מידעהצהרת נגישות
תצוגת צבעים באתר(* פועל בדפדפנים מתקדמים מסוג chrome ו- firefox)תצוגה רגילהמותאם לעיוורי צבעיםמותאם לכבדי ראייהא+ 100%א-סגירה

מנהלי קהילה

ד
ד"ר איתי גור אריה
מנהל היחידה לשיכוך כאב בשיבא, תל השומר. ד"ר גור-אריה כותב הספר "כאב, מאבחנה ועד הקלה"
עידית רונן
עידית רונן
אחות מומחית לטיפול בכאב, יו"ר יוצאת של פורום הסיעוד לטיפול בכאב. עבדתי שנים רבות במרכז שניידר לרפואת ילדים בריכוז ותיאום הטיפול הכאב כמו כן, ריכזתי את תחום בטיחות המטופל וניהול סיכונים וכיהנתי כאחות הועדה לילד בסיכון.
ד
ד"ר גור רות
אני מומחית בנוירוכירורגיה וברפואת כאב ומשמשת כרופאת כאב בכירה במרפאת הכאב בשיבא. אני מתמחה בעיקר בכאבים שמקורם במערכת העצבים המרכזית: כאבי ראש, כאבי פנים כאבים הנובעים מבעיות נוריולוגיות, כאבים שמקורם בעמוד השדרה לכל אורכו, הרפס, ועוד. אני מתמחה בעיקר בפעולות פולשניות לטיפול בכאב, אולם אמונה גם על הטיפול התרופתי.
אלה סטולר
אלה סטולר
פיזיותרפיסטית, BPT,MPT. מתמחה בשיקום אורטופדי, כאב כרוני ותסמונות כאב לרבות CRPS. בעלת 10 שנות ניסיון בניהול מחלקת אשפוז יום שיקומי בבית החולים "רעות". מאמינה בשיקום פונקציונאלי, תוך הסתכלות הוליסטית על האדם כמכלול. דוגלת בעבודה שיקומית רב מקצועית, לצורך קידום מטרות תפקודיות של המטופלים. בוגרת קורסים כגון: דיקור מערבי (DRY NEEDLING), נוירודינאמיקה קלינית, טכניקות מיופציאליות, הנחיית קבוצות ועוד.
ד
ד"ר גלעד וסרמן
מומחה לרפואת הפה, בוגר האוניברסיטה העברית בירושלים והדסה משנת 2012 ותוכנית ההתמחות ברפואת הפה באותו מוסד משנת 2018. במהלך לימודיו השלים גם תואר מוסמך מחקרי (MSc) במדעי הרפואה בבית הספר לרפואה של האוניברסיטה העברית בירושלים והדסה. אחראי המרפאה לכאבי פנים, לסתות, ומפרקי הלסת במרכז הרפואי תל-אביב (איכילוב), ובמרפאה פרטית. מאמין ומקיים גישה מולטידיסיפלינרית בטיפול.
ד
ד"ר גיא אלאור
אני מומחה בנוירוכירורגיה, עוסק וברפואת כאב במרפאת הכאב בשיבא. אני מטפל בכל סוגי הכאב, מעבר לטיפול תרופתי יש לי עניין מיוחד בטיפול פולשני לכאב במערכת העצבים המרכזית והפריפרית: עצבי הפנים, עמוד שידרה, קיצוב עצבי מרכזי ופריפרי ושחרור כירורגי של עצבים.
ד
ד"ר נטלי שליט
אני רופאה מומחית ברפואה פנימית וברפואה לשיכוך כאב. רופאה בכירה במכון לרפואת שיכוך כאב בתל השומר ועומדת בראש המרפאה לשיכוך כאב בגיל השלישי. עוסקת בעיקר בשיכוך כאב בגיל המבוגר הנובע ממחלות כרוניות מורכבות, כמו נוירופתיה משנית לסוכרת או כאב נלווה לאוסתאופורוזיס ושברים. אני מאמינה במבט רב מערכתי על המטופל המבוגר, תוך התחשבות במכלול מחלות הרקע והטיפול התרופתי המורכב אותו הוא נוטל.

מובילי קהילה

לימור חורש
לימור חורש
היי חברים :) שמי לימור, לוקה בכאב כרוני מתחילת שנת 2011 עקב תאונה. כיום, לצד הכאבים והמחלה, כל מטרתי היא לאפשר למטופלים, למשפחותיהם ולאנשי מקצוע לבנות סביבת חיים בריאה המבוססת על הבנה, אמפתיה והתחשבות הדדית. בכוונתי לתת הכוונה לרכישת כלים, לתת מקום לדבר על מה שאסור, על מה שמותר ולא נעים, ולתת לכם הזדמנות להכיר ולפגוש זה את זה.
כמוניכאבכאב שנתיים לאחר ניתוח בקע מפשעתי דו״צ בשיטה לפרסקופית (24)

כאב שנתיים לאחר ניתוח בקע מפשעתי דו״צ בשיטה לפרסקופית (24)

27/03/20 3:39
20 תגובות

שלום לכולם,
לפני קצת יותר משנתיים- בגיל 22 עברתי ניתוח לתיקון בקע מפשעתי דו-צדדי בשיטה לפרסקופית (מצלמה). אני בכושר טוב, גבוה, מבנה גוף מוצק.
הבקע היה לא גדול והוא לא כאב לי אך הוחלט לעשות בזמן את הניתוח מכיוון שזה ניתוח יחסית קל וזמן ההחלמה שלו לא ארוך.
בניתוח הוכנסה לי רשת PROGRIP 10X15 CM משני הצדדים עם קיבוע בעזרת טאקרים.
זמן ההחלמה שלי מהניתוח היה ארוך מהמקובל. הרגשתי ״כאבי ניתוח״ יותר משבועיים לאחר הניתוח ובטן נפוחה וכואבת כחודש לאחר הניתוח.
מאז הניתוח ועד היום אני מרגיש כאבים שהולכים ומתחזקים כמעין כאב של משיכה פנימית רק בצד שמאל. לעיתים מתקשה להירדם עקב הכאב. הכאב מקרין על איזור רחב אך מקורו בצד שמאל, מעט מתחת לפופיק (כ8 ס״מ מעצם המותן) במישוש האיזור אני מצליח לשים את האצבע בבטן התחתונה מצד שמאל על משהו שמרגיש כמו הסיכה שבעזרתה קובעה הרשת. יש לציין כי אני לא רואה אודם או נפיחות באיזור. יש הפרעה בצרכים גדולים בהפעלת לחץ.
הייתי אצל הרופא המנתח שהפנה אותי לצילום US נוסף שעשיתי חודש לאחר הניתוח ושנה לאחר הניתוח- בצילום לא הודגם בקע חוזר ולכן הרופא אמר לי שהכל בסדר.
כיום, יותר משנתיים לאחר הניתוח אני עדיין מרגיש את הכאבים וזה מפריע לי בשגרת חיי.
הוזרק לי לאיזור לידוקאין עם חומר הרדמה בכדי לנסות לאלחש את האיזור- הקל על הכאב ליומיים ולאחר מכן חזר לקדמותו.
לאחר צילום CT עדכני מלפני שבועיים של איזור הבטן והמפשעות לא הודגמה חזרה של הבקע אך ניתן לראות את כל המיקומים של הסיכות(טאקרים) שנמצאים אצלי בגוף ונראה כי יש 2 סיכות שמתאימות במיקומם למיקום שכואב לי. (נמדד מרחק מעצם האגן).

הייתי אצל שני רופאים שונים(לא הרופא המנתח שעשה את הניתוח בראשונה) שכל אחד המליץ אחרת:
אחד אמר שיש לעשות את הניתוח שוב בגישה לפרסקופית, להוציא את הרשת ולהחליף ברשת חדשה.
השני אמר שמכיוון שעבר שנתיים, המקום מלא ברקמות על הרשת, ולדעתו יש לעשות ניתוח מסורתי (עם חתך) באיזור הבטן ולשלוף את 2 הסיכות בלי נקודתית בלי לגעת ברשת.

אני לא יודע מה לעשות ולאיזה גישה ללכת.
אשמח לעצתכם, אם מישהו עבר/עובר משהו כזה, רופא שמבין בתחום או כל מידע או המלצה שיכולה לעזור תתקבל בברכה

תודה רבה ובריאות טובה לכולם.


תגובות

עמי-3
28/03/20 19:51

תוכל לבדוק אצל פרופ דודאי, ו\או פרופ ללצוק, ו\או ד"ר דני רוזין שגם מקבל דרך קופת חולים מכבי

AAA2
30/03/20 16:44

תודה על התגובה. האם יש רופא שמומלץ לדעתך?

סמקול
30/03/20 15:39

שלום לדעתי מתוך לימוד בgoogle כאשר עברתי ניתוח לפרוסקופי - למדתי שניתוח נוסף הוא פתוח. אבל תגיע למרפאה יעודית למשל באיכילוב היכן שמנתחי בקע מקבלים במרפאות חוץ. העלות 250 ש'ח אם תנסה לקבוע תור בכמה בתי חולים ולקבל מועדים שתוכל לבחור בינהם. לסיכום בפורום הזה - כאב - אין מנתחי בקע ומהם אתה חייב לקבל חוות דעת. יש פה גם חשיבות לרופא ותיק ומומחה בתחום - אותי קיבל במרפאה ד'ר סופר למזלי ( פגישת טרום ניתוח ). לא זוכר שמות של המנתחים - לאחר הניתוח, 3 פעמים קיבלתי לביקורת במרפאה מנתח בתחום - כירורג- וזה הרגיש ממוקד.

AAA2
30/03/20 16:46

תודה על התגובה. האם אתה עברת ניתוח נוסף אחרי הניתוח הלפרסקופי? אני פשוט שבע מניתוחים ורוצה לעשות את הגישה הנכונה ביותר. מצד אחד חושב שאם כבר פותחים אז אולי באמת עדיף להחליף את הרשת ולעבור את הניתוח ״מחדש״ עם רשת ללא טאקרים. מצד שני נאמר לי שאחרי שנתיים הכל מאוד דבוק ויש סיכון בפגיעה כאשר מוציאים את הרשת ולכן עדיף לעשות חתך ולהוציא רק את הטאקרים שמפריעים. האם יש לך המלצה בנושא? ורופא שאתה ממליץ שעדאי להיוועץ בו? תודה

סמקול
30/03/20 17:58

הי. לא עברתי ניתוח נוסף. הניתוח הצליח ומחזיק 4 שנים ללא שום כאב שום סימפטום. אין לי שמות של רופאים. בריאות

סמקול
30/03/20 18:20

ועוד כיוון. תסתכל למשל באיכילוב מחלקת כירוגיה ניתוחים לסגל - בהם רופאים שחלק מהם מקבלים גם פרטי. יש ליד כל הרופאים התמחות - באם אתה מעוניין פרטי. יש גם "מרפאה כירורגית כללית" שהיא כוללת ביקורים כאמור ב 250 שח או טופס 17. יש שם אזכור של נושא ניתוחי בקע. המצב שלך - ניתוח בקע שלא לגמרי הצליח- מחייב לוודא שהתור הוא למומחה מתאים. בימים שאינם קורונה הייתי ממליץ להגיע למרפאה ולבקש מהמשרד תור+ מומחיות. כנ'ל בבתי חולים גדולים אחרים. בריאות

AAA2
30/03/20 22:08

ראשית אני שמח שהניתוח שלך הצליח ואתה ללא כאב. בריאות טובה. אני אקח לתשומת ליבי מה שאמרת. יש לי ביטוח פרטי כך שזה יכול להתבצע גם דרך פרטית (עם החזר מסוים).. אם יוצא לך לשמוע על רופא מומלץ אשמח לפרטים. תודה.

ד--ר-גור-רות
מומחה כמוני
אני מומחית בנוירוכירורגיה וברפואת כאב ומשמשת כרופאת כאב בכירה במרפאת הכאב בשיבא. אני מתמחה בעיקר בכאבים שמקורם במערכת העצבים המרכזית: כאבי ראש, כאבי פנים כאבים הנובעים מבעיות נוריולוגיות, כאבים שמקורם בעמוד השדרה לכל אורכו, הרפס, ועוד. אני מתמחה בעיקר בפעולות פולשניות לטיפול בכאב, אולם אמונה גם על הטיפול התרופתי.
30/03/20 22:50

שלום רב AAA2 אני חושבת שיש להוציא את שתי הסיכות אחת מהן כנראה יוצרת לחץ על עצב במפשעה. אולם השיטה הטובה ביותר עם סיכוי ההצלחה הטובים ביותר להוצאה בלי לחתוך את העצב - זו שאלה לכירורג. איני יודעת על מי להמליץ - שמע כמה דעות ואז קבל החלטה. ד"ר גור.

AAA2
30/03/20 23:27

תודה רבה ד״ר גור רות. אני אכן התייעצתי עם שני רופאים ולצערי גישתם למהלך הניתוח שונה- אחד סובר לניתוח לפרסקופי ואחד לניתוח עם חתך. אני אנסה להיוועץ בעוד רופא ואקבל החלטה. תודה.

ד--ר-גור-רות
מומחה כמוני
אני מומחית בנוירוכירורגיה וברפואת כאב ומשמשת כרופאת כאב בכירה במרפאת הכאב בשיבא. אני מתמחה בעיקר בכאבים שמקורם במערכת העצבים המרכזית: כאבי ראש, כאבי פנים כאבים הנובעים מבעיות נוריולוגיות, כאבים שמקורם בעמוד השדרה לכל אורכו, הרפס, ועוד. אני מתמחה בעיקר בפעולות פולשניות לטיפול בכאב, אולם אמונה גם על הטיפול התרופתי.
06/04/20 16:16

שתף אותנו! שיהיה בהצלחה. ד"ר גור.

Danielkoch
10/10/20 3:30

היי רציתי לשאול אני סובל מאותה בעיה אבל בצד שמאל יש עדכון איך להמשיך טיפול?

AAA2
03/01/21 23:40

היי דניאל, האם התקדמת בטיפול בבעיה?

AAA2
11/10/20 16:09

שלום דניאל, אני מצטער לשמוע שאתה מרגיש גם כאבים. מתי עברת את הניתוח? האם לפרסקופי או פתוח? כששמו לך רשת שמו טקרים או לא ? בכל מקרה- אני הולך על האופציה של הזרקת חומר לחסימת העצב שנקרא Tap Block אשר מוזרק למקלעת העצבים הנמצאת במותן(בין עצם 2 ל-3 במותן). זה אמור לשתק את הכאב באיזור זה וההזרקה מתבצעת תחת US (אולטרסאונד) בבי״ח. אעדכן בהתפתחות. בריאות.

יאן500
30/09/22 12:20

היי AAA2, עברתי ניתוח לפרוסקופי דו צדדי לפני שבוע והותקנו אצלי רשתות בצד ימין ושמאל עם טאקרים. לפני הניתוח לא היה כאב בצד ימין אבל הודגם בקע קטן לא סימפטומטי שהוחלט על תיקונו. כעת, יש כאב מפשעתי בצד ימין שמרגיש כמו עקצוצים אבל לא מדובר בכאב "קלאסי" של בקע. רציתי לדעת מה שלומך? האם בסוף עשית את ה-Tap Block או משהו אחר? האם יש לך עדיין כאבים? תודה ובריאות טובה. 

רון5555
08/03/23 10:20

היי יאן500  ,אשמח לדעת מה מצבך היום ,מקווה שזה מאחוריך, אני גם מסובך מניתוח בקע , 7 חודשים אחרי היו לי בהתחלה כאבים איומים באשך ימין חודש וחצי סבל ,אח"כ זה עבר פתאום איסו מתיחה והיה לי כאב של דקירה פנימית מסיכה חודשיים כאבים ועבר... אח"כ היה לי כמה זמן שקט ופתאום כאב עיצבי עד היום מזה חודשיים , התחיל לי בעקצוצים בבטן הרגשה שוב של סיכה והכאב הלך והחמיר ..כאב בלתי נסבל ,אני היום על כדורים ליריקה שזה גועל נפש.... מפיג כאב אבל הופך אותך לזומבי ....   מיועד לזריקה חסם עיצבי.... מאוד טרוד כי שמעתי שזה לא כזה עוזר....אני ממש מיואש... רוצה לומר בהזדמנות זו לאנשים לא לרוץ לעשות את הניתוח הזה ,ואם כבר רק בשיטה הישנה.

אדם87
23/12/20 10:47

היי AAA2 אתה הבקע המפשעתי איכשהו קשור לבקע טבורי?

AAA2
03/01/21 23:39

היי אדם87, הבקע המפשעתי שונה מהבקע הטבורי. להבנתי, אלו 2 סוגים שונים של פציעות. בריאות טובה.

אדם87
07/01/21 9:52

מעניין זה..אקרא שוב על הנושא הבנתי את זה לא נכון . תודה:)

אדם87
29/12/20 11:33

פשוט קראתי מאמר שכנראה כאילו זה אותו הדבר...הבקע המפשעתי

רון5555
08/03/23 10:03

היי AAA2 ,    מה מצבך היום 8-3-2023?     אני אחד לאחד אותה בעיה 7 חודשים אחרי הניתוח מועמד לזריקה חסם עיצבי שבוע הבא, מקווה לשמוע שהסתדר אשמח לתגובתך.