20 11:05

האדרה אומרת שכרגע יש דלקת פעילה אבל לא לכל דלקת פעילה יש ביטויי חיצוני והטיפול (סטרואידים) ניתן בייחס לביטויי החיצוני שמרגיש החולה ללא קשר למה רואים ב MRI

נועםד
26/03/20 12:27

אוקי, אז אם אדם חושש שיש לי כרגע התקף אבל יש התלבטות האם זה טרשת או לא, אז טכנולוגית, ניתן לעשות MRI וה-MRI יראה האם אכן יש דלת בזה הרגע או שזה משהו אחר. זה מראה בוודאות? האם הבנתי נכון? נ.ב. זה באמת מה שעושים היום ברפואה במידה ויש התלבטות אכן שולחים לעשות MRI?

עינת-מילר
מוביל קהילה
26/03/20 13:34

לא מדוויק אם אתה שואל על התקף אחרי שכבר אובחנה טרשת אז התשובה שלי מקודם רלוונטית אבל אם אתה שואל על אבחון של טרשת אז MRI זה עוד כלי אבחוני ולא היחיד והקובע הסופי.

נועםד
26/03/20 14:41

תודה עינת. אחרי שיש כבר טרשת הרבה שנים (כולל תרופות). אז למעשה ניתן לעשות MRI בתקופה שיש יש חשש בהדרדרות ובחשש שמדובר בהתקף? (כי הרי יכול להיות שזה משהו אחר ולאו דווקט התקף) והאם באמת עושים את זה?? האם כשיש ספק באמת עושים MRI כדי לדעת האם לתת טיפול נגד התקף עכשיו או שלא עושים MRI כדי לוודא האם המטופל באמת נמצא בהתקף? האם משתמשים בכלי הזה?

עינת-מילר
מוביל קהילה
26/03/20 15:08

הכי נכון זה מה מרגישים בפועל. יכולה להיות תמונת MRI מאוד חמורה ולא יהיה לה כלל ביטוי חיצוני ולהפך. עד כמה שידוע לי נוהגים לטפל בסימטומים הקיימים והמפריעים ולא לטפל במה שלא קיים על פני השטח. למשל אם אתה יודע שלא ישנת טוב בלילה ושבגלל זה ייתכן יכאב לך הראש אז מה תעשה, תחכך כדור נגד כאב ראש רק מהידיעה שאולי יהיה כזה או תחכה אם יגיע ובהתאם לכך תיקח. זו אולי לא דוגמה הכי טובה כי אקמול לא דומה לסטרואידים אבל זו הדוגמה שהצלחתי לחשוב

ערן-ברקוביץ
מומחה כמוני
פסיכולוג רפואי מומחה.
26/03/20 18:27

שלום נועם, במידה ויש התקף טרשת נפוצה ועושים MRI (עם גדוליניום) לאיזור הנכון (מוח, חוט שדרה, צווארי), אז יראו נגע שעובר האדרה - כלומר, בתמונת ה- MRI יראו את הנגע בלבן זוהר. בדיקה כזו אכן יכולה לאושש ולוודא שיש כרגע התקף. אבל... בשטח, ביום יום מבצעים רק בדיקת נוירולוג, כאשר ברוב רובם של המקרים היא מספקת: הבדיקה הנוירולוגית (שהנוירולוג מבקש ממך לעשות תנועות, מדגדג אותך, מכה עם פטיש...) מספיקה לנוירולוג הטוב כדי לקבל החלטה שיש התקף. לא יעשו MRI בנוסף, מכיוון שהבדיקה הנוירולוגית הגופנית מספיקה וגם יש צורך בהחלטה מהירה ובמידת הצורך בהתחלה של טיפול בסטירואידים (אם יש התקף), ולא יחכו כמה שבועות (במקרה הטוב) לבדיקת ה- MRI, אז ההתקף כבר יחלוף וישאיר נזקים. גם לא יקבעו MRI דחוף בגלל התקף טרשת נפוצה שבדיקה נוירולוגית מספיקה כדי לאבחנו .

ערן-ברקוביץ
מומחה כמוני
פסיכולוג רפואי מומחה.
27/03/20 10:38

ומצרף עוד מידע על התקפים בטרשת נפוצה:

נועםד
29/03/20 9:14

תודה עינת. תודה ערן. אני פשוט תוהה כי הייתה לי הדרדרות והרופא לא היה בטוח האם כן או לא. אז החליטו לתת סטרואידים בכל זאת. אם כך, אני חושב לעצמי למה לא עשה לי MRI דחוף במקום להעמיס אותי בסטרואידים.

עינת-מילר
מוביל קהילה
29/03/20 10:32

בעולם אידיאלי בו ה mri פנוי תמיד והנרולוג יכול לשלוח אותך לעשות בדירה ושתחזור אליו יום אחרי עם תשובה אז ייתכן שאת כולם היו שולחים לעשות לפני סטרואידים אבל זו לא המציאות ולכן גם עם היו נותנים לך הפנייה דחופה זה היה לוקח זמן כי יש מיקרים יותר דחופים ומי שמחליט מתעדף אותם.

נועםד
29/03/20 11:30

תודה לשניכם על תשובתכם!

ערן-ברקוביץ
מומחה כמוני
פסיכולוג רפואי מומחה.
29/03/20 15:56

בהמשך לשיחה, אני נזכר שאחת המחלקות בארץ יצאה במבצע לגיוס תרומות, כדי שיהיה לה MRI פרטי רק לאנשים עם טרשת נפוצה. ייקח המון זמן עד שנגיע לרמה כזו, אם בכלל....