מידעהצהרת נגישות
תצוגת צבעים באתר(* פועל בדפדפנים מתקדמים מסוג chrome ו- firefox)תצוגה רגילהמותאם לעיוורי צבעיםמותאם לכבדי ראייהא+ 100%א-סגירה

מנהלי קהילה

פרופ' אורי אלקיים
פרופ' אורי אלקיים
מומחית לראומטולוגיה, מנהלת המכון הראומטולוגי במרכז הרפואי תל-אביב (איכילוב), יו"ר האיגוד הישראלי לראומטולוגיה.
ד
ד"ר חגית פלג
רופאה ביחידה הראומטולוגית בבית החולים הדסה עין כרם בירושלים . מומחית בפנימית וראומטולוגיה. 
פרופ' מרב לידר
פרופ' מרב לידר
בוגרת ביה״ס לרפואה של אוניברסיטת תל אביב cum laude מומחית ברפואה פנימית (2000) ובראומטולוגיה (2006) פרופ׳ חבר קליני באוניברסיטת תל אביב. מחברת מעל 100 מאמרים ופרקים בספרים בתחום הפמפ, המחלות הראומטיות והאוטואימוניות. מנהלת היחידה הראומטולוגית במרכז הרפואי שיבא.

מובילי קהילה

רם בלס
רם בלס
יו"ר מתנדב בעמותת ענבר למחלות ראומטיות, אוטואימוניות ודלקתיות. מטפל כבר למעלה מ-20 שנה באישתי ומתמודדים יחד עם ראומטיק ארטריטיס (RA).
כמונימפרקים (ראומטולוגיה)רוצה להתאמן אך מפחד

רוצה להתאמן אך מפחד

27/05/20 16:57
10 תגובות

בכל פעם שאני מתאמן אחרי תקופה של חודש+ מתחילים לי כאבים בכתף הימנית..
גם כשאני מפסיק להתאמן זה עובר לי מעט אך עדיין נשאר...אולי זה מעיד על דלקת?


תגובות

בתאל45
29/05/20 11:46

אני במצבך. לאחרונה עברתי אולטרה סאונד של הכתפיים והתברר כי יש לי קרע חלקי באחד הגידים בכתף ימין. המליצו לי מנוחה מפעילת גופנית ופיזיותרפיה. נראה מה תהיינה התוצאות. בהצלחה. בתאל

אדם87
31/05/20 8:33

לא חשבתי שזו התשובה שאקבל..מוזר שזו לא הייתה ההבחנה של הרופא משפחה ולא שלא האורטופד שאפילו לא הציעו לי לעשות בדיקה מקיפה יותר. אגב איך הרופאים קבלו החלטה שאת צריכה לעשות אולטרה סאונד?

בתאל45
31/05/20 8:43

זה מה שהראומטולוג המליץ. סבלתי כאבים קשים בעיקר בחגורת הכתפיים וזו כנראה הסיבה.

ניף
01/06/20 10:27

אחרי אולטרסאונד בכתף עשו לי גם MRI של הכתף שבו רואים יותר טוב אם יש קרעים וכו' אולי אתה צריך לדרוש

אדם87
11/06/20 10:27

ניף קבעו לעשות MRI - למה התורים כ"כ ארוכים לMRI? הזוי...

בתאל45
11/06/20 10:37

כי יש מעט מדי מכשירים. ככה נראית מערכת הבריאות שלנו

אדם87
17/06/20 9:18

יש איזה רופא או מכון שמישהו יכול להמליץ עליו..? ואם כבר הולכים למכון פרטי אז כבר כדאי להיות במכון שיש שם רופא מומחה שיש לאבחן את הבעיה מהשורש כי זה ממש כואב ומציק.. נכנסתי לכמה אתרים שנותנים המלצות ועושים איזושהי סקירה- באמת יש מעט מכשירים ..אחרת לא היו קמים מכונים כאלה פרטיים בכמויות כאלה...יש את הרופאים המומחים האלה ..אשמח לעצה אם משהו מכיר אחד מהם באתר הזה

ניף
18/06/20 10:45

צר לי לכתוב כאן את דעתי,מערכת הבריאות בישראל היא אחת ממערכות הבריאות הגרועות בעולם. הישראלים השחצנים מתפארים שהם הטובים ביותר ''מספר אחד בעולם'' בכל דבר,כולל כמובן ברפואה שבארץ ובמערכת הבריאות. אני רופאה במקצועי,כיום כבר לא עובדת,וגמרתי רפואה ועבדתי באירופה. לכן יש לי קנה מידה להשוואה. גמרתי רפואה באיטליה,הישראלים השחצנים אומרים שהלימודים באיטליה על רמה נמוכה ושמי שלא התקבל לרפואה פה למד באיטליה==שקר. אגב יכולתי להתקבל פה לו רציתי,במקרה הפרטי שלי היו לי נסיבות משפחתיות שהייתי חייבת להיות באירופה. הלימודים באיטליה היו ברמה סופר גבוהה,פי כמה מאשר בישראל. ואגב הרבה פרופסורים ורופאים מומחים ומבוקשים מאוד בארץ גמרו באיטליה,בבולוניה,בפרמה,בפאביה,במילאנו,ברומא,היום כשמצבי הבריאותי לא כל כך טוב אני נזקקת לא פעם להתייעצות עם רופאים מומחים,ובדיעבד מסתבר לי שלמדו באיטליה. שנים רבות גם חייתי ועבדתי בגרמניה. שם אולי הרפואה המתקדמת והטובה בעולם. בכלל כשאומרים בישראל ''חוץ לארץ'' מיד הכוונה לארה''ב,...ביבי עם הארה''ב שלו,כאילו שם חזות הכל. אז אני חושבת שאירופה כולל צרפת כמובן הרבה יותר טובה מבחינה רפואית מ''אמריקה'' ,וכולל זה שבארה''ב כל הרפואה היא פרטית,יש לך כסף תקבל רפואה טובה,אין לך--תתפגר ברחוב...לעומת זאת באירופה השיטה היא של קופות חולים,והרפואה ציבורית ושווה לכל נפש,כולל רופאי משפחה,בדיקות,רופאים מומחים,ובתי חולים. ביבי אמנם מנסה לגרום לכך שנהיה דומים בכל לארה''ב,אבל זו טעות חמורה ביותר. אבוי לנו אם נלך ונהיה יותר ויותר דומים לארה''ב,ביחוד מבחינה רפואית וסוציאלית,זה יהיה אסון.

ניף
18/06/20 10:55

ועוד משהו,לא יודעת איך זה היום,אבל בזמני מי שהתקבל לרפואה בארץ לא היו דווקא הטובים ביותר אלא הבנים של הרופאים. אמרו שזה תלוי בציונים סופר גבוהים,פסיכומטרי וכו'--שבזמני פסיכומטרי עוד בכלל לא היה--ומספר המקומות מוגבל...נכון מספר מקומות מוגבל,שתי אוניברסיטאות שהיו אז בארץ ירושלים ותל אביב שרק נפתחה,ומי שהתקבל היו בעיקר בנים של רופאים...גם על שיטת הלימוד בישראל לעומת איטליה יש לי מה לאמר,אך אין לי כרגע זמן וכח לכתוב על זה,אולי בפעם אחרת.

אדם87
21/06/20 12:28

היי ניף...האמת זו לא פעם ראשונה שאני שומע את זה...יש לי מכרים שהם רופאים חלקם למדו בארץ וחלקם בחו"ל..אם היו קוראים מה שכתבת היו מזדהים אתך לגמרי..זה חבל..כי תאכלס יש פה מוחות סופר מבריקים בארץ...גם לניהול מערכת הבריאות.