מידעהצהרת נגישות
תצוגת צבעים באתר(* פועל בדפדפנים מתקדמים מסוג chrome ו- firefox)תצוגה רגילהמותאם לעיוורי צבעיםמותאם לכבדי ראייהא+ 100%א-סגירה

מנהלי קהילה

פרופ' גיל אמריליו
פרופ' גיל אמריליו
בוגר ביה"ס לרפואה באוניברסיטת ת"א ומשמש כמרצה באוניברסיטה, בוגר התמחות ברפואת ילדים בביה"ח דנה (איכילוב) ובוגר התמחות על בראומטולוגית ילדים באוניברסיטת קליפורניה לוס אנג'לס (UCLA). ראומטולוג ילדים בכיר בעל ניסיון קליני רב הכולל מעקב ואחריות אחר ילדים החולים במחלות ראומטיות או הנחשדים כחולים במחלות כאלו עם פעילות המסתכמת בקרוב ל-2000 ביקורים מידי שנה במרפאתו בביה"ח שניידר.
פרופ' מרב לידר
פרופ' מרב לידר
בוגרת ביה״ס לרפואה של אוניברסיטת תל אביב cum laude מומחית ברפואה פנימית (2000) ובראומטולוגיה (2006) פרופ׳ חבר קליני באוניברסיטת תל אביב. מחברת מעל 100 מאמרים ופרקים בספרים בתחום הפמפ, המחלות הראומטיות והאוטואימוניות. מנהלת היחידה הראומטולוגית במרכז הרפואי שיבא.
פרופ' יעקב ברקון
פרופ' יעקב ברקון
מנהל מחלקת ילדים בבית חולים אוניברסיטאי הדסה הר הצופים, הוא בוגר של בית הספר לרפואה של האוניברסיטה העברית, הדסה, ירושלים. התמחה ברפואת ילדים בבית חולים ביקור חולים בירושלים. בתום התמחותו באימונולוגיה קלינית ואלרגיה, עבד כרופא בכיר במחלקת ילדים ובמרפאה ריאומטולוגית בבי"ח ביקור חולים ובהדסה עין כרם. בהמשך עבד בבית החולים ספרא לילדים שבמרכז רפואי שיבא, תל השומר- כרופא בכיר וסגן מנהל בית חולים לילדים. ובמרפאה לריאומטולוגית ילדים וקדחת ים התיכונית. משנת 2011 הוא מנהל את מחלקת הילדים במרכז רפואי הדסה בהר הצופים ופרופסור חבר ברפואת הילדים בפקולטה לרפואה של האוניברסיטה העברית בירושלים. בנוסף הוא חבר בוועדת הוראה של ביה"ס לרפואה, חבר בוועדת ערר של ההסתדרות הרפואית של ישראל, חבר מערכת בעתון הרפואה. פרופ' ברקון גם משמש חבר הנהלת עמותת ענבר, עמותת חולים במחלות ראומטיות. הוא ערך ופרסם מחקרים רבים בריאומטולוגית ילדים, אימונולוגיה, FMF ומחלות דלקתיות ואוטואינפלמטוריות אחרות. תחומי עיסוקו, בנוסף למחלות ילדים, הם ריאומטולוגית ילדים, קדחת ים התיכונית, PFAPA ומחלות חום חוזר.

מובילי קהילה

רם בלס
רם בלס
יו"ר מתנדב בעמותת ענבר למחלות ראומטיות, אוטואימוניות ודלקתיות. מטפל כבר למעלה מ-20 שנה באישתי ומתמודדים יחד עם ראומטיק ארטריטיס (RA).
Michal7
Michal7
היי שמי מיכל מלכה אמא ל 3 ילדים מהממים 2 ילדי בני 16 ו 12 חולים בקדחת ים תיכונית fmf מוטציה m694v +2 מטופלים כולכצין +אילאריס הבת שלי בת 16 מאובחנת מגיל 5.5 והבן מאובחן מגיל שנתיים מחלה מאתגרת בריאות לכולם

גלולות וfmfט

29/07/20 9:48
4 תגובות

היי , אני חולת fmf של שתי מוטציות מטופלת בקולכיצין (4כדורים ליום ) , אני לוקחת גלולות סרזט כבר ארבע שנים ברצף , נאמר לי שלחולות fmf אסור לקחת גלולות עם אסטרוגן אלא רק עם פורגסטרון , ברצוני לדעת האם זה נכון ? ( לקיחת הגלולות משום שאני חוטפת התקפים כאשר מחזור לא מסודר . )


תגובות

המחזור החודשי והתקפים של FMF מחקרים זיהו קשר בין התפרצות תסמינים של קדחת ים תיכונית בקרב נשים מסוימות לבין מועד הווסת. אצל רוב חולות קדחת ים תיכונית מופיעים התקפי המחלה באקראי, אולם אצל חלק מהחולות נצפית החמרה בהתקפים סביב ימי הווסת, שבאה לידי ביטוי בחום ופעמים רבות מלווה בכאבי בטן עזים, כאבים בבית החזה ודלקות מפרקים. לפי מחקר ישראלי שבוצע על ידי חוקרים מבתי החולים הדסה עין-כרם ושערי צדק ופורסם באפריל 2001, מתוך 141 נשים עם קדחת ים תיכונית, ל-7% היו התקפי חום שהופיעו סביב הווסת. אחת ההשערות של חוקרים אודות התופעה גורסת כי שינויים הורמונאליים ובעיקר ירידה זמנית ברמות הורמון האסטרוגן הם הגורמים להתפרצות תסמיני המחלה בתקופת הווסת ובעיקר להתקפי החום. לפי היפותזה נוספת, הורמון האסטרוגן והתרופה קולכיצין המשמשת לטיפול בקדחת ים תיכונית משפחתית מפורקים שניהם על ידי אותו האנזים בכבד, ולכן כשיורדות רמות הורמון האסטרוגן בסמוך לווסת, כמות גדולה יותר של האנזים זמינה כדי לפרק את התרופה קולכיצין, וכך השפעת התרופה יורדת והסיכון להתקפי חום עולה. מחקרים מצומצמים אף מצאו בשנים האחרונות כי גלולות למניעת היריון, המבוססות על מרכיב הורמונאלי, עשויות להפחית את תדירות התקפי המחלה בזמן הווסת. למקור ולמידע נוסף בנושא פיריון והיריון: https://www.camoni.co.il/%D7%A7%D7%93%D7%97%D7%AA-%D7%99%D7%9D-%D7%AA%D7%99%D7%9B%D7%95%D7%A0%D7%99%D7%AA-%D7%95%D7%A4%D7%95%D7%A8%D7%99%D7%95%D7%AA-%E2%80%93-%D7%9E%D7%94-%D7%A9%D7%A6%D7%A8%D7%99%D7%9A-%D7%9C%D7%93%D7%A2%D7%AA

H26
25/08/20 17:13

אז האם אתם ממליצים לי לעבור לגלולות עם אסטרוגן ועם פרוגסטרון? כמו יסמין.. ?

פרופ--מרב-לידר
מומחה כמוני
בוגרת ביה״ס לרפואה של אוניברסיטת תל אביב cum laude מומחית ברפואה פנימית (2000) ובראומטולוגיה (2006) פרופ׳ חבר קליני באוניברסיטת תל אביב. מחברת מעל 100 מאמרים ופרקים בספרים בתחום הפמפ, המחלות הראומטיות והאוטואימוניות. מנהלת היחידה הראומטולוגית במרכז הרפואי שיבא.
01/09/20 21:48

חולות פמפ יכולות ליטול גלולות עם אסטרוגן ופרוגסטרון אלא אם הן סובלות מקרישיות יתר. ככלל - אין שכיחות יתר של קרישיות יתר בקרב חולי פמפ אז אין סיבה להמנע מראש

H26
01/09/20 22:10

אוקיי תודה רבה עזרת לי מאוד