מידעהצהרת נגישות
תצוגת צבעים באתר(* פועל בדפדפנים מתקדמים מסוג chrome ו- firefox)תצוגה רגילהמותאם לעיוורי צבעיםמותאם לכבדי ראייהא+ 100%א-סגירה

מנהלי קהילה

פרופ' אהוד גרוסמן
פרופ' אהוד גרוסמן
בוגר בית הספר לרפואה בתל-אביב. לשעבר מנהל מחלקה פנימית ד' והיחידה ליתר לחץ דם במרכז הרפואי ע"ש שיבא. לשעבר מנהל האגף הפנימי במרכז הרפואי ע"ש שיבא, פרופ' מן המנין ומופקד על קתדרה ליתר לחץ דם באוניברסיטת תל אביב. לשעבר דיקאן בית ספר לרפואה באוניברסיטת תל אביב כיום נשיא אוניברסיטת אריאל
פרופ עדי לייבה
פרופ עדי לייבה
מנהל המכון לנפרולוגיה ויתר לחץ דם בבית החולים האוניברסיטאי אסותא אשדוד ומנהל מרפאה מייעצת בפנימית, מחלות כליה ולחץ דם במרפאת מומחים בקרית אונו (מרב מרכזי בריאות, הדובדבן 7 קרית אונו ) מומחה ברפואה פנימית , בנפרולוגיה וביתר לחץ דם, פרופסור מן המניין באוניברסיטת בן גוריון ופרופ. משנה באוניברסיטת הארוורד,ארה"ב. בשנים 2016-2022 שימשתי כנשיא החברה הישראלית ליתר לחץ דם. מומחה בפנימית, הן מתל השומר, והן מבית חולים Mount Auburn בקיימברידג', מסצ'וסטס. סא"ל במיל., יועץ קצין רפואה ראשי למחלות כליה ויתר לחץ דם, ומנהל תחום מחלות כליה ויתר לחץ דם בקופות חולים "מכבי" ו"לאומית". מייסד ויו"ר החוג הנפרולוגי הישראלי פלסטיני בהר"י. בקרו באתר של פרופ' עדי לייבה www.profleiba.com ניתן להתייעץ בווטסאפ דרך האחות אחראית המרפאה , הגב. סיגלית ארי-עם ( RN)- 054-541-9992
כמונילחץ דםאיזון לחץ דם מבלי להוסיף כדור

איזון לחץ דם מבלי להוסיף כדור

19/07/20 16:41
9 תגובות

שלום,

שואל בשביל אבא שלי. לפני כמה ימים הוא הרגיש לא טוב באמצע הלילה, מדדנו לחץ דם שהיה בשיא 202/123. למחרת הלכנו לרופא משפחה שנתן נורווסק למצב של SOS (אמר מעל 160 לקחת) והציע מעקב של כמה ימים. אחרי המעקב נראה שלחץ הדם בבוקר (וכנראה גם בלילה) מגיע ל-180/104 ובמהלך היום בסביבות 160/90 ואפילו פחות. בהתאם לזה הרופא נתן לו מרשם לקרדילוק, שזה בנוסף לכדור קבוע שהוא לוקח כל בוקר להורדת לחץ דם. הוא לוקח לא מעט כדורים (סכרת ועוד) ומעדיף שלא להוסיף עוד כדורים, בין היתר בגלל התלות, בגלל תופעות הלוואי לטווח הקרוב והרחוק. עד עכשיו הוא לא הקפיד על פעילות גופנית, לא על תזונה נכונה ולא על הורדה במשקל (שומן בטני) והשאלה שלי האם הוא חייב לקחת את הכדור בשביל למנוע נזק מיידי או שהוא יכול לנסות תקופה של חודש למשל להוריד במשקל לבצע פעילות גופנית ולאכול נכון בתקווה שזה יאזן את לחץ הדם בלי כדור נוסף. והאם יש מאכלים או דברים נוספים שאפשר לעשות בשביל לשפר את המצב. תודה.








תגובות

הערכים שציינת מחייבים עבודה במקביל ולא בטור.. כלומר חובה לתגבר טיפול תרופתי במקביל לשיפור אורחות חיים. לא בטוח שקרדילוק הינה התרפה המועדפת...

פלוני-5
19/07/20 18:27

שלום פרופ' לייבה. תודה על התשובה.
שכחתי לציין בהודעה הקודמת את שם הכדור שהוא כבר לוקח ללחץ דם - ווקטור פלוס 80.12.5 למקרה שזה רלוונטי.
תוכל לומר מה כדאי לבקש מהרופא במקרה הזה במקום הכדור שנתן (אולי חשוב לציין שהדופק המומצע הוא 90) ? אז אני מבין ממך שלא כדאי להישאר ככה. אולי בנתיים לקחת את הנורווסק? יש בדיקות או דברים אחרים שכדאי שיעשה? רופא משפחה נתן לו הפנייה לאקו לב, אבל אשמח לדעת אם יש דברים נוספים שצריך לעשות. תודה רבה.

פלוני-5.1
20/07/20 10:28

שלום. לא הצלחתי להתחבר ליוזר "פלוני 5" אז פתחתי אחד חדש. בהמשך לחוות הדעת שלך שלא הייתה ממליץ על קרדילוק בתור התחלה, קיבלתי תשובה מעוד קרדיולוג מומחה שראה את המדדים ואת שאר הכדורים שהוא לוקח ואמר בדיוק אותו דבר ובמקביל הציע להכפיל מינון של ווקטור פלוס. פניתי לרופא משפחה היום וביקשתי לנסות את האפשרות הזה לפני שנוסיף כדור. הרופא משפחה אומר שלרוב יש לו יותר ניסיון מקרדיולוג ושהוא לא נותן מרשם לכדור אחר. אמר שיקח את הכדור שנתן ושהכל יסתדר תוך כמה ימים. כשאמרתי על תופעות לוואי וכו, אמר שלא צריך לקרוא בגוגל. בנוסף, מסרב לתת הפנייה לקרדיולוג בטענה שאין צורך. השאלה מה עושים במצב כזה בשביל להתקדם?

ייתכן שרופא המשפחה התרשם מדופק 90 והחליט לטפל בחוסם ביתא מסוג קרדילוק. אפשר לקחת מינון נמוך של קרדילוק, אם רופא המשפחה מעוניין. אין בזה נזק. לגבי כל שאר האפשרויות, ניתן יהיה בשלב הבא לממש אותם.

פלוני-6
26/07/20 17:01

שלום. מתנצל ששוב אני עם יוזר אחר. הייתה לי בעיה עם המייל. הפעם זה לא יקרה שוב ואשאר עם היוזר הקיים כי העניין טופל. תודה על התשובה הקודמת שלך. בנתיים הוא לקח את הכדור החדש שהתבקש להוסיף, עבר שבוע מאז - הדופק ירד בממוצע מ-85 ל-75, לפעמים אפילו גם 65. הבעיה היא שלחץ הדם לא יורד. בבקרים זה על 175/100, בצהרים יורד ל-140 ולפעמים אפילו קצת פחות, ובערב בסביבות 150. הממוצע של כל המדידות בוקר צהרים וערב ביחד הוא 156/90 דופק 75. הבעיה שוב שהרופא לא רוצה לתת הפנייה למומחה - והשאלה שלי היא האם זה לא מסוכן להיות זמן ממושך במצב של לחץ דם 150 במהלך היום וכ-175 בלילה ובבוקר?

צריך להפנות שאילתא ספציפית לרופא המשפחה. בהיעדר מענה... פשוט לפנות לרופא מומחה.

פלוני-6
26/07/20 18:42

תודה על התגובה. בשמחה הייתי פונה לרופא מומחה, כמו שאמרתי - הרופא משפחה לא רוצה לתת הפנייה ולפי מה שהבנתי לא ניתן לעשות זאת ללא הפנייה. אני מקבל את התשובה אבל אציין שאם יש חשש ממתן עצה ספציפית, תוכל אפילו להשיב על השאלה הזו באופן כללי כאילו שלא מדובר באדם ספציפי אלא כשאלה בפני עצמה - האם לחץ דם 170 בבוקר באופן קבוע עלול באופן קרוב לוודאי לגרום לנזק. מעבר לזה אשמח לעצות גם משאר משתמשי האתר שיש להם ניסיון במקרים דומים. תודה.

אין חשש מעיצה ספציפית. לחץ דם קבוע בבוקר 170 ממ"כ הוא מסוכן. אין בכלל ספק. זו הסיבה שכתבתי שמוטב שתיפנה שוב לרופא המשפחה. תספר לו שאילו ערכי לחץ הדם שלך. ותשאל אותו מה הוא מציע.

פלוני-6
27/07/20 15:51

אעשה זאת. תודה רבה.