זכויות

20/05/20 2:17
8 תגובות
2 שאלות
דבר ראשון האם יש לחברי הקופות השונות מידע פשוט נגיש ובהיר של רשימת הבדיקות שהם יכולים לגשת אליהן כדי לקבל איבחונים על מצבם הבריאותי? או שזה לגמרי בידיים של הרופא רוצה ישלח לא רוצה לא ישלח וה'פאציינט' לא יכול לעולם לבקש בדיקה כלשהי כי בעצם לא אומרים לו שהיא קיימת בכלל

דבר שני האם יצא לכם במקרה להיכנס לצאט של הקופות השונות בארצנו לא משנה איזו? אם כן האם שמתם לב לתופעה המעניינת שאתם לא מצליחים להעתיק את תמליל השיחה וגם לא לקבל אותו למייל? ואפילו לא את החלק שלכם? האם למישהו יש מושג למה? כי למשל כאשר עושים צאט עם חברה מסחרית נורמאלית בעולם יש שם אופציה נורא פשוטה של משלוח למייל ואופציה נוספת של העתק הצאט. האם זה נראה לכם בסדר? או שאולי לא ממש?

8 תגובות

עו-ד-אדריאנה-שוורץ
מומחה כמוני
מתמחה בפניות ותביעות כנגד קופות החולים, הביטוחים המשלימים, בתי חולים ומשרד הבריאות לחייבן לאשר טיפולים משפרים, מאריכים ומצילי חיים אשר אינם בהתוויה או בסל הבריאות או לדאוג לקבלת החזר כספי חלקי או מלא מקופת החולים עבור תרופות, טיפולים, בדיקות ופרוצדורות רפואיות שונות. למשל: סירוב הקופה לממן תרופה לה זקוק החולה; סירוב הקופה לספק לפונה טופס 17; סירוב הקופה להפנות את החולה למרכז רפואי מסוים; סירוב הקופה והביטוח המשלים להחזר כספי עבור ביקור אצל רופא מומחה, ביצוע בדיקה או ביצוע פרוצדורה רפואית ועוד. אני עוסקת גם כן בייצוג על פי חוק לטיפול בחולי נפש, ייצוג באשפוז בכפיה. בעקבות הסיפור האישי שלי, החלטתי שאני רוצה להקדיש את חיי המקצועיים לסייע לאנשים בנבכי הבירוקרטיה הרפואית. אמי נפטרה מסרטן ובמהלך 13 שנות מחלתה, גיליתי שחלק ניכר מהזמן אני מכלה בטיפול באדמיניסטרציה הרפואית והבנתי שצריך להיות אדם מאוד אסרטיבי, עם הרבה סבלנות וזמן פנוי כדי לקבל מהמוסדות הרפואיים את מה שנזקקים לו לשיפור איכות החיים, הארכתם או הצלתם. ויותר מהכל, צריך ידע - לדעת למי לפנות, איך, מה לכתוב או להגיד באופן מדויק.
20/05/20 10:36
רפי שלום, לשאלתך הראשונה, כל הבדיקות מנויות באתר כל הבריאות. מצרפת לנוחיותך קישור. נא ראה מטה. לשאלתך השנייה, אני ממליצה שתפנה לתמיכה הטכנית של קופת החולים. בברכה, עו"ד אדריאנה שוורץ ...
רפי שלום,
לשאלתך הראשונה, כל הבדיקות מנויות באתר כל הבריאות. מצרפת לנוחיותך קישור. נא ראה מטה.
לשאלתך השנייה, אני ממליצה שתפנה לתמיכה הטכנית של קופת החולים.
בברכה,
עו"ד אדריאנה שוורץ
רפי.מלאך
20/05/20 15:36
תודה על התשובות אבדוק בהקדם. בקשר לשאלה השנייה הבעייה אינה טכנית אלא מהותית כלומר אם באף אתר לא ניתן להגיע לכלל תעתיק מסודר פשוט של השיחה כי אז יש פה הפרה של זכות הציבור לדעת שהיא זכות בסיסית אלמנטרית...
תודה על התשובות אבדוק בהקדם. בקשר לשאלה השנייה הבעייה אינה טכנית אלא מהותית כלומר אם באף אתר לא ניתן להגיע לכלל תעתיק מסודר פשוט של השיחה כי אז יש פה הפרה של זכות הציבור לדעת שהיא זכות בסיסית אלמנטרית במדינה דמוקרטית מה עוד שהפונה משקיע זמן יקר ומאמץ בניסיון לדעת... השאלה איך אפשר לתקן את זה לא ברמה הטכנית אלא ברמה הכללית העקרונית של כל הרפואה הציבורית משום שמדובר בהפרת זכויות בוטה למדי...
עו-ד-אדריאנה-שוורץ
מומחה כמוני
מתמחה בפניות ותביעות כנגד קופות החולים, הביטוחים המשלימים, בתי חולים ומשרד הבריאות לחייבן לאשר טיפולים משפרים, מאריכים ומצילי חיים אשר אינם בהתוויה או בסל הבריאות או לדאוג לקבלת החזר כספי חלקי או מלא מקופת החולים עבור תרופות, טיפולים, בדיקות ופרוצדורות רפואיות שונות. למשל: סירוב הקופה לממן תרופה לה זקוק החולה; סירוב הקופה לספק לפונה טופס 17; סירוב הקופה להפנות את החולה למרכז רפואי מסוים; סירוב הקופה והביטוח המשלים להחזר כספי עבור ביקור אצל רופא מומחה, ביצוע בדיקה או ביצוע פרוצדורה רפואית ועוד. אני עוסקת גם כן בייצוג על פי חוק לטיפול בחולי נפש, ייצוג באשפוז בכפיה. בעקבות הסיפור האישי שלי, החלטתי שאני רוצה להקדיש את חיי המקצועיים לסייע לאנשים בנבכי הבירוקרטיה הרפואית. אמי נפטרה מסרטן ובמהלך 13 שנות מחלתה, גיליתי שחלק ניכר מהזמן אני מכלה בטיפול באדמיניסטרציה הרפואית והבנתי שצריך להיות אדם מאוד אסרטיבי, עם הרבה סבלנות וזמן פנוי כדי לקבל מהמוסדות הרפואיים את מה שנזקקים לו לשיפור איכות החיים, הארכתם או הצלתם. ויותר מהכל, צריך ידע - לדעת למי לפנות, איך, מה לכתוב או להגיד באופן מדויק.
20/05/20 16:10
רפי שלום שוב, להערכתי מדובר בעניין טכני ולא מהותי . שהרי אתה יכול לשמור את כל תוכנו על ידי צילום מסך פשוט וכיוצ'. חוזרת על המלצתי לפנות לתמיכה הטכנית ולבקש להוסיף את האפשרות. בברכה, עו"ד אדריאנ...
רפי שלום שוב,
להערכתי מדובר בעניין טכני ולא מהותי .
שהרי אתה יכול לשמור את כל תוכנו על ידי צילום מסך פשוט וכיוצ'.
חוזרת על המלצתי לפנות לתמיכה הטכנית ולבקש להוסיף את האפשרות.
בברכה,
עו"ד אדריאנה שוורץ
רפי.מלאך
20/05/20 16:15
מדובר בעיניין מהותי לא טכני משום שצילום מסך מוגבל ביכולת הכיסוי שלו את הצט ומחייב סידרת צילומים כאלה. יתירה מזאת צילום מסך לא יאפשר שימוש בלינק. נסי למשל לערוך צאט עם מוסד ציבורי מסודר כמו הספריה הלאו...
מדובר בעיניין מהותי לא טכני משום שצילום מסך מוגבל ביכולת הכיסוי שלו את הצט ומחייב סידרת צילומים כאלה. יתירה מזאת צילום מסך לא יאפשר שימוש בלינק. נסי למשל לערוך צאט עם מוסד ציבורי מסודר כמו הספריה הלאומית וראי בעצמך את ההבדל שהוא ברור לעין. כל מוסד המכבד את זכות הציבור לדעת מאפשר לפונה פעולות בסיסיות של העתק והדבק, של העתק את כל השיחה ושל משלוח למייל זה א ב של מה שמכונה זכות הציבור לדעת. האדם הקטן והחבר הפשוט לא יוכל לתקן את זה בכוחות עצמו לעולם אלא רק מהלך ציבורי של הגנה על זכותו לדעת.
עו-ד-אדריאנה-שוורץ
מומחה כמוני
מתמחה בפניות ותביעות כנגד קופות החולים, הביטוחים המשלימים, בתי חולים ומשרד הבריאות לחייבן לאשר טיפולים משפרים, מאריכים ומצילי חיים אשר אינם בהתוויה או בסל הבריאות או לדאוג לקבלת החזר כספי חלקי או מלא מקופת החולים עבור תרופות, טיפולים, בדיקות ופרוצדורות רפואיות שונות. למשל: סירוב הקופה לממן תרופה לה זקוק החולה; סירוב הקופה לספק לפונה טופס 17; סירוב הקופה להפנות את החולה למרכז רפואי מסוים; סירוב הקופה והביטוח המשלים להחזר כספי עבור ביקור אצל רופא מומחה, ביצוע בדיקה או ביצוע פרוצדורה רפואית ועוד. אני עוסקת גם כן בייצוג על פי חוק לטיפול בחולי נפש, ייצוג באשפוז בכפיה. בעקבות הסיפור האישי שלי, החלטתי שאני רוצה להקדיש את חיי המקצועיים לסייע לאנשים בנבכי הבירוקרטיה הרפואית. אמי נפטרה מסרטן ובמהלך 13 שנות מחלתה, גיליתי שחלק ניכר מהזמן אני מכלה בטיפול באדמיניסטרציה הרפואית והבנתי שצריך להיות אדם מאוד אסרטיבי, עם הרבה סבלנות וזמן פנוי כדי לקבל מהמוסדות הרפואיים את מה שנזקקים לו לשיפור איכות החיים, הארכתם או הצלתם. ויותר מהכל, צריך ידע - לדעת למי לפנות, איך, מה לכתוב או להגיד באופן מדויק.
20/05/20 16:19
חוזרת על המלצתי, אנא פנה לתמיכה הטכנית של קופת החולים.
הדיון בזכויות יהיה רלוונטי אם יימסר לך שהיעדר האפשרות מקורו במדיניות.
רפי.מלאך
20/05/20 18:41
מוזמנת לערוך צאט עם קופת החולים שבה את חברה ולראות במו עינייך. העיניין הוא טכני במובן הזה שאת לא יכולה אפילו להעתיק בעצמך בדרך של קופי פאסט כפי שלמשל כל אדם שנכנס לאתר כאן יכול להעתיק את הדברים בקלות....
מוזמנת לערוך צאט עם קופת החולים שבה את חברה ולראות במו עינייך. העיניין הוא טכני במובן הזה שאת לא יכולה אפילו להעתיק בעצמך בדרך של קופי פאסט כפי שלמשל כל אדם שנכנס לאתר כאן יכול להעתיק את הדברים בקלות... אבל מאחורי העיניין הטכני נמצאת בעייה מהותית יותר שכל מי שאמון על זכות הציבור לדעת מבין אותה. הבעיה לא תיפתר לעולם אם גורמי זכויות ומשפטנים לא יתנו עליה על דעתם ואף ארגון המונע את האפשרות הזאת לא יודה בכך שהדבר מהותי ולא טכני. נסי למשל להעתיק כאן חילופי תגובות ותראי באיזו קלות זה ניתן לביצוע ונסי לשם השוואה לערוך צאט עם ארגון כגון הספרייה הלאומית ותראי באיזה קלות את מקבלת את תעתיק השיחה ישירות למייל מבלי שיש לך כל שייכות לאותו ארגון ואינך משלמת להם דמי חבר כלשהם... ואחר השווי בבקשה עם הקופה והגיעי למסקנות המתבקשות
עו-ד-אדריאנה-שוורץ
מומחה כמוני
מתמחה בפניות ותביעות כנגד קופות החולים, הביטוחים המשלימים, בתי חולים ומשרד הבריאות לחייבן לאשר טיפולים משפרים, מאריכים ומצילי חיים אשר אינם בהתוויה או בסל הבריאות או לדאוג לקבלת החזר כספי חלקי או מלא מקופת החולים עבור תרופות, טיפולים, בדיקות ופרוצדורות רפואיות שונות. למשל: סירוב הקופה לממן תרופה לה זקוק החולה; סירוב הקופה לספק לפונה טופס 17; סירוב הקופה להפנות את החולה למרכז רפואי מסוים; סירוב הקופה והביטוח המשלים להחזר כספי עבור ביקור אצל רופא מומחה, ביצוע בדיקה או ביצוע פרוצדורה רפואית ועוד. אני עוסקת גם כן בייצוג על פי חוק לטיפול בחולי נפש, ייצוג באשפוז בכפיה. בעקבות הסיפור האישי שלי, החלטתי שאני רוצה להקדיש את חיי המקצועיים לסייע לאנשים בנבכי הבירוקרטיה הרפואית. אמי נפטרה מסרטן ובמהלך 13 שנות מחלתה, גיליתי שחלק ניכר מהזמן אני מכלה בטיפול באדמיניסטרציה הרפואית והבנתי שצריך להיות אדם מאוד אסרטיבי, עם הרבה סבלנות וזמן פנוי כדי לקבל מהמוסדות הרפואיים את מה שנזקקים לו לשיפור איכות החיים, הארכתם או הצלתם. ויותר מהכל, צריך ידע - לדעת למי לפנות, איך, מה לכתוב או להגיד באופן מדויק.
21/05/20 8:06
רפי שלום שוב, מעצם חוסר האפשרות הטכנית להעתקת הצ'ט, לא ניתן לקבוע כי הדבר נעשה מתוך כוונה, ללא בדיקת העניין. אני חוזרת וממליצה לך לפנות לתמיכה הטכנית ולברר, סביר שמדובר בפרט טכני שלא ניתנה עליו הדע...
רפי שלום שוב,
מעצם חוסר האפשרות הטכנית להעתקת הצ'ט, לא ניתן לקבוע כי הדבר נעשה מתוך כוונה, ללא בדיקת העניין.
אני חוזרת וממליצה לך לפנות לתמיכה הטכנית ולברר, סביר שמדובר בפרט טכני שלא ניתנה עליו הדעת.
במידה ושם יימסר לך כי מדובר בעניין של מדיניות, אזי יהיה מקום לבדוק את הדבר.
רפי.מלאך
22/05/20 12:09
אני שב וממליץ לכל הציבור בישראל בכל קופה שהיא לבדוק את העיניין בעצמו. ניתן היה לומר כי שלילת האופציה של קבלת תעתיק למייל או של העתקה אוטומטית בהקלקה אחת היא עיניין טכני... מה שאין כך ביחס לאופציה הבס...
אני שב וממליץ לכל הציבור בישראל בכל קופה שהיא לבדוק את העיניין בעצמו. ניתן היה לומר כי שלילת האופציה של קבלת תעתיק למייל או של העתקה אוטומטית בהקלקה אחת היא עיניין טכני... מה שאין כך ביחס לאופציה הבסיסית והאלמנטרית לאין שיעור של העתק עצמי מילה במילה שורה שורה בקופי פאסט. לשם השוואה כדאי פשוט להשוות את המצב כאן בפורום למצב שם. העיניין לא יוסדר ברמה הטכנית וגם לא ברמת האזרח הבודד אלא אך ורק ברמת ארגוני זכויות המודעים לזכות הציבור לדעת בחברה דמוקרטית המושתתת על עקרונות בסיסיים של שקיפות. נכון לעכשיו העקרונות הללו אינם מיושמים בישראל ולא רק במקצה המסוים הזה.

מנהלי קהילה

עו
עו"ד אדריאנה שוורץ
מתמחה בפניות ותביעות כנגד קופות החולים, הביטוחים המשלימים, בתי חולים ומשרד הבריאות לחייבן לאשר טיפולים משפרים, מאריכים ומצילי חיים אשר אינם בהתוויה או בסל הבריאות או לדאוג לקבלת החזר כספי חלקי או מלא מקופת החולים עבור תרופות, טיפולים, בדיקות ופרוצדורות רפואיות שונות. למשל: סירוב הקופה לממן תרופה לה זקוק החולה; סירוב הקופה לספק לפונה טופס 17; סירוב הקופה להפנות את החולה למרכז רפואי מסוים; סירוב הקופה והביטוח המשלים להחזר כספי עבור ביקור אצל רופא מומחה, ביצוע בדיקה או ביצוע פרוצדורה רפואית ועוד. אני עוסקת גם כן בייצוג על פי חוק לטיפול בחולי נפש, ייצוג באשפוז בכפיה. בעקבות הסיפור האישי שלי, החלטתי שאני רוצה להקדיש את חיי המקצועיים לסייע לאנשים בנבכי הבירוקרטיה הרפואית. אמי נפטרה מסרטן ובמהלך 13 שנות מחלתה, גיליתי שחלק ניכר מהזמן אני מכלה בטיפול באדמיניסטרציה הרפואית והבנתי שצריך להיות אדם מאוד אסרטיבי, עם הרבה סבלנות וזמן פנוי כדי לקבל מהמוסדות הרפואיים את מה שנזקקים לו לשיפור איכות החיים, הארכתם או הצלתם. ויותר מהכל, צריך ידע - לדעת למי לפנות, איך, מה לכתוב או להגיד באופן מדויק.
שמוליק בן יעקב
שמוליק בן יעקב
עבדתי שנים רבות במערכת הבריאות כמנהל מחוז במכבי שירותי בריאות וכמנהל היחידה הרפואית בחברת אבנר ואני מכיר היטב את מערכת הבריאות, מה הזכויות ואיך אפשר לממש אותן אני פעיל שנים רבות במסגרת האגודה לזכויות החולה- פרטים על האגודה ראו באתר www.patients-rights.org rnrnכמו כן אני מרכז את קואליציית ארגוני הזכות לבריאות - קואליציה של כ- 50 ארגונים הפועלים יחד לקדם נושאים מערכתיים למען החולים ובני משפחותיהם